Overstappen naar Apple
donderdag 19 mei 2022 om 20:01
Het is tijd voor een nieuwe laptop en ik zit erover te denken om een MacBook te kopen. Tot nu toe altijd Windows gehad dus ik twijfel. 1500 euro is best een hoop geld voor een gok. Het lijkt me wel erg handig als alles gesynct is met mijn iPhone. Is er iemand die ‘op latere leeftijd’ is overgestapt?
donderdag 19 mei 2022 om 20:12
Ik zelf niet. Ik heb altijd een laptop van mijn werk. Maar bijna al mijn vrienden zijn wel overgestapt naar Apple. Inderdaad vanwege het syncen van alle Apple devices. Ik heb zelf een iPhone, iPad, iPad mini voor onderweg, Air Pods en een Apple watch en het is heeeeerlijk dat alles zo makkelijk, feilloos en “smooth” met elkaar synchroniseert.
Daarnaast begrijp ik altijd van mensen dat MacBooks een veel langere levensduur hebben. Maar dat heb ik van horen zeggen, dus ik heb er zelf geen ervaring mee.
Daarnaast begrijp ik altijd van mensen dat MacBooks een veel langere levensduur hebben. Maar dat heb ik van horen zeggen, dus ik heb er zelf geen ervaring mee.

donderdag 19 mei 2022 om 20:28
Beste beslissing die ik ooit heb genomen, ik geniet er nog elke dag van. Nooit meer dat eindeloze gekloot met Microsoft meuk die niet werkt. Geen ontelbare updates meer. Geen virusscanner nodig. En veel meer gebruiksgemak.
Alles werkt inderdaad feilloos samen en gaat veel langer mee. Ik doe nu al 11 jaar met mijn eerste Mac en pas nu merk ik dat die aan vervanging toe is.
Alles werkt inderdaad feilloos samen en gaat veel langer mee. Ik doe nu al 11 jaar met mijn eerste Mac en pas nu merk ik dat die aan vervanging toe is.
donderdag 19 mei 2022 om 20:42
Het ligt eraan wat je ermee moet doen. Ik heb nu zo’n 7 jaar een MacBook en hij werkt prima en gaat ook lang mee. Toch vind ik na al die jaren Windows nog steeds fijner, ondanks dat ik al jaren vergroeid ben met mijn iPhone, Apple Watch en iPad en ik daarvan nooit over zou stappen naar iets anders.
Vooral toen ik voor mijn werk 2 jaar op mijn MacBook werkte, was ik er niet blij mee. Ik had Microsoft Office, maar toch werkte het allemaal niet goed als ik dingen naar mijn collega met Windows stuurde of andersom, en dingen opslaan vond ik ook veel onhandiger.
Ik gebruik hem nu voor studie en dat gaat wel oké, maar mijn volgende laptop wordt zéker geen MacBook meer.
Vooral toen ik voor mijn werk 2 jaar op mijn MacBook werkte, was ik er niet blij mee. Ik had Microsoft Office, maar toch werkte het allemaal niet goed als ik dingen naar mijn collega met Windows stuurde of andersom, en dingen opslaan vond ik ook veel onhandiger.
Ik gebruik hem nu voor studie en dat gaat wel oké, maar mijn volgende laptop wordt zéker geen MacBook meer.

donderdag 19 mei 2022 om 20:49
Ja ik, voor werk. Ik vind het heerlijk werken. Een iPhone heb ik ook en vind ik dan weer helemaal niks.montblanc schreef: ↑19-05-2022 20:01Het is tijd voor een nieuwe laptop en ik zit erover te denken om een MacBook te kopen. Tot nu toe altijd Windows gehad dus ik twijfel. 1500 euro is best een hoop geld voor een gok. Het lijkt me wel erg handig als alles gesynct is met mijn iPhone. Is er iemand die ‘op latere leeftijd’ is overgestapt?
donderdag 19 mei 2022 om 20:58
Geen updates en geen virusscanner? Op mijn iPhone krijg ik wel software-updates, maar op de MacBook dus niet?RikM schreef: ↑19-05-2022 20:28Beste beslissing die ik ooit heb genomen, ik geniet er nog elke dag van. Nooit meer dat eindeloze gekloot met Microsoft meuk die niet werkt. Geen ontelbare updates meer. Geen virusscanner nodig. En veel meer gebruiksgemak.
donderdag 19 mei 2022 om 20:59
Ik begreep dat je voor Apple ook een Office-pakket kunt kopen, maar dat werkt dus niet naadloos als je dat naar iemand met Windows stuurt? Of was dat met de Appleversie van Word? (Geen idee hoe de evenknie heetPamelaCourson1 schreef: ↑19-05-2022 20:42Het ligt eraan wat je ermee moet doen. Ik heb nu zo’n 7 jaar een MacBook en hij werkt prima en gaat ook lang mee. Toch vind ik na al die jaren Windows nog steeds fijner, ondanks dat ik al jaren vergroeid ben met mijn iPhone, Apple Watch en iPad en ik daarvan nooit over zou stappen naar iets anders.

donderdag 19 mei 2022 om 21:00
donderdag 19 mei 2022 om 21:05

donderdag 19 mei 2022 om 21:06
Jaren geleden overgestapt en geen moment spijt gehad. Ik vind MacOS veel fijner werken dan Windows. Minder gezeik met crashes, virussen etc. Ja je krijgt op mac's ook gewoon updates en ja er zijn virussen voor MacOS maar in veel mindere mate. Ik gebruik wel een virusscanner omdat ik dat een prettiger idee vind maar het enige wat die scanners tot nu toe hebben gevonden zijn windows virussen of ungepatchte exploits. Aan dat laatste kun je zelf niks doen als de software ontwikkelaar er niks aan doet.
Als je nu een iphone of ipad hebt en dat prettig vind werken dan weet ik bijna zeker dat MacOS ook wel gaat bevallen. Ja het is wennen want sommige dingen werken net iets anders maar daar wen je echt zo aan. En mocht het niet bevallen, Mac's verliezen minder snel waarde dus je kunt um altijd weer verkopen.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je de nieuwere modellen niet zelf meer kunt upgraden of maar beperkt. Je moet dus goed nadenken bij aanschaf want later kun je het niet meer aanpassen. Daar gaan nieuwe Mac gebruikers soms nog wel de mist in als ik sommige mac flora lees.
En ik heb niet alles van Apple. Ik heb alleen een iMac, iPad en een hele oude iPod Touch maar gewoon een Samsung telefoon omdat ik iPhone te duur vind. Het is dus echt onzin dat je perse alles van Apple zou moeten hebben omdat het anders niet werkt,
Als je nu een iphone of ipad hebt en dat prettig vind werken dan weet ik bijna zeker dat MacOS ook wel gaat bevallen. Ja het is wennen want sommige dingen werken net iets anders maar daar wen je echt zo aan. En mocht het niet bevallen, Mac's verliezen minder snel waarde dus je kunt um altijd weer verkopen.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je de nieuwere modellen niet zelf meer kunt upgraden of maar beperkt. Je moet dus goed nadenken bij aanschaf want later kun je het niet meer aanpassen. Daar gaan nieuwe Mac gebruikers soms nog wel de mist in als ik sommige mac flora lees.
En ik heb niet alles van Apple. Ik heb alleen een iMac, iPad en een hele oude iPod Touch maar gewoon een Samsung telefoon omdat ik iPhone te duur vind. Het is dus echt onzin dat je perse alles van Apple zou moeten hebben omdat het anders niet werkt,
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 19-05-2022 21:09
10.28% gewijzigd
donderdag 19 mei 2022 om 21:06
Omdat ik net een nieuwe IPhone heb gekocht, op dat vlak was ik al om

donderdag 19 mei 2022 om 21:13
Pages bedoel je. En inderdaad, dat werkt niet. Ik heb ook Word, Excel en ppt pakket. Dat kun je dus gewoon versturen. Maar, je kunt een pages doc. ook opslaan als Word trouwens.
donderdag 19 mei 2022 om 21:13
Ik ben 6 jaar geleden overgestapt en mijn laptop is nog zo goed als op dag 1. Ik ben niet heel handig met nieuwe systemen dus ik heb de cursus gedaan van Amac die ik er gratis bijkreeg. En ik heb in het begin regelmatig gegoogeld als ik iets niet wist ('printscreen on mac?' 'page down on mac?') maar zoveel dingen vind ik eigenlijk fijner dan bij Windows. Nooit meer gedoe met virusscanners, zalig.
Je moet niet alles geloven wat je denkt

donderdag 19 mei 2022 om 21:14
Ik weet nog dat ik vroeger m'n pc wilde uitzetten en dan moesten er eerst nog 12 updates uitgevoerd worden, wat een half uur duurde. Belachelijk.
Niet alleen heb je dat niet meer maar je hoeft zelfs je hele Mac nooit uit te zetten.

donderdag 19 mei 2022 om 21:16
Dit inderdaad. Ik zet mijn Mac ook nooit uit, klap em gewoon dicht en klaar.

donderdag 19 mei 2022 om 21:22

donderdag 19 mei 2022 om 21:49
Ik vond Windows 7 top en toen kwam Windows 8. Een ramp. Vervolgens Windows 10, daarmee zou alles weer goed zijn. Nou: nee.
Op dat moment compleet overgegaan. Even wennen, maar al snel weet je precies wat Jobs bedoelde met dat Microsoft alles middelmatig maakt.
Niet dat Apple vrij is van fouten, maar het zit wel gewoon beter in elkaar.
MacBook is top. De nieuwe ARM processoren zijn echt een forse stap vooruit op de Intel versies.
Kortom: doen.
Op dat moment compleet overgegaan. Even wennen, maar al snel weet je precies wat Jobs bedoelde met dat Microsoft alles middelmatig maakt.
Niet dat Apple vrij is van fouten, maar het zit wel gewoon beter in elkaar.
MacBook is top. De nieuwe ARM processoren zijn echt een forse stap vooruit op de Intel versies.
Kortom: doen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in