Sms: 1-1-2 is gebeld.

18-05-2022 09:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik hier toch ben, ook maar even het volgende:

Ik heb zojuist (en heb de laatse paar maanden al vaker) een sms ontvangen van "112".
Daarin staat "1-1-2 is gebeld. Geen spoed wel politie 0900-8844."

Ik heb 112 niet gebeld en heb geen idee waarom ik die sms heb gekregen. In mijn telefoon geschiedenis staat ook niet dat ik gebeld zou hebben, het kan dus niet per ongeluk gebeurd zijn. Ik weet dat je een boete kan krijgen voor onnodig of onterecht 112 bellen.

Tot nu toe heb ik die berichten altijd maar genegeerd, maar ik krijg deze sms-jes nu wel erg vaak. Hebben meer mensen hier last van en wat moet ik hiermee?
Ik heb gisteren wél 112 moeten bellen vanwege een ongeluk, maar geen sms ontvangen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat je toch per ongeluk 112 aan het bellen bent. Ik zou even uitzoeken op welke manieren jouw telefoon 112 belt en dan zorgen dat het niet meer gebeurt.
himalaya schreef:
18-05-2022 09:25
Ik heb gisteren wél 112 moeten bellen vanwege een ongeluk, maar geen sms ontvangen?

Neem aan dat als ze je spreken, je geen sms krijgt. Die sms gaat alleen naar broekzakbellers, staat op internet.
@taskmaster: hoe kan ik dat uitzoeken? Bij mijn belgeschiedenis staat niets. Telefoon lag ook gewoon op tafel en ik zou niet weten hoe deze uit zichzelf kan gaan bellen.
Op het startscherm van je telefoon kun je vaak een noodoproep starten. Ik weet niet of die wel in je oproep historie komt te staan. Je zou kunnen kijken of bij jou heel makkelijk zo'n noodoproep opgestart kan worden.
https://androidworld.nl/tips/let-op-and ... an-je-doen

Android telefoon misschien?
himalaya schreef:
18-05-2022 09:25
Nee, die sms is voor wie per ongeluk belt.
Ik zou denk ik toch een keer dan zo'n noodoproep starten bewust, en dan kijken of ie in de historie staat. Dan weet je het maar.
Zanahoria schreef:
18-05-2022 09:28
Op het startscherm van je telefoon kun je vaak een noodoproep starten. Ik weet niet of die wel in je oproep historie komt te staan. Je zou kunnen kijken of bij jou heel makkelijk zo'n noodoproep opgestart kan worden.
Bij een iphone wordt een noodoproep gestart als je, afhankelijk van je instellingen, 5x kort op de zijkant knop drukt of 1x lang erop drukt. Dat zou ook nog kunnen zijn als je een iphone hebt dus.
Taskmaster schreef:

Oh ook een goede optie. Je zou dit dan uit kunnen zetten en afwachten wat er gebeurt.

Je zou ook 0900-8844 kunnen bellen met deze vraag, of dit een legitieme sms is en of ze kunnen zien of je daadwerkelijk vaak heb gebeld.
Taskmaster schreef:

Inderdaad, een Motorola en met update naar android 12. Maar dan nog, ik druk geen knopjes 5x snel in :nope:

Fijn, een telefoon die uit zichzelf hulpdiensten gaat bellen.

Als het goed is heb ik het nu uitgezet, dank voor de hulp!
Kan het zijn dat je auto spontaan 112 aan het bellen is waarbij op jouw telefoon de bevestiging binnen komt ?
Niet geschoten is altijd mis
Als ik 112 bel staat dit niet in mijn belgeschiedenis, dus zou er niet te snel vanuit gaan dat je niet (per ongeluk) hebt gebeld.
thistle schreef:
18-05-2022 10:12
Als ik 112 bel staat dit niet in mijn belgeschiedenis, dus zou er niet te snel vanuit gaan dat je niet (per ongeluk) hebt gebeld.

Bij mij wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zanahoria schreef:
18-05-2022 09:31
Je zou ook 0900-8844 kunnen bellen met deze vraag, of dit een legitieme sms is en of ze kunnen zien of je daadwerkelijk vaak heb gebeld.

Ik zou het daar even navragen inderdaad.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... luk-bellen
Bericht van de politie over onjuist gebruik 112
Ontvangt u een sms of voicemail van 112? Dan kan dat zijn omdat u per ongeluk een noodoproep heeft gedaan. Bijvoorbeeld omdat u uw telefoon heeft gebruikt terwijl die in uw tas zat. Heeft u hier een vraag over? Stuur dan een e-mail met uw vraag, naam en telefoonnummer naar: teleservice@klpd.politie.nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven