Met de auto naar Oostenrijk
vrijdag 27 mei 2022 om 16:23
Ruim 30 jaar geleden was ik hier als kind. Elke zomer gingen we naar Oostenrijk.
Nu ga ik met mijn eigen gezin met 2 pubers en partner.
We rijden in 1x zonder overnachting.
Omdat we normaal met eigen kampeermiddelen gaan is dit weer anders.
Heeft iemand goede tips voor de reis of handige dingen om mee te nemen voor als je in een appartement zit.
Ik heb er zelf natuurlijk ook over nagedacht, maar sta open voor andere goede tips.
Nu ga ik met mijn eigen gezin met 2 pubers en partner.
We rijden in 1x zonder overnachting.
Omdat we normaal met eigen kampeermiddelen gaan is dit weer anders.
Heeft iemand goede tips voor de reis of handige dingen om mee te nemen voor als je in een appartement zit.
Ik heb er zelf natuurlijk ook over nagedacht, maar sta open voor andere goede tips.

vrijdag 27 mei 2022 om 16:39
Als wij naar een huisje gaan nemen we eigenlijk alleen kleding, handdoeken en toiletspullen mee. Verder koffie, zodat we na aankomst meteen een bakkie kunnen zetten. En een rol toiletpapier want dat willen ze nog wel eens vergeten op te hangen. Eventueel eten voor de eerste dag/avond als we verwachten na winkelsluitingstijd aan te komen, maar buiten de deur eten kan natuurlijk ook.
Voor de reis heb ik geen tips, wij gaan altijd met de trein en we blijven in NL.
Voor de reis heb ik geen tips, wij gaan altijd met de trein en we blijven in NL.
vrijdag 27 mei 2022 om 16:53
Kopen dan, ook goed. Ik kom zelden in een ANWB-winkel, dus bestel 'm online.Gatinmijnsok schreef: ↑27-05-2022 16:47Je kan er 1 bij de anwbwinkel kopen of onderweg bij een tankstation. Bestellen hoeft niet.
vrijdag 27 mei 2022 om 17:02
En het aankoopbewijs bewaren en meenemen van je vignet. Kan naar gevraagd worden.
Als je meerdere dagen gebruik wil maken van de gondels is het goedkoper om een meerdagen kaart te kopen dan per keer betalen. Dat laatste is verhoudingsgewijs erg duur namelijk.
Zomerrodelen is erg leuk. En een mooie klamm wandelen, ook zeker de moeite waard
Als je meerdere dagen gebruik wil maken van de gondels is het goedkoper om een meerdagen kaart te kopen dan per keer betalen. Dat laatste is verhoudingsgewijs erg duur namelijk.
Zomerrodelen is erg leuk. En een mooie klamm wandelen, ook zeker de moeite waard
vrijdag 27 mei 2022 om 17:13
vrijdag 27 mei 2022 om 17:14
Ook warme kleding meenemen voor boven in de bergen. Wij hadden ook veel regen maar dat heeft de mooie vakantie niet beïnvloed.
En oh ja, zeker minstens 1 keer wiener schnitzel eten. Zooo lekker daar...
De supermarkten daar zijn geweldig dus voor de rest niet al te veel. Misschien zout en kruiden als je zelf wil koken. Als je dat nog allemaal moet gaan kopen daar, loopt de rekening erg op.
Wij namen voor de eerste avond spaghettisaus en pasta mee. De saus ingevroren in ijsdozen en dan pas op de ochtend van vertrek uit de vriezer gehaald. Zo blijft ze koel genoeg onderweg.
Fijne vakantie! Superleuk, Oostenrijk!
En oh ja, zeker minstens 1 keer wiener schnitzel eten. Zooo lekker daar...
De supermarkten daar zijn geweldig dus voor de rest niet al te veel. Misschien zout en kruiden als je zelf wil koken. Als je dat nog allemaal moet gaan kopen daar, loopt de rekening erg op.
Wij namen voor de eerste avond spaghettisaus en pasta mee. De saus ingevroren in ijsdozen en dan pas op de ochtend van vertrek uit de vriezer gehaald. Zo blijft ze koel genoeg onderweg.
Fijne vakantie! Superleuk, Oostenrijk!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

vrijdag 27 mei 2022 om 18:05
Ohhhh Oostenrijk
. Welk gebied ga je heen? Verschilt nogal.. hoog in de bergen is anders als Karinthië, richting wenen( Hongarije) is weer compleet anders.
Autobahn vignet is denk ik het enige. Vertrek vroeg. Er zijn tegenwoordig heel veel baudtelles in Duitsland die veel vertraging geven. Oostenrijk is een stuk rustiger rijden.
Autobahn vignet is denk ik het enige. Vertrek vroeg. Er zijn tegenwoordig heel veel baudtelles in Duitsland die veel vertraging geven. Oostenrijk is een stuk rustiger rijden.

vrijdag 27 mei 2022 om 19:16
Meestal is het prima geregeld. Handdoeken, lakens etc. Ik neem meestal weinig mee.
Wel een scherp keukenmes, wc-rol en afhankelijk van of er een vaatwasser is wat tabletten en anders afwasmiddel. Vind een heel pak daar kopen onnodig. Afhankelijk van hoe laat we verwachten aan te komen, neem ik nog wel wat eten mee voor de eerste dagen. Zondag zijn de winkels meestal dicht. We rijden standaard op een zaterdag.
Verder koop ik gewoon alles daar een heb ik alleen kleding (gewoon, maar ook outdoor kleding) en schoenen mee.
Wat betreft die toeristische kaarten: afhankelijk van waar je zit, krijg je die vaak ook bij het appartement, of krijg je er korting op.
Wel een scherp keukenmes, wc-rol en afhankelijk van of er een vaatwasser is wat tabletten en anders afwasmiddel. Vind een heel pak daar kopen onnodig. Afhankelijk van hoe laat we verwachten aan te komen, neem ik nog wel wat eten mee voor de eerste dagen. Zondag zijn de winkels meestal dicht. We rijden standaard op een zaterdag.
Verder koop ik gewoon alles daar een heb ik alleen kleding (gewoon, maar ook outdoor kleding) en schoenen mee.
Wat betreft die toeristische kaarten: afhankelijk van waar je zit, krijg je die vaak ook bij het appartement, of krijg je er korting op.
vrijdag 27 mei 2022 om 20:17
https://www.zillertal.at/nl/zomer/vakan ... vcard.html
Mooie korting ook wanneer je kinderen van na 2007 zijn.

vrijdag 27 mei 2022 om 22:15
Dit!! Salzburg heeft een paar jaar terug mijn hart gestolen. Er staat een groot conservatorium, dus overal mega getalenteerde muzikanten op straat. En na een dag rondstruinen zeker ter afsluiting de Augustiner Braustube niet vergeten. Niet alleen om bier te drinken hoor, er zijn ook allemaal typisch Oostenrijkse hapjes te krijgen en er hangt een heerlijk gezellig, gemoedelijk sfeertje.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
vrijdag 27 mei 2022 om 22:16
Ja precies die had ik ook gevonden. Is wel een kanshebber.zonnigweertje schreef: ↑27-05-2022 20:17https://www.zillertal.at/nl/zomer/vakan ... vcard.html
vrijdag 27 mei 2022 om 22:25
Mocht dit bevallen zou met de caravan ook een optie zijn voor volgend jaar. Rijd je dan in een paar dagen daarheen?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in