Refurbished iPhone kopen?
maandag 2 mei 2022 om 22:06
Mijn dochter heeft een “nieuwe” telefoon nodig. Ze heeft nu een iPhone 6, maar de batterij is snel leeg en steeds meer app werken niet , terwijl ze die nodig heeft voor school. We willen dus een nieuwe kopen, mag ook refurbised zijn. We dachten aan een iPhone 11, maar dan refurbished. Heeft iemand er ervaring mee? Welke sites wel / niet?

maandag 2 mei 2022 om 22:27
Apple heeft zelf ook een refurbished shop, staan nu alleen geen iphones in.
https://www.apple.com/nl/shop/refurbished
Misschien handig om toch een beetje in de gaten te houden voor het geval dat. Heb gehoord dat er soms goede deals in staan die ook zo weg zijn.
Ik koop zelf eigenlijk nooit refurbished want ik vind het verschil soms zo minimaal dat ik toch liever nieuw heb.
Misschien handig om toch een beetje in de gaten te houden voor het geval dat. Heb gehoord dat er soms goede deals in staan die ook zo weg zijn.
Ik koop zelf eigenlijk nooit refurbished want ik vind het verschil soms zo minimaal dat ik toch liever nieuw heb.

maandag 2 mei 2022 om 23:31
Heb je het idee dat het aan de firma lag? Zou je het bij een ander bedrijf nogmaals proberen?
maandag 2 mei 2022 om 23:32
Bij welk / wat voor bedrijf heb je het gekocht ?GroenTuintje schreef: ↑02-05-2022 22:19Hier ook een refurbisched iPhone. Meer uit nood, want ik had per direct een nieuwe nodig ( de mijne was verzopen in de wasmachine). Gekocht bij een lokale telefoonwinkel. Als er wat mee is, kan ik ermee terug
![]()
maandag 2 mei 2022 om 23:33
Thanks, ik ga deze in de gaten houdenTsumTsum schreef: ↑02-05-2022 22:27Apple heeft zelf ook een refurbished shop, staan nu alleen geen iphones in.
maandag 2 mei 2022 om 23:51
dinsdag 3 mei 2022 om 07:11
Voor kind 5 jaar geleden een refurbished Iphone6S “zo goed als nieuw” gekocht bij Forza. Doet het al die tijd probleemloos. Toentertijd gekocht omdat kind perse een IPhone wilde en een nieuwe te duur was.
Maar ik denk dat zijn nieuwe telefoon weer een refurbished wordt. Maar je moet er mazzel mee hebben, ik lees ook regelmatig slechte ervaringen. Dat is de reden dat ik voor mijzelf toch voor een nieuwe heb gekozen.
Maar ik denk dat zijn nieuwe telefoon weer een refurbished wordt. Maar je moet er mazzel mee hebben, ik lees ook regelmatig slechte ervaringen. Dat is de reden dat ik voor mijzelf toch voor een nieuwe heb gekozen.
Ik doe mijn best

dinsdag 3 mei 2022 om 07:27
Er is meestal wel een reden waarom iemand een toestel afdankt. Hij zal meestal zeggen dat de accu niet goed meer was en dat hij een nieuwer model wou maar vaak zit er meer achter wat hij er niet bij vertelt. Hij wil er immers een goede prijs voor krijgen.
Van familie kan je dat dan vaak wél met vertrouwen kopen.
Van familie kan je dat dan vaak wél met vertrouwen kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 3 mei 2022 om 07:30
dinsdag 3 mei 2022 om 08:49
Dat is slim idd. Ik heb er een keer eentje bij een online shop gekocht en toen er wat met de telefoon was, bestond die shop niet meerGroenTuintje schreef: ↑02-05-2022 22:19Hier ook een refurbisched iPhone. Meer uit nood, want ik had per direct een nieuwe nodig ( de mijne was verzopen in de wasmachine). Gekocht bij een lokale telefoonwinkel. Als er wat mee is, kan ik ermee terug
![]()

dinsdag 3 mei 2022 om 08:51
Hier hetzelfde, ik zou het risico ook niet meer nemen.Stoofpotje schreef: ↑03-05-2022 08:43Neen, ik doe het nooit meer, een refurbished Iphone kopen. Er was steeds wel iets mis mee, talloze malen binnen moeten brengen voor herstelling. Toch maar een nieuwe gekocht.
dinsdag 3 mei 2022 om 10:28
Geen ervaring met refurbished, maar ik heb vaak genoeg op Marktplaats een tweedehands iPhone gekocht, en dat ging gewoon goed.
Behalve 1x toen iemand met een imitatie iPhone kwam. Het was al verdacht dat hij buiten op de stoep stond. Dus ik heb 'm verteld dat ie nep was en snel weer weggereden. Dus altijd wel ophalen en testen ter plekke.
Behalve 1x toen iemand met een imitatie iPhone kwam. Het was al verdacht dat hij buiten op de stoep stond. Dus ik heb 'm verteld dat ie nep was en snel weer weggereden. Dus altijd wel ophalen en testen ter plekke.
dinsdag 3 mei 2022 om 11:06
dinsdag 3 mei 2022 om 11:44
Paar keer gedaan voor de kinderen en ze gaan echt langer mee dan de nieuwe Samsungs in het lagere segment.
Dochter heeft haar i7 nu ruim twee jaar en hij is vier jaar oud. Nu begint de batterij wel minder te worden. We twijfelen nog of ze een nieuwe batterij erin laat zetten of dat we toch voor een andere refurbished gaan.
Daarbij vind ik ook: kinderen zijn vaak nog zulke ‘hufters’ met telefoons dat een hele nieuwe gewoon te snel weinig waard wordt. Mijn eigen iPhones kan ik prima verkopen altijd nog maar dat doe ik met die van de kinderen niet. Die worden dan iPod
.
1x een mindere refurbished gehad. Die was van een speciale Leapp actie. Dat doen we dus niet weer.
Dochter heeft haar i7 nu ruim twee jaar en hij is vier jaar oud. Nu begint de batterij wel minder te worden. We twijfelen nog of ze een nieuwe batterij erin laat zetten of dat we toch voor een andere refurbished gaan.
Daarbij vind ik ook: kinderen zijn vaak nog zulke ‘hufters’ met telefoons dat een hele nieuwe gewoon te snel weinig waard wordt. Mijn eigen iPhones kan ik prima verkopen altijd nog maar dat doe ik met die van de kinderen niet. Die worden dan iPod
1x een mindere refurbished gehad. Die was van een speciale Leapp actie. Dat doen we dus niet weer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 3 mei 2022 om 15:31