Geïrriteerd over actie van vriend
dinsdag 16 augustus 2022 om 10:52
Hoi allemaal,
Van het weekend heeft mijn vriend ( we zijn half jaartje samen) verteld dat hij, toen hij alleen op reis was, een hostelkamer gedeeld heeft met een andere vrouw.
Hij was een paar weken alleen op vakantie in Zuid-Amerika (ik kon niet mee en de reis was al geboekt voordat we elkaar kenden) en zoals dat gaat ontdek je daar allerlei mooie nieuwe plekken en ook nieuwe mensen. Heel leuk voor hem.
Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima. Maar ik veronderstelde dat ze vervolgens apart zouden slapen.
Dit weekend maakte mijn vriend er terloops een grapje over van ‘oja toen in Zuid-Amerika snurkte mijn kamergenote ook heel hard’ . En toen bleek dus dat hij met haar, en alleen dus met haar, een kamer gedeeld had. Geen andere mensen ook in die kamer. Oorspronkelijk was het een 5-persoonskamer, maar omdat ze samen aankwamen hadden ze besloten deze maar met zijn tweeen te delen, ook omdat dat dat goedkoper is. Wat ik dus al een beetje een vreemde stap vind; hij zei geen bijzondere klik met haar te voelen, de volgende dag zouden ze allebei weer een andere kant op gaan, waarom dan een kamer delen puur omdat dat goedkoper is?
Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer, ook omdat wij gewoon nog geappt hebben toen het daar ongeveer 23.00 uur was maar ook omdat ik hem vertrouw en niet vreemd zie gaan. Die vrouw had bovendien ook een vriend.
Wat mij echter dwars zit, is dat hij niet eerder aan mij verteld heeft dat hij die kamer met deze vrouw deelde. Ook niet toen we gezellig aan het appen waren, diezelfde avond. En dat, terwijl ik nog specifiek die middag vroeg waar hij nu zat en met wie. Een kamer delen is toch iets wat redelijk wat intiemer is. Ik denk niet dat ik het heel fijn had gevonden om mijn kamer te delen met een mannelijke reisgenoot die ik amper ken. Vanuit mezelf niet, maar ook niet voor wat het uitstraalt richting mijn vriend. En ik had het fijn gevonden als hij aan mij gevraagd had hoe ik me er bij voel dat hij met een andere vrouw op een kamer slaapt. Ik voel me hierin buitenspel gezet, alsof er door hem geen rekening gehouden is met mijn gevoelens. Volgens hem had hij geen bijzondere klik met haar en er überhaupt niet over nagedacht dat het voor mij fijn was om dit even te delen, hij zag er geen probleem in. Hij heeft de rest van de reis ook kamers gedeeld met mannen en zag dit als ‘ hetzelfde ‘. Daarin snap ik hem wel, maar toch mis ik een stukje empathie van hem richting mij. Zoals ik al zei; ik had hem wel even gevraagd of hij het ok zou vinden als ik met een man op een kamer slaap. Puur omdat ik het fijn vind om eerlijk en open te zijn. Het was ook nog eens meid/vrouw van zijn leeftijd, dus niet zo dat er bijvoorbeeld absoluut geen fysieke aantrekkingskracht zou kunnen zijn. Al met al voelt het alsof hij er absoluut niet over nagedacht heeft hoe dit voor mij zou kunnen voelen, en dat steekt wel. Hij heeft wel zijn excuus aangeboden, gezegd dat hij het wel begrijpt nu hij er zo naar kijkt.
Ik merk dat ik een beetje geïrriteerd ben hierover, ondanks dat we het erover hebben gehad. wat zouden jullie doen?
Van het weekend heeft mijn vriend ( we zijn half jaartje samen) verteld dat hij, toen hij alleen op reis was, een hostelkamer gedeeld heeft met een andere vrouw.
Hij was een paar weken alleen op vakantie in Zuid-Amerika (ik kon niet mee en de reis was al geboekt voordat we elkaar kenden) en zoals dat gaat ontdek je daar allerlei mooie nieuwe plekken en ook nieuwe mensen. Heel leuk voor hem.
Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima. Maar ik veronderstelde dat ze vervolgens apart zouden slapen.
Dit weekend maakte mijn vriend er terloops een grapje over van ‘oja toen in Zuid-Amerika snurkte mijn kamergenote ook heel hard’ . En toen bleek dus dat hij met haar, en alleen dus met haar, een kamer gedeeld had. Geen andere mensen ook in die kamer. Oorspronkelijk was het een 5-persoonskamer, maar omdat ze samen aankwamen hadden ze besloten deze maar met zijn tweeen te delen, ook omdat dat dat goedkoper is. Wat ik dus al een beetje een vreemde stap vind; hij zei geen bijzondere klik met haar te voelen, de volgende dag zouden ze allebei weer een andere kant op gaan, waarom dan een kamer delen puur omdat dat goedkoper is?
Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer, ook omdat wij gewoon nog geappt hebben toen het daar ongeveer 23.00 uur was maar ook omdat ik hem vertrouw en niet vreemd zie gaan. Die vrouw had bovendien ook een vriend.
Wat mij echter dwars zit, is dat hij niet eerder aan mij verteld heeft dat hij die kamer met deze vrouw deelde. Ook niet toen we gezellig aan het appen waren, diezelfde avond. En dat, terwijl ik nog specifiek die middag vroeg waar hij nu zat en met wie. Een kamer delen is toch iets wat redelijk wat intiemer is. Ik denk niet dat ik het heel fijn had gevonden om mijn kamer te delen met een mannelijke reisgenoot die ik amper ken. Vanuit mezelf niet, maar ook niet voor wat het uitstraalt richting mijn vriend. En ik had het fijn gevonden als hij aan mij gevraagd had hoe ik me er bij voel dat hij met een andere vrouw op een kamer slaapt. Ik voel me hierin buitenspel gezet, alsof er door hem geen rekening gehouden is met mijn gevoelens. Volgens hem had hij geen bijzondere klik met haar en er überhaupt niet over nagedacht dat het voor mij fijn was om dit even te delen, hij zag er geen probleem in. Hij heeft de rest van de reis ook kamers gedeeld met mannen en zag dit als ‘ hetzelfde ‘. Daarin snap ik hem wel, maar toch mis ik een stukje empathie van hem richting mij. Zoals ik al zei; ik had hem wel even gevraagd of hij het ok zou vinden als ik met een man op een kamer slaap. Puur omdat ik het fijn vind om eerlijk en open te zijn. Het was ook nog eens meid/vrouw van zijn leeftijd, dus niet zo dat er bijvoorbeeld absoluut geen fysieke aantrekkingskracht zou kunnen zijn. Al met al voelt het alsof hij er absoluut niet over nagedacht heeft hoe dit voor mij zou kunnen voelen, en dat steekt wel. Hij heeft wel zijn excuus aangeboden, gezegd dat hij het wel begrijpt nu hij er zo naar kijkt.
Ik merk dat ik een beetje geïrriteerd ben hierover, ondanks dat we het erover hebben gehad. wat zouden jullie doen?
dinsdag 16 augustus 2022 om 15:38
Dat lees ik in je teksten. Ik beperk me tot je woordgebruik. En daar hoef ik niet ver voor te zoeken: 'ik had het wel okee gevonden, maar....' Dan zeg je dus dat je het níet okee vindt. Dat je dat 1000x doet, maakt het er niet overtuigender op.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 12:31?? waar lees jij dat ik daar niet mee overweg zou kunnen? heb volgens mij al 1000x genoemd dat ik het wel ok had gevonden, maar dat ik het jammer vind dat hij er niet gewoon open over was.
Bovendien schrijf je woorden als 'openheid' en 'transparantie' waar je 'controle' en 'verantwoording' bedoelt. Je redeneert volgens het twijfelachtige principe: als je niets te verbergen hebt, is het niet nodig iets voor jezelf te houden.
Tot slot, de vraag 'wat vind jij ervan als' biedt meer ruimte dan de vraag die je vriend volgens jou had moeten stellen, namelijk ' hoe voelt het voor jou als'. Bij de eerste vraag kun je met elkaar van mening wisselen, maar bij de tweede vraag is het gevoel absoluut (want een gevoel kun je niet ter discussie stellen).
Dat het bij jou blijft knagen, wil niet zeggen dat er dús iets aan de hand is.
Is het misschien zo dat je het daadwerkelijk niet leuk vindt dat je vriend een kamer heeft gedeeld met een vrouw, al was het als een stel backpackers? Dat zou toch kunnen? En dat is dan toch geen ramp, het is maar een gevoel. Betekent niet dat je vriend iets verkeerd heeft gedaan en dat je er wat mee moet.
Ars longa, vita brevis
dinsdag 16 augustus 2022 om 15:51
De hele tekst druipt echter van het wantrouwen.oneenietweer schreef: ↑16-08-2022 11:37Ik word al moe als ik het lees. Complex gedoe.
‘Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer’. Dan is het toch klaar?
Honey, you should see me in a crown
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:12
dat kan. Je zou het ook gewoon kunnen interpreteren zoals ik het bedoel: het prettig vinden als je eerlijk tegen elkaar bent. Dat heeft niks te maken met controledwang maar alles met hoe je graag ziet hoe jij en je partner met elkaar en de relatie omgaan
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:17
Maar je vriend is niet oneerlijk geweest.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 16:12dat kan. Je zou het ook gewoon kunnen interpreteren zoals ik het bedoel: het prettig vinden als je eerlijk tegen elkaar bent. Dat heeft niks te maken met controledwang maar alles met hoe je graag ziet hoe jij en je partner met elkaar en de relatie omgaan
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:18
Ja, zolang het op jouw manier gaat, is het dus ok volgens jou.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 16:12dat kan. Je zou het ook gewoon kunnen interpreteren zoals ik het bedoel: het prettig vinden als je eerlijk tegen elkaar bent. Dat heeft niks te maken met controledwang maar alles met hoe je graag ziet hoe jij en je partner met elkaar en de relatie omgaan
Cum non tum age
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:20
Echt goed verwoord dit.Anna75 schreef: ↑16-08-2022 15:38Dat lees ik in je teksten. Ik beperk me tot je woordgebruik. En daar hoef ik niet ver voor te zoeken: 'ik had het wel okee gevonden, maar....' Dan zeg je dus dat je het níet okee vindt. Dat je dat 1000x doet, maakt het er niet overtuigender op.
Bovendien schrijf je woorden als 'openheid' en 'transparantie' waar je 'controle' en 'verantwoording' bedoelt. Je redeneert volgens het twijfelachtige principe: als je niets te verbergen hebt, is het niet nodig iets voor jezelf te houden.
Tot slot, de vraag 'wat vind jij ervan als' biedt meer ruimte dan de vraag die je vriend volgens jou had moeten stellen, namelijk ' hoe voelt het voor jou als'. Bij de eerste vraag kun je met elkaar van mening wisselen, maar bij de tweede vraag is het gevoel absoluut (want een gevoel kun je niet ter discussie stellen).
Dat het bij jou blijft knagen, wil niet zeggen dat er dús iets aan de hand is.
Is het misschien zo dat je het daadwerkelijk niet leuk vindt dat je vriend een kamer heeft gedeeld met een vrouw, al was het als een stel backpackers? Dat zou toch kunnen? En dat is dan toch geen ramp, het is maar een gevoel. Betekent niet dat je vriend iets verkeerd heeft gedaan en dat je er wat mee moet.
Cum non tum age
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:21
Je weet dat hij niks heeft gedaan, dat het alleen maar slapen was, je zegt zelf dat je het best oké had gevonden, maar toch vind je het een punt, puur om het principe. Ik denk dat je het voor jezelf enorm op zit te blazen en zit te theoretiseren in een cirkeltje zit te redeneren om maar iets te hebben om toch boos te zijn. Zonde, voor een situatie waarin er dus, zoals je zelf al zegt, niks is gebeurd. Pick your battles, bewaar deze houding voor als er een keer wel iets is gebeurd. Hiermee verziek je alleen maar je relatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:25
nee dat zeg ik toch niet? zolang er maar over gepraat wordt en er even op volwassen manier gecheckt wordt wat je partner vindt van een situatie die best vervelend voor je partner KAN zijn. Want nee, niet iedereen is er ok mee als zijn of haar partner alleen met iemand van het andere geslacht op een kamer ligt. Hij wist nog niet hoe ik daar in stond, ik had het fijn gevonden als hij dat even met me besproken gehad. Gewoon, omdat je rekening houdt met je partner en geen vervelende dingen of gevoelens wil veroorzaken in je relatie.
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:27
Ze vertrouwt hem gewoon niet 100%. Ze wil helemaal niet dat hij het anders had aangepakt, ze wil dat hij het niet had gedaan. Kan ik me onder de omstandigheden wel iets bij voorstellen. Ver weg van alle verantwoordelijkheden, lekker vrij op vakantie en dan een nachtje met een gezellige vrouw op één kamer. Zal die jongen normaal best te vertrouwen zijn maar een foutje is zo gemaakt

If you need a hug, give it to someone else.
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:29
Je zegt het idd niet letterlijk, maar in bovenstaande tekst.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 16:25nee dat zeg ik toch niet? zolang er maar over gepraat wordt en er even op volwassen manier gecheckt wordt wat je partner vindt van een situatie die best vervelend voor je partner KAN zijn. Want nee, niet iedereen is er ok mee als zijn of haar partner alleen met iemand van het andere geslacht op een kamer ligt. Hij wist nog niet hoe ik daar in stond, ik had het fijn gevonden als hij dat even met me besproken gehad. Gewoon, omdat je rekening houdt met je partner en geen vervelende dingen of gevoelens wil veroorzaken in je relatie.
Cum non tum age
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:30
Waar ligt dan de grens? Er zijn ook mensen die er al niet oké mee zijn als hun partner praat met een ander. Moet je vriend dan ook eerst met jou overleggen hoe jij "erin staat"? Moet je in een beginnende relatie álles overleggen wat je doet, aangezien je dan nog niet weet hoe jaloers en bezitterig de ander is?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zoiets hebben van: als dit of dat geen optie is bij mijn partner dan is het gewoon niet de partner voor mij, want ik wil dat gewoon kunnen doen. Of het nu gaat om praten met een ander, koffie drinken met een ander of tijdens het backpacken op een kamer slapen met de ander.
En daar komen we dan gaandeweg wel achter.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zoiets hebben van: als dit of dat geen optie is bij mijn partner dan is het gewoon niet de partner voor mij, want ik wil dat gewoon kunnen doen. Of het nu gaat om praten met een ander, koffie drinken met een ander of tijdens het backpacken op een kamer slapen met de ander.
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:32
ja, precies en mijn punt is dan dus dat ik en mijn gevoelens in deze situatie volledig genegeerd zijn, dat daar geen oog voor is en dat er iets verzwegen is. Natuurlijk hadden we ook nog maar 2 maanden iets, en zoiets moet misschien ook nog wat groeien.Susan schreef: ↑16-08-2022 16:21Je weet dat hij niks heeft gedaan, dat het alleen maar slapen was, je zegt zelf dat je het best oké had gevonden, maar toch vind je het een punt, puur om het principe. Ik denk dat je het voor jezelf enorm op zit te blazen en zit te theoretiseren in een cirkeltje zit te redeneren om maar iets te hebben om toch boos te zijn. Zonde, voor een situatie waarin er dus, zoals je zelf al zegt, niks is gebeurd. Pick your battles, bewaar deze houding voor als er een keer wel iets is gebeurd. Hiermee verziek je alleen maar je relatie.
Voor sommige mensen geen groot punt, voor mij iets waar ik me niet zo prettig bij voel (want lees: allergie). En dan ga ik dat niet doorslikken of verbergen voordat ik het afgehandeld heb.
Soit. Ik ga er geen battle van maken, want we het al besproken, mijn punt was duidelijk en we hebben afspraken gemaakt erover voor de toekomst.
En voor mij is mijn irritatie inmiddels ook al een tijdje verdwijnen dankzij het schrijven hier. Zo gaat dat bij mij: bespreken als er iets is, uitpluizen waar het vandaan komt en er iets mee doen en dan weer verder.
Dus (oprecht) bedankt voor jullie input!
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:34
tuurlijk niet, praten met iemand is voor mij van nogal een ander kaliber dan alleen op de kamer slapen met iemand van het andere geslacht (als je hetero bent)Susan schreef: ↑16-08-2022 16:30Waar ligt dan de grens? Er zijn ook mensen die er al niet oké mee zijn als hun partner praat met een ander. Moet je vriend dan ook eerst met jou overleggen hoe jij "erin staat"? Moet je in een beginnende relatie álles overleggen wat je doet, aangezien je dan nog niet weet hoe jaloers en bezitterig de ander is?
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:34
Dat is jouw mening. Heb je zelf wel eens zo’n reis gedaan en in hostels geslapen? Hij kon immers vooraf ook niet weten dat de 5 persoonskamer uiteindelijk maar met 2 bezet werd, er hadden op ieder moment nog allerlei andere mensen een bed op die kamer gekregen kunnen hebben. En kosten drukken op zo’n reis lijkt me ook vrij normaal, iedere dag een privékamer loopt ook in de papieren, als die al aanwezig is.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 16:25nee dat zeg ik toch niet? zolang er maar over gepraat wordt en er even op volwassen manier gecheckt wordt wat je partner vindt van een situatie die best vervelend voor je partner KAN zijn. Want nee, niet iedereen is er ok mee als zijn of haar partner alleen met iemand van het andere geslacht op een kamer ligt. Hij wist nog niet hoe ik daar in stond, ik had het fijn gevonden als hij dat even met me besproken gehad. Gewoon, omdat je rekening houdt met je partner en geen vervelende dingen of gevoelens wil veroorzaken in je relatie.
En verder lijkt het mij heel vreemd om iemand die je net 2 maanden kent vooraf toestemming te moeten vragen voor iedere scheet die je laat op reis. Want dat zij met 2en een trip gingen doen had ook je ‘prima’ nodig volgens jou?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:45
Hij had dus om toestemming moeten vragen bij je.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 16:25nee dat zeg ik toch niet? zolang er maar over gepraat wordt en er even op volwassen manier gecheckt wordt wat je partner vindt van een situatie die best vervelend voor je partner KAN zijn. Want nee, niet iedereen is er ok mee als zijn of haar partner alleen met iemand van het andere geslacht op een kamer ligt. Hij wist nog niet hoe ik daar in stond, ik had het fijn gevonden als hij dat even met me besproken gehad. Gewoon, omdat je rekening houdt met je partner en geen vervelende dingen of gevoelens wil veroorzaken in je relatie.
Is het wel eens bij je opgekomen dat je vriend die dame op geen enkel moment zag als iemand waar hij intiem mee zou kunnen raken en hij daarom niet erover nadacht of jij het vervelend zou kunnen vinden? Waarom ga je direct uit van het negatieve?
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:45
Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 16:32ja, precies en mijn punt is dan dus dat ik en mijn gevoelens in deze situatie volledig genegeerd zijn, dat daar geen oog voor is en dat er iets verzwegen is. Natuurlijk hadden we ook nog maar 2 maanden iets, en zoiets moet misschien ook nog wat groeien.
Voor sommige mensen geen groot punt, voor mij iets waar ik me niet zo prettig bij voel (want lees: allergie). En dan ga ik dat niet doorslikken of verbergen voordat ik het afgehandeld heb.
Soit. Ik ga er geen battle van maken, want we het al besproken, mijn punt was duidelijk en we hebben afspraken gemaakt erover voor de toekomst.
En voor mij is mijn irritatie inmiddels ook al een tijdje verdwijnen dankzij het schrijven hier. Zo gaat dat bij mij: bespreken als er iets is, uitpluizen waar het vandaan komt en er iets mee doen en dan weer verder.
Dus (oprecht) bedankt voor jullie input!
Maar het is toch niet gezond om dit te zeggen over een situatie waarbij vriend iets onbenulligs niet heeft benoemd?
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:53
Jazeker, dat laatste realiseer ik steeds beter. En ik realiseer daarmee ook dat mijn ‘mannenbeeld’ misschien een beetje verpest is. Dat mannen richting veel vrouwen dus ook oprecht geen aantrekkingskracht kunnen voelen. Ik heb zelf misschien alleen teveel sh*t meegemaakt op dit vlak (mannen die vrijwel altijd puntje bij paaltje sex wilden hebben terwijl ik daar naïef en onschuldig instond, ook terwijl ze al relaties hadden) waardoor ik in het algemeen een beetje een beeld heb van mannen dat ze daar veel mee bezig zijn of niet goed met dat soort situaties (samen op 1 kamer slapen) om kunnen gaan. Daardoor is ‘samen een kamer delen’ voor mij ook ‘een ding’ geworden.Foux schreef: ↑16-08-2022 16:45Hij had dus om toestemming moeten vragen bij je.
Is het wel eens bij je opgekomen dat je vriend die dame op geen enkel moment zag als iemand waar hij intiem mee zou kunnen raken en hij daarom niet erover nadacht of jij het vervelend zou kunnen vinden? Waarom ga je direct uit van het negatieve?
Ik denk dat mijn vriend gewoon een eerlijke lieverd is en dat ik daar soms ook weer aan moet wennen. Dat zijn referentiekader veel schoner en onschuldiger is dan het mijne. Dus kortom: ik zie ook mijn eigen gebreken wel in.
velocirapter wijzigde dit bericht op 16-08-2022 16:59
6.24% gewijzigd
dinsdag 16 augustus 2022 om 16:55
Nouja, het punt is dus dat ik dit niet als iets onbenulligs zag. Maar ik heb wellicht dus een nogal krom beeld bij ‘bij elkaar slapen’. De keren dat ik dat heb gedaan met een (onbekende) man was er altijd wel iets van aantrekkingskracht of verleiding of een poging tot intiemer worden van hun kant aanwezig. Waardoor misschien bij een ‘goedzak’ zoals mijn vriend, mijn eigen referentiekader van ‘samen een kamer delen’ meer beladen was dan wat het voor hem is.ZuurSnoepje schreef: ↑16-08-2022 16:45Maar het is toch niet gezond om dit te zeggen over een situatie waarbij vriend iets onbenulligs niet heeft benoemd?
En ik zie hier dus ook dat er veel andere vrouwen zijn die ‘samen op een kamer slapen’ heel luchtig opvatten. Voor mij een reden om dus ook mijn referentiekader erbij, te onderzoeken.
dinsdag 16 augustus 2022 om 17:03
Een bed in een dorm room waar ieder moment iedereen in en uit kan lopen is wat anders dan een hotelkamer met een luxe double bed.Velocirapter schreef: ↑16-08-2022 16:55Nouja, het punt is dus dat ik dit niet als iets onbenulligs zag. Maar ik heb wellicht dus een nogal krom beeld bij ‘bij elkaar slapen’. De keren dat ik dat heb gedaan met een (onbekende) man was er altijd wel iets van aantrekkingskracht of verleiding of een poging tot intiemer worden van hun kant aanwezig. Waardoor ik misschien bij een ‘goedzak’ zoals mijn vriend, mijn eigen referentiekader van ‘samen een kamer delen’ meer beladen was dan wat het voor hem is.
En ik zie hier dus ook dat er veel andere vrouwen zijn die ‘samen op een kamer slapen’ heel luchtig opvatten. Voor mij een reden om dus ook mijn referentiekader erbij, te onderzoeken.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
dinsdag 16 augustus 2022 om 17:05
Ik kan eerlijk zeggen dat ik het nu wel losgelaten heb. Maar toch blijf ik transparantie een belangrijk iets vinden. We moeten samen uitzoeken en ontdekken bij welke mate van transparantie we ons allebei prettig voelen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in