oeps.. overstay
vrijdag 3 juni 2022 om 13:46
vrijdag 3 juni 2022 om 14:22
die vingerafdrukken moet je persoonlijk komen afgevenMadameJean schreef: ↑03-06-2022 14:14Ik zou wel USD 25 willen betalen als mn vingerafdrukken van mezelf blijven

vrijdag 3 juni 2022 om 14:50
Als je niets vooraf regelt, dan moet je bij aankomst sowieso het “visa on arrival”
aanvragen, ook als je het erop wil wagen en de overstay boete wil betalen.
Je retourticket valt buiten de 30 dagen, dus je weet bij aankomst al dat je langer blijft dan de 30 dagen die je zonder visum mag verblijven en daarmee dus niet aan de voorwaarden voor visumvrij reizen zal voldoen. Als je dan toch zonder visum in wil reizen, pleeg je een misdrijf (en ze zijn daar niet misselijk met sancties als je daarop wordt betrapt).
Je retourticket valt buiten de 30 dagen, dus je weet bij aankomst al dat je langer blijft dan de 30 dagen die je zonder visum mag verblijven en daarmee dus niet aan de voorwaarden voor visumvrij reizen zal voldoen. Als je dan toch zonder visum in wil reizen, pleeg je een misdrijf (en ze zijn daar niet misselijk met sancties als je daarop wordt betrapt).
vrijdag 3 juni 2022 om 15:00
ik heb contact inmiddels met iemand die hier meer van weet en die geeft aan dat je dit moet melden bij binnenkomst (2 dagen is geen ramp) en je je moet melden bij immigratie en verlening aanvragen. Betalen en je krijgt nieuwe stempel in je paspoortNummer*Zoveel schreef: ↑03-06-2022 14:50Als je niets vooraf regelt, dan moet je bij aankomst sowieso het “visa on arrival”

vrijdag 3 juni 2022 om 16:49
Off topic, maar let hier in ieder geval heel goed op bij Amerika. Ik had een collega die door een vergissing in tijdzones en een vertraagde vlucht een dag te lang in Amerika is gebleven, en die kon er jaren later en na talloze verzoeken ingediend te hebben bij ambassade en consulaat nog steeds niet in. Misschien inmiddels wel weer, maar ik heb geen contact meer met deze persoon. Dus tja, die kon toen niet mee met onze werktrip naar Chicago.
vrijdag 3 juni 2022 om 16:55
VS is sowieso heel ander verhaal.. en daar heb ik Esta voorLorem_Ipsum schreef: ↑03-06-2022 16:49Off topic, maar let hier in ieder geval heel goed op bij Amerika. Ik had een collega die door een vergissing in tijdzones en een vertraagde vlucht een dag te lang in Amerika is gebleven, en die kon er jaren later en na talloze verzoeken ingediend te hebben bij ambassade en consulaat nog steeds niet in. Misschien inmiddels wel weer, maar ik heb geen contact meer met deze persoon. Dus tja, die kon toen niet mee met onze werktrip naar Chicago.

vrijdag 3 juni 2022 om 21:33
Ja, weet ik, was even een off-topic terzijde. De persoon waar ik over sprak had trouwens ook een ESTA, maar die kon ze daarna dus niet meer krijgen.poldervrouw schreef: ↑03-06-2022 16:55VS is sowieso heel ander verhaal.. en daar heb ik Esta vooren ben ik net van terug.. dit gaat om Bali
zondag 5 juni 2022 om 17:53
Nope.. zo niet aan ons besteedFrangiPangi schreef: ↑03-06-2022 22:10Tussendoor even gaan shoppen in Singapore?
Krijg je weer een nieuw visum bij arrival
zondag 5 juni 2022 om 17:55
Ik heb uiteindelijk gebeld met airline en verhaal gedaan. Mijn tickets waren blijkbaar (ondanks dat het zo niet op mijn bevestiging staat) wel wijzigbaar en voor 63 euro (in totaal) kon ik mijn tickets alsnog omzetten naar juiste datum. Ik had geen zin in gedoe ter plekke (kost ook domweg tijd van onze vakantie) ..Dus eind goed al goed

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in