Ik ga (weer) stoppen met roken, wie doet er mee?
zondag 1 mei 2022 om 14:31
Hallo,
Ik ga weer stoppen met roken, ben er al eerder eens mee gestopt maar helaas alweer een jaar geleden toch weer begonnen met roken. Zoals dat gaat dacht ik dat 1 sigaret per dag wel kon met collega's tijdens de pauze maar dat had ik fout.
Nu heb ik geen collega's meer met wie ik samen gezellig kan roken en ergens is nu de perfecte timing om er maar weer eens een punt achter te zetten.
Mijn meest succesvolle poging was me gelukt door de sigaret te vervangen door een e-sigaret, ik vond de fruitsmaakjes zoveel lekkerder dan een peuk dus dat was easy peasy.
Tegenwoordig rook ik sigaartjes ter grootte van een sigaret die zijn toch wel erg lekker en goedkoop.
Dus welke Viva-roker gaat met me meedoen en wie van de lezers heeft uitmuntende adviezen waarmee het stoppen niet mis kan gaan.
Opbeurende verhalen over meer energie, een verbeterde gezondheid en of huid zijn allemaal meer dan welkom.
Laten we van het stoppen met roken een feestje maken!
Ik ga weer stoppen met roken, ben er al eerder eens mee gestopt maar helaas alweer een jaar geleden toch weer begonnen met roken. Zoals dat gaat dacht ik dat 1 sigaret per dag wel kon met collega's tijdens de pauze maar dat had ik fout.
Nu heb ik geen collega's meer met wie ik samen gezellig kan roken en ergens is nu de perfecte timing om er maar weer eens een punt achter te zetten.
Mijn meest succesvolle poging was me gelukt door de sigaret te vervangen door een e-sigaret, ik vond de fruitsmaakjes zoveel lekkerder dan een peuk dus dat was easy peasy.
Tegenwoordig rook ik sigaartjes ter grootte van een sigaret die zijn toch wel erg lekker en goedkoop.
Dus welke Viva-roker gaat met me meedoen en wie van de lezers heeft uitmuntende adviezen waarmee het stoppen niet mis kan gaan.
Opbeurende verhalen over meer energie, een verbeterde gezondheid en of huid zijn allemaal meer dan welkom.
Laten we van het stoppen met roken een feestje maken!

zondag 1 mei 2022 om 21:31
Heul fijn. Ik ben nog nooit in mijn leven dik geweest is dat is een flink nadeel. Welke app heb je?Koffieverkeerd schreef: ↑01-05-2022 18:16
Fijn he, die gratis kilo's.
Ik ben al lekker aan het afvallen, met gebruik van een app. Je voert in wat je weegt en wat je wil wegen en dan wordt de caloriebehoefte berekend. Ik vul in wat ik eet en hou me aan het aantal per dag. Dat werkt.

maandag 2 mei 2022 om 00:36
Wat goed Roelie!! Mijn manier: eerst gaan minderen naar de helft van wat je normaal rookt. Daar een beetje aan wennen en dan overschakelen op e-sigaretten (met nicotine dus) of nicotine kauwgum pleister of whatever. Daar weer aan wennen en GEEN echte sigaretten meer tussendoor. Dan heb je de gezondheidseffecten al voor 90% verminderd. Je kunt dus besluiten voor altijd e-sigaretten te blijven roken. Als je echt heel knap wil worden bouw je die ook nog af Denk aan alle sjans die je zult krijgen, mannen die de deur voor je gaan open houden. Iedereen die naar je glimlacht etc.
Bijna iedere definitief gestopte roker heeft eerder al mislukte stoppogingen gedaan. Dat hoort er bij en is misschien ook wel nodig.
En ook wat iemand anders al zei, die sigaret craving verdwijnt altijd na een minuut of 5 weer.
Bijna iedere definitief gestopte roker heeft eerder al mislukte stoppogingen gedaan. Dat hoort er bij en is misschien ook wel nodig.
En ook wat iemand anders al zei, die sigaret craving verdwijnt altijd na een minuut of 5 weer.
maandag 2 mei 2022 om 09:29
Jaren geleden gestopt, cold turkey.
Mijn man kreeg een hartinfarct en ik vond het niet kunnen dat ik nog zou blijven roken.
Alles weggegooid en nooit meer aan begonnen, ook nooit geen moeite mee gehad.
Ik weet ( vrijwel) zeker dat ik er nooit meer aan begin.
Heftige gebeurtenissen meegemaakt de laatste jaren waaronder overlijden van dierbaren en een brand.
Ik vind het nu ook verschrikkelijk stinken.
Het is nu heerlijk om tegen de wind in te fietsen en gewoon te kunnen ademhalen.
Geld eraan overgehouden heb ik dan weer niet
Gewicht is ook nog vrijwel hetzelfde
Mijn man kreeg een hartinfarct en ik vond het niet kunnen dat ik nog zou blijven roken.
Alles weggegooid en nooit meer aan begonnen, ook nooit geen moeite mee gehad.
Ik weet ( vrijwel) zeker dat ik er nooit meer aan begin.
Heftige gebeurtenissen meegemaakt de laatste jaren waaronder overlijden van dierbaren en een brand.
Ik vind het nu ook verschrikkelijk stinken.
Het is nu heerlijk om tegen de wind in te fietsen en gewoon te kunnen ademhalen.
Geld eraan overgehouden heb ik dan weer niet
Gewicht is ook nog vrijwel hetzelfde
Maar mensen gaan voorbij
maandag 2 mei 2022 om 11:32
Antoon wat een ontzettende lieve en opbeurende post!Antoon69 schreef: ↑02-05-2022 00:36Wat goed Roelie!! Mijn manier: eerst gaan minderen naar de helft van wat je normaal rookt. Daar een beetje aan wennen en dan overschakelen op e-sigaretten (met nicotine dus) of nicotine kauwgum pleister of whatever. Daar weer aan wennen en GEEN echte sigaretten meer tussendoor. Dan heb je de gezondheidseffecten al voor 90% verminderd. Je kunt dus besluiten voor altijd e-sigaretten te blijven roken. Als je echt heel knap wil worden bouw je die ook nog af Denk aan alle sjans die je zult krijgen, mannen die de deur voor je gaan open houden. Iedereen die naar je glimlacht etc.
Mijn e-sigs heb ik al afgestoft, de nicotinekauwgum sla ik over, ik hou sowieso niet van kauwgom maar die pleister is nog wel een optie.
Als ik het zo lees worden de vooruitzichten wel erg gezellig als ik stop, ik kijk nu al uit naar Valentijnsdag!

maandag 2 mei 2022 om 18:27
Geeft niks Roelie

Je hebt in ieder geval een paar sigaretten minder gerookt. Klein overwinninkje. Je gaat door met stoppogingen want de wil om te stoppen gaat alleen maar groter worden. Let maar op.

maandag 2 mei 2022 om 18:49
Kan gebeuren, gewoon verder gaan met stoppen en deze sigaretten weggooien.

dinsdag 3 mei 2022 om 14:28
Bij mij was het omkeerpunt dat ik keek naar de toekomst. Wil ik over xxx jaar nog steeds een roker zijn? Nee dus. Dan kan ik er net zo goed vandaag mee stoppen.
-Nooit meer een sigaret. Niet 1. Never ever nooit niet. 1 sigaret is de hele verslaving weer binnenhengelen.
-Nieuwe gewoontes aanleren, andere beloning. Liefst niet met eten. Koud glas spa rood? Kauwgum? Kruiswoordpuzzel? Rondje lopen? Het duurde bij mij 8 maanden voor ik de associatie bier-sigaret / koffie-sigaret / rondje lopen-sigaret etc kwijt was. Die moesten allemaal vervangen worden of afgeleerd worden.
-Nicotineverslaving is na 5 dagen voorbij. De rest is echt gewoonte.
-Met een e-sigaret houd je dezelfde gewoonte in stand en is het teruggaan naar een sigaret ook makkelijker denk ik.
Ik rookte een pakje per dag en ben er al bijna 20 jaar vanaf.
-Nooit meer een sigaret. Niet 1. Never ever nooit niet. 1 sigaret is de hele verslaving weer binnenhengelen.
-Nieuwe gewoontes aanleren, andere beloning. Liefst niet met eten. Koud glas spa rood? Kauwgum? Kruiswoordpuzzel? Rondje lopen? Het duurde bij mij 8 maanden voor ik de associatie bier-sigaret / koffie-sigaret / rondje lopen-sigaret etc kwijt was. Die moesten allemaal vervangen worden of afgeleerd worden.
-Nicotineverslaving is na 5 dagen voorbij. De rest is echt gewoonte.
-Met een e-sigaret houd je dezelfde gewoonte in stand en is het teruggaan naar een sigaret ook makkelijker denk ik.
Ik rookte een pakje per dag en ben er al bijna 20 jaar vanaf.