Recente ervaringen reizen naar en in Amerika

09-05-2022 09:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag in de zomer de uitgestelde reis naar Amerika maken. We twijfelen nog tussen alleen Florida of NY of combinatie hiervan. Ik vraag ik me af hoe het nu in Amerika is. Is alles weer redelijk normaal of toch nog veel beperkingen en regeltjes?
Wie is er recent geweest en hoe heb je het ervaren? Waar moeten we rekening meehouden?
Als je volledig gevaccineerd bent en een negatief testresultaten hebt (voor alle reizigers van 2 jaar of ouder) mag je het land in. Wel kunnen er per staat strengere regels gelden afhankelijk van de situatie ter plaatse.

Hier vind je de regels: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... al-travel/

De combi Florida en NYC is goed te doen. Als je vliegt met een Amerikaanse airline, kun je mogelijk via NYC naar Florida vliegen zonder dat je daar extra kosten voor maakt.
Leuke plannen! Ik ben net 3 dagen terug. Je moet voor de heenweg zorgen dat alles op orde is met test (antigeen is genoeg) en vaccinatiebewijs. Eenmaal daar (Florida in ons geval) heb ik er nergens meer iets van gemerkt. Geen regels of beperkingen meer, ook nergens meer mondkapje op, ook niet in het vliegtuig.
@chrissiefur: met welke maatschappij heb je gevlogen en vanaf welke luchthaven? Vanaf Amsterdam is Orlando niet meer rechtstreeks aan te vliegen zag ik.
Chrissiefur schreef:
09-05-2022 09:56
Leuke plannen! Ik ben net 3 dagen terug. Je moet voor de heenweg zorgen dat alles op orde is met test (antigeen is genoeg) en vaccinatiebewijs. Eenmaal daar (Florida in ons geval) heb ik er nergens meer iets van gemerkt. Geen regels of beperkingen meer, ook nergens meer mondkapje op, ook niet in het vliegtuig.
Maar Florida is dan ook een staat die sowieso vrij weinig aan COVID maatregelen deden, ook op het hoogtepunt niet.
Wij zijn met United gevlogen, daar hadden nog vouchers van uit 2020. Heen Brussel-NY-Orlando en terug Orlando-Chicago-Brussel. Direct was inderdaad geen optie, dat vind ik ook nooit zo erg. Brussel was een stuk goedkoper dan Schiphol en is voor ons maar een half uurtje langer rijden. Ik was achteraf nog extra blij met de keuze voor Brussel anders hadden we precies op die drama zaterdagochtend van 2 weken geleden op Schiphol gestaan. Voor het inreizen in Belgie moesten we nog wel een formulier invullen voor de terugweg, maar dat was ook zo gedaan.
Ik lees mee, ga deze zomer ook die kant op. Begin in NY, en vlieg inderdaad vanaf Bussel, omdat dat veel scheelt ten opzichte van Amsterdam. Je kunt ook nog naar Düsseldorf kijken, mocht dat te bereizen zijn voor je.

Ik maak me een beetje zorgen om de vaccinaties. Ben zelf met Jansen gevaccineerd + booster. Zoon van 13 heeft geen booster gehad, maar wel Corona, begin dit jaar. Zijn we dan voldoende beschermd? En hoe toon je je vaccinaties aan, met de Corona app of heb je aanvullend bewijs nodig?
Wij reizen trouwens na NY naar Colorado en daar gelden geen beperkingen (meer). Ik neem aan dat dit per staat verschillend kan zijn.
Ben net een week terug uit NY. Op de heenreis moesten we een negatief testresultaat uploaden en bewijs van vaccinatie uploaden.
Terug niets nodig.

Nergens een mondkapje hoeven te dragen behalve op Schiphol achter de douane.

In veel restaurants geven ze aan dat je moet bewijzen dat je gevaccineerd bent maar het is ons nergens gevraagd..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij zijn ook net dit weekend teruggekomen na 2,5 week.
Op de heenweg moesten we nog aan de Covid-regels voldoen (volledige vaccinatie en PCR test van max 24 uur oud of herstelbewijs, mondkapje op in het vliegtuig (KLM)).
Bij aankomst bleek net het mondkapjesmandaat opgeheven te zijn, dus nergens meer iets gemerkt van maatregelen (geen mondkapjes, geen test/vaccinatiebewijzen etc.)
We hebben verschillende interne vluchten gemaakt (Delta/Hawaiian), maar ook daar geen maatregelen of mondkapjes.

Dus Texas, Arizona, Nevada, California en Hawaii was alles "als normaal".

Nog wel veel mensen die "vrijwillig" met een mondkapje op lopen, zeker in Hawaii.
hadea1 schreef:
09-05-2022 10:50

Ik maak me een beetje zorgen om de vaccinaties. Ben zelf met Jansen gevaccineerd + booster. Zoon van 13 heeft geen booster gehad, maar wel Corona, begin dit jaar. Zijn we dan voldoende beschermd? En hoe toon je je vaccinaties aan, met de Corona app of heb je aanvullend bewijs nodig?

De corona app werkt alleen in Europa. Voor daarbuiten moet je het printen.

Jansen + booster is genoeg, en vaccinatie + herstelbewijs ook, maar je moet even checken of het niet te lang geleden is (ik ben bang van wel). Zie de link die ik eerder postte, daar staat het goed uitgelegd.
hadea1 schreef:
09-05-2022 10:50
...En hoe toon je je vaccinaties aan, met de Corona app of heb je aanvullend bewijs nodig?
Beste is om de QR code uit te printen want de Corona-app wordt naar wat ik heb begrepen niet geaccepteerd.
Wij hadden ook ons gele vaccinatieboekje mee, maar daar is nergens om gevraagd. En alleen bij vertrek op Schiphol werd aan de gate heel streng gecontroleerd op de juiste papieren.

Herstelbewijs hadden wij ook uitgeprint, maar dat is volgens mij maar 90 dagen geldig.

https://coronacheck.nl/nl/print/
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... stelbewijs

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reis ... an-amerika
Wij gaan ook deze zomer, ik hoop dat het testen voor het vliegen dan afgeschaft is. Volledige vaccin geldt toch alleen vanaf 18 jaar?
Arizona15 schreef:
09-05-2022 11:06
Wij gaan ook deze zomer, ik hoop dat het testen voor het vliegen dan afgeschaft is. Volledige vaccin geldt toch alleen vanaf 18 jaar?

Nee, vanaf 2 jaar voor de VS (zie link die ik eerder postte).
Betekent ‘volledig gevaccineerd’ alleen de 2 vaccinaties (ik heb Moderna), of ook de boosterprik erbij? Die laatste heb ik niet.
Metallover schreef:
09-05-2022 11:12
Betekent ‘volledig gevaccineerd’ alleen de 2 vaccinaties (ik heb Moderna), of ook de boosterprik erbij? Die laatste heb ik niet.

Booster hoeft niet. Zie link.
Brussel is geen optie helaas. Had al gezien dat prijzen daar lager zijn en rechtstreeks vliegen. Duitsland is misschien nog wel te doen.
Nummer*Zoveel schreef:
09-05-2022 11:12
Nee, vanaf 2 jaar voor de VS (zie link die ik eerder postte).
Dit klopt niet hoor. Vanaf 2 jaar moet iedereen testen. Vaccin is vanaf 18 jaar.
Arizona15 schreef:
09-05-2022 11:35
Dit klopt niet hoor. Vanaf 2 jaar moet iedereen testen. Vaccin is vanaf 18 jaar.

I stand corrected, je hebt gelijk. Iedereen moet gevaccineerd, maar kinderen tot 18 jaar vallen onder de uitzondering. Excuus!
Wij zijn in de meivakantie naar New York geweest en we moesten voor de heenreis onze vaccinatiebewijzen en negatief testbewijs uploaden en op Schiphol alsnog weer laten zien. Test mag antigeen zijn en hebben wij op afstand gedaan via een Duits bedrijf. Daarbij moesten we via een app filmen dat we testten, waarbij we een code kregen die we op de test moesten schrijven. Na een kwartier moest dan een foto van de negatieve test worden geüpload en kregen we onze testbewijzen in de mail. Was iets van een tientje p.p.

In het vliegtuig hoefde er geen mondkapje op (heen Delta, terug KLM). In New York alleen in de metro, maar daar waren heel veel mensen die dat al niet meer deden. Bij veel winkels stond dat een mondkapje recommended was en bij sommige dat het moest. Restaurants zijn we nooit om onze vaccinatiebewijzen gevraagd.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Net terug uit Amerika en zelfde ervaringen als hierboven. Op de heenweg antigeen test, ook voor de kinderen, en in de united app alle testresultaten en vaccinatie bewijzen uploaden. Bij inchecken alles nog een keer laten zien.
Mondkapje op de heenweg wel, terugweg niet.
Ter plekke (Utah/Nevada/Arizona) bijna nergens meer mondkapjes. Op sommige plekken wel nog verplicht (bepaalde winkel of restaurant) dus we hadden ze wel
altijd mee.
Juultje schreef:
09-05-2022 14:47
Wij zijn in de meivakantie naar New York geweest en we moesten voor de heenreis onze vaccinatiebewijzen en negatief testbewijs uploaden en op Schiphol alsnog weer laten zien. Test mag antigeen zijn en hebben wij op afstand gedaan via een Duits bedrijf. Daarbij moesten we via een app filmen dat we testten, waarbij we een code kregen die we op de test moesten schrijven. Na een kwartier moest dan een foto van de negatieve test worden geüpload en kregen we onze testbewijzen in de mail. Was iets van een tientje p.p.

In het vliegtuig hoefde er geen mondkapje op (heen Delta, terug KLM). In New York alleen in de metro, maar daar waren heel veel mensen die dat al niet meer deden. Bij veel winkels stond dat een mondkapje recommended was en bij sommige dat het moest. Restaurants zijn we nooit om onze vaccinatiebewijzen gevraagd.

Ik vlieg over een maand ongeveer met Delta. Hebben jullie de bewijzen via de Delta app gedownload? zie ik nu nog niet staan namelijk..
Ter plekke merk je vrijwel niet meer van COVID, 1 keer in New York mijn vaccinatiebewijs laten zien in een restaurant. Het uploaden van vaccinatiebewijs en test bewijs van tevoren bij de airline zou ik lekker laten zitten, je moet toch nog steeds langs de balie momenteel.
Wat ik
Lees dat op plekken die door de native Americans uitgebaat worden zoals bv antelope canyon (maar dat is niet in het gebied waar jullie naar toe willen) nog een strikte mondkapjes plicht is, die zijn zelf vrijwel niet gevaccineerd.
Misschien dat iemand dit weet. Wij vliegen op een donderdag vanaf Brussel naar Londen. In Londen hebben wij onze overstap naar Las Vegas. Nu vliegen wij die donderdag om 07.00 uur en vertrekken ongeveer om 03.00 uur uit huis. Wanneer kan ik dan het beste testen? Ik zelf denk woensdag, maar heb ik dan wel alles op tijd? Iemand hier ervaring mee?
Adelaar81 schreef:
09-05-2022 17:39
Het uploaden van vaccinatiebewijs en test bewijs van tevoren bij de airline zou ik lekker laten zitten, je moet toch nog steeds langs de balie momenteel.

Als het een voorwaarde voor inchecken is, zou ik het zeker niet laten zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven