Apple Watch open water workout

14-07-2022 19:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik een stukje ga wandelen en ik zet op mijn Apple Watch de workout wandelen aan, kan ik later op mijn telefoon terugzien welke route ik heb gewandeld, de afstand en hoe lang ik er over gedaan heb etc.

Maar als ik in een meertje ga zwemmen en ik zet de workout open water aan, houdt hij niet de route en afstand bij. Alleen de tijd.

Als ik Google zou de route en afstand ook bijgehouden moeten worden door gps.

Heb ik toch iets verkeerd staan in mijn instellingen?
Zou het wel leuk vinden als ik de route en afstand terug kan kijken!
Iemand een idee?
Staat de gps wel aan bij het zwemmen, bij het wandelen kan hij nog wel de gps van de telefoon gebruiken als je die bij je hebt. Bij zwemmen gaat dat niet lukken tenzij je dam ook de telefoon meehebt op je lichaam.
Telefoon heb ik met zwemmen idd niet bij me.
Ik kan zou gauw geen dingetje vinden dat gps heet. Lokatievoorziening staat wel aan op de watch. Is dat hetzelfde?
Ik heb geen apple watch, maar dit leek me het meest logisch. Misschien heeft google daar wel het antwoord voor.
Welke serie Apple Watch heb je?
Vanaf de series 2 heeft deze namelijk GPS aan boord en is je iPhone dus niet nodig voor plaatsbepaling. Je hebt wel een dataverbinding nodig om live je locatie te bekijken voor het downloaden van het kaartmateriaal.
Aha, geen dataverbinding inderdaad. Mijn telefoon laat ik thuis tijdens het zwemmen.
Dat zal het zijn!
Dank voor het meedenken
Nou, als je een series 2 of nieuwer hebt (ruwweg na sept. 2016) heeft je Watch dus wel GPS aan boord en zou ik verwachten dat je locaties wel gelogd worden.

Bij een series 0 of series 1 was GPS nog niet intern.
Ja, serie 7.
Hiervoor had ik serie 3 en daarmee werd de route en afstand ook niet bijgehouden. Ik dacht dat dat met de serie 7 opgelost zou zijn, maar niet dus.

De locatie kan ik trouwens wel zien. Een stipje op de kaart.
Maar dus niet de route.
Ik weet niet of het opgelost gaat worden maar in het najaar krijgt de Workout app een flinke update. Maar dat is best lang wachten nog.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven