Gezondheid alle pijlers

Diarree stopt maar niet

18-05-2022 13:27 175 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik aangeven dat ik al bij de dokter ben geweest en vorige week bij de internist. Ik heb mij hele leven eigenlijk al veel last van mijn buik maar de laatste acht maanden is ook mijn hongergevoel minder geworden en de laatste weken is het helemaal weg.

Ik wil niet afvallen (ben ik helaas wel) dus ik probeer gewoon te blijven eten. Alleen als ik wat eet dan komt het er eigenlijk binnen maximaal tien minuten weer uit als diarree. Ik heb nu doorlopend buikpijn, elke seconde van de dag. Ik heb 13 juni een afspraak voor een coloscopie staan. Ben ik een zeikerd als ik vraag of ze die kunnen vervroegen? Elke dag val ik wel een kilo af en ik heb dagen dat ik minimaal tien keer diarree heb.

Ik heb bloedarmoede, mijn hb is 5.8. Ik heb afgelopen vrijdag een ijzerinfuus gehad. Ik weet dat je daar ook diarree van kan krijgen maar die diarree had ik al weken voor ik dat ijzerinfuus kreeg.

Ik trek dit eigenlijk niet meer, ik krijg werkelijk van elke hap die ik eet buikpijn en het lijkt alsof alles wat er in komt er gelijk weer uitkomt. Overgeven hoef ik niet. 13 juni duurt nog bijna vier weken.
Ik ben iemand die eigenlijk zelden tot nooit bleek of wit ziet, maar ik zie nu ontzettend wit.

Zal ik het proberen uit te houden tot 13 juni of zal ik bellen of ik eerder kan?
Ik voel me gauw een zeur.
bellen. Het is jouw lichaam, en jij voelt dat dit zo niet langer gaat.
Niemand kijkt raar op van die vraag hoor!! En als ik je zo hoor is er ook aanleiding voor een overleg wederom met de huisarts, zeg ook tegen hem of haar wat je hier schrijft. Stuur je post desnoods integraal naar de internist en huisarts op, als je niet durft te bellen. Maar kom voor jezelf op, meid....
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Natuurlijk ben je geen zeur. Gewoon bellen en vragen. Dit is toch niet te doen, zo? Wat zou je zeggen als iemand jou dit verhaal vertelde? Een vriendin, je kind, je moeder? Zeg dat dan ook tegen jezelf.

Maak opnieuw een afspraak met de huisarts en wees dan heel eerlijk over wat er in je lijf gebeurt en hoe slecht je je voelt.
Ik ben doktersassistent en zou je meteen laten komen met deze klachten, ook na alle onderzoeken en behandelingen die je alhebt gehad.
Bellen en aandringen op verwijzing en/of opname ziekenhuis. Wat het ook is je klachten zijn nu niet ok, je houdt niets binnen.
En niet wachten tot 17.00 uur of later maar nu, naar je eigen huisarts dus.
Beterschap! :rose:
Je bent vorige week bij de internist geweest, is toen niet ter sprake gekomen dat je niks binnenhoudt en je dit niet meer volhoudt? Heb je toen niks gekregen om in ieder geval de diarree te stoppen?
Ik denk dat de meeste belangrijke vraag misschien niet is of de coloscopie eerder kan, maar of je iets kan te krijgen wat je nu overeind houdt. Bel dus je huisarts of de internist.
Probeer te zorgen dat je niet uitdroogt met het warme weer. Ik hoop dat je niet alleen bent.
Heeft de internist je vorige week niet gezegd bij welke klachten je eerder aan de bel moet trekken?
En als je zelf het gevoel hebt dat het niet goed gaat contact opnemen met je huisarts. Die kan ook aangeven dat je eerder gezien moet worden in het ziekenhuis.
Je bent geen zeur, bellen!

Probeer of je yoghurt of kwark wel verdraagt en drink voldoende zodat je niet uitdroogt dat kan met dit weer en diaree snel gaan.

Sterkte!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Ik ben ook heel emotioneel en voel me schuldig naar de mensen om me heen omdat het me niet lukt om vrolijk te doen. Ik ben helaas wel alleen. Heb wel een vriend wonen niet samen en hij heeft bij zichzelf en zijn familie dingen te doen.
je vriend kan natuurlijk dingen te doen hebben maar in mijn ogen zou hij je nu moeten steunen en begeleiden naar ziekenhuis, of voor je opbellen voor een eerdere afspraak. Hoe vaak ik dat niet aan mijn ex vroeg, toen ik het niet kon opbrengen....dus vraag hem om hulp. Je bent gewoon te beroerd, en hij is degene die je hierin bij kan staan, vind ik (waarbij hij natuurlijk niet 24/7 naast je hoeft te zitten). Is hij er wel voor je? En ben je wel helemaal open naar hem over hoe slecht je je voelt?
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Wat rot voor je dat je je zo voelt. Ik zou zeker even contact opnemen met het ziekenhuis. Misschien kan het toch wel eerder dan over een maand. En als het niet kan zou je terug kunnen gaan naar de huisarts. Dat je zoveel af valt is echt wel zorgwekkend hoor.
Ik kan na drie uur bellen. Ik moet ook continu plassen, het lijkt of m'n lichaam alles wat erin komt eruit wil krijgen. Maar dat kan niet lijkt me? Sorry voor mijn vragen, voel me alleen en emotioneel. Dankjewel voor de reacties in ieder geval.
Iemand die ik ken heeft ook zoiets gehad: niks binnenhouden, meteen diarree, viel ook ontzettend af. Heeft ook uitindelijk coloscopie gehad, niets te vinden. En na een paar maanden.. was het over. Nergens meer last van.

Wij denken dat ze wellicht iets had opgelopen in het revalidatiecentrum waar ze voorafgaand aan de klachten een paar weken was opgenomen.... eten was ook smerig vond ze.

Jij kent je lijf het best TO, als je het nu niet meer volhoudt, gewoon bellen.
Such fun!1
Nathalie, heb je bouillonblokjes in huis? Soms helpt een glas bouillon zodat je wat vocht vasthoudt. Zoute drop of zoiets wil ook helpen.

Goed voor jezelf opkomen :hug:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Bellen. Mijn vriend had hetzelfde en kreeg voorrang.
niet te vergelijken maar idd heb ik zelf wel baat gehad bij bouillon bij aanvallen van buikloop
de crux was eigenlijk geen slokken te nemen maar het druppelsgewijs langs je keel naar beneden te laten gaan (sorry beetje vaag omschreven), zodat er geen plons in je maag/darmen komt

en van de smaak kikkerde ik ook wat op

Maar denk ook aan ORS https://www.apotheek.nl/medicijnen/ors
kers wijzigde dit bericht op 18-05-2022 14:16
15.58% gewijzigd
Nathalie34 schreef:
18-05-2022 14:08
Ik kan na drie uur bellen. Ik moet ook continu plassen, het lijkt of m'n lichaam alles wat erin komt eruit wil krijgen. Maar dat kan niet lijkt me? Sorry voor mijn vragen, voel me alleen en emotioneel. Dankjewel voor de reacties in ieder geval.
Het emotionele komt doordat je je zo beroerd voelt en wrs ook door gebrek aan vitamines en mineralen. Gelijk om 15.00 bellen en echt benadrukken dat je je heel erg ziek voelt.
Dit kan echt niet zo doorgaan tot 13 juni. Het zou me niet verbazen als je uitgedroogd bent en een vochtinfuus nodig hebt.
Als het ziekenhuis niet kan vervroegen, bel dan je verzekeraar om te vragen naar wachtlijstbemiddeling zodat ze misschien elders een eerdere plek voor je kunnen vinden.

En voor nu: drink genoeg en met een slokje per keer. Dat blijft vaak beter binnen dan een hele beker ineens.

Beterschap!
Moiren schreef:
18-05-2022 14:16
Het emotionele komt doordat je je zo beroerd voelt en wrs ook door gebrek aan vitamines en mineralen. Gelijk om 15.00 bellen en echt benadrukken dat je je heel erg ziek voelt.
Ja precies.
Om 15.00 bellen dan en z.n. eerder naar de spoedlijn.
Altea schreef:
18-05-2022 14:16
Dit kan echt niet zo doorgaan tot 13 juni. Het zou me niet verbazen als je uitgedroogd bent en een vochtinfuus nodig hebt.
Mijn vriend mocht een paar dagen blijven zelfs, idd met infuus.

Echt hoor TO, niet blijven rondlopen zo. Dit is heel ernstig.
ik zou zelf denk ik allereerst mijn vriend bellen en desnoods vragen of hij thuis komt, en dan samen een plan maken....natuurlijk kun je ook zelf de dokter bellen, maar brainstormen met je partner hoe nu verder is vaak enorm helpend

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven