Gezondheid alle pijlers

Diarree stopt maar niet

18-05-2022 13:27 175 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik aangeven dat ik al bij de dokter ben geweest en vorige week bij de internist. Ik heb mij hele leven eigenlijk al veel last van mijn buik maar de laatste acht maanden is ook mijn hongergevoel minder geworden en de laatste weken is het helemaal weg.

Ik wil niet afvallen (ben ik helaas wel) dus ik probeer gewoon te blijven eten. Alleen als ik wat eet dan komt het er eigenlijk binnen maximaal tien minuten weer uit als diarree. Ik heb nu doorlopend buikpijn, elke seconde van de dag. Ik heb 13 juni een afspraak voor een coloscopie staan. Ben ik een zeikerd als ik vraag of ze die kunnen vervroegen? Elke dag val ik wel een kilo af en ik heb dagen dat ik minimaal tien keer diarree heb.

Ik heb bloedarmoede, mijn hb is 5.8. Ik heb afgelopen vrijdag een ijzerinfuus gehad. Ik weet dat je daar ook diarree van kan krijgen maar die diarree had ik al weken voor ik dat ijzerinfuus kreeg.

Ik trek dit eigenlijk niet meer, ik krijg werkelijk van elke hap die ik eet buikpijn en het lijkt alsof alles wat er in komt er gelijk weer uitkomt. Overgeven hoef ik niet. 13 juni duurt nog bijna vier weken.
Ik ben iemand die eigenlijk zelden tot nooit bleek of wit ziet, maar ik zie nu ontzettend wit.

Zal ik het proberen uit te houden tot 13 juni of zal ik bellen of ik eerder kan?
Ik voel me gauw een zeur.
Heb je waterijsjes in huis? Dan krijg je toch een beetje vocht binnen maar niet gelijk een hele slok. Daarnaast zit er suiker in waardoor je je wellicht wat minder slap voelt. Ik hoop dat de vriend die je hebt gebeld inmiddels bij je is. :hug:
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
18-05-2022 22:44
Heb je waterijsjes in huis? Dan krijg je toch een beetje vocht binnen maar niet gelijk een hele slok. Daarnaast zit er suiker in waardoor je je wellicht wat minder slap voelt. Ik hoop dat de vriend die je hebt gebeld inmiddels bij je is. :hug:
Als aardappels, bonen en ei kan kan water ook prima natuurlijk.
Maar dat komt er met tien minuten aan de andere kant weer uit.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
18-05-2022 22:47
Maar dat komt er met tien minuten aan de andere kant weer uit.
Bijzonder snel door de maag en 9 meter darm. Dan kan ze het zo weer op haar bord leggen denk ik.
Je kunt niet in 10 minuten iets eten en uitpoepen... Zo snel gaat het niet je hele lijf door.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Het kan. Ik heb op slechte dagen ook wel andijvie in de toiletpot zien liggen. Kwartiertje na het eten. Het is geen goed teken in ieder geval. Maar het is na medische behandeling wél weer goed gekomen, om TO even gerust te stellen.
Ik vind hier dingen van.
haha lekker onsmakelijk wending hier :sick: :flag: :O
maar waarschijnlijker is dat TO niet het net gegetene uitpoept maar iets van daarvoor. Niet makkelijk om de hele bonen-aardappel-ei combi in vermalen vorm van een kwartier daarvoor nog te herkennen als zodanig. Deze video laatst gekeken, en tot mijn volle verbazing enorm interessant: https://www.youtube.com/watch?v=Q2ysbTVlPdk
(eerste vraag geeft een antwoord geloof ik)
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Wat naar dit, zeg. Hopelijk helpen ze je gauw.
Hoe is het gegaan vannacht?
Ik heb 2 jaar geleden een lange periode waterdunne ontlasting gehad. Ik werd toen heel labiel, zwak, kon niet meer functioneren. Bijmij bleek toen sprake te zijn van een kalium tekort. Ikmoest toen van de mdl-arts tomaten eten (kalium), echt veel. Anders moest ik met spoed worden opgenomen.
Ik heb toen echt veel tomaten gegeten (snoeptomaatjes) en ik begon toen op te knappen ondanks de waterdunne diarree. Bij mij bleek sprake te zijn van overgevoeligheid voor net gestarte medicijnen.
Ik kreeg pasgeleden sportdrank aangeraden door de huisarts, dat schijnt hetzelfde te werken als ORS.
De HAP en het ziekenhuis daar zijn gewoon goed.
Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Alles komt goed
Nathalie34 schreef:
18-05-2022 19:59
Wat is ORS? Ja ze zeiden dat ze nu geen darmonderzoek kunnen doen en zolang ik niet hoef over te geven en wat kan drinken is het geen spoed. Ik heb eventueel iemand die naar me toe kan komen als het nodig is.

Poeder dat je mengt met water, helpt Tegen uitdroging
ORS is een mengsel van zouten en glucose (druivensuiker).
Om te voorkomen dat u uitdroogt. BIjvoorbeeld bij waterdunne diarree en overgeven.
Los het hele zakje poeder of de bruistablet op in water. Lees op de verpakking of bijsluiter hoeveel water u moet gebruiken. Denkt u dat het water uit de kraan niet schoon is? Gebruik dan bronwater zonder prik.
Drink de oplossing na elke waterdunne diarree en na elke keer dat u moet overgeven. Kunt u niet veel in een keer drinken? Neem dan de hele dag door kleine slokjes.
Gebruik ORS zolang u nog last heeft van diarree en moet overgeven
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2022 20:11
Mijn krieltjes doen er ook niet zo lang over, maar tien minuten: nee dat halen ze niet.
Stel, ze heeft een opvlamming van Crohn of Colitis Ulcerosa dan neemt je lichaam niets op.
Je kunt onmiddellijk na het eten diarree krijgen en voeding komt er onverteerd uit.
Heb je bloedonderzoek gehad recent?
Laat dan ook je kaliumgehalte testen.
Zoals ik eerder schreef geeft chronische waterdunne diarree kans op een te laag kalium. Dit is eenvoudig te behandelen met het eten van veel tomaten.
Uiteraard is het erg belangrijk dat je eindelijk serieus wordt genomen en goed onderzocht gaat worden door een mdl-arts.
Hoe is de nacht gegaan? Je kunt denk ik het best zo meteen het ziekenhuis bellen (internist/MDL arts) en duidelijk aangeven dat het echt niet meer gaat en dat je de dienstdoende arts wil spreken. Het enige dat de huisarts / hap hierin kan doen is bemiddelen maar uiteindelijk moet je hiervoor echt in het ziekenhuis zijn. Er zijn altijd spoedplekken voor coloscopie, maar je moet wel voorbereiden vantevoren dus vandaag zal niet lukken maar wellicht wel morgen? In de tussentijd blijven drinken bij ORS of isotone drank wordt het beter opgenomen.
Buiten allerlei medische oorzaken die opgespeurd dienen te worden weet ik dat zowel bepaalde voedingsmiddelen als stress of een combi daarvan diarree kunnen geven.

Tomaten, spaanse pepers em dergelijke schijnen het darmstelsel te prikkelen om de boel snel door te sluizen naar het uiteinde, en als je dan ook nog gestresst bent dan moet dat nóg sneller weg.
Dan moet het maar zoals het kan
toch kan het echt
https://www.niddk.nih.gov/health-inform ... g-syndrome
in een half uur, is wat er inging er weer uit
Liebeskind² schreef:
18-05-2022 22:54
Je kunt niet in 10 minuten iets eten en uitpoepen... Zo snel gaat het niet je hele lijf door.
Vermoedelijk niet maar er moet plaats worden gemaakt dus wat je eerder gegeten hebt schuift daardoor op en komt pardoes in de dikke darm terecht tussen een bende hongerige bacteriën. :)
Dan moet het maar zoals het kan
voor wie liever Nederlands leest
https://www.darmgezondheid.nl/darmklach ... 95597-dc2a

vaak komt dit voor na operatie, maar het kan ook zonder

je lichaam kan echt, alles er in no-time uitgooien
minoes5 schreef:
19-05-2022 07:18
Heb je bloedonderzoek gehad recent?
Laat dan ook je kaliumgehalte testen.
Zoals ik eerder schreef geeft chronische waterdunne diarree kans op een te laag kalium. Dit is eenvoudig te behandelen met het eten van veel tomaten.
Uiteraard is het erg belangrijk dat je eindelijk serieus wordt genomen en goed onderzocht gaat worden door een mdl-arts.
Is tomatensap niet geconcentreerder en makkelijker weg te krijgen? In het ziekenhuis kregen hartpatiënten tomatensap, ook ivm kalium.
.
Zou kunnen....geen idee. Ik kreeg het advies van mijn MDL-arts om tomaten te eten, en veel ook.....heb toen een hele beker snoeptomaatjes leeggegeten.
Tomatensap, indien daar dus ook kalium in zit, zou ook kunnen, denk ik.
Na 2 dagen (een weekend) was mijn kalium bijna naar normaalwaarde gestegen.
Erg fijn. Ik voelde mij ook een stuk beter toen, in ieder geval niet meer zo labiel en flauw.
Ik kreeg trouwens toen met spoed een Buikoverzichtsfoto gevolgd door een CT-colon. Gelukkig niets geks op te zien behoudens een paar poliepen die middels een coloscopie verwijderd moesten worden.
Omdat ik al leegliep gedurende geruime tijd had ik niet zoveel Moviprep nodig ter voorbereiding van de onderzoeken. Gelukkig maar, want erg lekker is het niet.
TO, hoe is het vannacht gegaan en hoe gaat het nu met je?
lilalinda schreef:
19-05-2022 09:21
toch kan het echt
https://www.niddk.nih.gov/health-inform ... g-syndrome
in een half uur, is wat er inging er weer uit
Dat is ook mijn ervaring, helaas. Ik heb lange tijd veel dingen niet kunnen eten en nu nog steeds niet alles. En bij de meeste dingen kwam het er na een half uur onverteerd weer uit.
lilalinda schreef:
19-05-2022 09:34
voor wie liever Nederlands leest
https://www.darmgezondheid.nl/darmklach ... 95597-dc2a

vaak komt dit voor na operatie, maar het kan ook zonder

je lichaam kan echt, alles er in no-time uitgooien
Inderdaad, dat is juist met diarree toch, dat het er veel sneller uitkomt dan gewone ontlasting, daarom is het ook zo dun. Dat is ook het probleem met bijvoorbeeld de pil, als je diarree hebt is die te kort in je lichaam geweest om opgenomen te worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Elfje* schreef:
19-05-2022 10:45
Dat is ook mijn ervaring, helaas. Ik heb lange tijd veel dingen niet kunnen eten en nu nog steeds niet alles. En bij de meeste dingen kwam het er na een half uur onverteerd weer uit.
ik heb het een paar keer meegemaakt. Het is heel absurd en verre van prettig

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven