Het “leed” dat vakantie vrienden heet
maandag 23 mei 2022 om 08:07
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 31 mei 2022 om 15:14
Nee, dat kan die niet. Want die vind dat je het maar leuk moet vinden en geen nee mag zeggen.meisje22 schreef: ↑31-05-2022 14:18Het is ook moeilijk. Zeker als het erop lijkt dat iemand het ook niet wil begrijpen.
Misschien kan degene die hier eerder schreef en persé wél een cadeau wil komen langsbrengen ook al is die persoon niet uitgenodigd aangeven hoe je voor dat soort type mensen duidelijk de grens trekt.

dinsdag 31 mei 2022 om 15:16
dinsdag 31 mei 2022 om 15:29
Oh ja dat is ook zo, want dan vind je jezelf als jarige wel erg belangrijkLuciFee2022 schreef: ↑31-05-2022 15:14Nee, dat kan die niet. Want die vind dat je het maar leuk moet vinden en geen nee mag zeggen.

dinsdag 31 mei 2022 om 15:36
Ja en andersom dus niet, want dan was ze wel uitgenodigd.
Ik vind het echt super goed dat je het hebt gestuurd! En nu voet bij stuk.
Het is echt niet jouw verantwoordelijkheid om de verhoudingen goed te houden voor de vakantie, in die positie heeft zij zichzelf geplaatst.
Ik zou vanaf nu heel vriendelijk maar heel duidelijk reageren op elke teen over die standje 20 heen. Geen gemixte signalen meer.
“Het eten ziet er heerlijk uit, maar nee ik wil niet blijven eten.” “Nee, dat wil ik liever niet, ik vind het prettiger om thuis te eten”.
“Oh wat toevallig dat jullie in de buurt zijn! Maar sorry, nee, ik heb liever niet dat jullie langskomen.”
“Wat attent (lang leve het woord thoughtful

En je hoeft helemaal niet toe te lichten waarom hè. En ik zou al helemaal niet gaan “liegen” van het komt niet goed uit oid (tenzij dat de reden is). Nee, dit wil ik liever niet is een prima reden. Of: Ik heb daar niet zoveel behoefte aan.
ZIJ is degene die de boel nu tot stilstand brengt door die gekke actie met die vakantie. Dit gaat over alle grenzen heen, dit is echt een voorbeeld van geef iemand een vinger en ze pakt je hele hand. Arm. Lichaam.
En dan is die vakantie ook maar zo, hallo wat is het lekker weer he! Nee ik heb niet zo’n zin om samen te zitten, ik ga lekker mijn boek lezen/qualitytime houden met man/kind.
Nee we gaan liever alleen op excursie x. Oh jullie gaan ook? Dat is toevallig (…). Ik blijf wel een beetje bij ons gezin, we merken dat we alledrie die qualitytime heel fijn vinden.
Dat kost nu nog veel energie, straks gaat het vanzelf.

dinsdag 31 mei 2022 om 15:41
Vooropgesteld dat ik helemaal kan begrijpen dat je hier zo instaat Baggal..vind ik toch dat de Turkse mevrouw erg negatief wordt neergezet..als rat met een bord voor haar kop die sociale interacties niet begrijpt. Ik heb ook een collega die uit een land buiten Europa komt..niet Turkije..maar dat doet er ook niet toe. Ook daar in de familie en vriendenkring word alles heel uitgebreid gevierd en ik ben ook altijd welkom bij haar. Met de kerstdagen koopt ze voor ooms tantes..nichten..neven.. buren etc allemaal cadeaus. Ik krijg ook af en toe een kleinigheidje van haar..omdat ze gewoon zo is en in haar cultuur is dat ook heel gebruikelijk. Daar voel ik mij af en toe wel heel stijf bij en een stuk minder gastvrij. Maar ik vind haar geweldig...een tof mens en kan veel van haar gastvrijheid leren. Ik denk dat het ook voor deze turkse mevrouw heel normaal is cadeautjes aan iemand te geven die ze goed kent. Het is ons goed recht om onze privacy te willen en zo te zijn wie we zijn...maar ook haar goed recht en dit heeft niks met onbeleefdheid te maken..in haar ogen is zij ws juist heel beleefd en is het raar geen appje te schrijven of een cadeautje te geven als iemand die je kent jarig is.
Baggal kan wel aangeven dit niet gewend te zijn en meer privacy te willen..maar we moeten er ook vind ik mee ophouden er zo'n negatief waardeoordeel aan te hangen aan iemand die zich in onze ogen anders gedraagt omdat juist dat gedrag in andere culturen ms juist wel heel normaal en wenselijk is. Ik weet dit ook uit eigen ervaring omdat ik ook in oostenrijk heb gewoond..en nu in duitsland..gebruiken zijn overal weer anders.
Baggal kan wel aangeven dit niet gewend te zijn en meer privacy te willen..maar we moeten er ook vind ik mee ophouden er zo'n negatief waardeoordeel aan te hangen aan iemand die zich in onze ogen anders gedraagt omdat juist dat gedrag in andere culturen ms juist wel heel normaal en wenselijk is. Ik weet dit ook uit eigen ervaring omdat ik ook in oostenrijk heb gewoond..en nu in duitsland..gebruiken zijn overal weer anders.
dinsdag 31 mei 2022 om 15:57
DrBrowns schreef: ↑31-05-2022 15:36Ja en andersom dus niet, want dan was ze wel uitgenodigd.
Ik vind het echt super goed dat je het hebt gestuurd! En nu voet bij stuk.
Het is echt niet jouw verantwoordelijkheid om de verhoudingen goed te houden voor de vakantie, in die positie heeft zij zichzelf geplaatst.
Ik zou vanaf nu heel vriendelijk maar heel duidelijk reageren op elke teen over die standje 20 heen. Geen gemixte signalen meer.
“Het eten ziet er heerlijk uit, maar nee ik wil niet blijven eten.” “Nee, dat wil ik liever niet, ik vind het prettiger om thuis te eten”.
“Oh wat toevallig dat jullie in de buurt zijn! Maar sorry, nee, ik heb liever niet dat jullie langskomen.”
“Wat attent (lang leve het woord thoughtful)dat je voorstelt om samen naar legoland te gaan, maar dat zie ik niet zo zitten. Dat soort activiteiten doen we liever met het gezin”
En je hoeft helemaal niet toe te lichten waarom hè. En ik zou al helemaal niet gaan “liegen” van het komt niet goed uit oid (tenzij dat de reden is). Nee, dit wil ik liever niet is een prima reden. Of: Ik heb daar niet zoveel behoefte aan.
ZIJ is degene die de boel nu tot stilstand brengt door die gekke actie met die vakantie. Dit gaat over alle grenzen heen, dit is echt een voorbeeld van geef iemand een vinger en ze pakt je hele hand. Arm. Lichaam.
En dan is die vakantie ook maar zo, hallo wat is het lekker weer he! Nee ik heb niet zo’n zin om samen te zitten, ik ga lekker mijn boek lezen/qualitytime houden met man/kind.
Nee we gaan liever alleen op excursie x. Oh jullie gaan ook? Dat is toevallig (…). Ik blijf wel een beetje bij ons gezin, we merken dat we alledrie die qualitytime heel fijn vinden.
Dat kost nu nog veel energie, straks gaat het vanzelf.

Here am I in my little bubble
dinsdag 31 mei 2022 om 16:00
Libelle44 schreef: ↑31-05-2022 15:41Vooropgesteld dat ik helemaal kan begrijpen dat je hier zo instaat Baggal..vind ik toch dat de Turkse mevrouw erg negatief wordt neergezet..als rat met een bord voor haar kop die sociale interacties niet begrijpt. Ik heb ook een collega die uit een land buiten Europa komt..niet Turkije..maar dat doet er ook niet toe. Ook daar in de familie en vriendenkring word alles heel uitgebreid gevierd en ik ben ook altijd welkom bij haar. Met de kerstdagen koopt ze voor ooms tantes..nichten..neven.. buren etc allemaal cadeaus. Ik krijg ook af en toe een kleinigheidje van haar..omdat ze gewoon zo is en in haar cultuur is dat ook heel gebruikelijk. Daar voel ik mij af en toe wel heel stijf bij en een stuk minder gastvrij. Maar ik vind haar geweldig...een tof mens en kan veel van haar gastvrijheid leren. Ik denk dat het ook voor deze turkse mevrouw heel normaal is cadeautjes aan iemand te geven die ze goed kent. Het is ons goed recht om onze privacy te willen en zo te zijn wie we zijn...maar ook haar goed recht en dit heeft niks met onbeleefdheid te maken..in haar ogen is zij ws juist heel beleefd en is het raar geen appje te schrijven of een cadeautje te geven als iemand die je kent jarig is.
Als zij alleen hartelijk en attent deed was er volgens mij niet aan de hand. Dat schrijft Baggal ook, dat ze dat in haar waardeert.
Maar jezelf ongevraagd uitnodigen op een vakantie en op élk vlak zo vaak en constant aanwezig zijn en contact willen: dat maakt dat de emmer overloopt. En dan kun je gewoon niets meer hebben. En dat is hartstikke logisch.
Het voorbeeld dat jij hierboven geeft valt echt in het niet bij de situatie van Baggal en T.
Aanvulling: als het accepteren/waarderen van al die aardigheid en hartelijkheid leidt tot het feit dat T zichzelf op vakantie uitnodigt, dan is het logisch dat je af wil stappen van het accepteren/waarderen. Het heeft dan niet meer de door jou gewenste uitkomst.
Here am I in my little bubble
dinsdag 31 mei 2022 om 16:36
Libelle: tot deze vakantie was dat ook een beetje het contact. Af en toe een play date, af en toe elkaar zien, etc. Met kerst vond ik het grootste gebaar wat ongemakkelijk, maar als zij zo gastvrij was/deed en het verder daarbij bleef was dat prima geweest.
Het heeft nu echter een hele nare en vervelende vorm aangenomen. Een vorm waar noch ik noch mijn man zich niet prettig bij voelen. Wij waren er afgelopen donderdag juist om de verwachtingen die ze had over de vakantie bij te stellen. Het ligt dan in de rede dat je niet ook nog een voice bericht krijgt over Legoland of een bezoekje ter ere van je verjaardag. Ik heb inmiddels antwoord gekregen op mijn appje en ze weet echt niet van ophouden. Ze schreef: “you are queen [emoticon] we will celebrate for a week”. Er volgde nog wat andere appjes over haar moeder die in London is. Ik heb ze niet gelezen (kon ze op het scherm zien) en er niet meer op gereageerd. F*** this. Het is bijna te om bizar te bestaan.
Het heeft nu echter een hele nare en vervelende vorm aangenomen. Een vorm waar noch ik noch mijn man zich niet prettig bij voelen. Wij waren er afgelopen donderdag juist om de verwachtingen die ze had over de vakantie bij te stellen. Het ligt dan in de rede dat je niet ook nog een voice bericht krijgt over Legoland of een bezoekje ter ere van je verjaardag. Ik heb inmiddels antwoord gekregen op mijn appje en ze weet echt niet van ophouden. Ze schreef: “you are queen [emoticon] we will celebrate for a week”. Er volgde nog wat andere appjes over haar moeder die in London is. Ik heb ze niet gelezen (kon ze op het scherm zien) en er niet meer op gereageerd. F*** this. Het is bijna te om bizar te bestaan.

baggal wijzigde dit bericht op 31-05-2022 16:39
0.15% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 31 mei 2022 om 16:38
dinsdag 31 mei 2022 om 16:39
DitRainyDays schreef: ↑31-05-2022 16:00Als zij alleen hartelijk en attent deed was er volgens mij niet aan de hand. Dat schrijft Baggal ook, dat ze dat in haar waardeert.
Maar jezelf ongevraagd uitnodigen op een vakantie en op élk vlak zo vaak en constant aanwezig zijn en contact willen: dat maakt dat de emmer overloopt. En dan kun je gewoon niets meer hebben. En dat is hartstikke logisch.
Het voorbeeld dat jij hierboven geeft valt echt in het niet bij de situatie van Baggal en T.
Aanvulling: als het accepteren/waarderen van al die aardigheid en hartelijkheid leidt tot het feit dat T zichzelf op vakantie uitnodigt, dan is het logisch dat je af wil stappen van het accepteren/waarderen. Het heeft dan niet meer de door jou gewenste uitkomst.

dinsdag 31 mei 2022 om 16:42
Ik lees het zo dat ze het in die vakantieweek een week lang met je wil vieren, maar was even voorbij gegaan aan de festiviteiten in Engeland vanwege het jubileum van de Queen, dus dit zo misschien ook kunnen.

dinsdag 31 mei 2022 om 16:44
O wow wat een bizarre en scary reactie op jouw heel duidelijke en goede app. Ik zou me van nu af aan ook geen zorgen meer maken of je te bot bent en haar zo veel mogelijk negeren. Kan me ook niet voorstellen dat haar Engels zo slecht is dat ze het niet heeft begrepen. Wat voor type is haar man dan, dat hij hier wel mee om kan gaan?Baggal schreef: ↑31-05-2022 16:36Libelle: tot deze vakantie was dat ook een beetje het contact. Af en toe een play date, af en toe elkaar zien, etc. Met kerst vond ik het grootste gebaar wat ongemakkelijk, maar als zij zo gastvrij was/deed en het verder daarbij bleef was dat prima geweest.
Het heeft nu echter een hele nare en vervelende vorm aangenomen. Een vorm waar noch ik noch mijn man zich niet prettig bij voelen. Wij waren er afgelopen donderdag juist om de verwachtingen die ze had over de vakantie bij te stellen. Het ligt dan in de rede dat je niet ook nog een voice bericht krijgt over Legoland of een bezoekje ter ere van je verjaardag. Ik heb inmiddels antwoord gekregen op mijn appje en ze weet echt niet van ophouden. Ze schreef: “you are queen [emoticon] we will celebrate for a week”. Er volgde nog wat andere appjes over haar moeder die in London is. Ik heb ze niet gelezen (kon ze op het scherm zien) en er niet meer op gereageerd. F*** this. Het is bijna te om bizar te bestaan.![]()
anoniem_63979b14ec366 wijzigde dit bericht op 31-05-2022 16:47
0.57% gewijzigd

dinsdag 31 mei 2022 om 16:54
Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren en eigenlijk wil ik het ook niet weten…
Op zondag zijn er hier festiviteiten en een groepje nursery mums gaat daar heen. Zij ook dus we zullen elkaar in groepsverband treffen. Ik ga verder een blokje om…
Haar man is een rustige man. Strenger dan zijn vrouw in de opvoeding (maar ook lief voor de kinderen). Onttrekt zich soms aan zijn vrouw en bezoek en is het niet altijd eens met haar “investeringen” of wisselende gedachtes over verhuizen. Hij is makkelijk voor wat betreft de vakantie en zei tegen mijn man: “T. boekt het, ik hoor wel waar ik moet zijn…” Geen ruzie maker. En hij houdt van lekker eten dus op dat gebied zijn ze een prima match
.
Op zondag zijn er hier festiviteiten en een groepje nursery mums gaat daar heen. Zij ook dus we zullen elkaar in groepsverband treffen. Ik ga verder een blokje om…
Haar man is een rustige man. Strenger dan zijn vrouw in de opvoeding (maar ook lief voor de kinderen). Onttrekt zich soms aan zijn vrouw en bezoek en is het niet altijd eens met haar “investeringen” of wisselende gedachtes over verhuizen. Hij is makkelijk voor wat betreft de vakantie en zei tegen mijn man: “T. boekt het, ik hoor wel waar ik moet zijn…” Geen ruzie maker. En hij houdt van lekker eten dus op dat gebied zijn ze een prima match

dinsdag 31 mei 2022 om 16:56
Ja, ik weet het niet. Het kan ook zijn dat ze op de jubileum festiviteiten met de Queen doelt. Daar was ik even aan voorbij gegaan. Al vind ik het dan wel weer raar dat ze zegt "you are the queen and we are going to celebrate al week".
Sowieso is er voor Baggal geen ontsnappen aan volgende week vrees ik.
dinsdag 31 mei 2022 om 17:05
Mijn man dacht dat ze bedoelde: your queen - we will celebrate for a week. Maar Elisabeth is mijn koningin niet en het jubileum is vanwege de tijd dat ze op de troon zit (niets te doen met haar verjaardag). Dus ik denk nog altijd dat ze meende: you’re queen and we shall celebrate (whether you like it or not).meisje22 schreef: ↑31-05-2022 16:56Ja, ik weet het niet. Het kan ook zijn dat ze op de jubileum festiviteiten met de Queen doelt. Daar was ik even aan voorbij gegaan. Al vind ik het dan wel weer raar dat ze zegt "you are the queen and we are going to celebrate al week".
Sowieso is er voor Baggal geen ontsnappen aan volgende week vrees ik.
Linksom of rechtsom is het een lastig verhaal en dus probeer ik het maar op de negeer te zetten…

dinsdag 31 mei 2022 om 17:07
dinsdag 31 mei 2022 om 17:07
Ja, pfff ik snap je helemaal. Ze is natuurlijk ook niet heel vaardig in het Engels, maar om nu te vragen of ze your of you're bedoelde wakkert misschien weer een vervolg aan.Baggal schreef: ↑31-05-2022 17:05Mijn man dacht dat ze bedoelde: your queen - we will celebrate for a week. Maar Elisabeth is mijn koningin niet en het jubileum is vanwege de tijd dat ze op de troon zit (niets te doen met haar verjaardag). Dus ik denk nog altijd dat ze meende: you’re queen and we shall celebrate (whether you like it or not).
Linksom of rechtsom is het een lastig verhaal en dus probeer ik het maar op de negeer te zetten…![]()
dinsdag 31 mei 2022 om 17:12
Maar ze schreef "you are" toch, niet "you're"? Sowieso is het een rare zin, ook als ze "your" bedoelt. Ik zou me afvragen of het iets met autocorrect is en ze wel bedoelt dat haar moeder in Londen is vanwege de koningin.
Ik zou die berichtjes toch even helemaal lezen, misschien kun je er iets meer uit opmaken en maak je je nu druk voor niks.
Ik zou die berichtjes toch even helemaal lezen, misschien kun je er iets meer uit opmaken en maak je je nu druk voor niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 31 mei 2022 om 17:15
Ze schreef letterlijk YOU ARE QUEENSusan schreef: ↑31-05-2022 17:12Maar ze schreef "you are" toch, niet "you're"? Sowieso is het een rare zin, ook als ze "your" bedoelt. Ik zou me afvragen of het iets met autocorrect is en ze wel bedoelt dat haar moeder in Londen is vanwege de koningin.
De daarop volgende berichtjes gingen over haar moeder die langer in London blijft.

dinsdag 31 mei 2022 om 17:15
Nou, in dit geval zou ik dat nu juist niet sturen, die 2 smileys.Lorem_Ipsum schreef: ↑31-05-2022 17:07Dit is waar ik blushing smiley inzet, of duimpje omhoog. Als je die van mij ontvangt ben ik het gesprek aan het afronden. Sowieso is een emoji ipv tekst bij mij een teken dat ik uitgepraat ben.

dinsdag 31 mei 2022 om 17:17
Tja, ik zou echt nu zo ver zijn dat ik of niets meer tik, boel naar archoveerstand.
Of een dikke vette NO, misschien met een thank you er achteraan. En dan helemaal niets meer sturen, wat ze ook reageert daarna.
dinsdag 31 mei 2022 om 17:18
Nee ik stuur ff niets meer. Geen duimpje omhoog (of omlaag
) even NIETS. Bij anderen doe ik dat wel of zeg ik: moet even verder oid. Maar ik wil de dialoog even niet voortzetten/uitbreiden/etc.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in