Beste fiets navigatie app gezocht

01-05-2022 22:45 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie heeft de gouden tip?

Ik heb bij de consumentenbond gekeken en die prezen route.nl aan, deze is echter veranderd in routiq en daar vind ik alleen maar slechte recensies over.

Ik wil namelijk best betalen voor een fiets navigatie app, maar dan moet hij wel werken natuurlijk :)

Ik zoek een soort google maps idee maar dan echt met fietspaden erop, die ook echt navigeert onder het fietsen, bijvoorbeeld ga hier links, over 100 meter naar rechts, dat idee.

Dus vandaar mijn vraag aan jullie, wat vinden jullie een fijne fiets navigatie app? Alvast bedankt!
bumblebijtje schreef:
02-05-2022 18:37
Komoot, hands down. Je kan één regio (provincie typisch) gratis activeren, maar extra regio's kosten niet zo heel veel extra (je kan de hele wereld voor dacht ik 40€ activeren). Bevat de fietspaden, de wandelpaden, laat je toe zelf je ritten te plannen tussen de bezienswaardigheden die je wil, houdt rekening met het type activietit die je doet (stuurt je via andere paden als je gravel verkiest of als je met de mountainbike onderweg gaat), en heeft een hele community die je ritten kan aanbevelen of wiens ritten je kan overnemen.

Wij combineren hem met een Karoo 2 GPS van Hammerhead (is naadloos geïntegreerd), maar het werkt ook goed met enkel je telefoon (iets minder nauwkeurig dan via gps wel).
Super bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik ga deze app testen!
bumblebijtje schreef:
02-05-2022 18:37
Komoot, hands down. Je kan één regio (provincie typisch) gratis activeren, maar extra regio's kosten niet zo heel veel extra (je kan de hele wereld voor dacht ik 40€ activeren). Bevat de fietspaden, de wandelpaden, laat je toe zelf je ritten te plannen tussen de bezienswaardigheden die je wil, houdt rekening met het type activietit die je doet (stuurt je via andere paden als je gravel verkiest of als je met de mountainbike onderweg gaat), en heeft een hele community die je ritten kan aanbevelen of wiens ritten je kan overnemen.

Wij combineren hem met een Karoo 2 GPS van Hammerhead (is naadloos geïntegreerd), maar het werkt ook goed met enkel je telefoon (iets minder nauwkeurig dan via gps wel).
Heb vandaag Komoot gedownload n.a.v. dit topic, heb de wereldkaarten gekocht voor €20, betaald met Google Rewards tegoed wat ik nog had staan. :-D Ben benieuwd. Ik rij meestal met Fietsknoop, dat is ook een hele fijne app, maar wil wel eens andere paden ontdekken.
Hier is het ook komoot geworden! Top tip!
initiumnovum schreef:
02-05-2022 13:01
Die vind ik iets te duur in de aanschaf, vandaar de vraag naar een app :)
Als je langer dan anderhalf a twee uur fietst met een app op je tel dan is je tel wel aardig leeg.
Ik gebruik vooralsnog ook mijn tel maar zo’n ding staat wel op mijn wishlist.
aardbeienslof schreef:
02-05-2022 20:07
Als je langer dan anderhalf a twee uur fietst met een app op je tel dan is je tel wel aardig leeg.
Ik gebruik vooralsnog ook mijn tel maar zo’n ding staat wel op mijn wishlist.
Ik neem altijd flinke een powerbank mee!
initiumnovum schreef:
02-05-2022 20:13
Ik neem altijd flinke een powerbank mee!
Slim!
Ik heb ook routiq en fietsnetwerk. Komoot moet ik nog testen. Google maps voor fietsen vind ik echt helemaal niks, stuurt je soms langs onmogelijke paden (wat me overkwam in Limburg toen we snel naar het huisje wilden).
Deze werkt ook prima: https://www.fietsknoop.nl/planner

Je kunt ook vooraf zelf je route ingeven op je laptop/computer. Die vind je vervolgens terug in de app. En als je ergens verkeerd fietst word je ook weer teruggeleid naar de route.
initiumnovum schreef:
02-05-2022 13:01
Die vind ik iets te duur in de aanschaf, vandaar de vraag naar een app :)
Snap ik wel :) (gratis is altijd beter :))

moet zeggen ooit 10 jaar geleden +/- 500euro uitgegeven en mijn fietscomputer heeft al meerdere fietsen overleeft
batterijduur zit nog steeds op 10uur ongeveer zonder navigtie aan (maar wel weer gaven en kaarten en moet zegge echt navigeren doe ik er enit mee gebruik de mappen om te orienteren als nodig is (met echt navigeren is het nu na uurtje of 3 wel op :))
maar meestal heb ik navigeren hooguit het laatste stukje nodig :) (de stad in naar een adress ofzo
(grote lijnen op de kaart kijken en lekker fietsen en e.v.t wat borjes volgen in nederland goed te doen , buitenland iets lastiger maar lukt ook wel :)
Ik heb gisteren mijn eerste Komoot tocht gefietst en ik ben helemaal fan! Was precies waar ik naar op zoek was! Ik heb wel meteen de wereld versie gekocht voor 20,-
ikke606 schreef:
04-05-2022 09:13
Snap ik wel :) (gratis is altijd beter :))

moet zeggen ooit 10 jaar geleden +/- 500euro uitgegeven en mijn fietscomputer heeft al meerdere fietsen overleeft
batterijduur zit nog steeds op 10uur ongeveer zonder navigtie aan (maar wel weer gaven en kaarten en moet zegge echt navigeren doe ik er enit mee gebruik de mappen om te orienteren als nodig is (met echt navigeren is het nu na uurtje of 3 wel op :))
maar meestal heb ik navigeren hooguit het laatste stukje nodig :) (de stad in naar een adress ofzo
(grote lijnen op de kaart kijken en lekker fietsen en e.v.t wat borjes volgen in nederland goed te doen , buitenland iets lastiger maar lukt ook wel :)
Ik sluit niet uit dat ik er ooit nog 1 aanschaf! Maar ik heb net een nieuwe elektrische fiets gekocht, dus dat was wel even een uitgave ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven