Geïrriteerd over actie van vriend
dinsdag 16 augustus 2022 om 10:52
Hoi allemaal,
Van het weekend heeft mijn vriend ( we zijn half jaartje samen) verteld dat hij, toen hij alleen op reis was, een hostelkamer gedeeld heeft met een andere vrouw.
Hij was een paar weken alleen op vakantie in Zuid-Amerika (ik kon niet mee en de reis was al geboekt voordat we elkaar kenden) en zoals dat gaat ontdek je daar allerlei mooie nieuwe plekken en ook nieuwe mensen. Heel leuk voor hem.
Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima. Maar ik veronderstelde dat ze vervolgens apart zouden slapen.
Dit weekend maakte mijn vriend er terloops een grapje over van ‘oja toen in Zuid-Amerika snurkte mijn kamergenote ook heel hard’ . En toen bleek dus dat hij met haar, en alleen dus met haar, een kamer gedeeld had. Geen andere mensen ook in die kamer. Oorspronkelijk was het een 5-persoonskamer, maar omdat ze samen aankwamen hadden ze besloten deze maar met zijn tweeen te delen, ook omdat dat dat goedkoper is. Wat ik dus al een beetje een vreemde stap vind; hij zei geen bijzondere klik met haar te voelen, de volgende dag zouden ze allebei weer een andere kant op gaan, waarom dan een kamer delen puur omdat dat goedkoper is?
Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer, ook omdat wij gewoon nog geappt hebben toen het daar ongeveer 23.00 uur was maar ook omdat ik hem vertrouw en niet vreemd zie gaan. Die vrouw had bovendien ook een vriend.
Wat mij echter dwars zit, is dat hij niet eerder aan mij verteld heeft dat hij die kamer met deze vrouw deelde. Ook niet toen we gezellig aan het appen waren, diezelfde avond. En dat, terwijl ik nog specifiek die middag vroeg waar hij nu zat en met wie. Een kamer delen is toch iets wat redelijk wat intiemer is. Ik denk niet dat ik het heel fijn had gevonden om mijn kamer te delen met een mannelijke reisgenoot die ik amper ken. Vanuit mezelf niet, maar ook niet voor wat het uitstraalt richting mijn vriend. En ik had het fijn gevonden als hij aan mij gevraagd had hoe ik me er bij voel dat hij met een andere vrouw op een kamer slaapt. Ik voel me hierin buitenspel gezet, alsof er door hem geen rekening gehouden is met mijn gevoelens. Volgens hem had hij geen bijzondere klik met haar en er überhaupt niet over nagedacht dat het voor mij fijn was om dit even te delen, hij zag er geen probleem in. Hij heeft de rest van de reis ook kamers gedeeld met mannen en zag dit als ‘ hetzelfde ‘. Daarin snap ik hem wel, maar toch mis ik een stukje empathie van hem richting mij. Zoals ik al zei; ik had hem wel even gevraagd of hij het ok zou vinden als ik met een man op een kamer slaap. Puur omdat ik het fijn vind om eerlijk en open te zijn. Het was ook nog eens meid/vrouw van zijn leeftijd, dus niet zo dat er bijvoorbeeld absoluut geen fysieke aantrekkingskracht zou kunnen zijn. Al met al voelt het alsof hij er absoluut niet over nagedacht heeft hoe dit voor mij zou kunnen voelen, en dat steekt wel. Hij heeft wel zijn excuus aangeboden, gezegd dat hij het wel begrijpt nu hij er zo naar kijkt.
Ik merk dat ik een beetje geïrriteerd ben hierover, ondanks dat we het erover hebben gehad. wat zouden jullie doen?
Van het weekend heeft mijn vriend ( we zijn half jaartje samen) verteld dat hij, toen hij alleen op reis was, een hostelkamer gedeeld heeft met een andere vrouw.
Hij was een paar weken alleen op vakantie in Zuid-Amerika (ik kon niet mee en de reis was al geboekt voordat we elkaar kenden) en zoals dat gaat ontdek je daar allerlei mooie nieuwe plekken en ook nieuwe mensen. Heel leuk voor hem.
Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima. Maar ik veronderstelde dat ze vervolgens apart zouden slapen.
Dit weekend maakte mijn vriend er terloops een grapje over van ‘oja toen in Zuid-Amerika snurkte mijn kamergenote ook heel hard’ . En toen bleek dus dat hij met haar, en alleen dus met haar, een kamer gedeeld had. Geen andere mensen ook in die kamer. Oorspronkelijk was het een 5-persoonskamer, maar omdat ze samen aankwamen hadden ze besloten deze maar met zijn tweeen te delen, ook omdat dat dat goedkoper is. Wat ik dus al een beetje een vreemde stap vind; hij zei geen bijzondere klik met haar te voelen, de volgende dag zouden ze allebei weer een andere kant op gaan, waarom dan een kamer delen puur omdat dat goedkoper is?
Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer, ook omdat wij gewoon nog geappt hebben toen het daar ongeveer 23.00 uur was maar ook omdat ik hem vertrouw en niet vreemd zie gaan. Die vrouw had bovendien ook een vriend.
Wat mij echter dwars zit, is dat hij niet eerder aan mij verteld heeft dat hij die kamer met deze vrouw deelde. Ook niet toen we gezellig aan het appen waren, diezelfde avond. En dat, terwijl ik nog specifiek die middag vroeg waar hij nu zat en met wie. Een kamer delen is toch iets wat redelijk wat intiemer is. Ik denk niet dat ik het heel fijn had gevonden om mijn kamer te delen met een mannelijke reisgenoot die ik amper ken. Vanuit mezelf niet, maar ook niet voor wat het uitstraalt richting mijn vriend. En ik had het fijn gevonden als hij aan mij gevraagd had hoe ik me er bij voel dat hij met een andere vrouw op een kamer slaapt. Ik voel me hierin buitenspel gezet, alsof er door hem geen rekening gehouden is met mijn gevoelens. Volgens hem had hij geen bijzondere klik met haar en er überhaupt niet over nagedacht dat het voor mij fijn was om dit even te delen, hij zag er geen probleem in. Hij heeft de rest van de reis ook kamers gedeeld met mannen en zag dit als ‘ hetzelfde ‘. Daarin snap ik hem wel, maar toch mis ik een stukje empathie van hem richting mij. Zoals ik al zei; ik had hem wel even gevraagd of hij het ok zou vinden als ik met een man op een kamer slaap. Puur omdat ik het fijn vind om eerlijk en open te zijn. Het was ook nog eens meid/vrouw van zijn leeftijd, dus niet zo dat er bijvoorbeeld absoluut geen fysieke aantrekkingskracht zou kunnen zijn. Al met al voelt het alsof hij er absoluut niet over nagedacht heeft hoe dit voor mij zou kunnen voelen, en dat steekt wel. Hij heeft wel zijn excuus aangeboden, gezegd dat hij het wel begrijpt nu hij er zo naar kijkt.
Ik merk dat ik een beetje geïrriteerd ben hierover, ondanks dat we het erover hebben gehad. wat zouden jullie doen?
dinsdag 16 augustus 2022 om 13:26
Je zegt: ik heb destijds nadrukkelijk gevraagd waar hij zat en met wie. Dat klinkt meer als controle dan als openheid. En je maakt echt een heel ding van één incident van een hele tijd geleden. Arme man, ik denk dat hij gewild had dat hij er überhaupt niks over gezegd had.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 13:19ik geloof niet dat dat niet samen kan hoor, maar het lijkt me, gezien de aard van beide argumenten, wel lastig.
Zoals ik al zei: ik kom indd tot de conclusie dat mijn referentiekader hier door 1 iemand gedeeld wordt. Dat zegt mij ook meteen dat ik iemand ben die blijkbaar bovengemiddeld veel belang hecht aan openheid. Dat wist ik al, dat wordt mij nu nog duidelijker.
En ja, ik heb zeker eerder relaties gehad. Die liepen hier nooit op stuk. Waarschijnlijk omdat ik partners hadden die op 1 lijn zaten wat de betreft. Dat trekt mij ook aan in een man: duidelijkheid en eerlijkheid. Onbewust ben ik daar in eerdere partners waarschijnlijk ook op gevallen en is dat daarom nooit een probleem geweest.
dinsdag 16 augustus 2022 om 13:26
? hoe vaak kan ik hier nog zeggen dat ik ook heus wel inzie dat een stuk ervan bij mij ligt? maar prima als je er uit stapt

dinsdag 16 augustus 2022 om 13:27
Ik vind de reacties hier schokkend.
TS, ik zou hier op zijn zachtst gezegd absoluut niet blij mee zijn. Jullie zijn nog niet lang samen wat ook mijn argwaan zou versterken. Dit is echt een lastige situatie! Ik heb helaas geen tips, maar heel veel sterkte. Als mijn man dit zou flikken zou ik echt doordraaien.
TS, ik zou hier op zijn zachtst gezegd absoluut niet blij mee zijn. Jullie zijn nog niet lang samen wat ook mijn argwaan zou versterken. Dit is echt een lastige situatie! Ik heb helaas geen tips, maar heel veel sterkte. Als mijn man dit zou flikken zou ik echt doordraaien.
anoniem_66459eb69414a wijzigde dit bericht op 16-08-2022 13:28
9.54% gewijzigd

dinsdag 16 augustus 2022 om 13:27
Je komt wel erg controlerend en bezitterig over, dat is voor mij dan weer helemaal niet oké.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 13:25ik erken toch al dat ik hier bovengemiddeld en meer doorgetriggerd wordt dan de meeste andere posters hier? Wat wil je dan nog meer horen? En nee, het woord overdrijven wil ik daar niet voor gebruiken. Want dat vind ik een woord met een hele negatieve en minachtend lading. Overdrijven klinkt alsof het niet mag, alsof het niet ok is dat iemand zich zo voelt.
Als ik op vakantie zou zijn en mijn partner zou de hele tijd vragen stellen over onbelangrijke details dan zou ik die ook niet allemaal apart gaan beantwoorden.
dinsdag 16 augustus 2022 om 13:30
zoals ik al zei: dat vroeg ik SLECHTS 1 keer en dat was toen. 'de hele tijd vragen stellen' was dus echt niet aan de ordeVallendeSterren schreef: ↑16-08-2022 13:27Je komt wel erg controlerend en bezitterig over, dat is voor mij dan weer helemaal niet oké.
Als ik op vakantie zou zijn en mijn partner zou de hele tijd vragen stellen over onbelangrijke details dan zou ik die ook niet allemaal apart gaan beantwoorden.
dinsdag 16 augustus 2022 om 13:31
Uit de OP:
“Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima.”
Of jij het wel of niet prima vindt dat hij een dagtocht met deze vrouw maakte is toch niet relevant? Of had je het hem willen verbieden als je het niet ‘prima’ had gevonden?
Ik heb het idee dat jij denkt dat je überhaupt wat te vinden moet hebben. Hij heeft je echt iedere dag laten weten hoe zijn slaapsituatie was en met wie en hoeveel bedden de slaapzaal had en hoeveel er bezet waren, behalve die ene dag? Overigens zijn er in hostels ook veel gemengde slaapzalen en dit was de enige keer dat er een vrouw sliep?
“Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima.”
Of jij het wel of niet prima vindt dat hij een dagtocht met deze vrouw maakte is toch niet relevant? Of had je het hem willen verbieden als je het niet ‘prima’ had gevonden?
Ik heb het idee dat jij denkt dat je überhaupt wat te vinden moet hebben. Hij heeft je echt iedere dag laten weten hoe zijn slaapsituatie was en met wie en hoeveel bedden de slaapzaal had en hoeveel er bezet waren, behalve die ene dag? Overigens zijn er in hostels ook veel gemengde slaapzalen en dit was de enige keer dat er een vrouw sliep?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

dinsdag 16 augustus 2022 om 13:33
Je overdrijft. Erken voor jezelf dat het misschien iets is uit je verleden (want op deze situatie is het overdrijving, dus het zal wel je allergie zijn) en val je vriend er verder niet mee lastig. Je verziekt namelijk ook een stukje leuke herinnering voor hem ermee. Dat word dan 'Oh ja, die leuke reis waar ik dat gezeur met mijn vriendin later nog over heb gehad'. Dat zou zonde zijn van zijn trip.
dinsdag 16 augustus 2022 om 13:34
nee tuurlijk heeft hij dat niet elke dag laten weten. Maar in de dagen voordat hij hierheen vertrok sliep hij in een kamer alleen in een hostel, dat had hij me laten weten en daar maakte hij een foto van (zonder dat ik er überhaupt iets over vroeg). Toen dus die ene nacht met die vrouw in een kamer en daarna met een groepje mannen.Chienandalou schreef: ↑16-08-2022 13:31Uit de OP:
dinsdag 16 augustus 2022 om 13:42
Je projecteert: Iets dat jij wel zou doen, wordt verheven tot maatstaf voor andere mensen, en als die daar niet aan voldoen, dan schieten ze tekort. En daar moeten ze eindeloos aan herinnerd worden, want jij blijft hangen in het passief-agressieve 'ik had het fijn gevonden als''.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 11:54f: ik vertrouw hem. Het gaat me er meer om dat ik het fijn had gevonden als hij dit gedeeld had of even besproken had. Had ik, als de rollen omgekeerd waren, wel gedaan.
Kom niet met problemen, kom met oplossingen.
Moet hij je alsnog toestemming vragen? Dan zeg jij (volgens je eigen woorden), dat het goed is. Is het dan goed?
Wat is er voor jou nodig om op te houden met 'nou ja ik had het fijner gevonden als' ?
Als je antwoord is 'weet ik niet maar ik had het fijner gevonden als' dan moet je echt stoppen.
kooktmetknoflook wijzigde dit bericht op 16-08-2022 13:46
0.84% gewijzigd
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

dinsdag 16 augustus 2022 om 13:53
Tsja, de kans bestaat dat toen jij hem in de middag vroeg met wie en waar hij zou slapen, hij dat zelfs nog niet eens wist. Hij was toch op trip? En misschien heeft hij het idd verzwegen, als je in app zo communiceert als in dit topic, dan kan ik me dat best voorstellen. Je geeft nogal verschillende signalen af. Dat je iets al dan niet goed vindt bijvoorbeeld, daar heb je toch niets over te zeggen? daar zouden mijn nekharen ook van overend gaan. Hij is backpacken en heeft thuis een potentiële nieuwe liefde van 2 maanden. Dan zit je niet op goedkeuring of discussies over openheid te wachten adh van het boeken van een bed in een gemengde slaapzaal.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 13:34nee tuurlijk heeft hij dat niet elke dag laten weten. Maar in de dagen voordat hij hierheen vertrok sliep hij in een kamer alleen in een hostel, dat had hij me laten weten en daar maakte hij een foto van (zonder dat ik er überhaupt iets over vroeg). Toen dus die ene nacht met die vrouw in een kamer en daarna met een groepje mannen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
dinsdag 16 augustus 2022 om 13:56
Lichaamswarmte werkt heel goed tegen de kou. Ik heb vernomen dat ieder zich in Noorwegen helemaal suf lepelt onder een rendiervel in de hostels.WollenStone schreef: ↑16-08-2022 13:45To, zou je dit minder heftig hebben gevonden als hij niet zo ver weg was geweest? In Noorwegen bijvoorbeeld, ipv Zuid Amerika?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
dinsdag 16 augustus 2022 om 14:06
geloof je het zelf? Volgens mij kom je hier vooral om bevestigd te krijgen dat jij gelijk hebtVelocirapter schreef: ↑16-08-2022 12:32nee, ik dacht er inderdaad nog over na, is dat zo'n ramp? en ik kom hier om er over te praten en het dan vervolgens weer los te kunnen laten. Prima toch?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 16 augustus 2022 om 14:07
waarom?Alelszz schreef: ↑16-08-2022 13:27Ik vind de reacties hier schokkend.

dinsdag 16 augustus 2022 om 14:12
Ik vind het niet respectvol om met zijn 2e met een andere vrouw (als man) of man (als vrouw) op een kamer te gaan slapen. Zelf zou ik dit echt never nooit doen al moest ik dan maar meer geld betalen. Is gewoon niet oke, maar iedereen heeft verschillende normen en waarden. Mijn man denkt er hetzelfde over en zou dit ook absoluut niet doen. Heb dit soort verhalen overigens vaak genoeg gehoord en er gebeurde zogenaamd niks maar vroeg of laat kwam naar boven dat er dan toch wel wat was gebeurd. Zelf ook meegemaakt in vorige relatie en ik was zogenaamd jaloers en wantrouwig blablabla maar uiteindelijk was er gewoon seks geweest.
dinsdag 16 augustus 2022 om 14:18
je bent dus lekker aan projecteren. En prima dat jij het niet ok vindt, maar dat betekent niet dat het niet ok is. Ga niet jouw normen en waarden aan een ander opleggen en doen alsof jij een beter mens bent.Alelszz schreef: ↑16-08-2022 14:12Ik vind het niet respectvol om met zijn 2e met een andere vrouw (als man) of man (als vrouw) op een kamer te gaan slapen. Zelf zou ik dit echt never nooit doen al moest ik dan maar meer geld betalen. Is gewoon niet oke, maar iedereen heeft verschillende normen en waarden. Mijn man denkt er hetzelfde over en zou dit ook absoluut niet doen. Heb dit soort verhalen overigens vaak genoeg gehoord en er gebeurde zogenaamd niks maar vroeg of laat kwam naar boven dat er dan toch wel wat was gebeurd. Zelf ook meegemaakt in vorige relatie en ik was zogenaamd jaloers en wantrouwig blablabla maar uiteindelijk was er gewoon seks geweest.

dinsdag 16 augustus 2022 om 14:22
Volgens mij ga jij helemaal niet bepalen wat ik doe. En wat ok is, verschilt per persoon. Omdat jij het ok vindt, moet het ok zijn dus? Huh. Maar als ik het niet ok vindt dan leg ik mijn waarden en normen op aan anderen. Ja daaag
dinsdag 16 augustus 2022 om 14:24
nee hoor, omdat ik iets ok vind, hoef jij dat niet te vinden. En als jij een partner hebt die er hetzelfde in staat, helemaal prima. Jij zegt alleen dat het niet ok is. Dan stel je dat dat een feit is. Dat is het niet, het is jouw mening. Ik heb een andere mening en dat is prima toch
dinsdag 16 augustus 2022 om 14:26
Ben je wel eens gaan backpacken? Hoe zou je het dan oplossen als je na een lange hike bij het hostel aankomt en er is alleen een gemengde zaal? Buiten slapen?Alelszz schreef: ↑16-08-2022 14:12Ik vind het niet respectvol om met zijn 2e met een andere vrouw (als man) of man (als vrouw) op een kamer te gaan slapen. Zelf zou ik dit echt never nooit doen al moest ik dan maar meer geld betalen. Is gewoon niet oke, maar iedereen heeft verschillende normen en waarden. Mijn man denkt er hetzelfde over en zou dit ook absoluut niet doen. Heb dit soort verhalen overigens vaak genoeg gehoord en er gebeurde zogenaamd niks maar vroeg of laat kwam naar boven dat er dan toch wel wat was gebeurd. Zelf ook meegemaakt in vorige relatie en ik was zogenaamd jaloers en wantrouwig blablabla maar uiteindelijk was er gewoon seks geweest.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
dinsdag 16 augustus 2022 om 14:27
Ik vind op zo’n slaapzaal slapen ook vergelijkbaar met slapen in een vliegtuig of zo. Dan ga je toch ook niet vragen aan je partner of je wel mag gaan slapen omdat je toevallig naast iemand zit of ligt die van het andere geslacht is? En als je toevallig biseksueel bent, moet je maar een privévliegtuig regelen en altijd alleen slapen op privékamers? Het zou bij mij niet opkomen om dit te bespreken met mijn partner. Als hij ernaar vraagt deel ik het wel, maar vergeten te antwoorden op een app gebeurt me ook wel eens.

dinsdag 16 augustus 2022 om 14:29
Zo'n trip zou ik sowieso niet zonder partner doen.Chienandalou schreef: ↑16-08-2022 14:26Ben je wel eens gaan backpacken? Hoe zou je het dan oplossen als je na een lange hike bij het hostel aankomt en er is alleen een gemengde zaal? Buiten slapen?
dinsdag 16 augustus 2022 om 14:32
Vrouw-vrouw en man-man kunnen ook vieze dingen doen onder de lakens hoor. Just sayinAlelszz schreef: ↑16-08-2022 14:12Ik vind het niet respectvol om met zijn 2e met een andere vrouw (als man) of man (als vrouw) op een kamer te gaan slapen. Zelf zou ik dit echt never nooit doen al moest ik dan maar meer geld betalen. Is gewoon niet oke, maar iedereen heeft verschillende normen en waarden. Mijn man denkt er hetzelfde over en zou dit ook absoluut niet doen. Heb dit soort verhalen overigens vaak genoeg gehoord en er gebeurde zogenaamd niks maar vroeg of laat kwam naar boven dat er dan toch wel wat was gebeurd. Zelf ook meegemaakt in vorige relatie en ik was zogenaamd jaloers en wantrouwig blablabla maar uiteindelijk was er gewoon seks geweest.

dinsdag 16 augustus 2022 om 15:23
Alelszz schreef: ↑16-08-2022 14:12Ik vind het niet respectvol om met zijn 2e met een andere vrouw (als man) of man (als vrouw) op een kamer te gaan slapen. Zelf zou ik dit echt never nooit doen al moest ik dan maar meer geld betalen. Is gewoon niet oke, maar iedereen heeft verschillende normen en waarden. Mijn man denkt er hetzelfde over en zou dit ook absoluut niet doen. Heb dit soort verhalen overigens vaak genoeg gehoord en er gebeurde zogenaamd niks maar vroeg of laat kwam naar boven dat er dan toch wel wat was gebeurd. Zelf ook meegemaakt in vorige relatie en ik was zogenaamd jaloers en wantrouwig blablabla maar uiteindelijk was er gewoon seks geweest.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in