Geïrriteerd over actie van vriend

16-08-2022 10:52 241 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Van het weekend heeft mijn vriend ( we zijn half jaartje samen) verteld dat hij, toen hij alleen op reis was, een hostelkamer gedeeld heeft met een andere vrouw.
Hij was een paar weken alleen op vakantie in Zuid-Amerika (ik kon niet mee en de reis was al geboekt voordat we elkaar kenden) en zoals dat gaat ontdek je daar allerlei mooie nieuwe plekken en ook nieuwe mensen. Heel leuk voor hem.
Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima. Maar ik veronderstelde dat ze vervolgens apart zouden slapen.
Dit weekend maakte mijn vriend er terloops een grapje over van ‘oja toen in Zuid-Amerika snurkte mijn kamergenote ook heel hard’ . En toen bleek dus dat hij met haar, en alleen dus met haar, een kamer gedeeld had. Geen andere mensen ook in die kamer. Oorspronkelijk was het een 5-persoonskamer, maar omdat ze samen aankwamen hadden ze besloten deze maar met zijn tweeen te delen, ook omdat dat dat goedkoper is. Wat ik dus al een beetje een vreemde stap vind; hij zei geen bijzondere klik met haar te voelen, de volgende dag zouden ze allebei weer een andere kant op gaan, waarom dan een kamer delen puur omdat dat goedkoper is?

Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer, ook omdat wij gewoon nog geappt hebben toen het daar ongeveer 23.00 uur was maar ook omdat ik hem vertrouw en niet vreemd zie gaan. Die vrouw had bovendien ook een vriend.
Wat mij echter dwars zit, is dat hij niet eerder aan mij verteld heeft dat hij die kamer met deze vrouw deelde. Ook niet toen we gezellig aan het appen waren, diezelfde avond. En dat, terwijl ik nog specifiek die middag vroeg waar hij nu zat en met wie. Een kamer delen is toch iets wat redelijk wat intiemer is. Ik denk niet dat ik het heel fijn had gevonden om mijn kamer te delen met een mannelijke reisgenoot die ik amper ken. Vanuit mezelf niet, maar ook niet voor wat het uitstraalt richting mijn vriend. En ik had het fijn gevonden als hij aan mij gevraagd had hoe ik me er bij voel dat hij met een andere vrouw op een kamer slaapt. Ik voel me hierin buitenspel gezet, alsof er door hem geen rekening gehouden is met mijn gevoelens. Volgens hem had hij geen bijzondere klik met haar en er überhaupt niet over nagedacht dat het voor mij fijn was om dit even te delen, hij zag er geen probleem in. Hij heeft de rest van de reis ook kamers gedeeld met mannen en zag dit als ‘ hetzelfde ‘. Daarin snap ik hem wel, maar toch mis ik een stukje empathie van hem richting mij. Zoals ik al zei; ik had hem wel even gevraagd of hij het ok zou vinden als ik met een man op een kamer slaap. Puur omdat ik het fijn vind om eerlijk en open te zijn. Het was ook nog eens meid/vrouw van zijn leeftijd, dus niet zo dat er bijvoorbeeld absoluut geen fysieke aantrekkingskracht zou kunnen zijn. Al met al voelt het alsof hij er absoluut niet over nagedacht heeft hoe dit voor mij zou kunnen voelen, en dat steekt wel. Hij heeft wel zijn excuus aangeboden, gezegd dat hij het wel begrijpt nu hij er zo naar kijkt.

Ik merk dat ik een beetje geïrriteerd ben hierover, ondanks dat we het erover hebben gehad. wat zouden jullie doen?
Maar goed, hij heeft zelfs (onterecht) zijn excuses aangeboden en je aangegeven dat hij je begrijpt

kun je het dan echt nog niet loslaten? en vind je dat zelf normaal???
Anna75 schreef:
16-08-2022 12:28
Dat lijkt me duidelijk: omdat z'n vriendin daar niet mee overweg kan (dat had hij dan snel door in zo'n prille relatie).
En niet omdat hij éigenlijk wat te verbergen heeft.
?? waar lees jij dat ik daar niet mee overweg zou kunnen? heb volgens mij al 1000x genoemd dat ik het wel ok had gevonden, maar dat ik het jammer vind dat hij er niet gewoon open over was.
Lila-Linda schreef:
16-08-2022 12:29
Maar goed, hij heeft zelfs (onterecht) zijn excuses aangeboden en je aangegeven dat hij je begrijpt

kun je het dan echt nog niet loslaten? en vind je dat zelf normaal???
nee, ik dacht er inderdaad nog over na, is dat zo'n ramp? en ik kom hier om er over te praten en het dan vervolgens weer los te kunnen laten. Prima toch?
Allejezus zeg. Hij is aan de andere kant van de wereld aan het genieten van het andere land, nieuwe contacten, taal etc.
Appt af en toe gezellig met jou. Jij vertrouwt hem dus er hoeft geen verantwoordig afgelegd te worden.
Waarom dan nu dit drama?

Zou hij misschien aangevoeld hebben dat jij hier een drama van zou maken, ook al beweer je zo hard dat je het ab-so-luut geen probleem vind dat hij de kamer met een vrouw deelde, zolang hij maar had gevraagd wat jouw gevoelens daarover waren?
Oke, dus je vindt het niet erg dat hij met een vrouw op de kamer heeft geslapen. Maar je had wel gewild dat hij bij je had gecheckt of jij het niet erg vond, omdat er in de wereld mensen zijn die dat wel erg vinden? Maar wat hebben die mensen ermee te maken? Het gaat er toch alleen maar om of JIJ het erg vindt? En dat vind je niet, zeg je. Maar toch is het een punt dat hij het niet uitdrukkelijk heeft verteld.

Jullie hebben nog maar heel pril een relatie en toen al helemaal. Hij kan je gedachten niet lezen. Hij weet het nu. En misschien was hij het gewoon echt oprecht vergeten te vertellen, heeft hij toen over je appje heen gelezen met de vraag naar wie zijn kamergenoot was. Dat kan gebeuren. Jij denkt dat hij zich niet veilig genoeg voelde om het aan je te vertellen, maar is dat wel echt zo?
Velocirapter schreef:
16-08-2022 12:32
nee, ik dacht er inderdaad nog over na, is dat zo'n ramp? en ik kom hier om er over te praten en het dan vervolgens weer los te kunnen laten. Prima toch?
Natuurlijk prima. Hopelijk lukt het je ook om het daarna inderdaad los te laten.
Probeer ook echt om er iets uit te halen.
Velocirapter schreef:
16-08-2022 12:32
maar blijkbaar wil je horen, dat hij fout zat
alle relativering, die je krijgt te horen, Mep je meteen weg
je wil er niet over praten, je wil je gelijk halen
echt jongens, Viva forum is leven!
Zo blij om af en toe dit soort topics te zien en te kunnen beseffen I'm not a basket case/ koekoek haha. Meine gutte :popcorn: :facepalm:
Liegen is voor mij een no go. ZEKER over onbenullige dingen. Maar ik zou hier geen probleem van maken. Jullie kenden elkaar nog maar net, hij zegt dat hij het niet belangrijk vond, jij zegt dat je de situatie zelf niet belangrijk vindt, alleen hoe hij er mee om ging.

Jullie zijn nog maar een half jaar samen en hij is in die tijd op reis geweest. Neem aan ook voor meerdere weken. Ik zou simpelweg uitspreken dat ik het vervelend vind dat hij dat niet meteen gezegd heeft, want het boeit me eigenlijk niet. En als hij bang was dat ik een issue zou maken, dan weet hij nu dat ik alleen issues maak van gelieg en gedraai.

Als in de komende tijd blijkt dat dat zijn standaardmanier is van omgaan met ongemakkelijke dingen, dan is het mijn partner niet en dan is het einde verhaal. Was het onzekerheid omdat jullie elkaar nog niet zo goed kenden, dan zou ik er geen punt van maken.
Everything is fluid
Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 12:20
ja, van die voorgaande nachten wist ik dat hij alleen sliep. En ik had er nu specifiek naar gevraagd: waar slaap je nu en ben je met een groepje/hoe zien je omstandigheden eruit? Zeer concreet dus, en hij heeft daar niet op gereageerd. En DAT zit me dwars, dat hij me er om 1 of andere reden niet bij betrokken heeft

Dit stukje, als ik jou vriend was geweest en ik kreeg zo'n kruisverhoor over de telefoon was ik gillend weggerend!

Je hebt pad een half jaar een relatie, met dit gedrag wordt het niet langer. Krijg het er echt enorm benauwd van.

Komt onzeker en needy over. En hoe harder je dit hier ontkent, hoe meer ik begin te geloven dat, dat niet waar is.
missy-81 schreef:
16-08-2022 12:38
Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 12:20
ja, van die voorgaande nachten wist ik dat hij alleen sliep. En ik had er nu specifiek naar gevraagd: waar slaap je nu en ben je met een groepje/hoe zien je omstandigheden eruit? Zeer concreet dus, en hij heeft daar niet op gereageerd. En DAT zit me dwars, dat hij me er om 1 of andere reden niet bij betrokken heeft

Dit stukje, als ik jou vriend was geweest en ik kreeg zo'n kruisverhoor over de telefoon was ik gillend weggerend!

Je hebt pad een half jaar een relatie, met dit gedrag wordt het niet langer. Krijg het er echt enorm benauwd van.

Komt onzeker en needy over. En hoe harder je dit hier ontkent, hoe meer ik begin te geloven dat, dat niet waar is.
O, wat grappig dat jij het als een kruisverhoor ziet. Zo had ik het niet geïnterpreteerd. Ik zie het als gewone interesse en het leuk vinden om te weten waar je partner mee bezig is op reis. Dit waren nl dingen die hij daarvoor ook gewoon met me deelde zonder dat ik het vroeg. Fotootjes van zn kamer, verhalen over met wie hij op een terrasje gedronken had. Ik zou het zeker niet als benauwend ervaren als mijn partner me zulke dingen zou vragen. Zo zie je maar weer dat iedereen verschilt en een andere behoefte heeft aan contact.
Velocirapter schreef:
16-08-2022 12:25
ik HEB dit dus gevraagd via de app en hij ontweek die vraag of gaf er geen antwoord op.
In de middag schreef je. Dat is wat anders.
Velocirapter schreef:
16-08-2022 12:45
O, wat grappig dat jij het als een kruisverhoor ziet. Zo had ik het niet geïnterpreteerd. Ik zie het als gewone interesse en het leuk vinden om te weten waar je partner mee bezig is op reis. Dit waren nl dingen die hij daarvoor ook gewoon met me deelde zonder dat ik het vroeg. Fotootjes van zn kamer, verhalen over met wie hij op een terrasje gedronken had. Ik zou het zeker niet als benauwend ervaren als mijn partner me zulke dingen zou vragen. Zo zie je maar weer dat iedereen verschilt en een andere behoefte heeft aan contact.
Zo kun je het omschrijven. Zo lijkt het zelfs bijna normaal. Maar eigenlijk weet je wel beter. Je spiegelt het nu mooi onschuldig voor, maar dat is helemaal niet wat er aan de hand is. Je bent aan het manipuleren. Even het idee verkennen dat iedereen vindt dat je drama maakt, is zeker geen optie?
Maar goed, niet iedereen is goed in reflectie.
Jufjoke schreef:
16-08-2022 12:34
Natuurlijk prima. Hopelijk lukt het je ook om het daarna inderdaad los te laten.
Probeer ook echt om er iets uit te halen.
Tuurlijk, dat probeer ik altijd te doen op het moment dat ik ergens door getriggerd wordt. Kijk het kan ook bij mij liggen he, de oorzaak dat ik hier op aan sla. Ik weet wel van mijzelf dat ik zelf vrij direct, open en transparant ben en daar ook van hou als een partner dat heeft. DIngen delen, het gesprek aan gaan, ook als dat misschien ergens even schuurt. En van mijn vriend weet ik (heeft hij verteld) dat hij conflictmijdend is. Misschien is dit gewoon de eerste keer dat we daar, bij een vrij onschuldige situatie verder, tegen aanlopen; ik zou hierin anders gehandeld hebben dan hij.
Maar ik besef ook dat niet iedereen zoveel wil of hoeft te delen als ik doe. Niet iedereen is of hoeft een open boek te zijn omdat ik dat zelf (gewend) ben.
En ja, inderdaad: soms zit het tegenovergestelde van hoe je zelf bent wel in je allergie. Over het algemeen kan ik slecht tegen mensen die niet eerlijk zijn of dingen verbergen uit angst voor conflict of de reactie van een ander. Ik snap waar het vandaan komt, maar ik vind het zo zonde als iemand meteen bij relatief kleine dingen zaken gaat verbergen uit angst voor een reactie. Ik wil dat niet voor mezelf en ook niet in een relatie.
sende schreef:
In de middag schreef je. Dat is wat anders.
Hoezo? Hij heeft die app gewoon gelezen hoor.
ZuurSnoepje schreef:
16-08-2022 12:00
Door vrouwen zoals jij durf ik nooit vriendschappelijk met een bezette man om te gaan of dus bijvoorbeeld een kamer te delen omdat dit handig is. Er zit altijd wel een achterdochtige vriendin achter, brr :bonk:
Dit. Vertrouw je je vriend of niet? Als je hem vertrouwt, laat hem dan zijn eigen keuzes maken en hou op met zeuren.
Suaimhneas schreef:
16-08-2022 11:30
Je maakt het veel te groot. Het was goedkoper, ze waren samen op trip, ik had hetzelfde gedaan.
Dit.
Velocirapter schreef:
en waarom denk jij, dat hij het je niet vertelde?
Jufjoke schreef:
16-08-2022 12:49
Zo kun je het omschrijven. Zo lijkt het zelfs bijna normaal. Maar eigenlijk weet je wel beter. Je spiegelt het nu mooi onschuldig voor, maar dat is helemaal niet wat er aan de hand is. Je bent aan het manipuleren. Even het idee verkennen dat iedereen vindt dat je drama maakt, is zeker geen optie?
Maar goed, niet iedereen is goed in reflectie.
Lees mijn nieuwste post anders even. Zoals ik al zei heeft een medaille twee kanten en is er ook iets in mij waardoor ik hier door getriggerd word. Als dit gebeurd was bij anderen (die minder belang hechten aan transparantie) dan waren ze er misschien niet zo door getriggerd als ik. Een relatie is altijd actie- reactie.
Dat je me manipulatie toedicht vind ik raar, ik probeer zo oprecht mogelijk te antwoorden en vind ook oprecht de vragen die ik stelde niet vreemd.
Velocirapter schreef:
Ik snap waar het vandaan komt, maar ik vind het zo zonde als iemand meteen bij relatief kleine dingen zaken gaat verbergen uit angst voor een reactie. Ik wil dat niet voor mezelf en ook niet in een relatie.
nogmaals: maak het dan uit
jullie passen niet
Velocirapter schreef:
Tuurlijk, dat probeer ik altijd te doen op het moment dat ik ergens door getriggerd wordt. Kijk het kan ook bij mij liggen he, de oorzaak dat ik hier op aan sla. Ik weet wel van mijzelf dat ik zelf vrij direct, open en transparant ben en daar ook van hou als een partner dat heeft. DIngen delen, het gesprek aan gaan, ook als dat misschien ergens even schuurt. En van mijn vriend weet ik (heeft hij verteld) dat hij conflictmijdend is. Misschien is dit gewoon de eerste keer dat we daar, bij een vrij onschuldige situatie verder, tegen aanlopen; ik zou hierin anders gehandeld hebben dan hij.
Maar ik besef ook dat niet iedereen zoveel wil of hoeft te delen als ik doe. Niet iedereen is of hoeft een open boek te zijn omdat ik dat zelf (gewend) ben.
En ja, inderdaad: soms zit het tegenovergestelde van hoe je zelf bent wel in je allergie. Over het algemeen kan ik slecht tegen mensen die niet eerlijk zijn of dingen verbergen uit angst voor conflict of de reactie van een ander. Ik snap waar het vandaan komt, maar ik vind het zo zonde als iemand meteen bij relatief kleine dingen zaken gaat verbergen uit angst voor een reactie. Ik wil dat niet voor mezelf en ook niet in een relatie.

Nou, ik neem aan dat je dit ook zo met je vriend hebt besproken. Niet dat je iemand kan veranderen in wat jij van hem verwacht, maar misschien kan hij er een volgende keer wat rekening mee houden. En jij met hem.

Hij heeft zijn excuus aangeboden, klaar. Nu jij nog.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Velocirapter schreef:
16-08-2022 12:50
Hoezo? Hij heeft die app gewoon gelezen hoor.
ik heb zo vaak, dat iemand me nogmaals iets appt, ik teruglees en moet antwoorden:
"oh shit, sorry, dat vroeg je net al, overheen gelezen! "
TO, ik denk dat we het er over eens zijn dat de reacties die je krijgt, niet de reacties zijn waar je op had gehoopt. Je bent je alleen maar aan het verdedigen.

Lijkt me niet de bedoeling. Je kunt echt even goed lezen wat anderen zeggen en dat accepteren, of het erbij laten. Wordt een welles-nietes topic dit.

Vermakelijk, maar je hebt er niks aan.
Lila-Linda schreef:
16-08-2022 12:51
en waarom denk jij, dat hij het je niet vertelde?
1 van deze 2 redenen (of allebei, maar dat kan bijna niet samengaan):

1; hij dacht dat het niet eens de moeite waard was om te melden, zo onschuldig zag hij het
2; hij wist dat ‘met een andere vrouw op een kamer slapen’ een gevoelige kwestie kan zijn voor sommige vrouwen, had geen zin in gedoe en conflict en besloot het daarom niet te vertellen.
himalaya schreef:
16-08-2022 12:52
Nou, ik neem aan dat je dit ook zo met je vriend hebt besproken. Niet dat je iemand kan veranderen in wat jij van hem verwacht, maar misschien kan hij er een volgende keer wat rekening mee houden. En jij met hem.

Hij heeft zijn excuus aangeboden, klaar. Nu jij nog.
hebben we ook zo besproken en dat was fijn.
Tussen ‘ons’ is het ook klaar en uitgesproken, maar ik merkte dat ik voor mezelf nog even een plek nodig had om te ventileren.
Dat lukt goed, ik kan het hierna wel loslaten. Dus missie geslaagd :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven