Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Mikmakmadame schreef:
10-07-2022 09:34
Maar heb je de hele tekst gelezen of alleen dat kleine gratis stukje?
Het stuk dat Wester hier gepost heeft heb ik gelezen. En ik kreeg van een forummer (die mij kent) een screenshot met de inhoud.

Het is erg toevallig in ieder geval.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik lees wel vaker berichten op socials over tikkies, gierige acties etc. En ik herken ze gewoon van hier. Ik weet zeker dat er redacteuren mee lezen en dit gebruiken in hun stukjes. Ach ja, het forum levert mooie, verdrietige, grappige verhalen van alle dag.

Beter goed jatten dan zelf slecht bedenken-:)
Hey Baggal hoe is het nu? Je vakantie gaat bijna beginnen.
Zijn er nog ontwikkelingen?
Don't worry be happy
Ja, ik moest er laatst ook aan denken. Heel benieuwd hoe het gaat!
't Is al met al een heel gedoe
Ik kwam ook even inchecken… door dit verhaal durfde ik bijna niemand te vertellen waar we heen gingen 😂
Lalala- schreef:
31-07-2022 10:52
Ik kwam ook even inchecken… door dit verhaal durfde ik bijna niemand te vertellen waar we heen gingen 😂
:HA:

"Nou....., eigenlijk weten we nog niet precies waar we heen gaan, we gaan pas op het állerlaatste moment beslissen en misschien gaan we ook wel helemaal niet weg. Nee, we weten het echt nog niet. Fijne zomer, doei!"
Een vriendin van mij zou een keer met haar man ergens heen gaan. Zij zijn heel leuke mensen en er wilden meerdere mensen met hen mee, ook mensen met kleine kinderen en mensen waarvan ze wisten dat die veel zouden gaan drinken tijdens de vakantie. Uiteindelijk hebben ze één of andere smoes verzonnen en zijn ze helemaal niet meer gegaan.
Altea schreef:
31-07-2022 13:12
Een vriendin van mij zou een keer met haar man ergens heen gaan. Zij zijn heel leuke mensen en er wilden meerdere mensen met hen mee, ook mensen met kleine kinderen en mensen waarvan ze wisten dat die veel zouden gaan drinken tijdens de vakantie. Uiteindelijk hebben ze één of andere smoes verzonnen en zijn ze helemaal niet meer gegaan.
Jezus. Omdat ze niet durfden te vertellen dat ze met zijn tweeën wilden gaan. Bang om niemand te kwetsen zodat ze niet verkeerd over hun (je vrienden) zouden gaan denken. Dus dan kwetsen we onszelf maar en gaan we niet. Dit slaat toch door?!
Altea schreef:
31-07-2022 13:06
:HA:

"Nou....., eigenlijk weten we nog niet precies waar we heen gaan, we gaan pas op het állerlaatste moment beslissen en misschien gaan we ook wel helemaal niet weg. Nee, we weten het echt nog niet. Fijne zomer, doei!"
We hebben ook echt pas op het allerlaatste moment besloten 😂 5 dagen voor vertrek. Maar elke keer als iemand het vroeg, kwam dit verhaal in mijn achterhoofd😂
Boomvalkje schreef:
31-07-2022 13:37
Jezus. Omdat ze niet durfden te vertellen dat ze met zijn tweeën wilden gaan. Bang om niemand te kwetsen zodat ze niet verkeerd over hun (je vrienden) zouden gaan denken. Dus dan kwetsen we onszelf maar en gaan we niet. Dit slaat toch door?!
Dat vind ik ook gek, als het van tevoren specifiek ter sprake komt lijkt het mij niet moeilijk om te zeggen dat je echt uitkijkt naar een vakantie met zijn tweeën/met je gezin.

Bij iemand die blij komt vertellen ook geboekt te hebben, zoals dit topic, ligt dat toch net even anders.
navyblue schreef:
31-07-2022 14:04
Dat vind ik ook gek, als het van tevoren specifiek ter sprake komt lijkt het mij niet moeilijk om te zeggen dat je echt uitkijkt naar een vakantie met zijn tweeën/met je gezin.
Ik weet niet precies hoe het gegaan is, ik denk dat het hoe langer hoe meer uit hand liep en dat ze de eerste "aanmelding" nog niet zo erg vonden. Ze zijn later alsnog wel ergens anders heen gegaan, hoor, en het zijn ook wel mensen die er om kunnen lachen, maar als zoiets weer gebeurt zullen ze wel meteen zeggen dat ze zich erop verheugen om samen te gaan.
Ik had zo'n collega. Hartstikke leuk mens en mensen mochten haar graag. Maar als ze op vakantie waren, dan wilden andere campinggasten steeds bij hen zijn en samen dingen doen. Daar hadden ze helemaal geen zin in, ze wilden lekker als gezin weg, en je kunt heus een drankje daar doen met anderen, maar niet de hele vakantie met anderen op trekken.

Sommige mensen zijn gewoon te leuk. :-D
Creatieveling schreef:
31-07-2022 19:55
Ik had zo'n collega. Hartstikke leuk mens en mensen mochten haar graag. Maar als ze op vakantie waren, dan wilden andere campinggasten steeds bij hen zijn en samen dingen doen. Daar hadden ze helemaal geen zin in, ze wilden lekker als gezin weg, en je kunt heus een drankje daar doen met anderen, maar niet de hele vakantie met anderen op trekken.

Maar dat doet ze dan toch ook zelf... Als je het alleen bij 'Hallo' houdt bij andere campinggasten wil niemand beste vrienden met je worden hoor. Dus dan stelt ze zich toch open voor die mensen en gaat ze praatjes maken enzo waardoor mensen haar leuk vinden en samen dingen willen ondernemen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Creatieveling schreef:
31-07-2022 19:55

Dit, inderdaad ja! Mijn man is ook zo. Iedereen mag hem graag, kan met iedereen overweg. Gelukkig ( :evil: ) is hij met mij getrouwd, ik balanceer de boel een beetje uit. :sun:
@ Baggal, ik had wel meegelezen, niet eerder gepost, maar ben idd ook enorm benieuwd hoe het gaat zijn als jullie daar zijn straks! Alvast een heel fijne vakantie :)
Hopelijk hebben jullie toch een, welverdiende, fijne vakantie Baggal!
Geniet van jullie vakantie Baggal! :sun:
CleopatraVII schreef:
31-07-2022 20:10
Maar dat doet ze dan toch ook zelf... Als je het alleen bij 'Hallo' houdt bij andere campinggasten wil niemand beste vrienden met je worden hoor. Dus dan stelt ze zich toch open voor die mensen en gaat ze praatjes maken enzo waardoor mensen haar leuk vinden en samen dingen willen ondernemen.

Nou, dat weet ik niet. Als mensen met je een praatje gaan maken, en het is van beiden kanten gezellig, wil nog niet zeggen dat je ineens allemaal uitstapjes moet doen met hen. Het was niet bepaald dat zij de mensen opzochten. Maar deze collega en man zijn onbedoeld een mensenmagneet.

Ik vind het best apart en zou mezelf nooit opdringen en heb niet de behoefte om met anderen dingen te doen. Ik zou denken: daar heb je die gezellige buren, maar meer ook niet.

Maar inderdaad: als ze het niet willen dan moeten ze niet al te veel open staan en niet te veel reageren op praatjes.
CleopatraVII schreef:
31-07-2022 20:10
Dat je leuk met mensen kletst en daar plezier uit haalt, wil toch nog niet zeggen dat je dan maar de hele tijd met mensen op wil trekken? Ik ga me niet als een soort afstandelijke hork opstellen, uit angst dat ik door mensen achterna gelopen word.

Maar goed, dat zou ik dan wel aangeven, als het me teveel wordt.
Maar je hebt nu toch het perfecte excuus?! Heeeeel hard gewerkt dus bovenal behoefte aan rust en bijkomen.

Een kopje koffie kan dus, en de kinderen even bij elkaar ook, maar verder moet je ontprikkelen dus zoveel mogelijk rust aan je hoofd ;-D
Sorry voor de stilte van mijn kant. Gedoe met het wachtwoord op viva. Ik ben bovendien ook ontzettend druk geweest en eigenlijk nog steeds. Zit midden in een 2nd request van de DoJ en maak ontzettende lange en intensieve dagen en werkweken van 80-100 uur.
Ik heb zelfs even getwijfeld om niet mee te gaan omdat het zo druk is op werk, maar dat is geen optie en bovendien heb ik eigenlijk al 3 jaar geen “echte” vakantie gehad ;-) .

T. Zit inmiddels in Turkije. Ze vroeg voorafgaand aan de vakantie of ze haar auto op onze oprijlaan kon neerzetten (vanwege de veiligheid - woont zelf aan een drukke weg). Dat vonden wij opzich geen probleem en iets dat wij een ander ook niet geweigerd zouden hebben, maar wilde ook geen signaal afgeven dat anders opgevat zou kunnen worden. Ik heb verder geen last van die auto, dus tja.

Ze stuurde allerlei foto’s in de eerste week. Ik kreeg vervolgens nog wel twee appjes van T. dat ze hoopte dat ik mijn computer thuis zou laten (ja - helaas want vanaf Turkije kan ik voor deze klant niet inloggen maar dacht er ook vals achteraan: ik werk liever dan dat ik alleen maar tijd met jou doorbreng) en dat ze ons zo miste. Daar heb ik niet meer op gereageerd.

Tja… Ze komen op de 22e tot de 29e (ik dacht echt de tweede week dus ook middenin onze vakantie), maar dat bleek ook anders (ook gewoon niet gevraagd of wij dat goed vonden).

Wij vliegen de 31e weer dus dat betekent dat de dagen die we met elkaar hebben echt “versnipperd” zijn en dus niet gewoon een volle week. Het idee staat mij nog steeds tegen en met de overweldigende drukte van de laatste tijd eigenlijk nog veel meer. Mijn man heeft mij de laatste twee maanden ook amper “gezien”. Ik werk voor een bedrijf in de US dus dat betekent dat de calls vaak ook ‘s avonds zijn. En overdag stuur ik een team binnen de EU aan dus mijn man heeft ook echt behoefte aan quality time als gezin.

Ik zie wel hoe het daar gaat, maar ik denk niet dat ik dat gezin nu 12/7 om mij heen kan verdragen. Zal ook wat boeken meenemen… en ook daar hele duidelijke signalen afgeven. Vanwege de gigantische drukte van de afgelopen twee maanden nog meer reden om even tot rust te willen komen en dat ik dat ook bij haar aangeef als het mij teveel wordt. Ik weet bovendien ook dat bij terugkomst het waarschijnlijk weer super druk wordt - helemaal prima (ik vind mijn werk oprecht leuk), maar wel reden om even rust te pakken daar.
baggal wijzigde dit bericht op 13-08-2022 07:13
16.38% gewijzigd
Haar auto staat op jullie terrein???
Nee duidelijke signalen hoor....
Lorem Ipsum
Relax :) zolang het nog kan ..

En dat van die auto lijkt mij niet zo handig o_o Ze komt vast een bosje bloemen brengen om je ervoor te bedanken :proud:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
turquasi schreef:
13-08-2022 07:08
Haar auto staat op jullie terrein???
Nee duidelijke signalen hoor....
Nou, dat is moeilijk weigeren als je een oprijlaan hebt en in een gated community woont. Die auto staat mij niet in de weg.

Zij wilde haar auto niet in haar straat laten staan vanwege veiligheid. Beetje raar om dat heel bot te gaan weigeren als wij de ruimte hebben voor meerdere autos.
Wacht maar.... het is maar één vinger zeg je nu maar je hand zit straks klem
Lorem Ipsum

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven