Openstellen vind ik lastig

04-05-2022 11:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve forummers,

Ik heb sinds een poos contact met een man, die ik echt heel erg leuk vind. Steeds leuker zelfs. En ik merk ook dat het wederzijds is. Hij woont ver weg, maar doet veel moeite om me te komen opzoeken en te zien. We bellen veel, en lang. Het voelt eigenlijk heel erg goed en dat is voor het eerst dat ik dit mag meemaken.

En laat dat nou zijn wat ik juist zo eng vind. Ik ben 31, maar heb nog nooit een echt goede en veilige relatie gehad. Mijn (alcoholverslaafde/agressieve) ex bleek naar prostituees te gaan en vanuit mijn jeugd heeft mijn vertrouwen in mensen ook een flinke deuk opgelopen. Ik vind dat vreselijk, ik wil eigenlijk heel graag het verliefde gevoel toelaten en hem in mijn leven. Hij is een super lieve, grappige en hartelijke man. Maar telkens als mijn gevoelens sterker worden, wordt ook de muur om mij heen dikker.

Ik merk dat ik als de dood ben om me kwetsbaar op te stellen. Niet alleen bij hem; ik laat sowieso niet gauw mensen toe, maar een liefdesrelatie is natuurlijk wel heel intiem en kwetsbaar. En een relatie is ook niet mogelijk als je jezelf niet volledig openstelt. Ik vind het eigenlijk ook niet redelijk van mezelf naar hem toe, hij heeft niks gedaan wat mijn wantrouwen zou moeten opwekken. En ik wil eigenlijk ook niet altijd achterdochtig en bang in een relatie zitten. Ik word gewoon een beetje moe van mezelf zo.

Ik wil graag EMDR therapie gaan volgen, ik heb daar goede verhalen over gehoord. En hebben jullie nog tips (boeken/docu/wat dan ook) wat mij een beetje kan helpen?

En succesverhalen van liefdevolle, vertrouwde, warme fijne relaties zijn ook heel erg welkom :) Hier op het forum openen mensen doorgaans topics als het niet goed gaat. Maar ik mis eigenlijk ook heel erg de succesverhalen, waar mensen dol op elkaar zijn, elkaar vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen. :flirting:
Hey lieve forummers. Ik bedacht dat ik helemaal niet gereageerd had op dit topic, terwijl ik wel jullie adviezen ter harte heb genomen. Ik ben ruim 4 maanden met hem samen geweest en na het lezen van jullie berichten, heb ik aangegeven bij hem dat ik hem erg leuk vind en blij ben dat ik met hem aan het daten was. Ik heb ook mijn onzekerheden bij hem neergelegd en hij heeft ze meteen weerlegd: hij was ook gek op mij. Hij heeft het de afgelopen maanden ook echt wel laten zien. Als hij in buitenland was voor werk, videobelde hij bijna dagelijks, stuurde foto's, zei hij dat hij me miste. Hij is deze week speciaal voor mij teruggekomen, vanuit het buitenland om me nog vaker te kunnen zien.

Alles voelde zo goed en ik dacht weet je, als dit het niet wordt, dan overleef ik dat wel. Ik heb ergere dingen overleefd. En dat hebben jullie me ook doen beseffen.

Nu was hij me komen opzoeken en heeft hij me uit het niets gezegd dat hij me niet leuk genoeg vindt. Hij wil het niet. Dezelfde dag ben ik overal op geblokkeerd en is hij uit mijn leven gestapt. Meer nog dan verdriet, is er onbegrip. Tegelijkertijd is het denk ik genoeg closure als iemand zo uit mijn leven stapt en me ineens niet meer wil zien of spreken. Ik sta voor een compleet raadsel. Maar ik weet ook dat ik wel in staat ben me kwetsbaar op te stellen en gevoelens voor iemand toe te laten. En dat is an sich een mooie en waardevolle les. Ik kan het beter dan ik dacht.

Nu ben ik ontzettend verdrietig, teleurgesteld en vooral heel erg verward. Ik snap er niks van. Maar ik weet ook dat het uiteindelijk ook weer goed komt. Ik hoop dat ik iemand mag tegenkomen bij wie ik hetzelfde voel, en die het ook beantwoordt. Dat zou echt fantastisch zijn, ik droom uiteindelijk van een fijn gezin en ben ook al in de 30.. Maar wie weet wat er nog komt.

Dank jullie wel in ieder geval :heart:
Via mia het hoeft helemaal niet aan jou te leggen. Gevoel kun je niet sturen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh wat sneu, maar ik vind je heel sterk overkomen in je bericht, knap dat je het toch geprobeerd hebt weest daar maar trots op. Veel sterkte
Jammer dat hij je zo zielloos gedumpt heeft :( maar het goede nieuws is wel dat je er toch wel veel van geleerd lijkt te hebben. Je stelde je eerder nooit open en nu wel, en ondanks dat hij je vervolgens gedumpt heeft ben je trots dat je jezelf hebt opengesteld en weet je dat je dat gewoon kan en dat het niet het eind van de wereld is als je dat hebt gedaan, ook al dumpt hij je later.
Dank jullie wel! Het ene moment voel ik me sterker dan het andere hoor, ik vind het lastig om het niet op mezelf te betrekken. We hebben later gebeld en hij heeft zijn excuses aangeboden en eea uitgelegd. Ik was aardig pissig en ben ook wel trots op mezelf, dat ik voor mezelf opgekomen ben. Inderdaad, gevoel kun je niet sturen en dat is oké, maar ik vond de manier waarop hij het heeft gedaan niet netjes en dat heb ik ook gezegd. Ik denk dat alles wel uitgesproken is en dat de lucht aardig is geklaard. Ik ben ook niet boos nu.

Maar ja, blijft toch wel nog even een dingetje. Er is ook wel even verdriet nu om iets wat had kunnen zijn. Een relatie is voor mij echt niet noodzakelijk, maar wel welkom. Maar ik kom er ook weer bovenop, misschien moest ik dat gewoon weer even voelen, dat ik dat gewoon kan.

Dank voor jullie lieve en nuchtere reacties! Zo fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven