Zwanger en thuiswonend hoe met partner
dinsdag 10 mei 2022 om 18:33
Hoi! Ik heb jullie advies nodig of ik me aanstel.
Ik ben 21 jaar en woon nog bij mn moeder en broer ik ben 12+4 weken zwanger
Mijn vriend woont 30/45 min verderop ook thuiswonend. Hiervoor deden we vaak om en om een week daar een week hier. Laatste tijd wat minder maar wel nog steeds. We hebben besloten om bij mij thuis te blijven met de baby voordat we een eigen plekje hebben. Wat ik ook heel fijn vindt! Nu is het zo dat ik best moe en emotioneel laatste tijd ben. En graag niet meer heen en weer wilt & gewoon in mijn eigen omgeving huis bed wil zijn. Ik had eigenlijk ookal wel een beetje verwacht dat hij al bij mij zou in komen trekken. Maar hij vindt dat niet nodig nog. Stel ik me aan of? En als ik dit zou zeggen wordt die boos en denkt die dat ik het daar haat. Wat absoluut niet het geval is. Ik zou afentoe gewoon op bezoek komen of wat doen met hun maar het gaat meer erom wil gewoon weer heledagen thuis zijn
Ik ben 21 jaar en woon nog bij mn moeder en broer ik ben 12+4 weken zwanger

woensdag 11 mei 2022 om 09:03
Dan moet hij gelijk daar intrekken? Je bent niet alleen betrokken door maar gelijk te gaan samenwonen. Als hij er is zoals voorheen, dus om de week, is dat toch ook prima?LuciFee2022 schreef: ↑11-05-2022 08:59Tuurlijk joh. Hij is ook onderdeel van zwanger worden geweest, hij kan prima leren dat het even meer om haar en die baby gaat.
Als hij dat niet kan opbrengen nu al dan word nog wat als vader strakjes.
Ze is niet gehandicapt, ze is moe, lijkt mij geen enkele reden dat zij niks meer kan.

woensdag 11 mei 2022 om 09:05
Nee, dat zeg ik niet hoor. Ik vind dat samenwoonplan met hem heel dom.
En om de week is weer de andere kant.
Gewoon, net wat vaker heen als eerst kan toch ook prima. En jij weet helemaal niet hoe TO zich voelt.

woensdag 11 mei 2022 om 09:08
woensdag 11 mei 2022 om 10:46
Geen ideale situatie dit. Hopelijk vinden jullie snel een plek voor jullie samen.
Ik vind het wel wat aanstellerig, dat je nu al nergens meer heen wil. Je bent 12 weken. Kan goed zijn dat je moe of misselijk bent, maar hoogstwaarschijnlijk wordt dat echt wel beter binnen nu en paar weken. Genoeg vrouwen die zwanger moeten werken, reistijd hebben etc. Zou moeten kunnen toch? Ik snap wel dat hij nu nog niet bij jou en je moeder in wil trekken. Ik vind het al heel wat dat hij dat straks wel wil. Is niet niks om bij je schoonmoeder in te trekken toch.
Ik vind het wel wat aanstellerig, dat je nu al nergens meer heen wil. Je bent 12 weken. Kan goed zijn dat je moe of misselijk bent, maar hoogstwaarschijnlijk wordt dat echt wel beter binnen nu en paar weken. Genoeg vrouwen die zwanger moeten werken, reistijd hebben etc. Zou moeten kunnen toch? Ik snap wel dat hij nu nog niet bij jou en je moeder in wil trekken. Ik vind het al heel wat dat hij dat straks wel wil. Is niet niks om bij je schoonmoeder in te trekken toch.

woensdag 11 mei 2022 om 10:51
En een deel valt dan wel soms al vroeg uit. Ik zeg niet dat bij TO niet overdreven kan zijn. Maar het kan ook niet zo zijn.Tulpje22 schreef: ↑11-05-2022 10:46Geen ideale situatie dit. Hopelijk vinden jullie snel een plek voor jullie samen.
Dat ze wil dat hij ook moet willen om in te trekken enzo, onzin. Maar dat doen alsof alle andere vrouwen tijdens zwangerschappen alles maar aan kunnen en dat ook moeten willen is ook wel een beetje klaar toch?
woensdag 11 mei 2022 om 11:01
Het lijkt mij een ideale uitgangspositie, beiden thuiswonend, 21 jaar, zwanger en niet werken (of in ieder geval de hele dag thuis willen zijn). En dat thuis zijn 6 maanden lang, heerlijk hoor, dat zou ik ook wel willen. Jammer dat je vriend nog niet bij jou wil komen wonen, dat had het feestje natuurlijk helemaal compleet gemaakt. Het lijkt nu net alsof de baby niet zijn keuze was.
Ik zou eerst maar eens achter een huis aangaan waar jullie kunnen (samen)wonen. Maar dat zal lastig worden want de huizenmarkt is zwaar overspannen. Dan moet er natuurlijk wel gewerkt worden anders kunnen jullie de huur niet betalen. En ook niet inrichten en ook niet de kosten van de babyuitzet en verzorging betalen. Maar goed, veel mensen vinden dat een kind niet veel nodig heeft.
Misschien kun je langs de gemeente gaan voor een uitkering? Maar dat zal je nu waarschijnlijk nog niet krijgen omdat je nog thuis woont.
En hoe staan jouw moeder en broer tegenover jouw plan om fulltime met je vriend bij hen te gaan wonen?
Wel leuk hoor jong moeder worden, dan ben je zelf ook nog jong als ze groot zijn. Het is niet te hopen dat zij dan dezelfde keuze maken als jij, anders zit je met je kind+aanhang+baby opgescheept als jouw leven net gaat beginnen.
Ach het is maar waar je zin in hebt. Ik heb medelijden met jouw moeder en broer.
Ik zou eerst maar eens achter een huis aangaan waar jullie kunnen (samen)wonen. Maar dat zal lastig worden want de huizenmarkt is zwaar overspannen. Dan moet er natuurlijk wel gewerkt worden anders kunnen jullie de huur niet betalen. En ook niet inrichten en ook niet de kosten van de babyuitzet en verzorging betalen. Maar goed, veel mensen vinden dat een kind niet veel nodig heeft.
Misschien kun je langs de gemeente gaan voor een uitkering? Maar dat zal je nu waarschijnlijk nog niet krijgen omdat je nog thuis woont.
En hoe staan jouw moeder en broer tegenover jouw plan om fulltime met je vriend bij hen te gaan wonen?
Wel leuk hoor jong moeder worden, dan ben je zelf ook nog jong als ze groot zijn. Het is niet te hopen dat zij dan dezelfde keuze maken als jij, anders zit je met je kind+aanhang+baby opgescheept als jouw leven net gaat beginnen.
Ach het is maar waar je zin in hebt. Ik heb medelijden met jouw moeder en broer.
Ik doe mijn best
woensdag 11 mei 2022 om 11:11
Tja ik werkte toen 40 uur met ruim een uur reistijd. En runde eigen huis. En zat middenin een verbouwing voor een babykamer. Niet makkelijk altijd, en heb ook echt wel eens in de bosjes gekotst onderweg naar mijn werk. Maar dat hoort er een beetje bij toch?
Ik vind je wat prinsesserig overkomen. Is dat erg? Nope, tis jouw leven en jouw zwangerschap.
Ik vind je wat prinsesserig overkomen. Is dat erg? Nope, tis jouw leven en jouw zwangerschap.
woensdag 11 mei 2022 om 11:16
Dit dus!Senseo schreef: ↑11-05-2022 11:01Het lijkt mij een ideale uitgangspositie, beiden thuiswonend, 21 jaar, zwanger en niet werken (of in ieder geval de hele dag thuis willen zijn). En dat thuis zijn 6 maanden lang, heerlijk hoor, dat zou ik ook wel willen. Jammer dat je vriend nog niet bij jou wil komen wonen, dat had het feestje natuurlijk helemaal compleet gemaakt. Het lijkt nu net alsof de baby niet zijn keuze was.
woensdag 11 mei 2022 om 11:16
En dit!gonniegijsje schreef: ↑11-05-2022 11:11Tja ik werkte toen 40 uur met ruim een uur reistijd. En runde eigen huis. En zat middenin een verbouwing voor een babykamer. Niet makkelijk altijd, en heb ook echt wel eens in de bosjes gekotst onderweg naar mijn werk. Maar dat hoort er een beetje bij toch?
woensdag 11 mei 2022 om 11:25
Ik heb in dezelfde soort situatie gezeten als de TO, alleen zonder partner. Mijn moeder en broer vonden het juist heel leuk dat ik thuis bleef wonen met kind. Sterker nog, ik heb de tweede ook thuis gekregen en met haar tweede verjaardag woonde ik pas op mezelf.Senseo schreef: ↑11-05-2022 11:01Het lijkt mij een ideale uitgangspositie, beiden thuiswonend, 21 jaar, zwanger en niet werken (of in ieder geval de hele dag thuis willen zijn). En dat thuis zijn 6 maanden lang, heerlijk hoor, dat zou ik ook wel willen. Jammer dat je vriend nog niet bij jou wil komen wonen, dat had het feestje natuurlijk helemaal compleet gemaakt. Het lijkt nu net alsof de baby niet zijn keuze was.
De band tussen mijn kinderen en mijn moeder is like no other en mijn broertje heeft nooit last van ze gehad en is zeer aan ze gehecht.
woensdag 11 mei 2022 om 11:26
Wat versta je onder leven op de rit hebben? Genoeg dertigers die zelfs nu ook nog gedwongen moeten thuis wonen of een huis moeten delen omdat ze geen geschikte plek kunnen vinden. En ook al vinden ze wat, dan is het een klein appartementje, ook niet ideaal voor een baby..
Situatie is nu niet ideaal voor to, en snap haar vriend ook wel. Zou er ook niet aan moeten denken bij schoonmoeder en broer willen inwonen.
Staan jullie wel al ingeschreven bij woningbouw? Kunnen jullie ouders misschien wat bijleggen bij de huur als je wat vindt? Waarom werkt je vriend niet trouwens?
woensdag 11 mei 2022 om 11:34
Tja, en dan is zwanger worden onder moeders dak toch helemaal geen optie? Voor alle partijen niet.Robinson schreef: ↑11-05-2022 11:26Wat versta je onder leven op de rit hebben? Genoeg dertigers die zelfs nu ook nog gedwongen moeten thuis wonen of een huis moeten delen omdat ze geen geschikte plek kunnen vinden. En ook al vinden ze wat, dan is het een klein appartementje, ook niet ideaal voor een baby..
Situatie is nu niet ideaal voor to, en snap haar vriend ook wel. Zou er ook niet aan moeten denken bij schoonmoeder en broer willen inwonen.
Staan jullie wel al ingeschreven bij woningbouw? Kunnen jullie ouders misschien wat bijleggen bij de huur als je wat vindt? Waarom werkt je vriend niet trouwens?
Dan is een klein appartement ook niet ideaal, maar beter dan bij moeder.
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn dochter en haar vriend hier komen wonen en er ook nog een baby op komst is.
Heb er vier grootgebracht, ze gaan er maar een andere oplossing voor zoeken. Wie kindjes kan maken, mag er (zeker op die leeftijd) ook zelf de zorg voor gaan dragen.
Ben daar naar mijn kinderen toe heel stellig in geweest, en nog.
Geen baby's meer in huize Lola (ja wanneer ze lekker een eigen plek hebben)
TO ben je er nog?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
woensdag 11 mei 2022 om 12:04
Klopt hoor, maar ze heeft het over moe en emotioneel zijn. Niet over zware misselijkheid, pijnen etc. Dus over het algemeen kan je dan volgens mij wel zeggen dat de meeste vrouwen in die fase vd zwangerschap gewoon hun werk kunnen uitoefenen met bijbehorende reistijd etc. En wat denk je als je al een kind/kinderen hebt. Werken, huishouden, voor kind zorgen en zwanger zijn.LuciFee2022 schreef: ↑11-05-2022 10:51En een deel valt dan wel soms al vroeg uit. Ik zeg niet dat bij TO niet overdreven kan zijn. Maar het kan ook niet zo zijn.
Dat ze wil dat hij ook moet willen om in te trekken enzo, onzin. Maar dat doen alsof alle andere vrouwen tijdens zwangerschappen alles maar aan kunnen en dat ook moeten willen is ook wel een beetje klaar toch?
Uiteraard zijn er dus uitzonderingen, maar dat las ik niet zo bij TO. Dan had ze die wel benoemd.
Maar wellicht kan TO opheldering geven. Ben ook wel benieuwd of ze werkt etc.

woensdag 11 mei 2022 om 12:24
Ja, oké. Maar met 21 heb je dan nog jaren voordat het te laat is om aan kinderen te beginnen. Het kan je overkomen, en dan richt je je daar op in, maar om er willens en wetens op je 21e voor te kiezen is nogal wat. Een eigen huis is toch het minimale met je zaken op de rit krijgen.Robinson schreef: ↑11-05-2022 11:26Wat versta je onder leven op de rit hebben? Genoeg dertigers die zelfs nu ook nog gedwongen moeten thuis wonen of een huis moeten delen omdat ze geen geschikte plek kunnen vinden. En ook al vinden ze wat, dan is het een klein appartementje, ook niet ideaal voor een baby..
En dan dus niet raar opkijken als je al met 12 weken tegen het eerste logistieke probleem aanloopt.
Dat TO fijn in haar eigen huis wil zijn als je je niet fit voelt begrijp ik overigens helemaal.
woensdag 11 mei 2022 om 17:16
Ik kan niet opmaken uit de openingspost of jij en je vriend werken. Maar ik snap dat vriend het nog niet ziet zitten om al bij jou en jouw familie in te trekken. Als jij liever in jouw omgeving slaapt enzo, zou ik dat gewoon aankaarten. Ik was bij mijn zwangerschappen de eerste maanden niet vooruit te branden en sliep heel veel. Pas na de eerste helft kreeg ik weer wat meer energie. Dus ik kan me dan op zich voorstellen dat je daar bent waar je je het meest op je gemak voelt als je niet zo fit bent. Thuis trek je je wat gemakkelijker terug dan in het huis van een ander.

woensdag 11 mei 2022 om 17:32
Och, dat hoeft niet persé. Maar het is wel jammer dat mochten ze samen een huisje vinden, dat ze nooit een periode hebben gehad waarin ze lekker samen alleen met z’n tweetjes ergens hebben gewoond.Krulliebollie73 schreef: ↑11-05-2022 17:22Enige wat ik lees een recept voor een kind in een gebroken relatie, een ouder die zaken niet op orde heeft ( mogelijk niet voldoende geld om kind alles te bieden ).. zucht.. waarom?
woensdag 11 mei 2022 om 19:12
En bij je moeder en broertje ging zeker de vlag uit, nu ze er naar jouw wensen een compleet gezin bij moeten huisvesten? En je moeder is zeker goed gek?
To, wordt volwassen en ga zorgen voor je eigen leven. Zoek een baan, ga geld verdienen, geef je vriend een schop onder z'n hol dattie hetzelfde gaat doen en ga asap op zoek naar woonruimte voor jullie zelf! Al is het maar een 2 kamerwoning, die baby kan voorlopig wel bij jullie op de slaapkamer.
Pas als het gepamper stopt en je gaat voelen wat het is om een groot meisje te zijn, ga je beseffen wat je je moeder nu op haar bord gooit. Want je gedraagt je als een prinses op de erwt die nodig een lesje 'volwassen in de realiteit' nodig heeft.
Maar dat zal je vast niet willen horen schat ik zo in.
To, wordt volwassen en ga zorgen voor je eigen leven. Zoek een baan, ga geld verdienen, geef je vriend een schop onder z'n hol dattie hetzelfde gaat doen en ga asap op zoek naar woonruimte voor jullie zelf! Al is het maar een 2 kamerwoning, die baby kan voorlopig wel bij jullie op de slaapkamer.
Pas als het gepamper stopt en je gaat voelen wat het is om een groot meisje te zijn, ga je beseffen wat je je moeder nu op haar bord gooit. Want je gedraagt je als een prinses op de erwt die nodig een lesje 'volwassen in de realiteit' nodig heeft.
Maar dat zal je vast niet willen horen schat ik zo in.