Gezondheid alle pijlers

Gastenverblijf UMC

07-05-2022 14:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort moet ik voor een ingreep en korte opname naar 't UMC Utrecht.
Ik woon zelf in Brabant.
Ik weet nog niet hoe ik me na de ingreep ga voelen. Ik krijg een een propofol sedatie. Daarna blijf ik 1 nacht.
Eerst dacht ik zelf te rijden, maar nu twijfel ik heel erg omdat ik niet kan inschatten hoe ik me na de ingreep voel.
Als iemand mij moet halen en brengen zijn ze wel even onderweg, zeker in de ochtend.
Nu las ik dat je ook een gastenverblijf kunt reserveren in 't UMC. Dit is misschien wel handig om de avond van te voren te doen. Dan weet ik zeker dat ik 's ochtends op tijd ben. En geen filestress.

Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt en hoe is dat bevallen?
gatti wijzigde dit bericht op 07-05-2022 15:07
1.73% gewijzigd
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Maar kan je dan ook nog de dag erna blijven? Dat lijkt mij het grootste probleem tav zelf terugrijden.

Je kan de vraag natuurlijk ook even aan je arts stellen of zelf terugrijden verstandig is
Zelf rijden ga ik inderdaad nog overleggen.
Ik moet sowieso 1 nacht, na de ingreep blijven.

Gastenverblijf is voor de nacht ervoor zodat we 's morgens niet te laat komen door eventuele file.
Er zit ook een Van der Valk heel dichtbij
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou er gewoon zelf met de trein heen gaan ipv brengen (als je anders alleen ging rijden). En als je weer weg mag, laten ophalen. Dat ene ritje kun je toch wel om vragen?

Succes voor je ingreep!
Moet je niet iemand hebben die bij je is de eerste 24 uur na ontslag? Dat zelf rijden mag ook vaak helemaal niet na een opname.

Als je tegenwoordig een nacht moet blijven en dat nooit meer zonder echte goede reden, dan is dat zelf rijden niet de bedoeling.

Er zullen vast heel soms uitzonderingen voor zijn maar ik in meeste gevallen ben je dan ook gewoon niet verzekerd. Naast dat al niet wijs is.

Je mag niet binnen 24 uur zelf rijden na een propofol sedatie, verder qua ingreep heeft dat dan niet dat er per se iemand bij je moet blijven zie ik. Dat ligt echt aan de ernst van de ingreep, maar je geeft zelf aan lichte ingreep.

Dan is meer dat je niet mag rijden en dat verzekering dat ook niet goed vind. Zou iemand vragen, ik had voor zoiets voor een geliefde/familie of vriend echt wel willen rijden toen ik dat nog kon.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 07-05-2022 15:07
35.99% gewijzigd
Ik zou misschien wel kijken naar dat gastenverblijf en dan met OV heen is een optie.

Dat is fijn, dat je zeker weet dat je er op tijd bent, zo'n end kan altijd gedoe ergens opleveren.

Maar ik zou echt iemand vragen om me te komen halen.
Ik krijg een endoscopie, alleen wordt er nu ook een stent geplaatst.
Ik heb de afgelopen maanden 2 x eerder eerder een endoscopie gehad en na 12 uur mag je weer autorijden.
Omdat ik niet weet wat de stent doet gaat er nu iemand mij brengen en halen.

Ik zal dat stuk weghalen uit de O.P.

Ik zoek nu ervaringen mbt het gastenverblijf voor de avond/nacht ervoor.
Gatti schreef:
07-05-2022 15:06
Ik krijg een endoscopie, alleen wordt er nu ook een stent geplaatst.
Ik heb de afgelopen maanden 2 x eerder eerder een endoscopie gehad en na 12 uur mag je weer autorijden.
Omdat ik niet weet wat de stent doet gaat er nu iemand mij brengen en halen.

Ik zal dat stuk weghalen uit de O.P.

Ik zoek nu ervaringen mbt het gastenverblijf voor de avond/nacht ervoor.
ik zou dat 12 uur even nakijken nog, je wil geen gedoe. En ik zou zeker een nachtje ervoor proberen te regelen, scheelt je zoveel stress.
LuciFee2022 schreef:
07-05-2022 15:08
ik zou dat 12 uur even nakijken nog, je wil geen gedoe. En ik zou zeker een nachtje ervoor proberen te regelen, scheelt je zoveel stress.
Omdat ik een nacht blijf zou het sowieso 24 uur zijn. Maar 12 uur is volgens hun folder.
Maar ik laat iemand mij ophalen omdat ik geen idee heb of ik last van die stent heb.

Nacht ervoor lijkt mij inderdaad rustiger dan 's morgens naar Utrecht moeten. Een file is daar vrijwel een zekerheid.
Gatti schreef:
07-05-2022 15:11
Omdat ik een nacht blijf zou het sowieso 24 uur zijn. Maar 12 uur is volgens hun folder.
Maar ik laat iemand mij ophalen omdat ik geen idee heb of ik last van die stent heb.

Nacht ervoor lijkt mij inderdaad rustiger dan 's morgens naar Utrecht moeten. Een file is daar vrijwel een zekerheid.
Verstandig.

En ik had van de week al operatie in een ziekenhuis op 30 km afstand, maar ziekenhuis staat in Amsterdam en alle wegen van mijn huis naar daar is altijd file. En was nog vakantie ook. Geen regen en nog om 6,30 uur bleek het druk. Was echt op tijd weg maar precies op tijd gemeld.

Kreeg ik ook echt stress van.
Ja, die stress wil ik inderdaad voorkomen. Ik heb al genoeg stress van de rest.
Kennis van mij heeft dat inderdaad om die reden ook gedaan, was goed bevallen. Voor de nacht ervoor inderdaad.
Gatti schreef:
07-05-2022 15:14
Ja, die stress wil ik inderdaad voorkomen. Ik heb al genoeg stress van de rest.
:hug:

Geen ervaring met gastenverblijf daar helaas. Zorg iig voor achterwacht die stand by staat voor het geval het toch anders loopt dan je had verwacht.
viva-amber schreef:
07-05-2022 14:56
Er zit ook een Van der Valk heel dichtbij
Voor de nacht voorafgaand een goede tip.
Lijkt me een goed idee om dat te doen. Wilde het ook doen 2 jaar geleden ivm hartoperatie van mijn man waarbij ze mij gevraagd hadden in de buurt te verblijven ook snachts aangezien we in duitsland woonden destijds

Helaas was het overvol dus geen plaats maar het leek mij ideaal.
Uiteindelijk heb ik ergens anders in de buurt overnachts ( slapen kon je het niet noemen hahha)

Je mag er overdag niet verblijven trouwens. Wel in de gemeenschappelijke ruimte maar niet in slaapgedeelte. Neem aan dat dit nog steeds geldt?!

Succes met je operatie
Mijn ervaring, met een ander academisch ziekenhuis, waar ik een serie dagbehandelingen krijg. Ik ga de dag voor de behandeling lekker rustig die kant naar een hotel aan de overkant van de straat, laat me daar lekker in de watten leggen met diner en de volgende ochtend met het ontbijt en steek dan de straat over om heel vroeg te zijn voor de eerste handeling. Na afloop ook weer even de straat oversteken en ik ben weer "thuis", waarna ik de volgende dag weer de trein naar huis pak.
Advies: pak je rust en zie om je behandeling heen zoveel mogelijk als ontspanning! Komende behandeling doe ik het anders, zodat ik wat meer de toerist kan uithangen. Ik weet al dat ik op tijd klaar zal zijn en pak dan ook uit het ziekenhuis gelijk de trein. Maar ik ga wel de "normale" 2 nachten. Op die manier heb ik de dag voor de behandeling een hele dag daar tot mijn beschikking. Ik ben al druk bezig mijn dag te plannen.
Sterkte met je ingreep!
Bedankt voor de adviezen en ervaringen. De gastenkamer is geboekt.
Succes van de week. :redrose:
LuciFee2022 schreef:
08-05-2022 20:11
Succes van de week. :redrose:
Dank je wel!
Is pas over 2 weken, ik ben van de planning. ;-)
Mocht 't iemand nog interesseren.
Super bevallen, heel goed geregeld.
Wat fijn Gatti. Ik hoop dat de ingreep ook goed is gegaan, sterkte met herstel.
LuciFee2022 schreef:
03-06-2022 16:16
Wat fijn Gatti. Ik hoop dat de ingreep ook goed is gegaan, sterkte met herstel.
Dank je wel LuciFee. Beetje pech waardoor langere opname maar herstel lijkt goed te gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven