Digital Notepad - iemand ervaring mee?

20-05-2022 16:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een digital notepad gezien en dat lijkt me echt geweldig voor werk (en wie weet ga ik er ook meer van lezen). Ik bedoel specifiek een digital notebook en niet een smart notebook. Ik wil mijn aantekeningen om kunnen zetten in PDF, of tekst en deze ook gebruiken als ereader. Heeft 1 van jullie er ervaring mee en zo ja, enig advies welke te kopen of welke bij weg te blijven?

Ik kijk naar ReMarkable (1 of 2), Boox, Supernote etc... Maar andere suggesties zijn ook welkom.
Speciaal voor deze vraag een account aangemaakt. Ik ben nl. enorm fan van de Remarkable2. Schrijft heerlijk, vooral icm de Staedtler Noris Jumbo Digital. Ik heb hem nu 1,5 jaar en moest toen 6 mnd wachten op levering, zeker waard. Ik heb de Kobo Elipsa als ereader maar die komt niet in de buurt van m'n Remarkable (die nog net geen koosnaampje heeft, haha).

Ik weet dat er inmiddels andere opties (gaan) komen, die ken ik niet. Remarkable doet het voor mij.

Lekker intuïtief, goede en frequente software releases, goede tips op Facebook fora, en schrijft top. Tip: denk van te voren goed na over hoe je je structuur inricht. Eenmaal begonnen, ga je niet makkelijk terug.

Benieuwd wat anderen aanraden!
dubbel07 wijzigde dit bericht op 20-05-2022 17:12
21.31% gewijzigd
Ik lees mee. Heb de Remarkable al een aantal keer bekeken, maar vind hem toch wel heul erg duur voor wat hij kan. Ik weet niet of ik het voordeel van het gebruik die enorme som geld echt waard vind. Ook omdat je wel echt netjes je systemen qua bestanden opslaan ed goed moet bijhouden, omdat er anders nog niet zoveel voordeel is, verwacht ik. En daar ben ik nooit zo goed mee ;-)

Ik zou hem zelf gebruiken voor aantekeningen, schematische schetsen (voor werk), ipv mijn bullet journal, en om aantekeningen te maken op bestaande bestanden. Zou je de remarkable daarvoor aanraden Dubbel?
Dubbel07 schreef:
20-05-2022 17:10
Ik heb de Kobo Elipsa als ereader maar die komt niet in de buurt van m'n Remarkable (die nog net geen koosnaampje heeft, haha).
Kun je de Remarkable dan ook gebruiken als ereader?
Je kunt er ePub bestanden op zetten en ze lezen. Lees zelf liever op de Kobo. Maar meer omdat lezen voor mij ontspanning is en ik de Remarkable met werk link.

Aantekeningen maken op bestaande PDF bestanden doe ik vaak, erg handig. Ik maak ook (simpele) schetsen.

Voor mij is het voordeel vooral: orde in de notebook-chaos. Ik had notitieboeken vol aantekeningen over allerlei werkthema's door elkaar. Nu zit er structuur in en heb ik alleen de Remarkable ipv uitpuilende notitieboeken. En kan nog steeds gewoon schrijven ipv typen (bv in OneNote). Vind ik fijner, onthoud ik het beter en vind het prettiger in een gesprek.

Hij is inderdaad niet goedkoop. Was het mij waard voor het gemak en het overzicht dat ie biedt, zonder afleiding van andere apps, meldingen, browser etc.
Aanvulling: op de Kobo Elipsa (ereader) kun je ook schrijven en markeren. Is leuk in een boek, om wat aantekeningen te maken. Maar de notitiefunctie en mogelijkheden voor structuur etc vind ik op de Remarkable veel beter.

Dus voor lezen heb ik de Kobo en voor aantekeningen, ideeën, schetsjes etc maken en daar structuur in: Remarkable.
Ander topic ge-uppt
Chocolade, altijd goed!
Computer en notebooks zijn min of meer out toch zeker voor persoonlijk gebruik !
Met een IPad 12.9 kan je alle kanten uit op een véél handiger en praktischer manier dan met een note book
Mijn naam is Alexander alles voor mij niks voor een ander
stokbootje schreef:
20-05-2022 20:01
Ik lees mee. Heb de Remarkable al een aantal keer bekeken, maar vind hem toch wel heul erg duur voor wat hij kan. Ik weet niet of ik het voordeel van het gebruik die enorme som geld echt waard vind. Ook omdat je wel echt netjes je systemen qua bestanden opslaan ed goed moet bijhouden, omdat er anders nog niet zoveel voordeel is, verwacht ik. En daar ben ik nooit zo goed mee ;-)

Ik zou hem zelf gebruiken voor aantekeningen, schematische schetsen (voor werk), ipv mijn bullet journal, en om aantekeningen te maken op bestaande bestanden. Zou je de remarkable daarvoor aanraden Dubbel?
Lees je even heel goed in, volgens ben je er niet als de Remarkable koopt maar moet je ook een abbo afsluiten om bij aantekeningen ofzo te komen. Had ik hier gelezen van een andere forumster, ik zelf ben voor the iPad Air 4 gegaan samen met de Apple Pencil 2 en ik heb de Paperlike screenprotector.

Ik gebruik de Air voornamelijk als notitieblok (GoodNotes), voor studieboeken (die ik bewerk in Goodnotes markeren, er dingen bijschrijven), agenda (Apple Calendar), to do list (Apple Reminder), ik ga niet meer terug naar papier. The Air is een secondary device naast mijn laptop.

Hier kun je zien hoe GoodNotes eruitziet: https://www.youtube.com/watch?v=eADqK2NhdAY

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven