Ineens heel moe
maandag 23 mei 2022 om 15:46
Mijn zoon (26) is nu voor de tweede keer heel moe. Zo moe dat hij nergens toe in staat is.
En hij slaapt wel 10/ 12 uur achter elkaar. Hij is naar de huisarts geweest. Die wil het twee weken aanzien. Hij moet zijn gewicht in de gaten houden vanwege schildklier. Tenminste de huisarts denkt aan iets met zijnschildkloer.Het lijkt mij beter dat hij zijn bloed laat onderzoeken. Gek dat ze dat niet meteen doen. Schildklier kan je toch ook halen uit bloedonderzoek?
Hij gaat op mijn advies toch vragen voor bloedonderzoek.
Iemand die het herkent?
Het is dus niet gewoon een beetje moe, maar hij kan even helemaal niet functioneren.
Hij heeft geen zorgen( zegt hij) en is al een poosje rustig aan aan het doen. In dec had hij het ook al. Toen duurde het 4 weken.
En hij slaapt wel 10/ 12 uur achter elkaar. Hij is naar de huisarts geweest. Die wil het twee weken aanzien. Hij moet zijn gewicht in de gaten houden vanwege schildklier. Tenminste de huisarts denkt aan iets met zijnschildkloer.Het lijkt mij beter dat hij zijn bloed laat onderzoeken. Gek dat ze dat niet meteen doen. Schildklier kan je toch ook halen uit bloedonderzoek?
Hij gaat op mijn advies toch vragen voor bloedonderzoek.
Iemand die het herkent?
Het is dus niet gewoon een beetje moe, maar hij kan even helemaal niet functioneren.
Hij heeft geen zorgen( zegt hij) en is al een poosje rustig aan aan het doen. In dec had hij het ook al. Toen duurde het 4 weken.
Don't worry be happy
maandag 23 mei 2022 om 15:58

maandag 23 mei 2022 om 16:30
Ik zou ook aandringen op een bloedonderzoek en dan naast de schildklier ook wellicht wat andere dingen laten testen zoals tekort vitamines enzo. Ben zelf jaren moe geweest en ik wou echt dat ik eerder om een bloedonderzoek had gevraagd, was mijn trage schildklier en vitamine D tekort waarschijnlijk eerder aan het licht gekomen. Dat soort dingen kun je inderdaad alleen maar controleren door bloedonderzoek.
maandag 23 mei 2022 om 16:31

maandag 23 mei 2022 om 16:40
Ja dat verwacht ze. Heel raar en omslachtig. Soort ouderwets.
Don't worry be happy
maandag 23 mei 2022 om 16:41
Nee geen pillen en drugs wel vaak alcohol zoals bijna iedere student. Hij gaat dat nu laten staan.MarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:39Wel (ge)sport en geen drank, drugs en pillen?
Even bloed laten onderzoeken,
Don't worry be happy

maandag 23 mei 2022 om 20:07
maandag 23 mei 2022 om 20:24
maandag 23 mei 2022 om 20:36
Ik had dat ook, eigenlijk al op de middelbare school maar vanaf 19 heel erg. Kreeg op m'n kop, dat ik niet zoveel moest uitgaan (deed ik amper), dat iedereen wel eens moe is (dat hoor ik m'n hele leven al
), enz.
Il had geen idee wat er mis was, het was ook steeds tijdelijk.
Duur was wisselend, 1 keer zelfs 9 maanden lang
Uiteindelijk bleek het Crohn te zijn, dat was nog niet zo makkelijk te achterhalen (geen gewichtverandering, en veel 'je moet gewoon ritme hebben, gezond eten, enz').
Er is nu dus een verklaring gevonden, niet dat dat echt helpt want moe ben ik nog steeds, maar wel een officiële diagnose dus nu.
Mijn tip is dus blijven 'zeuren' bij de dr om onderzoeken, want anders ben je zo jaren verder, zoals ik
Duur was wisselend, 1 keer zelfs 9 maanden lang
Uiteindelijk bleek het Crohn te zijn, dat was nog niet zo makkelijk te achterhalen (geen gewichtverandering, en veel 'je moet gewoon ritme hebben, gezond eten, enz').
Er is nu dus een verklaring gevonden, niet dat dat echt helpt want moe ben ik nog steeds, maar wel een officiële diagnose dus nu.
Mijn tip is dus blijven 'zeuren' bij de dr om onderzoeken, want anders ben je zo jaren verder, zoals ik

maandag 23 mei 2022 om 22:40
Heel herkenbaar. Iedere keer als ik het weer eens besprak met de huisarts gooide hij het op stress door examens, naweeën van een griep en dat het wellicht kwam door mijn bloeddruk etc etc. Ik neem het die man niet kwalijk want het lijkt me gewoon heel lastig om de juiste diagnose te stellen en hij wist van mijn angst voor naalden. Maar je komt dan wel op een punt dat je aan jezelf gaat twijfelen want inderdaad iedereen is wel eens moe enzo. En dan had ik soms weer een tijdje dat ik me minder moe voelde en later was het weer ellende.ciska schreef: ↑23-05-2022 20:36Ik had dat ook, eigenlijk al op de middelbare school maar vanaf 19 heel erg. Kreeg op m'n kop, dat ik niet zoveel moest uitgaan (deed ik amper), dat iedereen wel eens moe is (dat hoor ik m'n hele leven al), enz.
Duur was wisselend, 1 keer zelfs 9 maanden lang![]()

woensdag 25 mei 2022 om 17:55

zondag 29 mei 2022 om 22:18
Enjojojanneke schreef: ↑23-05-2022 20:24Hij zei van wel. Ik heb het hem al gevraagd via whats app maar hij reageert meestal niet heel snel...Ik wacht maar even af. Aanstaand weekend komt ie weer thuis. Dat is alweer een poosje geleden. Kan ik hem mooi even in de gaten houden
![]()
Hoe ging het met zoon ?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in