Poging tot hacken email

03-06-2022 23:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoihoi,

Ik heb een privé email welke met een 2 stapsverificatie werkt. Hierdoor moet je, als je wilt inloggen een code gebruiken welke op een ander emailadres binnen komt.

Afgelopen dagen krijg ik steeds op dat andere adres mailtjes met de verificatiecode. Terwijl ik deze zelf niet heb aangevraagd. Heb wachtwoord ondertussen gewijzigd maar blijft doorgaan. Herkenbaar? Moet io mij zorgen maken? Kan ik nog iets doen verder. Vind het erg vervelend, vooral omdat er weliswaar geen echte spannende dingen aan het adres hangen of zo, maar wel allerlei zaken met elkaar in verbinding staan zoals communicatie met school, diverse apps etc.
Wat vervelend. Staat er in die emails niet wat je moet doen als jij de code niet hebt aangevraagd?
K0koro schreef:
03-06-2022 23:32
Wat vervelend. Staat er in die emails niet wat je moet doen als jij de code niet hebt aangevraagd?
Nee niet echt er staat dat als ik de code niet hen aangevraagd ik de mail mag negeren en dat mogelijk iemand het verkeerde emailadres heeft gebruikt (wat dus niet is gezien de vele meldingen deze week)

Het is dus niet dat er geadviseerd wordt dingen te wijzigen maar toch voelt het niet goed.
Misschien is het een bot? Heel goed dat je een tweestapsverificatie hebt. Je zou nog even kunnen kijken of je gegevens ergens gelekt zijn in data breaches: https://haveibeenpwned.com/

Je hebt je wachtwoord veranderd zei je, wel naar iets compleet nieuws?
Ja, je moet je zorgen maken omdat iemand je e-mail probeert binnen te komen. Met bewijs voor een poging tot computervredebreuk kom je misschien verder. Weet niet of het gaat om een zelf gehost adres, maar als je kunt aantonen dat de pogingen telkens van 1 IP-adres komen, kun je daar mee naar de politie. Al is het alleen maar voor een melding.

Wie zou dit kunnen doen? Enig idee?
Dat klinkt niet goed, misschien bij de provider laten checken?

(Waarom gebruik je het woord 'welke' als er gewoon 'die' moet staan?)
Ozo.
Ofwel je hebt je wachtwoord niet heel goed gewijzigd, waardoor het snel te raden viel, ofwel er is iets technisch mis waardoor je steeds dit verzoek krijgt.

Nog een keer je wachtwoord veranderen, maar dan met een random gegenereerde code en als het dan nog doorgaat, klagen bij de aanbieder. Dan is het 99,9% zeker een bug.
Heb je een veelvoorkomende naam, bijvoorbeeld Julia Jansen? Misschien heeft iemand met dezelfde naam zijn eigen e-mailadres verkeerd onthouden (Julia.Jansen in plaats van julia_jansen) en is deze persoon nu ook erg gefrustreerd omdat de mails niet aankomen ;-D
Maanmeisje schreef:
04-06-2022 10:44
Heb je een veelvoorkomende naam, bijvoorbeeld Julia Jansen? Misschien heeft iemand met dezelfde naam zijn eigen e-mailadres verkeerd onthouden (Julia.Jansen in plaats van julia_jansen) en is deze persoon nu ook erg gefrustreerd omdat de mails niet aankomen ;-D
Maar het zou toch wel erg toevallig zijn dat julia jansen dan ook nog hetzelfde wachtwoord heeft.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
04-06-2022 10:49
Maar het zou toch wel erg toevallig zijn dat julia jansen dan ook nog hetzelfde wachtwoord heeft.
Je krijgt toch ook zo’n code als je je wachtwoord vergeten bent en een nieuwe aanvraagt?
hallekie schreef:
04-06-2022 07:49
Dat klinkt niet goed, misschien bij de provider laten checken?

(Waarom gebruik je het woord 'welke' als er gewoon 'die' moet staan?)

Het is aan de formele kant, maar wel gewoon correct gebruik van het woord 'welke'. https://taaladvies.net/de-regels-welke/
Het is natuurlijk denkbaar dat er iemand probeert het wachtwoord te raden bij je mailadres (je buurjongen, je kind, een ex, iemand die boos op je is, iemand die nieuwsgierig is en niks beters te doen heeft). Iedereen met een computer kan dit proberen, het hoeft geen serieuze hacker te zijn. Met tweestapsverificatie heb je altijd ook nog het fysieke device nodig waar de verificatie aan gekoppeld is, dus zelfs als iemand je wachtwoord zou raden of kraken komt diegene nog niet in je mail. Ik zou het zelf ook zeker vervelend vinden, maar zo te horen ben je wel goed beveiligd.
Maanmeisje schreef:
04-06-2022 10:52
Je krijgt toch ook zo’n code als je je wachtwoord vergeten bent en een nieuwe aanvraagt?
Dat staat er dan toch bij? En dan zou TO ook niet zelf in haar mail kunnen komen zonder elke keer ww te wijzigen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Foechoer schreef:
04-06-2022 13:09
Het is natuurlijk denkbaar dat er iemand probeert het wachtwoord te raden bij je mailadres (je buurjongen, je kind, een ex, iemand die boos op je is, iemand die nieuwsgierig is en niks beters te doen heeft). Iedereen met een computer kan dit proberen, het hoeft geen serieuze hacker te zijn. Met tweestapsverificatie heb je altijd ook nog het fysieke device nodig waar de verificatie aan gekoppeld is, dus zelfs als iemand je wachtwoord zou raden of kraken komt diegene nog niet in je mail. Ik zou het zelf ook zeker vervelend vinden, maar zo te horen ben je wel goed beveiligd.

Als zij steeds de verificatiecode krijgt dan heeft diegene dus het wachtwoord juist. Zelfs na wijzigen.

Dat is wel heel raar. Ik zou eens een grondige scan doen op malware, straks heb je een keylogger of zo.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven