Het “leed” dat vakantie vrienden heet
maandag 23 mei 2022 om 08:07
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 8 juli 2022 om 14:48
Maar eerlijk gezegd; het is ook om te lachen als hierom het reisbureau wordt gebeld. Want uiteindelijk komt het er dan op neer dat TO als volwassen vrouw deze situatie niet zelf kan managen en dat iemand anders dan dus maar de oplossing moet bieden. Ik snap eerlijk gezegd niet eens dat het in je op komt. Dus ja, het is bizar als TO met lood in haar schoenen op het resort rondloopt, maar dat is grotendeels toch echt iets dat ze zelf creëert.
vrijdag 8 juli 2022 om 16:08

vrijdag 8 juli 2022 om 16:31
Zit het probleem niet meer in je werktijden dan in deze mevrouw? 110 uur per week, dat is 7 dagen per week bijna 16 uur per dag!!! Ik kan mij wel voorstellen dat alles je te veel is en verkeerd valt...Baggal schreef: ↑06-07-2022 06:45Nou dat. Inmiddels heeft ze bij mijn man gisteren beklag gedaan dat ze mij nooit meer ziet. Ze kwamen elkaar tegen bij het ophalen van de kinderen bij de nursery en dat ze ons zo miste. Ik word hier wel echt pissig van. De laatste keer zag ik haar bij de jubilee picnic en ben ik ook wel duidelijk geweest over de vakantie. En nu begint het toch weer.
Het is bij mij nog geen 6 uur ‘s morgens en ik ben al een tijd aan het werk. Vorige week heb ik meer dan 110 uur gewerkt. Al zou ik het willen dan heb ik nog steeds geen tijd voor haar deze week/maand (ik heb een deadline voor een project en het team gaat dat met geen mogelijkheid redden en iedereen aan de klus loopt op z’n tandvlees) en ik zou echt hopen dat iemand dat kan respecteren zonder te zeuren. Welk beetje is daarvan onduidelijk voor haar vraag ik mij af.
Van die opdringerige acties - ik merk dat ik dat er in alle drukte echt heeeeel slecht bij kan hebben op dit moment. Die vakantie wordt nog wat… En omdat ik nu moe ben, merk ik dat ik het even echt slecht trek. Echt WTF…

vrijdag 8 juli 2022 om 16:37
Maar dat juist… velen praten een beetje mee met TO terwijl dat niet in verhouding staat tot het “probleem” . Ik weet dat jij het gekscherend bedoelde maar ik vraag me af of al die meepraters het wel zo goed met TO voorhebben of vooral hopen op een soort lopend feuilleton met sappigheid.
TO komt niet rationeel en volledig overspannen over. Die dame is het probleem niet, TO haar werkdruk / niet los kunnen laten / extreem pleasegedrag / deze onzin als een echt probleem zien en daaronder onevenredig onder lijden is het probleem!
Ik heb ook jaren van m’n leven veel te hard gewerkt en ben ook wel eens randje overspannen geweest. Wat mij toen hielp was the voice of reason ipv meelullen over de waan / de stressfactor van dat moment. Die hele mevrouw waar het steeds over gaat krijgt veel te veel aandacht en is louter een uiterlijke verschijningsvorm van ellende die dieper ligt.
vrijdag 8 juli 2022 om 17:16
Waarom het maar blijven voeden, zeg niets en blokeer haar desnoods._Branwen_ schreef: ↑06-07-2022 12:24Dit zag je natuurlijk al van verre aankomen. Zo lang je het contact toch nog wil blijven aan houden, zul je echt heel superduidelijk moeten zijn. Dus als zij appt dat ze je graag wil zien, zeg jij helaas dat gaat nu en de komende weken niet. Dan en dan heb ik weer tijd.
Die vrouw heeft helemaal geen boodschap aan to haar grenzen, waarom dan maar blijven investeren in een relatie die je helemaal niet meer wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 8 juli 2022 om 17:22
viva-amber schreef: ↑08-07-2022 17:16Die vrouw heeft helemaal geen boodschap aan to haar grenzen, waarom dan maar blijven investeren in een relatie die je helemaal niet meer wil.
Tsja, dat moet je aan Baggal vragen. Ik had überhaupt al geen contact opgebouwd met iemand die continue over je grenzen gaat.
vrijdag 8 juli 2022 om 17:28

zaterdag 9 juli 2022 om 06:32
Dat vele werken is pas echt iets van de laatste 3 weken: een klus zou afgerond zijn, maar de deadline werd verschoven. In de tussentijd had ik elders ook een klus aangenomen die 70 uur blijkt te zijn, omdat daar een harde deadline ligt en bovendien ben ik ook gewend lange dagen te maken. Maar dit is wat extreem. Ik kijk enorm uit naar de deadline wanneer de filing achter de rug is. Gegeven dat viel het; “we missen je zo” even ontzettend verkeerd, omdat ik dacht dat we na de Jubilee picnic er wel uit waren (ik was toen heel duidelijk geweest en vond de rust daarna wel prettig), dus ik had een draken momenten hier.
Ik heb er verder niet meer op gereageerd overigens. Op de een of andere manier wil ik er op een “elegante” manier vanaf komen en idd niet met de botte bijl hakken. Ik vind immers al dat ik direct ben geweest… En voor de duidelijkheid: ik ben er ook niet 24/7 mee bezig of zo.
Haar vakantie begint op 4 Augustus (zij gaat voor een maand naar “huis” - dan zal het ook stil zijn. En na augustus wordt het een ander verhaal - simpelweg omdat de kinderen naar andere scholen gaan. Dus wat dat betreft zit ik mijn tijd ook wel uit.
Ik heb er verder niet meer op gereageerd overigens. Op de een of andere manier wil ik er op een “elegante” manier vanaf komen en idd niet met de botte bijl hakken. Ik vind immers al dat ik direct ben geweest… En voor de duidelijkheid: ik ben er ook niet 24/7 mee bezig of zo.
Haar vakantie begint op 4 Augustus (zij gaat voor een maand naar “huis” - dan zal het ook stil zijn. En na augustus wordt het een ander verhaal - simpelweg omdat de kinderen naar andere scholen gaan. Dus wat dat betreft zit ik mijn tijd ook wel uit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 9 juli 2022 om 06:47
Het zijn geen administratie kosten. Ik heb destijds al naar de algemene voorwaarden gekeken en die zijn duidelijk. En daarnaast heb ik daar ook geen zin in.toulouse74 schreef: ↑06-07-2022 12:22Nou vooruit, de administratiekosten betaalt TO dan, dat zijn de kosten niet. Is geen honderden euro's voor gederfde inkomsten van het resort, als bij een annulering.
zaterdag 9 juli 2022 om 07:12
Negeren is niet heel bot tegenover dit stalkersgedrag. Daarbij is het voor TO beter wanneer zij stopt met zich te verantwoorden tegen over alles en iedereen. Dikke kans dat die anderen ook alleen maar beleefd tegen die vrouw doen, omdat het zo heurt.
To, je bent hier ook vreselijk uitleggerig. Ik had echt druk hoor, echt echt hier kijk maar....en dit ook nog en dat zie je. Al had je 0 excuses en er gewoon geen zin in. De ander heeft geen recht op contact met jou. Straks is je vakantie rustig: waar ga je je dan mee verdedigen?
Ik zou het gewoon eens bij drie eenvoudige letters houden, zonder een verhandeling over het waarom. Het gaat haar niet aan en alles is voer voor discussie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 9 juli 2022 om 16:27
Waarom wij zitten toch ook op dar oord? Nog een maandje, kan niet wachtenWesterpaviljoen schreef: ↑09-07-2022 08:47Baggal
Je bent te goed voor deze wereld maar blijf je wel berichten als je op vakantie bent?

zaterdag 9 juli 2022 om 17:39
Jij gaat toch alleen maar achter jonge badmeesters aan.PizzaVreter schreef: ↑09-07-2022 16:27Waarom wij zitten toch ook op dar oord? Nog een maandje, kan niet wachten![]()

zaterdag 9 juli 2022 om 18:00
En dus heb jij alle tijd om verslag te doen.
zaterdag 9 juli 2022 om 19:29
zaterdag 9 juli 2022 om 19:49
Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zeg.Lalala- schreef: ↑09-07-2022 19:29Het AD leest hier mee
https://www.ad.nl/mezza/ze-heeft-precie ... ~ad08a848/

zaterdag 9 juli 2022 om 20:05
En dan? Als jouw vent er klaar mee is?Mikmakmadame schreef: ↑08-07-2022 14:29
Weet je man trouwens dat dit voor jou zo’n groot drama (in je hoofd) geworden is, en zo ja, wat is zijn reactie daarop? Mijn vent zou hier terecht snel klaar mee zijn kan ik je vertellen.

zaterdag 9 juli 2022 om 20:07
Ja, en dat schema van Sabeltandcavia!Vlaginvaas schreef: ↑09-07-2022 19:47Nou ik wil net zeggen….weer iets van dit forum gekaapt . De vorige was seks op de bank bij vrienden toch?

zaterdag 9 juli 2022 om 20:07
Nee hoor, groot gelijk.
Je kunt nu ook wel allerlei scenario’s op voorhand bedenken hoe de vakantie gaat lopen, maar dat weet je nog helemaal niet. Je ziet het tzt wel.
Sterkte nog even met de laatste loodjes op je werk! Ik duim voor je dat je ondanks “alles” alsnog een heel fijne vakantie zult hebben.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in