Gezondheid alle pijlers

Fibroom verwijderen pijnlijk?

04-05-2022 00:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fibroom op mijn ooglid tussen mijn wimpers. Zo'n 20 jaar geleden heb ik deze weg laten halen, en ik heb hier heel nare herinneringen aan. De huisarts had mijn ooglid een beetje opgeklapt en heeft het fibroompje weg gebrand, wat vreselijk pijnlijk was!
Hij is nu terug gegroeid en ik heb er last van. Met make-up valt ie niet zo op maar mijn wimpers worden door het gezwelletje iets omlaag gedrukt en zonder make-up voel ik me heel ongemakkelijk, want dan zie je m goed zitten. Is er inmiddels een andere manier, pijnloos...., om zoiets weg te laten halen?
Ik lees wel weer over weg branden, maar dat durf ik echt niet meer! Weg snijden of schrapen krijg ik ook de kriebels van, durf ik niet!
Zijn er andere, pijnloze , oplossingen?
Bij mij is er een weggesneden, met verdoving. Niets van gevoeld, maar die zat op mijn buik.
Een fibroom is toch een steelwratje? Mijn huisarts doet altijd knip zonder verdoving. Op je ooglid is dat wat lastiger natuurlijk.
Misschien is er in 20 jaar weer een hoop veranderd. Je kunt met de assistente eens bellen voor advies?
Bij mij zijn er een paar kleine weggeknipt op mijn ooglid. Paar jaar geleden, geen verdoving nodig.
Vast niet dezelfde huisarts als KamilleT maar wel dezelfde aanpak althans rond bh-band en oksel : knip&klaar.
Ja maar knip en klaar is op een andere plek op t lichaam begrijpelijk, maar deze zit op mijn ooglid, tussen mijn wimpers, en groeit richting mijn oog....ik krijg helemaal de kriebels van "knip en klaar" en ik hoop echt dat er nog een andere methode is....
Bij mij zaten ze dus wel ook op het ooglid, onder de plooi net boven de wimpers. Hij pakte hem met een pincet en dan een knipje. De aanhechting op de huid is echt maar heel klein, ik neem aan dat dat niet door je wimpers heen groeit.
Je kunt het ook bij een kliniek laten doen vertelt google, die hebben andere methodes in het assortiment.
Misschien eens een rondje bellen voor informatie?

Kan me voorstellen dat knippen voor jou niet veel prettiger klinkt dan het branden van toen.
Beetje vies verhaal. Ik doe het ook wel eens zelf. Niet op mijn oog natuurlijk, maar op de romp. Je kunt ze ook afbinden en dan vallen ze er vanzelf af.
KamilleT schreef:
04-05-2022 16:39
Beetje vies verhaal. Ik doe het ook wel eens zelf. Niet op mijn oog natuurlijk, maar op de romp. Je kunt ze ook afbinden en dan vallen ze er vanzelf af.
Ja doe ik ook, die in mijn hals haal ik zelf weg. Eerst even met een pincet keihard dichtknijpen en dan eraf trekken.
Lostit schreef:
04-05-2022 11:50
Bij mij zaten ze dus wel ook op het ooglid, onder de plooi net boven de wimpers. Hij pakte hem met een pincet en dan een knipje. De aanhechting op de huid is echt maar heel klein, ik neem aan dat dat niet door je wimpers heen groeit.
Ja hij groeit dus door mijn wimpers heen. Het zijn ook allemaal kleine, aan elkaar geklonterde bolletjes (heb er een keer een foto van gemaakt en flink uit vergroot, vandaar dat ik dit weet), die echt tussen mijn wimpers (en voor een gedeelte onder het ooglid groeit)
Als ik zeg maar met mijn vinger langs mijn oogbol tegen mijn wimpers aan ga, dan voel ik hem daar ook zitten. Dus waar mijn ooglid, mijn oogbol aan raakt.

Ik kan idd wel eens wat klinieken bellen voor info en anders laat ik 'm toch maar zitten denk ik... doordat ik eyeliner opdoe en dat bolletje ook helemaal zwart maak, valt het niet zo op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven