Het “leed” dat vakantie vrienden heet
maandag 23 mei 2022 om 08:07
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 1 juni 2022 om 15:19
Oh Baggal, je bent ook wel een beetje je ergste vijand, want je wil zo graag nog aardig gevonden worden door iemand waar je zelf helemaal klaar mee bent. En je vertelt jezelf dat dit is vanwege je dochter en haar playdates, maar dat is echt niet de echte reden, je hebt zelf moeite met niet aardig gevonden worden.
En je kan van alles van haar verwachten, maar zonder dat jij jouw aanpak verandert, verandert zij ook niet.
Want over de vakantie heb jij gezegd: niet 100% samen, maar wel af en toe.
Terwijl je eigenlijk had willen zeggen: je hebt me voor het blok gezet en daar baal ik van, maar vooruit ik vind je best aardig in kleine dosis dus een keer samen bij het zwembad is prima
En het liefst had je gezegd: ik vind dit echt zo ontzettend opdringerig en onbeschoft dat ik excuses van je wil en dat je boeking ongedaan maakt
En omdat jij echt niet superduidelijk bent tegen iemand die een enorm bord voor haar kop heeft, blijft dit gedoe bestaan. Want natuurlijk hadden andere mensen de hint al opgepikt, maar de mensen die dit soort info wel filteren zouden al nooit ongevraagd dezelfde vakantie boeken en verwachten dat je de hele week met ze optrekt. Dus je moet echt veel en veel duidelijker zijn dan wat je zelf comfortabel en normaal vindt, simpelweg omdat zij het anders niet oppikt.
Over het verjaarsappje: ik vermoed dat ze bedoelde 'maar jij bent zo leuk, dan krijg je toch gewoon een week later je cadeautje'. Ik durf erom te wedden dat je zondag een cadeau van haar gaat krijgen. Ik zou haar daarom dus wel appen en zeggen wat iemand anders al schreef als suggestie en dan nog iets scherper geformuleerd:
Hey ik heb het idee dat je het een leuke verrassing vond om dezelfde vakantie te boeken maar zoals vorig weekend ook al even benoemd vind ik dat helemaal niet leuk. Ik ben tijdens vakanties erg op mijn privacy gesteld en wil mijn eigen gang gaan met ons gezin zonder rekening te moeten houden met anderen. Ik vind echt dat je het boeken van deze vakantie met mij had moeten overleggen want het brengt mij nu ongewild in een lastige situatie. Ik vind je aardig maar ik heb geen behoefte aan gezamelijke vakanties, dagjes uit of een cadeau voor mijn verjaardag en wil het graag bij de speelafspraken puur tussen de kinderen laten.
En nee dit gaat ze niet leuk vinden, maar dat is echt niet erg.
En je kan van alles van haar verwachten, maar zonder dat jij jouw aanpak verandert, verandert zij ook niet.
Terwijl je eigenlijk had willen zeggen: je hebt me voor het blok gezet en daar baal ik van, maar vooruit ik vind je best aardig in kleine dosis dus een keer samen bij het zwembad is prima
En het liefst had je gezegd: ik vind dit echt zo ontzettend opdringerig en onbeschoft dat ik excuses van je wil en dat je boeking ongedaan maakt
En omdat jij echt niet superduidelijk bent tegen iemand die een enorm bord voor haar kop heeft, blijft dit gedoe bestaan. Want natuurlijk hadden andere mensen de hint al opgepikt, maar de mensen die dit soort info wel filteren zouden al nooit ongevraagd dezelfde vakantie boeken en verwachten dat je de hele week met ze optrekt. Dus je moet echt veel en veel duidelijker zijn dan wat je zelf comfortabel en normaal vindt, simpelweg omdat zij het anders niet oppikt.
Over het verjaarsappje: ik vermoed dat ze bedoelde 'maar jij bent zo leuk, dan krijg je toch gewoon een week later je cadeautje'. Ik durf erom te wedden dat je zondag een cadeau van haar gaat krijgen. Ik zou haar daarom dus wel appen en zeggen wat iemand anders al schreef als suggestie en dan nog iets scherper geformuleerd:
Hey ik heb het idee dat je het een leuke verrassing vond om dezelfde vakantie te boeken maar zoals vorig weekend ook al even benoemd vind ik dat helemaal niet leuk. Ik ben tijdens vakanties erg op mijn privacy gesteld en wil mijn eigen gang gaan met ons gezin zonder rekening te moeten houden met anderen. Ik vind echt dat je het boeken van deze vakantie met mij had moeten overleggen want het brengt mij nu ongewild in een lastige situatie. Ik vind je aardig maar ik heb geen behoefte aan gezamelijke vakanties, dagjes uit of een cadeau voor mijn verjaardag en wil het graag bij de speelafspraken puur tussen de kinderen laten.
woensdag 1 juni 2022 om 15:24
Baggal, vergeet niet dat je nu van demoniseren beticht wordt door iemand die van mening is dat als je als jarige geen bezoek wenst je het te hoog in je bol hebt
Die heeft uit hetzelfde laken een bord voor haar hoofd als jouw nursery mate.
Verder eens met Dannas.

Die heeft uit hetzelfde laken een bord voor haar hoofd als jouw nursery mate.
Verder eens met Dannas.
meisje22 wijzigde dit bericht op 01-06-2022 15:31
17.21% gewijzigd
woensdag 1 juni 2022 om 15:24
Wow…Taskmaster schreef: ↑01-06-2022 15:10Demoniseren, ja. De meesten hier doen er aan mee.
Wat jij wil, kan helemaal niet. Jij wilt namelijk dat ze jouw vage opmerkingen compleet duidelijk interpreteert. Het is al gebleken, dat dat niet werkt. Zolang jij om de hete brij blijft heendraaien, kan je haar niet verwijten dat zij op de oude voet verder gaat. Je hebt haar nul redenen gegeven om dat niet te doen. Het is duidelijk GEEN situatie van 'everyone gets it'. Want she gets it niet, of wel?
En hou toch eens op over je kleuter van vier en wat die allemaal wel niet wil en gaat doen. Wie is hier nou de snackbar? Als jij niet wilt dat er samen gespeeld gaat worden, dan wordt er niet samen gespeeld.
Je komt op me over als iemand die zichzelf vreselijk het slachtoffer voelt van alles en iedereen. En dan mogen ook nog eens anderen het voor je opknappen. Tijd om wat ownership in je eigen leven op te eisen.

Zo vaag waren de opmerkingen en het appje niet hoor. En ja, als mijn dochter L. ziet wil ze daar NATUURLIJK mee spelen en da’s ook logisch. En ik ben niet het type moeder die daar sancties op zet. Gun mijn kleuter ook een leuke vakantie en heb geen zin in 24/7 gezeur over L.
Ik vind jouw toon overigens ontzettend vervelend en denigrerend in dit topic. Ik ben helemaal geen slachtoffer en presenteer mij ook niet als zodanig. Ik ben alleen geconfronteerd met een lastige situatie die ik zo goed mogelijk probeer te handelen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 1 juni 2022 om 15:31
En daar heb je gelijk in. Ik hou niet van ruzies, confrontaties of dit soort gesteggel. En vergeet niet dat alle nursery moeders elkaar kennen en in groepjes zitten, etc. Dus dan probeer ik duidelijk geniet te zijn, wat bij deze dame gewoon niet werkt - want daar ben ik wel van doordrongen. En yep: ik wil graag aardig gevonden worden, mijn werk goed doen, cliënten tevreden houden, etc. Kan ook voortkomen door mijn onzekerheid, maar ik vind dit soort gesprekken mega awkward.dannas schreef: ↑01-06-2022 15:19Oh Baggal, je bent ook wel een beetje je ergste vijand, want je wil zo graag nog aardig gevonden worden door iemand waar je zelf helemaal klaar mee bent. En je vertelt jezelf dat dit is vanwege je dochter en haar playdates, maar dat is echt niet de echte reden, je hebt zelf moeite met niet aardig gevonden worden.
woensdag 1 juni 2022 om 15:41
Goed idee van dannas.
Ik vind zoiets doodeng om te sturen maar heb er zelf goede ervaringen mee. Ook iemand in mijn omgeving die een beetje "craycray" is en graag vrienden wou zijn, die alleen maar terugstuurde "ok dat begrijp ik" en sindsdien altijd vriendelijk groet als ik hem tegenkom. Dat is nu al 2 jaar terug en ik ben echt blij dat ik het toen gestuurd heb, zat me er ook enorm over op te vreten hoe ik van hem af moest komen.
Ik kon haast niet geloven dat het zo makkelijk was maar het is echt zo makkelijk soms blijkbaar.
Als ze daarna nog wat willen kan je gewoon daaraan refereren of de boodschap herhalen. Maar in mijn geval was dit elke keer verrassend effectief.
Als je het maar neutraal houdt qua toon en exact aangeeft wat je ervaart en wat het contact voor jou mag inhouden, geen beschuldigingen of verwijten etc. waar men op zou willen reageren.
Ik vind zoiets doodeng om te sturen maar heb er zelf goede ervaringen mee. Ook iemand in mijn omgeving die een beetje "craycray" is en graag vrienden wou zijn, die alleen maar terugstuurde "ok dat begrijp ik" en sindsdien altijd vriendelijk groet als ik hem tegenkom. Dat is nu al 2 jaar terug en ik ben echt blij dat ik het toen gestuurd heb, zat me er ook enorm over op te vreten hoe ik van hem af moest komen.
Ik kon haast niet geloven dat het zo makkelijk was maar het is echt zo makkelijk soms blijkbaar.
Als ze daarna nog wat willen kan je gewoon daaraan refereren of de boodschap herhalen. Maar in mijn geval was dit elke keer verrassend effectief.
Als je het maar neutraal houdt qua toon en exact aangeeft wat je ervaart en wat het contact voor jou mag inhouden, geen beschuldigingen of verwijten etc. waar men op zou willen reageren.
woensdag 1 juni 2022 om 15:42
woensdag 1 juni 2022 om 15:46
Baggal schreef: ↑01-06-2022 15:24Wow…![]()
Zo vaag waren de opmerkingen en het appje niet hoor. En ja, als mijn dochter L. ziet wil ze daar NATUURLIJK mee spelen en da’s ook logisch. En ik ben niet het type moeder die daar sancties op zet. Gun mijn kleuter ook een leuke vakantie en heb geen zin in 24/7 gezeur over L.
Ik vind jouw toon overigens ontzettend vervelend en denigrerend in dit topic. Ik ben helemaal geen slachtoffer en presenteer mij ook niet als zodanig. Ik ben alleen geconfronteerd met een lastige situatie die ik zo goed mogelijk probeer te handelen.
Ik geef alleen maar aan hoe je op mij overkomt. En ja, ik kan scherp uit de bocht komen, maar dat haal je dan ook een beetje bij me naar boven (net als de anderen die compleet loos gaan over het gedrag van T.). Ik vind het niet sympathiek om een ander op een bepaalde manier weg te zetten, zoals hier gebeurt nu.
Eigenlijk bedoel ik gewoon wat Dannas zegt, maar die kan het veel aardiger opschrijven. Wees gewoon duidelijk naar haar toe.
woensdag 1 juni 2022 om 15:47
dannas schreef: ↑01-06-2022 15:19Oh Baggal, je bent ook wel een beetje je ergste vijand, want je wil zo graag nog aardig gevonden worden door iemand waar je zelf helemaal klaar mee bent. En je vertelt jezelf dat dit is vanwege je dochter en haar playdates, maar dat is echt niet de echte reden, je hebt zelf moeite met niet aardig gevonden worden.
Ik zou het ook heel awkward en vervelend vinden, maar ik denk dat dannas het hier goed verwoordt en dat een dergelijk bericht wel een goede zou zijn.
Here am I in my little bubble

woensdag 1 juni 2022 om 15:48
Misschien gewoon zelf verantwoording nemen voor dit. Dat verwacht je van TO maar zelf doen, ho maar.Taskmaster schreef: ↑01-06-2022 15:46Ik geef alleen maar aan hoe je op mij overkomt. En ja, ik kan scherp uit de bocht komen, maar dat haal je dan ook een beetje bij me naar boven (net als de anderen die compleet loos gaan over het gedrag van T.). Ik vind het niet sympathiek om een ander op een bepaalde manier weg te zetten, zoals hier gebeurt nu.
Eigenlijk bedoel ik gewoon wat Dannas zegt, maar die kan het veel aardiger opschrijven. Wees gewoon duidelijk naar haar toe.
woensdag 1 juni 2022 om 15:49
+1 voor Dannas. Als je een gesprek eng vindt TO (wat ik best snap, lijkt me ook niet super leuk) dan zou ik dat gewoon appen. Letterlijk vertaald in Engels. Het is niet bot, het is gewoon duidelijk en eerlijk. En het zorgt voor rust. Want eerlijk is eerlijk, als je dit nu niet once and for all oplost dan blijf je tot en met de vakantie een bonk frustratie. Geef jezelf de rust! Dit mens leeft in een waanwereld waar jij niet in mee hoeft te gaan!

woensdag 1 juni 2022 om 15:50
Ik vraag me af of dat zo werkt bij TO, die heeft daar dan dagen buikpijn van en dan ziet ze haar zondag live. Klinkt als een recept voor drama.Bbubbels schreef: ↑01-06-2022 15:49+1 voor Dannas. Als je een gesprek eng vindt TO (wat ik best snap, lijkt me ook niet super leuk) dan zou ik dat gewoon appen. Letterlijk vertaald in Engels. Het is niet bot, het is gewoon duidelijk en eerlijk. En het zorgt voor rust. Want eerlijk is eerlijk, als je dit nu niet once and for all oplost dan blijf je tot en met de vakantie een bonk frustratie. Geef jezelf de rust! Dit mens leeft in een waanwereld waar jij niet in mee hoeft te gaan!
Ik zou eerst zondag afwachten. Kijken hoe het dan gaat. En voor nu even niets doen of appen.

woensdag 1 juni 2022 om 15:52
Ik vind het berichtje van Dannas heel goed. Duidelijk maar niet bot. En ik denk dat dit beter en makkelijker is dan een gesprek. Bovendien moet je voor een gesprek weer met haar afspreken en dat wil je juist niet.
Het via jouw en haar man spelen zou ik niet doen. Want dan blijft het de vraag of de boodschap goed bij haar aankomt.
Het via jouw en haar man spelen zou ik niet doen. Want dan blijft het de vraag of de boodschap goed bij haar aankomt.
woensdag 1 juni 2022 om 15:52
Oh en je had het over misschien toch maar excursies boeken in de tweede week.
Mijn eerste gedachte was:
Maar je wilde lekker relaxen aan het zwembad! Waarom je vakantie laten verpesten en 'm anders invullen dan je zou willen doen? Zo zonde.
Mijn tweede gedachte was:
Allerlei excursies kosten extra geld. Misschien kost het minder geld dan omboeken, maar je zit dan dus alsnog met extra kosten. Dat is toch gek voor woorden.
Mijn eerste gedachte was:
Maar je wilde lekker relaxen aan het zwembad! Waarom je vakantie laten verpesten en 'm anders invullen dan je zou willen doen? Zo zonde.
Mijn tweede gedachte was:
Allerlei excursies kosten extra geld. Misschien kost het minder geld dan omboeken, maar je zit dan dus alsnog met extra kosten. Dat is toch gek voor woorden.
woensdag 1 juni 2022 om 15:54
Rosalind* schreef: ↑01-06-2022 15:52Ik vind het berichtje van Dannas heel goed. Duidelijk maar niet bot. En ik denk dat dit beter en makkelijker is dan een gesprek. Bovendien moet je voor een gesprek weer met haar afspreken en dat wil je juist niet.
Mee eens.
woensdag 1 juni 2022 om 15:58
Ja eens. Na zondag appen dan gewoon even afwachten. Snap dat zo’n appje ook spannend is maar je zal toch iets moeten in deze situatie. Of je moet vrede hebben met het idee dat je een halve vakantie met die mensen gaat doorbrengen. Want hier heeft ze geen grenzen dus op vakantie gaat dat ook niet opeens magisch goedkomen…LuciFee2022 schreef: ↑01-06-2022 15:50Ik vraag me af of dat zo werkt bij TO, die heeft daar dan dagen buikpijn van en dan ziet ze haar zondag live. Klinkt als een recept voor drama.
Ik zou eerst zondag afwachten. Kijken hoe het dan gaat. En voor nu even niets doen of appen.
woensdag 1 juni 2022 om 16:33
Eens. Zeg gewoon tegen haar. Ik ben erg boos dat jij die vakantie hebt geboekt. Ik wil niet dag jullie daar zijn als wij daar ook zijn.Taskmaster schreef: ↑01-06-2022 15:10Demoniseren, ja. De meesten hier doen er aan mee.
Wat jij wil, kan helemaal niet. Jij wilt namelijk dat ze jouw vage opmerkingen compleet duidelijk interpreteert. Het is al gebleken, dat dat niet werkt. Zolang jij om de hete brij blijft heendraaien, kan je haar niet verwijten dat zij op de oude voet verder gaat. Je hebt haar nul redenen gegeven om dat niet te doen. Het is duidelijk GEEN situatie van 'everyone gets it'. Want she gets it niet, of wel?
En hou toch eens op over je kleuter van vier en wat die allemaal wel niet wil en gaat doen. Wie is hier nou de snackbar? Als jij niet wilt dat er samen gespeeld gaat worden, dan wordt er niet samen gespeeld.
Je komt op me over als iemand die zichzelf vreselijk het slachtoffer voelt van alles en iedereen. En dan mogen ook nog eens anderen het voor je opknappen. Tijd om wat ownership in je eigen leven op te eisen.
Onze Kids kunnen samen spelen. Gezellig maar ik wil geen vriendinnen met je zijn.
Als zij iers vraagt geeft je 1 keer antwoord: nee want...
Als zij dan weer vraagt, zeg je: nee.
Als zij weer vraagt: nee.
Je bent aan het draaien. Jij hoeft je niet te verantwoorden waarom wel/niet. En als jullie echt volwassen zijn kunnen jullie Kids in het peuterbad liggen en jij aan de ene kant op de rand en zij aan de andere kant van het bad op de rand. Ook al heb je dit tegen haar gezegd. Is ze beledigd ? Dikke pech, zij heeft jou ook beledigd... dan ga je aan een ander zwembad/strand liggen of verderop liggen...
mabelle wijzigde dit bericht op 01-06-2022 16:38
0.03% gewijzigd
woensdag 1 juni 2022 om 16:33
Eens. Zeg gewoon tegen haar. Ik ben er boos dat jij die vakantie hebt geboekt. Ik wil niet dag jullie daar zijn als wij daar ook zijn.Taskmaster schreef: ↑01-06-2022 15:10Demoniseren, ja. De meesten hier doen er aan mee.
Onze Kids kunnen samen spelen. Gezellig maar ik wil geen vriendinnen met je zijn.
Als zij iers vraagt geeft je 1 keer antwoord: nee want...
Als zij dan weer vraagt, zeg je: nee.
Als zij weer vraagt: nee.
Je bent aan het draaien. Jij hoeft je niet te verantwoorden waarom wel/niet. En als jullie echt volwassen zijn kunnen jullie Kids in het peuterbad liggen en jij aan de ene kant op de rand en zij aan de andere kant van het bad op de rand. Ook al heb je dit tegen haar gezegd. Is ze beledigd ? Dikke pech, zij heeft jou ook beledigd... dan ga je aan een ander zwembad/strand liggen of verderop liggen...
woensdag 1 juni 2022 om 16:38
Oh kijk, die komt regelrecht uit het handboek voor bullies: "Als jij nou maar niet zoiets doms had gezegd, had ik me niet zo hufterig hoeven te gedragen".Taskmaster schreef: ↑01-06-2022 15:46En ja, ik kan scherp uit de bocht komen, maar dat haal je dan ook een beetje bij me naar boven
For whom the bell tolls
woensdag 1 juni 2022 om 16:41
Gaslighting voor dummiesTutjebelletje schreef: ↑01-06-2022 16:38Oh kijk, die komt regelrecht uit het handboek voor bullies: "Als jij nou maar niet zoiets doms had gezegd, had ik me niet zo hufterig hoeven te gedragen".

woensdag 1 juni 2022 om 16:47
Doe normaal. Er zijn ECHT mensen die er gewoonweg niet van houden. Niet, nogmaals niet, nooit niet. Aan jou (of die ander) met dat feit te dealen!Taskmaster schreef: ↑31-05-2022 11:58Ik vind dat de jarige in jouw verhaal zich veel te belangrijk maakt. Je woont niet in een vacuum op een eiland. Koekoek.
woensdag 1 juni 2022 om 18:44
Ik app pas na zondag. En inderdaad iets in de strekking van wat Dannas schreef idd.LuciFee2022 schreef: ↑01-06-2022 15:50Ik vraag me af of dat zo werkt bij TO, die heeft daar dan dagen buikpijn van en dan ziet ze haar zondag live. Klinkt als een recept voor drama.
woensdag 1 juni 2022 om 18:51
Nou idd, LuciFee.LuciFee2022 schreef: ↑01-06-2022 15:48Misschien gewoon zelf verantwoording nemen voor dit. Dat verwacht je van TO maar zelf doen, ho maar.
Taskmaster: dat haal jij bij mij naar boven. Brr... Eens met Tutje en Meisje (maar dat zal je niet verbazen).
Zonder die vakantie had dat hele Legoland berichtje en de verjaardag ook in een heel ander perspectief gestaan. Zit je eenmaal in de erger modus, zeg je nee en krijg je daar nog een ander berichtje over een week vieren van je verjaardag overheen dan zit iemand sneller in de allergie zone. Iemand schreef gisteren nog: nu kan ze nog weinig goed doen en dat klopt natuurlijk ook wel. De bron zit 'em in de vakantie.
Benieuwd hoe ze maandag reageert. Zondag is het ongetwijfeld normaal/vriendelijk.
woensdag 1 juni 2022 om 18:58

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in