Vriendin denkt dat zij slimmer is en

09-05-2022 19:17 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin denkt dat zij serieus slimmer is dan ik en wilt zichzelf constant bewijzen? Het is vermoeiend en irritant. Zij heeft mavo gedaan en niet afgerond, ik heb kader gedaan vervolgens hbo. Alles is een battle. Why? Heel de dag door, ik ben slimmer of laten we een iq test doen. Zij werkt als schoonmaakster en heeft haar rijbewijs maar geen diploma. Ik werk als secretaresse en ik heb geen rijbewijs, altijd zichzelf bewijzen
flowerpows23 wijzigde dit bericht op 09-05-2022 19:19
32.82% gewijzigd
Met vmbo-kader naar het HBO, hoe dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-05-2022 19:39
Met mavo-kader naar het HBO, hoe dan?
Ik wil echt weten wat dan mavo-kader is en waar je dat kan volgen, want kader ligt 2 stapjes onder vmbo-t/mavo.
Wat geen bal uitmaakt voor mij hoor, maar ik ken die combi niet.
Mavo kader bestaat niet toch. Zij deed mavo, hij kader en vervolgens mbo en toen hbo?? Zo vatte ik t op in ieder geval.

Zegt weinig over intelligentie. Lekker boeiend ook wie t slimste is 👍
Zwetser
Student201 schreef:
09-05-2022 19:45
Mavo kader bestaat niet toch. Zij deed mavo, hij kader en vervolgens mbo en toen hbo?? Zo vatte ik t op in ieder geval.

Zegt weinig over intelligentie. Lekker boeiend ook wie t slimste is 👍
Ja zoiets begreep ik ook totdat TO vage reactie plaatste. :-D :-D
Maar ik heb dan ook maar mavo en mbo en halve hbo. Nooit afgemaakt. Ik weet niets en ben heel langzaam van begrip. :-D
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 09-05-2022 19:48
14.96% gewijzigd
Foux schreef:
09-05-2022 19:20
Je doet zelf net zo hard mee als ik het zo lees
Dat was exact mijn gedachte.
Ow, de OP is ook al wat aangepast.
LuciFee2022 schreef:
09-05-2022 19:47
Ja zoiets begreep ik ook totdat TO vage reactie plaatste. :-D :-D
Volgens mij bedoelde hij:
Zij mavo, ik kader. Niet zoveel verschil. Maar TO heeft daarna ook nog hbo gestudeerd begreep ik. Best netjes hoor. Maar nog steeds niet erg boeiend!

Nog een vraagje, puur uit interesse: hoe is t rijbewijs in deze discussie relevant?
student201 wijzigde dit bericht op 09-05-2022 19:50
11.69% gewijzigd
Zwetser
LuciFee2022 schreef:
vmbo-t en de mavo, is ongeveer zelfde maar best veel scholen noemen het gewoon weer zo om aan te geven dat geen praktijkonderwijs is zoals de rest van de vmbo wel is.

Praktisch onderwijs.

Praktijkonderwijs is lager dan vmbo-basis.
TO is een zij..
Nou ja.. dat dus..
Hoe is het afgelopen met die eerste en laatste waarschuwing op je werk? Ben je zo slim om je telefoon niet meer te gebruiken als je aan het werk bent als secretaresse?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
viva-amber schreef:
Met vmbo-kader naar het HBO, hoe dan?
Als je de 21+ toets haalt, is dat geen probleem.
Volgens mij zijn jullie prima aan elkaar gewaagd qua intelligentie als ik het zo lees.
Andersom schreef:
09-05-2022 19:49
Praktisch onderwijs.

Praktijkonderwijs is lager dan vmbo-basis.
Dat is waar! Verkeerde term gebruikt.

Zie, wat weet ik nou.
En wie van jullie heeft een veterstrik diploma? :popcorn:
Maar mensen gaan voorbij
Zal bij jullie beiden een diepgewortelde onzekerheid zijn.
LuciFee2022 schreef:
09-05-2022 19:42
Ik wil echt weten wat dan mavo-kader is en waar je dat kan volgen, want kader ligt 2 stapjes onder vmbo-t/mavo.
Wat geen bal uitmaakt voor mij hoor, maar ik ken die combi niet.
Kader ligt 1 niveau vmbo-t/mavo. Niet twee. Mijn zoon heeft een kader/mavo brugklas gedaan en is toen naar 2 mavo gegaan.
Ik zou maar gauw m’n rijbewijs halen, dan is het voor eens en voor altijd opgelost.
dannas schreef:
09-05-2022 20:26
Kader ligt 1 niveau vmbo-t/mavo. Niet twee. Mijn zoon heeft een kader/mavo brugklas gedaan en is toen naar 2 mavo gegaan.
Volgens mij zit er nog een laag tussen toch, gemengde leerweg? Dan is het toch 2?
Joppie schreef:
09-05-2022 20:25
Ik.

Of bedoel je van TO en haar frenemy/frienemy?
Ah gossie, sneue toestand.
LuciFee2022 schreef:
09-05-2022 20:33
Volgens mij zit er nog een laag tussen toch, gemengde leerweg? Dan is het toch 2?
Nee de gemengde leerweg is geen lager niveau dan VMBO-t. Het verschil is dat je bij de gemengde leerweg 1 theorievak vervangt door een praktijkvak. De theorievakken zijn op hetzelfde niveau als bij VMBO-t.

Overigens is de mavo nooit afgeschaft, de term is altijd gewoon in de wet op het Voorgezet Onderwijs blijven staan (volgens de wet is een mavo een school waar onderwijs in de theoretische leerweg wordt gegeven).
Joppie schreef:
09-05-2022 20:25

Ik niet!
Ik was zo slim dat ik met drie jaar al veters kon strikken. Omdat ik op de kleuterschool nooit geoefend had mocht ik niet op voor het examen.
Niet zo leuk om altijd zo te moeten strijden over wie beter, slimmer of intelligenter is. Wat levert het je op, behalve ergernis?
nimbus schreef:
09-05-2022 20:42
Nee de gemengde leerweg is geen lager niveau dan VMBO-t. Het verschil is dat je bij de gemengde leerweg 1 theorievak vervangt door een praktijkvak. De theorievakken zijn op hetzelfde niveau als bij VMBO-t.

Overigens is de mavo nooit afgeschaft, de term is altijd gewoon in de wet op het Voorgezet Onderwijs blijven staan (volgens de wet is een mavo een school waar onderwijs in de theoretische leerweg wordt gegeven).
Aha! Dank je wel, weer wat geleerd.
Iemand al iets gezegd over 'zij wilt'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven