iPad toegangscode

20-06-2022 20:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een overleden familie lid die een iPad in bezitting had. Nu proberen we met de familie erin te komen om te kijken of er nog foto’s op staan die dierbaar zijn. Nu weten wij allemaal niet de toegangscode en kunnen de iPad niet gebruiken. Weet iemand hier raad mee?

Dankjewel alvast!
Dat is jammer en helaas. De enige manier om er wel in te komen is terug naar fabrieksinstellingen (en dan ben de foto's kwijt).
Wat misschien nog wel kan is de back-up proberen te vinden die in de i-cloud staat.
Hier staan wat tips om als je het wachtwoord van het apple ID ook niet weet, om die wellicht te kunnen resetten. https://support.apple.com/nl-nl/HT5787

Maar ook dan moet je wel ergens in kunnen.
Naar de apple store. Als je kan aantonen dat je de eigenaar van de ipad bent dmv een bon oid helpen ze je. Wellicht met jullie verhaal en evebtue fotos van de overledene als bewijs jullie ook wel zonder bon.
Duurt lang, maar wellicht heb je hier wat aan

https://support.apple.com/nl-nl/HT208510
Je moet wel direct erfgenaam zijn
Ehh... privacy?
Naar Apple of amac store idd!
RikM schreef:
20-06-2022 21:29
Ehh... privacy?

Persoon is toch overleden :)
RikM schreef:
20-06-2022 21:29
Ehh... privacy?

ch86 schreef:
20-06-2022 21:33

En dan is het gebruikelijk dat je in afgeschermde accounts gaat zitten neuzen? Ik vind daar eigenlijk wel wat van.
RikM schreef:
20-06-2022 21:52
En dan is het gebruikelijk dat je in afgeschermde accounts gaat zitten neuzen? Ik vind daar eigenlijk wel wat van.

Het was van mijn oma die er vakantie foto’s van het gezin in had staan en het gebruikte voor een bridge spelletje.
Ik zal eens naar de Apple Store gaan en kijken inderdaad of ze me daar kunnen helpen.
RikM schreef:
20-06-2022 21:52

Nee niet gebruikelijk. Ik weet ook niet of ik dat zou doen. Misschien ook niet ethisch. Maar anderzijds ; persoon heeft er ook geen last van
Semke03121998 schreef:
20-06-2022 21:59
Het was van mijn oma die er vakantie foto’s van het gezin in had staan en het gebruikte voor een bridge spelletje.

Nou dan zal het wel loslopen. Ik wist niet eens dat het kon trouwens, blijkbaar bestaat daar een hele procedure voor.

Gecondoleerd nog met het overlijden van je oma. :redrose:
Ik heb mijn directe erfgenamen al laten weten dat ik dat absoluut niet op prijs stel. En ik doe ook nog een briefje bij mijn testament.

Met een dreigement erbij: wat je gezien hebt kun je niet meer ont-zien.

En dat de persoon er geen last meer van heeft. Nee nergens van. Maar je legt een dode toch ook niet in zijn nakie in de kist. Omdat hij er toch geen last meer van heeft.
Heb je de meest gebruikte toegangscodes al geprobeerd?

123456
654321
111111
000000
123123
666666
122122
112233
789456
159753

Daarnaast lijken veel 6-cijferige pincodes op geboortedata te zijn gebaseerd. Een geboortedatum heeft het formaat DDMMYY of MMDDYY, waarbij er 37200 mogelijke geboortedata zijn. 29,63 procent van de onderzochte pincodes zijn in het formaat DDMMYY en 20,66 procent heeft het formaat MMDDYY.
Semke03121998 schreef:
20-06-2022 21:59
Ik zal eens naar de Apple Store gaan en kijken inderdaad of ze me daar kunnen helpen.
Ook daar kunnen ze je hoogstens helpen om in haar apple account te komen. Daar heb je alleen iets aan als er een back-up op de i-cloud is.
Ze kunnen je ook helpen om weer in de ipad te komen, maar ook in de applestore zullen ze daarvoor terug moeten naar de fabrieksinstellingen.
Mariejan schreef:
20-06-2022 22:28
Ik heb mijn directe erfgenamen al laten weten dat ik dat absoluut niet op prijs stel. En ik doe ook nog een briefje bij mijn testament.

Met een dreigement erbij: wat je gezien hebt kun je niet meer ont-zien.

En dat de persoon er geen last meer van heeft. Nee nergens van. Maar je legt een dode toch ook niet in zijn nakie in de kist. Omdat hij er toch geen last meer van heeft.

Het gaat hier om vakantiefoto’s van oma
sende schreef:
20-06-2022 23:00
Heb je de meest gebruikte toegangscodes al geprobeerd?

123456
654321
111111
000000
123123
666666
122122
112233
789456
159753

Daarnaast lijken veel 6-cijferige pincodes op geboortedata te zijn gebaseerd. Een geboortedatum heeft het formaat DDMMYY of MMDDYY, waarbij er 37200 mogelijke geboortedata zijn. 29,63 procent van de onderzochte pincodes zijn in het formaat DDMMYY en 20,66 procent heeft het formaat MMDDYY.
Je hebt 3 kansen en dan gaat hij 30 seconden op slot, bij 6 kansen een minuut, bij 8 kansen 5 minuten, bij 10 kansen een uur en daarna sluit hij de iPad af. Dus je kan niet even willekeurig blijven testen.

En het kan zelfs zo zijn dat je na 10x het verkeerde wachtwoord hebt ingevoerd je hele iPad wordt gewist als dat is ingesteld.

Ik zou het bij een Apple Store houden.
ch86 schreef:
21-06-2022 10:51
Het gaat hier om vakantiefoto’s van oma
Dat weet je toch niet. Misschien staan er ook wel dingen op die niet voor hun ogen bedoeld zijn.
Mariejan schreef:
21-06-2022 15:46
Dat weet je toch niet. Misschien staan er ook wel dingen op die niet voor hun ogen bedoeld zijn.

Ik hielp mijn oma wekelijks met de iPad en in haar ziekte tijd zei ze me dat als de tijd daar was ik hem moest hebben en de foto’s goed moet bewaren. Ik had het anders niet zonder pardon gedaan. Snap dat sommige mensen dit misschien raar vinden maar is niet alsof ik alle geschiedenis ga bekijken hoef ik ook niet wil alleen de foto’s waarover ze vertelde.
Mariejan schreef:
21-06-2022 15:46

Ik hielp mijn oma wekelijks met de iPad en in haar ziekte tijd zei ze me dat als de tijd daar was ik hem moest hebben en de foto’s goed moet bewaren. Ik had het anders niet zonder pardon gedaan. Snap dat sommige mensen dit misschien raar vinden maar is niet alsof ik alle geschiedenis ga bekijken hoef ik ook niet wil alleen de foto’s waarover ze vertelde.
Semke03121998 schreef:
23-06-2022 16:20
Als je wekelijks hielp met de ipad hoe kan het dan dat je haar code niet weet?
Heb net een nieuwe iPad en daar kun je erfeniscontacten aanmaken!
nimbus schreef:
23-06-2022 17:16
Als je wekelijks hielp met de ipad hoe kan het dan dat je haar code niet weet?
En als die foto’s haar zo dierbaar waren had ze die bij leven al gedeeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven