Twijfels over relatie met 22 jaar oudere man
vrijdag 29 april 2022 om 13:30
Toen ik 25 was kreeg ik een relatie met een man van 42. Ik heb in het begin ook mijn twijfels gehad maar ik was zó verliefd dat ik er niet mee wilde stoppen.
Na 8 maanden woonden we samen en we wilden ook graag kinderen.
Helaas werd hij na 2,5 jaar ziek en is hij overleden op zijn 45ste.
Het is helaas niet gelopen zoals ik had gehoopt maar deze man was echt de liefde van mijn leven. Als ik de tijd kon terugdraaien had ik precies hetzelfde gedaan.
Mijn ouders waren in het begin ook niet blij met de relatie maar zij zagen dat wij gek op elkaar waren dus ze hadden hem ook in hun harten gesloten.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: als het goed voelt, ga ervoor. Natuurlijk kun je rekening houden met de toekomst, maar je weet niet hoe dingen gaan lopen. Geniet van dit moment.
Na 8 maanden woonden we samen en we wilden ook graag kinderen.
Helaas werd hij na 2,5 jaar ziek en is hij overleden op zijn 45ste.
Het is helaas niet gelopen zoals ik had gehoopt maar deze man was echt de liefde van mijn leven. Als ik de tijd kon terugdraaien had ik precies hetzelfde gedaan.
Mijn ouders waren in het begin ook niet blij met de relatie maar zij zagen dat wij gek op elkaar waren dus ze hadden hem ook in hun harten gesloten.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: als het goed voelt, ga ervoor. Natuurlijk kun je rekening houden met de toekomst, maar je weet niet hoe dingen gaan lopen. Geniet van dit moment.
vrijdag 29 april 2022 om 13:34
Tot z'n 37e thuis wonen, op je bijna 50e maar één relatie gehad hebben én 22 jaar ouder. Het klinkt niet echt heel aantrekkelijk allemaal in mijn ogen..Sunshine1996 schreef: ↑29-04-2022 13:22Hij heeft zelf tot zijn 37e thuis gewoond en kreeg op zijn 37e zijn eerste relatie (welke volgens mij 4 jaar duurde). Hij heeft dus voor mij ook nog maar één vriendin gehad en woont ‘pas’ 10 jaar op zichzelf. Emotioneel gezien zitten wij zeker op hetzelfde niveau. Naast het feit dat ik vrij ouwelijk ben voor mijn leeftijd, is hij zeker ook jonger. Ik zie daarom ook absoluut geen vaderfiguur in hem (wat ook een vooroordeel is). Ik zie hem als een 30 jarige als ik eerlijk ben…

vrijdag 29 april 2022 om 13:36
Bedenk ook dat over het algemeen gesproken de fysieke kracht, conditie en energie vanaf een jaar of 55 merkbaar achteruit gaat. Die achteruitgang gaat eerst nog redelijk langzaam en daarna steeds sneller. Je geloofd het misschien niet maar er is echt al een groot verschil in kracht en energie tussen 47 jaar en 55 jaar. In de 5 jaar die liggen tussen 55 en 60 jaar gaat het nog sneller enz. Ik heb veel (sportieve) vrienden en vriendinnen in deze leeftijdsgroep en ik vind het echt verbijsterend hoe hard dat gaat. Het is niet dat men niet meer wíl, maar dat men gewoon niet meer kán. Het lichaam wordt strammer en is veel sneller moe. Veel kwaaltjes, pijntjes en langdurige blessures. Soms al na een simpele wandeling. Dus veel dingen kunnen gewoon ook niet meer, of veel minder intensief.
Natuurlijk bevestigen de uitzonderingen de regel.
Natuurlijk bevestigen de uitzonderingen de regel.
anoniem_411663 wijzigde dit bericht op 29-04-2022 13:40
22.69% gewijzigd
vrijdag 29 april 2022 om 13:36
ik ken een stel dat zoveel leeftijdsverschil heeft en wat ik ervan weet is dat dit helemaal niet in ze opkwam. Dolverliefd en nu al 23 jaar samen.
Dus het gegeven dat je nu twijfelt over leeftijd en of je hem nog wel aantrekkelijk gaat vinden over een paar jaar als ie 'oud en grijs' is, lijkt mij een veeg teken dat je niet dolverliefd bent. Laat het dus liever....
Dus het gegeven dat je nu twijfelt over leeftijd en of je hem nog wel aantrekkelijk gaat vinden over een paar jaar als ie 'oud en grijs' is, lijkt mij een veeg teken dat je niet dolverliefd bent. Laat het dus liever....
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

vrijdag 29 april 2022 om 13:40
kers schreef: ↑29-04-2022 13:36ik ken een stel dat zoveel leeftijdsverschil heeft en wat ik ervan weet is dat dit helemaal niet in ze opkwam. Dolverliefd en nu al 23 jaar samen.
Blijkbaar had de pas overleden Jan Rot ook een vrouw van 19 jaar jonger en waren ze al meer dan 20 jaar heel gelukkig samen.
Maar inderdaad, als je nu al twijfelt moet je er niet aan beginnen. Twijfel is geen goede basis.
vrijdag 29 april 2022 om 13:52

vrijdag 29 april 2022 om 14:05
Dat is nogal een oordeel zeg.

vrijdag 29 april 2022 om 14:12
Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen. Maar zo maar een voorbeeld: je merkt dat hij enthousiast doet over dingen die zij onderneemt of nastreeft. Terwijl ik gewoon van hem weet dat hij (net als ik) met de wijsheid der jaren al lang weet in welke valkuilen ze gaat lopen. Het feit dat hij haar daar bewust niet op wijst maakt het ongelijkwaardig, zo van: "ze moet die fouten zelf maken". Dat zegt hij niet letterlijk, maar ik ken hem goed genoeg om te weten dat het zo zit. Maar ja, als hij haar er wel op zou wijzen is het ook ongelijkwaardig omdat uit de mond van iemand van bijna 25 jaar ouder zoiets belerend zou klinken.
vrijdag 29 april 2022 om 14:23
Ik ben achter in de 40 en val op jongere mannen. Ben een tijdje geleden erg verliefd geweest op een 20 jaar jongere man, we hadden een hele leuke tijd samen en het gevoel was wederzijds. Maar we hebben het uiteindelijk toch verbroken omdat onze levens en toekomstplannen niet overeen kwamen. Dat was best moeilijk maar wel de juiste keuze en ik kijk met een glimlach terug.
Nu date ik wel jongere mannen maar nooit met de intentie een serieuze relatie aan te gaan.
Als het jullie lukt dit als een tijdelijk iets te zien, iets wat geen blijvende toekomst heeft kunnen jullie misschien wel een leuke tijd hebben samen zonder zorgen te maken over wat komt of na te denken over kinderen.
Maar ik heb het gevoel dat jullie dat niet kunnen. Ik denk dat het dan beter zou zijn elkaar los te laten.
Nu date ik wel jongere mannen maar nooit met de intentie een serieuze relatie aan te gaan.
Als het jullie lukt dit als een tijdelijk iets te zien, iets wat geen blijvende toekomst heeft kunnen jullie misschien wel een leuke tijd hebben samen zonder zorgen te maken over wat komt of na te denken over kinderen.
Maar ik heb het gevoel dat jullie dat niet kunnen. Ik denk dat het dan beter zou zijn elkaar los te laten.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 29 april 2022 om 14:33
Een leeftijdsverschil vind ik niet zoveel van, maar wat ik hier lees voelt niet als een match. Jij komt in elk geval nog erg jong over (je woont nog thuis, overvaren met relaties).
Hoe ziet zijn leven er uit? Heeft hij eerdere relaties gehad? Woont hij alleen? Werkt hij? Hoe is zijn vriendenkring?
Studeer of werk jij? Hoe oud zijn je vrienden?
Hoe ziet zijn leven er uit? Heeft hij eerdere relaties gehad? Woont hij alleen? Werkt hij? Hoe is zijn vriendenkring?
Studeer of werk jij? Hoe oud zijn je vrienden?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

vrijdag 29 april 2022 om 14:38
Sunshine1996 schreef: ↑29-04-2022 13:22Hij heeft zelf tot zijn 37e thuis gewoond en kreeg op zijn 37e zijn eerste relatie (welke volgens mij 4 jaar duurde). Hij heeft dus voor mij ook nog maar één vriendin gehad en woont ‘pas’ 10 jaar op zichzelf. Emotioneel gezien zitten wij zeker op hetzelfde niveau. Naast het feit dat ik vrij ouwelijk ben voor mijn leeftijd, is hij zeker ook jonger. Ik zie daarom ook absoluut geen vaderfiguur in hem (wat ook een vooroordeel is). Ik zie hem als een 30 jarige als ik eerlijk ben…
Dat klinkt eerlijk gezegd niet best, iemand die 47/48 jaar is en de emotionele leeftijd heeft van een 30-jarige. Het is niet gezegd dat hij met je mee gaat groeien. Voor hetzelfde geld blijft hij steken op 30 jaar.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 29-04-2022 20:52
31.24% gewijzigd
vrijdag 29 april 2022 om 14:45
Ik voel mij op mijn 48e ook niet veel anders dan toen ik 30 was hoor.
Hoezo zou daar veel verschil in zitten?
I wanna live my life with the volume full!

vrijdag 29 april 2022 om 14:57
Ik zie vrij veel verschil tussen 78 en 85. Ik heb echt wel bij verschillende mensen gezien dat ze tot pakweg eind 70 tamelijk goed in het leven bleven staan, maar daarna héél snel heel oud werden. Het is wat mij betreft het verschil tussen op leeftijd en bejaard. Dat maakt echt wel uit hoor.Quincy2 schreef: ↑29-04-2022 13:09Dat is dan de keuze: jij hebt de tijd, maar jij vindt dat hij die niet heeft, dus of je ziet er helemaal van af, of je begint iets eerder aan een kind als je dat graag wil.
Maar als je nu begint en hij is 48 als er een kind komt, is hij 78 als dat kind 30 is. Vind je dat dan nog wel acceptabel? Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen 78 en 85.
vrijdag 29 april 2022 om 14:59
Mwah, ik heb me echt nog wel doorontwikkeld na mijn dertigste hoor. Gewoon, levenservaring, werkervaring, anders in het leven staan, veel steviger en minder onzeker. In die 18 jaar is er toch nog vanalles gebeurd wat je verder heeft gevormd als mens?
vrijdag 29 april 2022 om 15:06
Maar voor het hypothetische kind, bedoelde ik meer. Of het kind nou komt als zo'n vader 48 of 55 is, over 30 jaar is het kind in beide gevallen ruim volwassen. (Even uitgaande van de door TO genoemde leeftijd.)Jufjoke schreef: ↑29-04-2022 14:57Ik zie vrij veel verschil tussen 78 en 85. Ik heb echt wel bij verschillende mensen gezien dat ze tot pakweg eind 70 tamelijk goed in het leven bleven staan, maar daarna héél snel heel oud werden. Het is wat mij betreft het verschil tussen op leeftijd en bejaard. Dat maakt echt wel uit hoor.
12 jaar met een vader van 78 of 12 jaar met een vader van 85 vind ik uiteraard ook wel anders. (Ook beide te oud, maar toch.)

vrijdag 29 april 2022 om 15:13
Aan de andere kant, als hij uitzonderlijk goed in de slappe was zit en je trouwt in gemeenschap van goederen

vrijdag 29 april 2022 om 15:20
Voor mij zou het een vette nee zijn.
Al alleen al omdat ik er met mijn verstand niet bij kan dat een man van 47 met zo een jonge meid wil verkeren.
En tegen de tijd dat jij mijn leeftijd hebt 50, als het meezit voel je je nog redelijk jong, werk je heb je de zorg van kinderen en dan heb je dus een hoogbejaarde man.
In mijn omgeving had ik 3 vriendinnen die op jouw leeftijd een oudere man troffen en alle 3 de relaties zijn stuk gelopen rond hun 40e. Toch omdat ze ineens een best wel oude vent op de bank hadden zitten die snel moe was na een week werken, lichamelijke ongemakken kregen en tsja de seks..
En ik weet best wel dat je ook mannen van 75 hebt die reuze fit zijn met groot voorbeeld mijn pa maar toch..
Ik ben zelf nu 50 en al jaaaaren gelukkig getrouwd. Maar als ik om 1 of andere reden nu vrijgezel zou raken zou ik heel veel moeite hebben met een man van mijn leeftijd.
Al alleen al omdat ik er met mijn verstand niet bij kan dat een man van 47 met zo een jonge meid wil verkeren.
En tegen de tijd dat jij mijn leeftijd hebt 50, als het meezit voel je je nog redelijk jong, werk je heb je de zorg van kinderen en dan heb je dus een hoogbejaarde man.
In mijn omgeving had ik 3 vriendinnen die op jouw leeftijd een oudere man troffen en alle 3 de relaties zijn stuk gelopen rond hun 40e. Toch omdat ze ineens een best wel oude vent op de bank hadden zitten die snel moe was na een week werken, lichamelijke ongemakken kregen en tsja de seks..
En ik weet best wel dat je ook mannen van 75 hebt die reuze fit zijn met groot voorbeeld mijn pa maar toch..
Ik ben zelf nu 50 en al jaaaaren gelukkig getrouwd. Maar als ik om 1 of andere reden nu vrijgezel zou raken zou ik heel veel moeite hebben met een man van mijn leeftijd.

vrijdag 29 april 2022 om 15:23
Precies, dat alleen is is al genoeg om op af te knappen.
vrijdag 29 april 2022 om 15:28
Ja dat ook, toen ik to"s leeftijd had en dan die vriendinnen van mij met die veel oudere mannen. Ik vond het iets viezigs hebben, zo een trofee voor de man en overal maar uitleggen hihi nee is niet mijn vader.
vrijdag 29 april 2022 om 15:41