Ineens heel moe
maandag 23 mei 2022 om 15:46
Mijn zoon (26) is nu voor de tweede keer heel moe. Zo moe dat hij nergens toe in staat is.
En hij slaapt wel 10/ 12 uur achter elkaar. Hij is naar de huisarts geweest. Die wil het twee weken aanzien. Hij moet zijn gewicht in de gaten houden vanwege schildklier. Tenminste de huisarts denkt aan iets met zijnschildkloer.Het lijkt mij beter dat hij zijn bloed laat onderzoeken. Gek dat ze dat niet meteen doen. Schildklier kan je toch ook halen uit bloedonderzoek?
Hij gaat op mijn advies toch vragen voor bloedonderzoek.
Iemand die het herkent?
Het is dus niet gewoon een beetje moe, maar hij kan even helemaal niet functioneren.
Hij heeft geen zorgen( zegt hij) en is al een poosje rustig aan aan het doen. In dec had hij het ook al. Toen duurde het 4 weken.
En hij slaapt wel 10/ 12 uur achter elkaar. Hij is naar de huisarts geweest. Die wil het twee weken aanzien. Hij moet zijn gewicht in de gaten houden vanwege schildklier. Tenminste de huisarts denkt aan iets met zijnschildkloer.Het lijkt mij beter dat hij zijn bloed laat onderzoeken. Gek dat ze dat niet meteen doen. Schildklier kan je toch ook halen uit bloedonderzoek?
Hij gaat op mijn advies toch vragen voor bloedonderzoek.
Iemand die het herkent?
Het is dus niet gewoon een beetje moe, maar hij kan even helemaal niet functioneren.
Hij heeft geen zorgen( zegt hij) en is al een poosje rustig aan aan het doen. In dec had hij het ook al. Toen duurde het 4 weken.
Don't worry be happy
woensdag 8 juni 2022 om 08:36
Update.
Mijn zoon heeft toch bloed mogen afnemen. Er kwam niks ernstigs uit gelukkig. Wel een vit D te kort.
Toch is het vermoeidheid probleem niet weg. Dus de zoektocht gaat verder.
Ben blij dat er niks ernstigs is. Maar nog wel bezorgd wat het wel is. Hij gaat beter letten op ritme en regelmaat. Wat rustiger aan doen. Hij zegt dat hij dat al een poosje doet. Ik denk dat hij toch nog teveel en te snel wil.
Ik heb hem aangeraden naar een mesoloog te gaan. En hij wil zelf naar een psycholoog/ coach. Ook altijd goed.
Mijn zoon heeft toch bloed mogen afnemen. Er kwam niks ernstigs uit gelukkig. Wel een vit D te kort.
Ben blij dat er niks ernstigs is. Maar nog wel bezorgd wat het wel is. Hij gaat beter letten op ritme en regelmaat. Wat rustiger aan doen. Hij zegt dat hij dat al een poosje doet. Ik denk dat hij toch nog teveel en te snel wil.
Ik heb hem aangeraden naar een mesoloog te gaan. En hij wil zelf naar een psycholoog/ coach. Ook altijd goed.
Don't worry be happy
woensdag 8 juni 2022 om 09:06
Heeft hij misschien (al dan niet ongemerkt) corona gehad en is dit de nasleep?jojojanneke schreef: ↑08-06-2022 08:36Update.
En is hij ook op Pfeiffer getest? Overigens kan corona Pfeiffer ook actief maken als je dat laatste virus met je meedraagt, zoals veel mensen.
impala wijzigde dit bericht op 08-06-2022 09:23
9.55% gewijzigd
.
woensdag 8 juni 2022 om 09:17
Ik heb een heel ernstig vitamine D tekort gehad en daar word je heel moe en vooral heel erg depressief van. Als je dat in een hoge dosis bij gaat slikken is dat binnen een paar weken/maanden weer weg. Heeft de huisarts dat niet uitgelegd en een behandel voorstel gedaan? Vroeger was het advies om meer in de zon te gaan zitten maar in verband met huidkanker is dat nu niet zo'n goed advies meer
Ik slik de rest van mijn leven een hoge dosis en het gaat nu prima met me. Niet moe en niet depressief. Ik kwam er door de depressie achter trouwens want daar was geen enkele aanleiding toe.
Dat je zoon veel slaapt kan ook door de depressie komen.

woensdag 8 juni 2022 om 16:56
Hij heeft idd corona gehad. En ooit toen hij op de basisschool zat ook pfeiffer. Hij denkt zelf niet dat het ermee te maken heeft want de corona was heel licht. Maar ik denk dat het zou kunnen. Bedankt voor het meedenken.
Don't worry be happy
woensdag 8 juni 2022 om 16:59
Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat een vit D tekort zo ernstige gevolgen kan hebben. Wel weet ik dat vit D ingenomen moet worden met een beetje vet of op olie basis. Anders neemt je lichaam de vit D niet op. Ik heb niet gehoord dat de huisarts dat heeft uitgelegd. Ik zal het aan hem vragen. Ja veel slapen kan ook een depressie betekenen. Hij heeft gelukkig een afspraak bij een psycholoog gemaakt.EefjeEverzwijn schreef: ↑08-06-2022 09:17Ik heb een heel ernstig vitamine D tekort gehad en daar word je heel moe en vooral heel erg depressief van. Als je dat in een hoge dosis bij gaat slikken is dat binnen een paar weken/maanden weer weg. Heeft de huisarts dat niet uitgelegd en een behandel voorstel gedaan? Vroeger was het advies om meer in de zon te gaan zitten maar in verband met huidkanker is dat nu niet zo'n goed advies meerIk slik de rest van mijn leven een hoge dosis en het gaat nu prima met me. Niet moe en niet depressief. Ik kwam er door de depressie achter trouwens want daar was geen enkele aanleiding toe.
Don't worry be happy
woensdag 8 juni 2022 om 17:03
De mate waarin je Corona hebt gehad zegt niks over wat de nasleep kan zijn. Het lichaam kan nog wel degelijk last hebben van deze coronabesmetting. Heel goed dat hij even een tijdje gas terug neemt. Als hij zo moe is, is meer rust nemen belangrijk. Zeker als er niks in het bloed te vinden is (dit is ook het geval bij een heftige nasleep van corona).jojojanneke schreef: ↑08-06-2022 16:56Hij heeft idd corona gehad. En ooit toen hij op de basisschool zat ook pfeiffer. Hij denkt zelf niet dat het ermee te maken heeft want de corona was heel licht. Maar ik denk dat het zou kunnen. Bedankt voor het meedenken.
Hopelijk voelt je zoon zich snel minder moe.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in