Hoezo een biecht???

02-05-2022 16:27 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar minuten geleden zag ik een titel uit de Flair voorbijkomen:
"Opgebiecht: Ik betrapte mijn broer in een gayclub met een man"

Omdat ik wat aan het surfen was flitste ik al gauw naar een ander beeld en ik kon betreffend artikel daarna ook niet meer terugvinden. Ik heb het dus niet kunnen lezen.

Maar ik staar nu wat aangeslagen voor me uit...:

-Opgebiecht??: Wat valt hier te biechten? Iemand spot haar broer in het uitgaansleven, nou en?
-betrapte??: Hoezo? Wat deed die broer verkeerd?
-in een gayclub??: Wat is er mis met een gayclub?
-met een man??: Wat is er bijzonder aan je broer tegen te komen met een man? Ook al staan ze elkaar af te lebberen?

Ik voel verbijstering en verontwaardiging over de volledige titel. WAT een trut zeg, wat een ongelooflijke muts!! Ik ben werkelijk ontsteld dat dergelijke ontboezemingen als zodanig losgelaten worden in de media, nota bene in het jaar 2022 waarin ieder rechtgeaard deugmens geen moment meer stilstaat bij zoiets als seksuele geaardheid.

Maar nee hoor, tuthola biecht op dat ze haar broer betrapte. Hoe haalt ze het in haar stomme kop zaagsel?

Wat ik ook zo idioot vind is dat mensen die niet hetero zijn uit de kast zouden moeten komen. Dat ze hun geaardheid op zouden moeten biechten. Waarom in godsnaam? Dan zouden we toch allemaal op moeten biechten dat we homo zijn, of hetero, of bi, a-seksueel of transgender?
Zoiets gaat toch niemand wat aan, wat zou het je ouders of je klasgenoten moeten kunnen schelen wat je seksuele geaardheid is?
En natuurlijk kan het gewoon een gespreksonderwerp zijn, maar Hallo!!! "Uit de kast komen???"

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
broer zal getrouwd zijn?
hoewel eens met alles wat je zegt verder, kan het misschien in dit specifieke geval dat broer getrouwd is met iemand anders en aan het vreemdgaan was?
Nou, ik heb het artikel wel gelezen en dan is die titel juist heel passend.
Het 'betrapt' zit hem er niet in dat het een gayclub is, maar dat haar broer getrouwd is. Had hij met een vrouw staan zoenen, had ze hem ook 'betrapt'. Verder eens dat 'opgebiecht' nergens op slaat. Ik zie wel vaker dat mensen het woord opbiechten gebruiken terwijl dat onzinnig is in die context.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap je gevoel. Ik vind het ook erg naar dat we als samenleving nog steeds niet zo erg ver zijn in het accepteren van homoseksualiteit. Jammer en vreemd ook.
Een lesbische vriendin vertelt me dat ze in haar eigen stad niet zomaar hand in hand durft te lopen met haar vrouw. Dat is toch treurig?
En inderdaad, de uitdrukking 'uit de kast komen' mag verbannen worden.
Ik heb verder het artikel waar je het over hebt niet gelezen.
Jeetje joh, wat een drama. Misschien minder aannames doen voordat je jezelf overstuur schreeuwt?

De biecht is dat haar broer getrouwd is en dat zij nu iets weet wat haar schoonzus misschien niet weet. That's all. Het is dus geen anti-homo stuk.
Ah, broer was getrouwd! Ik had het artikel niet gelezen, maar okay, dan begrijp ik het.
toffifee schreef:
02-05-2022 16:32
Jeetje joh, wat een drama. Misschien minder aannames doen voordat je jezelf overstuur schreeuwt?

De biecht is dat haar broer getrouwd is en dat zij nu iets weet wat haar schoonzus misschien niet weet. That's all. Het is dus geen anti-homo stuk.

Gelukkig maar. Maar los daarvan:
Ik vind het wel heel bijzonder dat mensen nog steeds uit de kast komen. Waarom?
https://www.flair.nl/persoonlijkeverhal ... yclub-man/
https://www.flair.nl/persoonlijkeverhal ... yclub-man/
Ik vraag mij vooral af...wat deed zij zelf in een gay club? Maar goed de nepartikeltjes van de Linda, je zou er maar frustie van raken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lieneke schreef:
02-05-2022 16:33
Weet ik ook niet. Ik sta er hetzelfde in als jij op dit gebied. En ik vind het ook echt behoorlijk triest dat iemand niet hand in hand durft te lopen, uit angst voor acties.
Slechtst geschreven artikel ever overigens.
Lieneke schreef:
Ik snap je initiële verontwaardiging wel hoor. Ook al blijkt het niet helemaal van toepassing op het artikel, het is wél nog steeds een issue in de samenleving. En dat is wel erg.
viva-amber schreef:
02-05-2022 16:34
Ik vraag mij vooral af...wat deed zij zelf in een gay club? Maar goed de nepartikeltjes van de Linda, je zou er maar frustie van raken.
Met haar beste vriend en zijn vriend iets drinken.
viva-amber schreef:

Dat vroeg ik me dus ook af! Maar goed, ik kan nu het artikel lezen, bedankt!
Juist dat dacht ik ook. Ok dus je broer was daar, maar jij was er dus ook.......
sneeuwwitje80 schreef:
02-05-2022 16:36
Juist dat dacht ik ook. Ok dus je broer was daar, maar jij was er dus ook.......
Het gaat er niet om dat hij daar was, het gaat erom dat hij met een man zoende terwijl hij getrouwd is. Misschien gewoon even allemaal het artikel lezen?
viva-amber schreef:
Nou gut, je zou je inderdaad maar druk maken over iets wat je als maatschappelijk onrecht beschouwt.
Jufjoke schreef:
02-05-2022 16:36
Ik snap je initiële verontwaardiging wel hoor. Ook al blijkt het niet helemaal van toepassing op het artikel, het is wél nog steeds een issue in de samenleving. En dat is wel erg.

Ja, dat vind ik dus ook! Ik las de titel en werd meteen witheet!
Onterecht in dit geval, maar het speelt nog steeds en dat duurt me veel te lang!
Het rubriekje heet opgebiecht.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Lieneke schreef:
zolang er mensen zijn, die het prettig vinden om hun coming out te benoemen, heb ik er niks op tegen
Het kan ook HET moment zijn, dat je besluit jezelf te kunnen zijn.
lilalinda schreef:
02-05-2022 16:39
zolang er mensen zijn, die het prettig vinden om hun coming out te benoemen, heb ik er niks op tegen
Het kan ook HET moment zijn, dat je besluit jezelf te kunnen zijn.

Als iemand het prettig vindt: natuurlijk! Maar zouden we niet allemaal onszelf moeten kunnen zijn? Zonder het officieel te hoeven vertellen?
Waar maak je je druk om

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven