Help, bestanden weg, chromebook!

07-06-2022 11:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik weet niet wat ik gedaan heb maar ik moest weer een verbinding maken met mijn wi-fi en ook het ww weer invullen en toen ik eindelijk weer verbinding had bleek mijn achtergrondfoto te zijn verdwenen en al mijn bestanden :O
Google geraadpleegd hierin maar dan moet ik naar google drive en daar de bestanden weer uitvissen, echter zie ik daar alleen de google-documenten en niet mijn foto's.

Weet iemand hoe ik mijn bestanden uit de documenten en mijn fotomapjes weer terug kan vinden of hoe ik het kan herstellen.

Ik heb 30 dagen de tijd...
Oef, misschien naar een computer winkel gaan? Of een handige IT student? Of eerst even bellen naar iemand die er verstand van heeft?
Voor iedereen een groene tuin
En wekelijks de back up bijwerken op een harde schijf. Doe ik nu ook braaf.
Een Chromebook werkt voornamelijk uit een cloud toch en niet zozeer vanuit opslagruimte intern op je chromebook zelf toch? Dat begreep ik eruit toen ik me erin verdiepte,

Mijn eerste ingeving is dus ook dat je foto's wellicht in een andere cloud omgeving staan waar je ook nog op moet inloggen. Het kan niet zo zijn dat je iets gewist hebt puur omdat je verbinding wegviel.

Ik heb even gegoogled en ben je hier ingelogd: https://one.google.com/ ?
GroenTuintje schreef:
07-06-2022 12:00
En wekelijks de back up bijwerken op een harde schijf. Doe ik nu ook braaf.

Sommige foto's had ik nog op facebook staan, die heb ik nu in een mapje gedaan en gaan zo op de usb-stick.

Back-up bijwerken is een goeie tip, was daar te lui voor :|
TsumTsum schreef:
07-06-2022 12:26
Een Chromebook werkt voornamelijk uit een cloud toch en niet zozeer vanuit opslagruimte intern op je chromebook zelf toch? Dat begreep ik eruit toen ik me erin verdiepte,

Mijn eerste ingeving is dus ook dat je foto's wellicht in een andere cloud omgeving staan waar je ook nog op moet inloggen. Het kan niet zo zijn dat je iets gewist hebt puur omdat je verbinding wegviel.

Ik heb even gegoogled en ben je hier ingelogd: https://one.google.com/ ?
Ik weet niet zeker of ik het perongeluk gewist heb, ik was bezig met het installeren van mijn smartphone, oa Paypall en toen viel de verbinding weg van mijn chromebook. Moest ik opnieuw op chromebook wifi-verbinding herstellen en toen kwam ik erachter dat mijn bestanden weg waren.

Mijn facebook spiekaccount is ook weg :O Daar stonden ook nog wat foto's op, en zijn dus foetsie.
Ben je niet gehackt oid?
Ben je niet gewoon met een verkeerd account ingelogd? Want dan krijg je andere dingen te zien en zie je de instellingen die je normaal wel ziet niet meer. Zoals een vooringesteld Facebook account en bureaublad achtergrond.

Dus als je 2 Google accounts hebt even met de andere proberen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven