Ereader of een tablet, icm chromebook

08-07-2022 22:12 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ereader heeft nu echt de geest gegeven, dus op zoek naar een nieuwe. Dat blijkt lastiger dan gedacht: ik heb alleen een chromebook en daar gaan niet alle ereaders even lekker mee samen. Daarnaast zie ik dat ik de boeken van de online bibliotheek ook niet op een ereader kan zetten, omdat het programma dat daarvoor nodig is niet op een chromebook kan.
Ik twijfel dus of een ereader wel de meest handige keuze is, of toch een tablet aanschaffen? Die hebben we nl niet (uit principe, ik kan alles doen wat nodig is met smartphone en chromebook).

Wat ik zoek:
- ik gebruik 'm vooral op vakantie, scherm moet het dus goed doen in fel zonlicht
- makkelijk eboeken erop zetten, eigenlijk het liefst zonder tussenkomst van een computer
- scherm moet rustig ogen en groot genoeg zijn (groter dan mijn 6,6 inch smartphone)
- hij moet goed samen kunnen werken met een chromebook

Hebben jullie tips of ervaringen?
Nou, kobo ereader is binnen en nu paar dagen in gebruik. Die biebboeken, dat kan ik vergeten en dat ligt aan de chromebook. Die app van Adobe Digital Editions werkt niet goed op een chromebook en zoals ik al zei, ik ga geen andere laptop kopen.
Daarentegen is het me wel gelukt de ereader aan te sluiten op de chromebook. Heel raar, laptop liep vast toen ik de erader in de laptop zelf stak, maar werkt perfect als het via een usb verdeelstekkertje gaat. Boeken erop gezet en 't leest als een tierelier. Formaat is prima, zou 'm ook niet kleiner willen dus de pocketbook valt ook definitief af.
Dus al met al, tevreden hier :) en ga zodadelijk nog die zomerdeal van bookchoice afsluiten
Ik heb een Kobo plus abonnement via bol.com Kost me 9,99 per maand en er zijn enorm veel boeken te lezen. Soms even wachten op de nieuwe boeken, bestsellers duurt wat langer. Maar er is zoveel verkrijgbaar dat dat niet stoort. Geen computer of chromebook nodig, alles gaat via de app.
Ik heb de storytel reader gekocht en kom er net achter dat je daar wel eigen boeken op kan zetten (alleen epub). Erg blij mee!
.
Aija schreef:
15-07-2022 20:27
Nou, kobo ereader is binnen en nu paar dagen in gebruik. Die biebboeken, dat kan ik vergeten en dat ligt aan de chromebook. Die app van Adobe Digital Editions werkt niet goed op een chromebook en zoals ik al zei, ik ga geen andere laptop kopen.
Daarentegen is het me wel gelukt de ereader aan te sluiten op de chromebook. Heel raar, laptop liep vast toen ik de erader in de laptop zelf stak, maar werkt perfect als het via een usb verdeelstekkertje gaat. Boeken erop gezet en 't leest als een tierelier. Formaat is prima, zou 'm ook niet kleiner willen dus de pocketbook valt ook definitief af.
Dus al met al, tevreden hier :) en ga zodadelijk nog die zomerdeal van bookchoice afsluiten
Als je op je chromebook de Kobo app kunt installeren, kan je daar gewoon de epub's van Bookchoice naar toe slepen na het downloaden. Dan synchroniseert de ereader daarmee en heb je ze ook daar. Kabelloos. Werkt bij mijn Clara prima.
impala schreef:
09-07-2022 15:02
En kun je ze ook nog openen en lezen zonder Adobe?
Ik bekeek net een instructiefilmpjes van Bookchoice en daar zeggen ze zelf dat je met een Windows computer Adobe Digital Editions nodig hebt. Anders krijg je problemen met het watermerk. Is ook logisch, want er moet toch een kopieerbescherming op zitten, anders kun je ze gewoon verspreiden en dat is niet de bedoeling.
https://youtu.be/JLB1v6h1SZE

Misschien heb jij een Mac en zit Adobe al ingebouwd?
Ze zeggen letterlijk in het filmpje dat als je de boeken op je computer wil lezen je Adobe Digital Editions nodig hebt. Boeken kun je dus gewoon kopiëren naar je e-reader zoals je dat met een usb zou doen, maar als programma om het op de pc zelf te lezen kun je ADE gebruiken zodat je epub bestanden kunt openen (maar dat kan met een willekeurig ander programma wat .epub bestanden kan lezen ook natuurlijk, zoals Calibre)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven