Het “leed” dat vakantie vrienden heet
maandag 23 mei 2022 om 08:07
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 31 mei 2022 om 17:19
dinsdag 31 mei 2022 om 17:26
Ja maar voor de mevrouw isLorem_Ipsum schreef: ↑31-05-2022 17:07Dit is waar ik blushing smiley inzet, of duimpje omhoog. Als je die van mij ontvangt ben ik het gesprek aan het afronden. Sowieso is een emoji ipv tekst bij mij een teken dat ik uitgepraat ben.
dinsdag 31 mei 2022 om 17:36
dan app je toch gewoon: laten we dan zondag het vieren samen met de andere moeders. See you on sunday !!!
Dit is het moment om je grenzen te stellen. Je wilt jet niet met haar vieren, je ziet elkaar zondag toch, dus drinken jullie dan een drankje of eten een cupcake. Na 5 minuten zie jij een andere moeder die je echte persé nu iets moet vragen en ... huppa weg ben je.
Dit is het moment om je grenzen te stellen. Je wilt jet niet met haar vieren, je ziet elkaar zondag toch, dus drinken jullie dan een drankje of eten een cupcake. Na 5 minuten zie jij een andere moeder die je echte persé nu iets moet vragen en ... huppa weg ben je.
hoi
dinsdag 31 mei 2022 om 17:37

En vriendin opperde dat ik dan maar in een witnesses protection program zou moeten

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 31 mei 2022 om 17:51
Die is doodLucie78 schreef: ↑31-05-2022 17:19Nursery lady beschouwt je als koninklijk en ze vindt dat je verjaardag daarom een hele week moet worden gevierd. Net als de Queen Mum of England, die ook een feestweek krijgt.
De horror.
Dit moet nu echt afgekapt worden. Want ze staat deze week gewoon voor de deur hoor.

dinsdag 31 mei 2022 om 17:52

dinsdag 31 mei 2022 om 17:59
Oh jee, dit begint nu echt bizarre vormen aan te nemen! You are the queen?!
Jouw berichtje was heel duidelijk. Of ze met queen nou jou bedoelt of Elizabeth (ik vrees toch het eerste), in beide gevallen is het een rare, ongepaste reactie. Ieder ander zou na jouw berichtje even diep moeten slikken en het daarna snel afkappen: tuurlijk, snap ik, geen probleem! En vanaf dat moment geen toenadering meer doen.
Jouw berichtje was heel duidelijk. Of ze met queen nou jou bedoelt of Elizabeth (ik vrees toch het eerste), in beide gevallen is het een rare, ongepaste reactie. Ieder ander zou na jouw berichtje even diep moeten slikken en het daarna snel afkappen: tuurlijk, snap ik, geen probleem! En vanaf dat moment geen toenadering meer doen.
dinsdag 31 mei 2022 om 18:13
Ik denk dat T het bericht een beetje als volgt opvatte: "Baggal zegt dat ze liever niet haar verjaardag viert, want the actual day is al voorbij (ik denk dat ze dus precies op dat stukje van jouw bericht inhaakt). Maar Baggal hoeft zich daar niet vervelend over te voelen want ze is een queen en we kunnen het best een hele week vieren." (als in: ze vindt je leuk, ziet je als familie en vindt dat jij het waard bent, ook al is je actual birthday al een paar dagen geleden).
Ik denk echt dat ze zoiets denkt en dat het goed bedoeld is. Maar ze heeft ook echt drie borden voor d'r kop

rainydays wijzigde dit bericht op 31-05-2022 18:26
9.15% gewijzigd
Here am I in my little bubble

dinsdag 31 mei 2022 om 18:26
En dan maakt zij er een grote feestelijke bijeenkomst van met toeters en bellen voor haar friend Baggal met wie ze ook samen op vakantie gaat. Nog even en de andere moeders worden er ook in betrokken en ben je helemaal de gebeten hond als je daarna weer een grens moet aangeven.Pikachu schreef: ↑31-05-2022 17:36dan app je toch gewoon: laten we dan zondag het vieren samen met de andere moeders. See you on sunday !!!

dinsdag 31 mei 2022 om 18:42
Ik wil wel een wedje leggenfashionvictim schreef: ↑31-05-2022 18:28Ze bedoelt gewoon 'je bent een koningin, dan vier je het gewoon een hele week'. Of dat samen of zonder haar is is me niet duidelijk.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 31 mei 2022 om 18:45
We will staat er.fashionvictim schreef: ↑31-05-2022 18:28Ze bedoelt gewoon 'je bent een koningin, dan vier je het gewoon een hele week'. Of dat samen of zonder haar is is me niet duidelijk.
dinsdag 31 mei 2022 om 18:51
dinsdag 31 mei 2022 om 18:53
Dit denk ik ook. Misschien ook een poging om ‘gezicht te redden’.RainyDays schreef: ↑31-05-2022 18:13Ik denk dat T het bericht een beetje als volgt opvatte: "Baggal zegt dat ze liever niet haar verjaardag viert, want the actual day is al voorbij (ik denk dat ze dus precies op dat stukje van jouw bericht inhaakt). Maar Baggal hoeft zich daar niet vervelend over te voelen want ze is een queen en we kunnen het best een hele week vieren." (als in: ze vindt je leuk, ziet je als familie en vindt dat jij het waard bent, ook al is je actual birthday al een paar dagen geleden).
Ik denk echt dat ze zoiets denkt en dat het goed bedoeld is. Maar ze heeft ook echt drie borden voor d'r kop![]()
Ik denk niet dat je er iets mee hoeft.
Het is zoals het is
dinsdag 31 mei 2022 om 18:55
Ik zou dat echt niet doen. Je weet nu al dat ze weer gaat reageren en je wil nu juist minder contact.
Wel zou ik evt zondag overslaan, als dat kan naar je dochter toe
Het is zoals het is

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in