Twijfels over relatie met 22 jaar oudere man

28-04-2022 21:40 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
sunshine1996 wijzigde dit bericht op 04-05-2022 22:49
0.00% gewijzigd
appelwangetje schreef:
29-04-2022 17:53
Vraag je af waarom hij dan tot zijn 37e thuis heeft gewoond en pas 1 relatie heeft gehad. Meestal is er toch echt wat mis met zulke mensen.

Hij woonde zo lang thuis omdat hij het daar goed had. Hij had niet de behoefte om te vertrekken (en zijn ouders hadden dat ook niet).
Ik zou het leeftijdsverschil te groot vinden. Maar het grootste probleem is volgens mij dat hij op zijn 47e nog nooit een serieuze relatie heeft gehad en op zijn 37e pas zelfstandig is gaan wonen. Dat klinkt als iemand die niet volwassen is.
appelwangetje schreef:
29-04-2022 17:53
Vraag je af waarom hij dan tot zijn 37e thuis heeft gewoond en pas 1 relatie heeft gehad. Meestal is er toch echt wat mis met zulke mensen.

Wat the fuck zeg, jij durft!
I wanna live my life with the volume full!
FrangiPangi schreef:
30-04-2022 09:49
Je hoeft geen overhaaste beslissingen te nemen, niet om het uit te maken, niet om nu te gaan samenwonen/kinderen te krijgen. Je hebt de tijd. Dus zoek t uit

Stel hem voor aan je ouders. Kijk hoe dat voelt. Kan je omgaan met het commentaar, blijf je verbonden met hem, word je er blij van...

Het is een avontuur wat je aangaat. Aan jou de keuze in hoeverre je bepaalde risico's wilt uitsluiten. Wat je onderweg tegenkomt weet niemand zeker.

Dit TO, niet teveel nadenken over wat als en wanneer dit of dat. Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt. Het leven is nu, niets meer of minder.
Sunshine1996 schreef:
30-04-2022 11:55
Hij woonde zo lang thuis omdat hij het daar goed had. Hij had niet de behoefte om te vertrekken (en zijn ouders hadden dat ook niet).
Tja.
Paska schreef:
30-04-2022 12:00
Ik zou het leeftijdsverschil te groot vinden. Maar het grootste probleem is volgens mij dat hij op zijn 47e nog nooit een serieuze relatie heeft gehad en op zijn 37e pas zelfstandig is gaan wonen. Dat klinkt als iemand die niet volwassen is.

Ja en wat dan nog? Moet iedereen hetzelfde pad volgen? Als je een andere afslag neemt is er gelijk wat mis met je. Bah, kortzichtige en angstige oordelen.
Nouja, vind het toch niet echt zelfstandig overkomen, sorry.
Eidde schreef:
30-04-2022 12:29
Ja en wat dan nog? Moet iedereen hetzelfde pad volgen? Als je een andere afslag neemt is er gelijk wat mis met je. Bah, kortzichtige en angstige oordelen.

Aantrekkelijk vindt ik het niet. Nu op moment niet weg kunnen op jonge leeftijd, ivm de inflatie en de huizencrisis, meer dan logisch.

Maar omdat hij wel fijn vond en zijn ouders ook, tot zijn 37e? Tja, dan hoef ik geen relatie met je.
Ik voorzie een mankind die graag verzorgt wordt en niet alleen kan zijn.

Maar goed TO, vind helemaal toppie, die is alleen bang dat zijn hangbillen en kaalheid of grijze haar niet zo sexy meer zijn over een paar jaar. Wat ook zo is.

Lijkt me helemaal vreselijk, een mankind met hangbillen en kale plekken of overal grijs haar.
Sunshine1996 schreef:
30-04-2022 11:55
Dat is echt wel een rode vlag en ongezond gedrag hoor. Op een gegeven moment ben je volwassen en sla je je vleugels uit. Kijk dat ie na een scheiding geen huis kan krijgen en er noodgedwongen een tijdje zit is een ander verhaal. Maar dit is niet aan de orde.
FrangiPangi schreef:
30-04-2022 09:49
Je hoeft geen overhaaste beslissingen te nemen, niet om het uit te maken, niet om nu te gaan samenwonen/kinderen te krijgen. Je hebt de tijd. Dus zoek t uit

Stel hem voor aan je ouders. Kijk hoe dat voelt. Kan je omgaan met het commentaar, blijf je verbonden met hem, word je er blij van...

Het is een avontuur wat je aangaat. Aan jou de keuze in hoeverre je bepaalde risico's wilt uitsluiten. Wat je onderweg tegenkomt weet niemand zeker.
Dit vind ik een goed advies.

Vooral ook om wel jouw ouders erbij te betrekken. Ouders hebben het beste met je voor. Zullen ongetwijfeld even moeten slikken, maar laat ze hem ontmoeten en misschien draaien ze bij. En misschien ook niet. Als je je relatie geheim moet houden is dat per definitie een slecht teken (niet noodzakelijk een slechte relatie natuurlijk, zoals b.v. vroeger als je verliefd was geworden op iemand met een ander geloof).
Ik zie zoveel rode vlaggen dat ik niet weet waar te beginnen.

Mijn advies is dan ook om rustig aan te kijken hoe alles evolueert. Je hoeft idd geen overhaaste beslissingen te maken.

Wie weet wordt het wel nog iets moois dat lang kan duren .. ik hoop het iig voor je
Veritas vos liberabit
Hoe de toekomst zal verlopen, kan niemand voorspellen.
Ik heb wel een voorbeeld van een toen ik nog jong was en een tijdje iets had met een man die 13 jaar ouder was. Kennelijk wilde hij oude banden aanhalen (!?) want nadat ik hem zeker al 25 jaar niet gezien had, stond hij onlangs ineens voor mijn deur voor een verrassingsbezoekje.

Ik schrok mij rot.
Daar stond een oude man (al een aantal jaren AOW) en ik moet zelf, mede door de verhoging van de pensioenleeftijd, nog zo'n 5 jaar werken.
Een wereld van verschil.

Natuurlijk merk je dat niet wanneer je al die jaren samen blijft, maar deze onverwachte ontmoeting zette het leeftijdsverschil wel even héél duidelijk neer.
Gebruna schreef:
30-04-2022 14:12
Hoe de toekomst zal verlopen, kan niemand voorspellen.
Ik heb wel een voorbeeld van een toen ik nog jong was en een tijdje iets had met een man die 13 jaar ouder was. Kennelijk wilde hij oude banden aanhalen (!?) want nadat ik hem zeker al 25 jaar niet gezien had, stond hij onlangs ineens voor mijn deur voor een verrassingsbezoekje.

Ik schrok mij rot.
Daar stond een oude man (al een aantal jaren AOW) en ik moet zelf, mede door de verhoging van de pensioenleeftijd, nog zo'n 5 jaar werken.
Een wereld van verschil.

Natuurlijk merk je dat niet wanneer je al die jaren samen blijft, maar deze onverwachte ontmoeting zette het leeftijdsverschil wel even héél duidelijk neer.
Yep 13 jaar verschil is veel op latere leeftijd.
Eidde schreef:
30-04-2022 12:29
Nee is er niet 'gelijk' wat mis met je, maar deze man is al 47, woont net op zichzelf en heeft nog geen serieuze relatie gehad. Dat is geen rode vlag maar een rode partytent.
Antoon69 schreef:
30-04-2022 14:22
Yep 13 jaar verschil is veel op latere leeftijd.
In mijn beleving is het verschil juist groter als je jonger bent. Het verschil in hoe je in het leven staat is toch wel groter als je 33 vs 20 bent, dan 63 vs 50 zou ik zo zeggen.

Gebreken op latere leeftijd zijn juist weer heel erg persoonsgeboden. Sommigen staan halverwege de 40 al met 1 been in het graf, anderen zijn als ze 75 zijn nog redelijk fit.

Kijk naar Biden en Trump. Beiden schelen nauwelijks kwa leeftijd, maar Biden lijkt veel en veel ouder. Daar staat tegenover dat Trump dan weer mentaal stil is blijven staan toen hij 13 was ofzo.
Paska schreef:
30-04-2022 14:26
Nee is er niet 'gelijk' wat mis met je, maar deze man is al 47, woont net op zichzelf en heeft nog geen serieuze relatie gehad. Dat is geen rode vlag maar een rode partytent.

Waarom dan?
WandaVision schreef:
30-04-2022 13:40
Dat is echt wel een rode vlag en ongezond gedrag hoor. Op een gegeven moment ben je volwassen en sla je je vleugels uit. Kijk dat ie na een scheiding geen huis kan krijgen en er noodgedwongen een tijdje zit is een ander verhaal. Maar dit is niet aan de orde.

Waarom is het ongezond? Ik vraag me echt af waarom het als ongezond, raar, rode vlag wordt gezien.

Dat je het niet aantrekkelijk vindt, ja dat kan. Maar ongezond en concluderen dat er iets mis is met iemand vind ik nogal vreemd.
Eidde schreef:
30-04-2022 15:08
Waarom is het ongezond? Ik vraag me echt af waarom het als ongezond, raar, rode vlag wordt gezien.

Dat je het niet aantrekkelijk vindt, ja dat kan. Maar ongezond en concluderen dat er iets mis is met iemand vind ik nogal vreemd.
Ik lees even mee, want ik heb dezelfde vraag als jij.
Kennelijk ben je een 'beter' mens áls je maar relaties hebt gehad?

Ik zie dat ánders: er zijn mensen die pas een relatie aan gaan als zij er 100 % van overtuigd zijn dat déze partner de ware is waar zij hun hele leven mee samen willen zijn.
Anderen gaan misschien trouwen omdat zij inmiddels X jaar oud zijn en kinderen willen en 'dus' nemen zij deze dan maar....
Of iedereen in hun omgeving verwacht het van hen omdat zij al zo lang verkering hebben.
Of zij (vrouwen) zijn bang "over te blijven" (bij een man is de term positiever, die "ontspringt de dans")

Dus ik ben ook wel benieuwd wat er zou mankeren aan mensen die, zo lang zij die ene ware nog niet tegen zijn gekomen, prima als volwassen en zelfstandig mens (maar zonder partner) hun eigen, vaak zeer goede, leven leiden?
Tot je 37e puur voor je lol bij je ouders blijven wonen is heel normaal?

Dat is je volwassen en zelfstandig leven leiden zoals hierboven net getikt word?
Gebruna schreef:
30-04-2022 15:24
Ik lees even mee, want ik heb dezelfde vraag als jij.
Kennelijk ben je een 'beter' mens áls je maar relaties hebt gehad?

Ik dacht dat het ging om het lang bij zijn ouders blijven wonen.
Quincy2 schreef:
30-04-2022 15:57
Ik dacht dat het ging om het lang bij zijn ouders blijven wonen.
Daar gaat het idd om.

Dat een volwassen persoon van 35+ (!!!!) thuis blijft wonen, omdat het voor beide partijen (ouders en hij) “wel zo gezellig is” is zeer ongezond en abnormaal ja, vind ik. Dat je geen redenen kan bedenken lijkt me sterk. Tenzij je onder een steen leeft?
Veritas vos liberabit
Ik zie het regelmatig voorbij komen in dit topic als en/en.
Het wordt stuk voor stuk 'rode vlag' genoemd.
Dus 'geen relatie gehad' wordt wel degelijk als rode vlag genoemd.

Terwijl ik alleenwonende mensen ken die altijd in staat waren om tijdig echte rode vlaggen te herkennen en erkennen en die dus daarom niet zijn gaan samenwonen.

Maar ik ook vaak aan mensen, na het beëindigen van hun zoveelste relatie/samenwonen heb gevraagd of zij dit -eerlijk gezegd- nu écht niet tevoren konden zien aankomen...het antwoord is regelmatig "Ja, ik ben er tegen beter weten in, toch aan begonnen, want ik wilde het graag".
Is m.i. toch een beetje een indicatie dat veel mensen alleen wonen maar niets vinden en daarin zelfs zo ver gaan dat als 'rode vlag' te betitelen?
Zeer ongezond in welke zin?
Gebruna schreef:
30-04-2022 16:14
Ik zie het regelmatig voorbij komen in dit topic als en/en.
Het wordt stuk voor stuk 'rode vlag' genoemd.
Dus 'geen relatie gehad' wordt wel degelijk als rode vlag genoemd.

Terwijl ik alleenwonende mensen ken die altijd in staat waren om tijdig echte rode vlaggen te herkennen en erkennen en die dus daarom niet zijn gaan samenwonen.
Maar wat hebben alleenwonende mensen die blijkbaar wel relaties hebben maar daar niet mee willen samenwonen dan te maken met mannen die bij hun ouders wonen en mede daardoor geen aantrekkelijk relatiemateriaal zijn?
Charlotte717 schreef:
30-04-2022 16:08
Daar gaat het idd om.

Dat een volwassen persoon van 35+ (!!!!) thuis blijft wonen, omdat het voor beide partijen (ouders en hij) “wel zo gezellig is” is zeer ongezond en abnormaal ja, vind ik. Dat je geen redenen kan bedenken lijkt me sterk. Tenzij je onder een steen leeft?

Ja maar leg het eens uit dan? Waarom is het ongezond en abnormaal? Wie bepaalt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven