Tips gezocht: Zeeland met kind van 4

03-05-2022 15:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik met mijn zoon van 4 2 dagen naar Zeeland. We slapen in Oostkapelle in een kleine stacaravan.
We willen in ieder geval naar het strand, maar waar zijn de mooiste plekjes in de buurt? Ik heb een auto bij me, maar wil (nadat ik ben aangekomen) geen lange stukken meer rijden om iets leuks te vinden. Leuke tips voor bezienswaardigheden zijn ook welkom!
Mijn kind kan best een stukje lopen, maar meer dan 2/3 kilometer aan 1 stuk en dan houdt het ook wel op.

Heeft iemand een leuk idee voor een restaurant in de buurt? Wel een beetje kindvriendelijk.. :-)

Alvast bedankt!
Is hij net 4? Op die leeftijd wilde mijn oudste nog wel in de buggy mee. Dat was voor langere wandelafstanden wel handig. Verder hoeft er niet zoveel. Strand en speeltuintje zijn voldoende voor die kleintjes, en verder kun je voor jezelf gewoon de uitstapjes maken die je wilt.
Leuk, Oostkapelle!

Ik ken alleen het strand bij Oranjezon (met strandtent Aloha Beach). Dat vind ik wel een erg mooi plekje, al is het wel een stukje wandelen door de duinen. Wel wat rustiger daardoor, en je kunt jezelf lekker bij de strandtent installeren. Er staan ook wat schommels en een wipwap of zo. Vooraan bij Oranjezon zit een restaurantje al kan je bij de strandtent natuurlijk ook eten. (Let op, ze hebben geen frikandellen (dit is voor de 4-jarigen die ik ken een redelijk drama)).

En een bezoekje aan Neeltje Jans is natuurlijk ook heel leuk! Naast Neeltje Jans kan je heerlijk mosselen eten.
Taskmaster schreef:
03-05-2022 16:01
En een bezoekje aan Neeltje Jans is natuurlijk ook heel leuk! Naast Neeltje Jans kan je heerlijk mosselen eten.
Het is niet de maand voor het eten van mosselen.
anoniem_65e9f7afe6bf7 wijzigde dit bericht op 03-05-2022 16:09
0.42% gewijzigd
Hij is nu 3 maanden 4.

Buggy krijg ik m echt niet meer in (al een jaar niet meer 8-) ) en die hebben we ook vorig jaar verkocht. Mijn man zet m dan op z'n schouders, maar dat red ik niet. Denk dat we dan wat vaker in het zand gaan zitten o.i.d.

Leuke plekjes in de duinen zijn ook welkom! Ik neem sowieso wat strandspeelgoed mee, hij zal toch wel zand willen scheppen en schelpen zoeken.

Gelukkig is hij een alleseter, dat red ik wel zonder frikandellen! ;) Neeltje Jans is een goede, daar had ik niet aan gedacht!
De Berkenhof tropische tuin in Kwadendamme schijnt leuk te zijn met kinderen, maar nogal een eindje weg, dus dan zou ik een paar uur eerder naar huis gaan en op de terugweg doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als kind eindeloos rondgelopen in Veere.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
De Dam bij Vrouwenpolder! Strand speeltuin, echt heel leuk.

De molen in serooskerke is ook leuk om te spelen.

Overdekt is het Klokuus leuk.

Persoonlijk zou ik niet naar neeltje Jans gaan, duur voor wat je krijgt.
Hof Poppendamme is leuk met een vierjarige. Kwartiertje met de auto.
Kaasboerderij Schellach in Middelburg is leuk om een kijkje te nemen; daar kun je de stallen in om kalfjes te aaien. En er is normaal gesproken ook een puzzeltocht, maar omdat ze nu aan het verbouwen zijn zijn de mogelijkheden misschien wat beperkter.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Terra Maris, daarna naar een van de strandjes daarachter, Veere (leuk oudhollands snoepwinkeltje) en daarna krabben vangen bij de stijgers aan het Veerse Meer, strandtent de Piraat, strand bij Vrouwenpolder. Veel plezier!
1. Terra Maris is super en heel dichtbij, je loopt een leuke route van het parkeerterrein naar het kasteel. Ga vooral ook de tuin in want dat is echt het leukste voor je kind! Er is dan ook een grote houten toren waar je in kunt klimmen. Klein museumpje, prachtige locatie.

In het bos kun je geweldig hutten bouwen ook.

2. Bij vrouwenpolder de strandspeeltuin

3. Gewoon het strand, maakt niet zoveel uit waar.. pak een duinovergang en er is in de buurt een terras en zand.

4. Oude brandspuithuis in Serooskerke. Een mini museum met alles wat met de brandweer te maken heeft en de kinderen mogen met een echt brandweer auto etc spelen. Heel leuk!m, erg kneuterig.

5, Iets massaler: de Jonge Johannes, buitenspeeltuin aan een molen. Vooral voor je kind vermaak, vaak druk.

6. Veere: het stadje is leuk, je kunt in het seizoen ook met een rondvaartboot. Daarnaast kun je naast het dorpje de stenen beer (oude tunnel) en dan kom je in een heeeel ander gebied met trekbootjes en leuke natuurverrassingen en een klein strandje.

Ik zou dag 1 Terra maris, lunchen bij het restaurant en door naar het strand doen, dag twee lekker rustig opstaan en ontbijtje ergens, dan door naar Veere en daar de dag doorbrengen met de trekbootjes. Vraag even het lokale VVV om een wandelroute oid, tussendoor is er echt voldoende ruimte om even ergens rustig te spelen (trekboot 8 keer heen en weer….) om even een pauze te houden.

Heel veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven