oeps.. overstay

03-06-2022 13:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben tickets naar Bali.. zit ik net de data in mijn agenda te zetten... zit ik op 32 dagen ipv 30.. dus net 2 dagen te lang :facepalm: :frusty:

Toeristen visum aanvragen via ambassade kan niet.. Iemand ervaring met terplekke verlengen?

ticket omboeken kost me teveel
MadameJean schreef:
03-06-2022 14:14
Ik zou wel USD 25 willen betalen als mn vingerafdrukken van mezelf blijven
die vingerafdrukken moet je persoonlijk komen afgeven ;) bij dat immigratie kantoor. Enige wat die bedrijfjes doen is het papierwerk voor je regelen, de rest moet toch echt zelf.. foto's enzo
Als je niets vooraf regelt, dan moet je bij aankomst sowieso het “visa on arrival”
aanvragen, ook als je het erop wil wagen en de overstay boete wil betalen.

Je retourticket valt buiten de 30 dagen, dus je weet bij aankomst al dat je langer blijft dan de 30 dagen die je zonder visum mag verblijven en daarmee dus niet aan de voorwaarden voor visumvrij reizen zal voldoen. Als je dan toch zonder visum in wil reizen, pleeg je een misdrijf (en ze zijn daar niet misselijk met sancties als je daarop wordt betrapt).
Nummer*Zoveel schreef:
03-06-2022 14:50
Als je niets vooraf regelt, dan moet je bij aankomst sowieso het “visa on arrival”
aanvragen, ook als je het erop wil wagen en de overstay boete wil betalen.

Je retourticket valt buiten de 30 dagen, dus je weet bij aankomst al dat je langer blijft dan de 30 dagen die je zonder visum mag verblijven en daarmee dus niet aan de voorwaarden voor visumvrij reizen zal voldoen. Als je dan toch zonder visum in wil reizen, pleeg je een misdrijf (en ze zijn daar niet misselijk met sancties als je daarop wordt betrapt).
ik heb contact inmiddels met iemand die hier meer van weet en die geeft aan dat je dit moet melden bij binnenkomst (2 dagen is geen ramp) en je je moet melden bij immigratie en verlening aanvragen. Betalen en je krijgt nieuwe stempel in je paspoort
Off topic, maar let hier in ieder geval heel goed op bij Amerika. Ik had een collega die door een vergissing in tijdzones en een vertraagde vlucht een dag te lang in Amerika is gebleven, en die kon er jaren later en na talloze verzoeken ingediend te hebben bij ambassade en consulaat nog steeds niet in. Misschien inmiddels wel weer, maar ik heb geen contact meer met deze persoon. Dus tja, die kon toen niet mee met onze werktrip naar Chicago.
Lorem_Ipsum schreef:
03-06-2022 16:49
Off topic, maar let hier in ieder geval heel goed op bij Amerika. Ik had een collega die door een vergissing in tijdzones en een vertraagde vlucht een dag te lang in Amerika is gebleven, en die kon er jaren later en na talloze verzoeken ingediend te hebben bij ambassade en consulaat nog steeds niet in. Misschien inmiddels wel weer, maar ik heb geen contact meer met deze persoon. Dus tja, die kon toen niet mee met onze werktrip naar Chicago.
VS is sowieso heel ander verhaal.. en daar heb ik Esta voor ;) en ben ik net van terug.. dit gaat om Bali
poldervrouw schreef:
03-06-2022 16:55
VS is sowieso heel ander verhaal.. en daar heb ik Esta voor ;) en ben ik net van terug.. dit gaat om Bali
Ja, weet ik, was even een off-topic terzijde. De persoon waar ik over sprak had trouwens ook een ESTA, maar die kon ze daarna dus niet meer krijgen.
Tussendoor even gaan shoppen in Singapore?

Krijg je weer een nieuw visum bij arrival
FrangiPangi schreef:
03-06-2022 22:10
Tussendoor even gaan shoppen in Singapore?

Krijg je weer een nieuw visum bij arrival
Nope.. zo niet aan ons besteed
Ik heb uiteindelijk gebeld met airline en verhaal gedaan. Mijn tickets waren blijkbaar (ondanks dat het zo niet op mijn bevestiging staat) wel wijzigbaar en voor 63 euro (in totaal) kon ik mijn tickets alsnog omzetten naar juiste datum. Ik had geen zin in gedoe ter plekke (kost ook domweg tijd van onze vakantie) ..Dus eind goed al goed
Dus nu 2 dagen eerder terug? 63 euro is niks.
Lijkt me een goede oplossing!
Rosalind* schreef:
05-06-2022 18:13
Dus nu 2 dagen eerder terug? 63 euro is niks.
Lijkt me een goede oplossing!
Precies.. en geen gedoe ter plaatse.. 30 dagen is lang genoeg

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven