Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Libelle: verwaarlozing - tuurlijk :facepalm:

Onze dochter is tot vorige maand overdag naar de nursery gegaan. Dat had ik ook gedaan als ik minder gewerkt had. Simpelweg omdat zij enig kind is (althans het enige kind tussen man en mij) en ik de interactie met andere kinderen naast het gezinsleven belangrijk vind. Ik hoef jou niet te vertellen dat ze niets te kort komt. En hoewel jij je er duidelijk niets bij kan voorstellen, brengt mijn werk soms mee dat er veel uren gemaakt worden. Dat is inherent aan de job. En dat je er vaak wel gewoon bent inherent aan het moederschap. En daar mag jij van alles van vinden. Ik heb echter geen enkele behoefte om deze off topic discussie hier voort te zetten, Libelle.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Libelle44 schreef:
15-08-2022 11:35
[...]
Mag iemand daar misschien anders over denken? Doe jij lekker wat jij wil.

Je doet of het kind de hele dag aan z’n lot wordt overgelaten. Daarbij, weten wij veel, misschien heeft TO hierna wel weer een hele periode 24/7 samen met kind. Niet iedereen heeft een gereguleerde kantoorbaan. Iemand die een strandtent runt zal zijn kind nu ook even wat minder zien dan in februari.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2022 21:14
Reden: Quote verwijderd
54.09% gewijzigd
Dont feed the ***, echt lekker negeren hoor.
Nouschi schreef:
15-08-2022 08:36
Echt! Hou op joh. Jij bent zo te lezen aan vakantie toe!
De nick zegt toch genoeg :rofl:

Fijne vakantie Baggal!
Honey, you should see me in a crown
Fijne vakantie, Baggal! Hopelijk kun je lekker genieten en ontspannen met je gezin.
LuciFee2022 schreef:
15-08-2022 13:25
Dont feed the ***, echt lekker negeren hoor.

Dit.

Baggal, please, stop met jezelf te verdedigen.
Baggal..je hebt gelijk..ik heb niet het recht mij zo met jouw levensinstelling te bemoeien. Sommige dingen kun je beter alleen maar denken en niet opschrijven. Mijn oprechte excuses daarvoor. Ik heb het echt wel goed bedoeld, maar geef toe het kwam behoorlijk #"€@ over.
En ja..ik heb een stomme Nickname..ik weet het..woon al jaren in het buitenland en heb daarbij geen moment aan dat stomme vrouwenblad gedacht. Ben echter geenszins een libelle typ.
Tof van je libelle!

En geniet van jullie vakantie Baggal!
Libelle is wel een leuk blad trouwens hoor, haha!
't Is al met al een heel gedoe
.
Honey, you should see me in a crown
Tja. Je niks van het commentaar van anderen en TO aantrekken en vervolgens wel je excuses gaan aanbieden als de mods je posts gewist hebben :wtf:
Maar hoe is het nu op vakantie??
Rosalind* schreef:
16-08-2022 15:36
Tja. Je niks van het commentaar van anderen en TO aantrekken en vervolgens wel je excuses gaan aanbieden als de mods je posts gewist hebben :wtf:
Ik zit niet de hele dag op het forum Rosalind en was gistermiddag nog aan het bijkomen van een Goa Festival afgelopen weekend en 's avonds bij vrienden. Die reacties en dat het gewist was las ik vanochtend in de pauze op mijn werk op hetzelfde moment dat ik (na een nacht slapen) bedacht dat ik ms niet zo fel had moeten reageren en een excuses op zijn plaats was (en het ook niet met het topic te maken heeft).
Ik ben nu ook weer weg want we gaan even naar het strand en de komende uren niet online.
Libelle: no hard feelings. Fijn dat je er even op terug komt. Ik vond het gisteren wel even pijnlijk om te lezen. Ik ben (denk ik) wel een actieve moeder en probeer alle ballen hoog te houden (net als andere ouders). Was best een uitdaging de laatste bizarre weken. Mijn werk is een beetje hollen en stilstaan. En de laatste tijd racen ;-) . Geniet van je strand dag.

@wester: we vliegen morgen. SA en ik hebben net haar koffer gepakt. Ik moet nog pakken, maar sleep nooit hutkoffers mee.

Ik hou jullie op de hoogte. Hoop gewoon dat het gezellig wordt. We gaan het zien!
Baggal schreef:
16-08-2022 17:41
..
Ik hou jullie op de hoogte. Hoop gewoon dat het gezellig wordt. We gaan het zien!
Nu lekker vakantie vieren. Ik heb er zin in! :thumbsup:
Baggal schreef:
16-08-2022 17:41
Libelle: no hard feelings. Fijn dat je er even op terug komt. Ik vond het gisteren wel even pijnlijk om te lezen. Ik ben (denk ik) wel een actieve moeder en probeer alle ballen hoog te houden (net als andere ouders). Was best een uitdaging de laatste bizarre weken. Mijn werk is een beetje hollen en stilstaan. En de laatste tijd racen ;-) . Geniet van je strand dag.

@wester: we vliegen morgen. SA en ik hebben net haar koffer gepakt. Ik moet nog pakken, maar sleep nooit hutkoffers mee.

Je bent een great mommie hoor.
Veel plezier op vakantie Baggal. Lekker genieten en het werk even het werk laten :bye:
And off we go…

Kreeg nog wel appjes van T. of we vandaag gingen en met welke vlucht. We gaan het zien straks. Laptop uit en weg…
Geniet ervan, Baggal!
:bye: veel plezier, geniet van je vakantie
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Fijne vakantie! :cheer2:
Baggal schreef:
17-08-2022 16:09
And off we go…

Kreeg nog wel appjes van T. of we vandaag gingen en met welke vlucht. We gaan het zien straks. Laptop uit en weg…
En je antwoordde

Flight 666

:-)
Oh ik vind het zo spannend

Ik verwacht morgen al een update

Sorry baggy: ramptoerist
Ik vrees dat dit een vakantie vol frustaties gaat worden, zo'n vraag over vluchten en tijden... :roll:
Ik zit ook klaar :popcorn:

Sorry Baggal, ik hoop dat je straks gewoon niets te melden hebt omdat het zo soepel loopt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven