Geïrriteerd over actie van vriend

16-08-2022 10:52 241 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Van het weekend heeft mijn vriend ( we zijn half jaartje samen) verteld dat hij, toen hij alleen op reis was, een hostelkamer gedeeld heeft met een andere vrouw.
Hij was een paar weken alleen op vakantie in Zuid-Amerika (ik kon niet mee en de reis was al geboekt voordat we elkaar kenden) en zoals dat gaat ontdek je daar allerlei mooie nieuwe plekken en ook nieuwe mensen. Heel leuk voor hem.
Hij had eerder in een hostel een groepje mensen ontmoet, en ging door op reis naar een andere plek. Die vrouw wilde daar toevallig ook heen en ze zijn samen daar heengegaan en hebben een dag een soort tocht samen met zn 2en gemaakt. Ook dus al alleen met zn 2e, maar dat vond ik wel prima. Maar ik veronderstelde dat ze vervolgens apart zouden slapen.
Dit weekend maakte mijn vriend er terloops een grapje over van ‘oja toen in Zuid-Amerika snurkte mijn kamergenote ook heel hard’ . En toen bleek dus dat hij met haar, en alleen dus met haar, een kamer gedeeld had. Geen andere mensen ook in die kamer. Oorspronkelijk was het een 5-persoonskamer, maar omdat ze samen aankwamen hadden ze besloten deze maar met zijn tweeen te delen, ook omdat dat dat goedkoper is. Wat ik dus al een beetje een vreemde stap vind; hij zei geen bijzondere klik met haar te voelen, de volgende dag zouden ze allebei weer een andere kant op gaan, waarom dan een kamer delen puur omdat dat goedkoper is?

Ik vertrouw hem er wel in dat er niks raars gebeurd is op die kamer, ook omdat wij gewoon nog geappt hebben toen het daar ongeveer 23.00 uur was maar ook omdat ik hem vertrouw en niet vreemd zie gaan. Die vrouw had bovendien ook een vriend.
Wat mij echter dwars zit, is dat hij niet eerder aan mij verteld heeft dat hij die kamer met deze vrouw deelde. Ook niet toen we gezellig aan het appen waren, diezelfde avond. En dat, terwijl ik nog specifiek die middag vroeg waar hij nu zat en met wie. Een kamer delen is toch iets wat redelijk wat intiemer is. Ik denk niet dat ik het heel fijn had gevonden om mijn kamer te delen met een mannelijke reisgenoot die ik amper ken. Vanuit mezelf niet, maar ook niet voor wat het uitstraalt richting mijn vriend. En ik had het fijn gevonden als hij aan mij gevraagd had hoe ik me er bij voel dat hij met een andere vrouw op een kamer slaapt. Ik voel me hierin buitenspel gezet, alsof er door hem geen rekening gehouden is met mijn gevoelens. Volgens hem had hij geen bijzondere klik met haar en er überhaupt niet over nagedacht dat het voor mij fijn was om dit even te delen, hij zag er geen probleem in. Hij heeft de rest van de reis ook kamers gedeeld met mannen en zag dit als ‘ hetzelfde ‘. Daarin snap ik hem wel, maar toch mis ik een stukje empathie van hem richting mij. Zoals ik al zei; ik had hem wel even gevraagd of hij het ok zou vinden als ik met een man op een kamer slaap. Puur omdat ik het fijn vind om eerlijk en open te zijn. Het was ook nog eens meid/vrouw van zijn leeftijd, dus niet zo dat er bijvoorbeeld absoluut geen fysieke aantrekkingskracht zou kunnen zijn. Al met al voelt het alsof hij er absoluut niet over nagedacht heeft hoe dit voor mij zou kunnen voelen, en dat steekt wel. Hij heeft wel zijn excuus aangeboden, gezegd dat hij het wel begrijpt nu hij er zo naar kijkt.

Ik merk dat ik een beetje geïrriteerd ben hierover, ondanks dat we het erover hebben gehad. wat zouden jullie doen?
MollyMalone schreef:
16-08-2022 17:24
Dit probleem lost zich vanzelf op, TO. Als je tegen je vriend net zo moeilijk doet als hier, is 'ie zo weg.

Sjongejongejongejonge zeg, wat een haarkloverij.
Oja, want een man blijft inderdaad alleen maar als je als vrouw zijnde inslikt, niks bespreekt, lief doet, inschikkelijk bent en je eigen gevoelens en ideeen/wensen wegwuift. Als je kortom, een perfect poppetje zonder menselijke randjes en behoeften bent. Want dat is echte liefde! Bedankt voor de herinnering, ik zal nooit meer iets van mezelf aan hem laten zien wat ‘moeilijk’ kan zijn :facepalm:
Velocirapter schreef:
16-08-2022 17:33
Oja, want een man blijft inderdaad alleen maar als je als vrouw zijnde inslikt, niks bespreekt, lief doet, inschikkelijk bent en je eigen gevoelens en ideeen/wensen wegwuift. Als je kortom, een perfect poppetje zonder menselijke randjes en behoeften bent. Want dat is echte liefde! Bedankt voor de herinnering, ik zal nooit meer iets van mezelf aan hem laten zien wat ‘moeilijk’ kan zijn :facepalm:
Nee hoor
Leuke mannen trekken leuke vrouwen aan en vice versa
Gezeik levert gezeik op
Velocirapter schreef:
Nee hoor, zo is het niet, maar ik blijf er wel bij: pick your battles.

Jouw battle gaat nu niet over iets wat je daadwerkelijk een probleem vindt, maar iets wat je mogelijk een probleem had kunnen vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Velocirapter schreef:
Inslikken houden mannen wel van doorgaans ja.
Honey, you should see me in a crown
Je snapt echt niet waarom hij die kamer met haar deelde puur omdat het goedkoper is? Volgens mij zit het antwoord in de laatste vijf woorden van jouw vraag.

In hostels is het normaal om met anderen op een kamer te slapen. Mannen en vrouwen. Ik snap dus helemaal niets van dat je je hier zo enorm druk om maakt.
Lila-Linda schreef:
16-08-2022 17:45
Nee hoor
Gezeik levert gezeik op
En dat na net een half jaar samen. Elke persoon met een beetje gezond verstand zou er de brui aan geven.
Honey, you should see me in a crown
Velocirapter schreef:
Dat zegt toch helemaal niemand?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Susan schreef:
16-08-2022 17:46
Nee hoor, zo is het niet, maar ik blijf er wel bij: pick your battles.

Jouw battle gaat nu niet over iets wat je daadwerkelijk een probleem vindt, maar iets wat je mogelijk een probleem had kunnen vinden.
ik snap je, maar het is echt geen battle en dat wil ik er ook niet van maken. We hebben het er misschien een kwartier over gehad, ik heb hier geventileerd en thats it :)
velocirapter wijzigde dit bericht op 16-08-2022 18:04
0.67% gewijzigd
Maarre… wat wil je met dit topic eigenlijk? Het komt op mij over alsof je je rigen stelling/ gevoel/ gedrag aan het verdedigen bent. Gaat in cirkels zeg maar: reageerders zeggen dat het niet erg is/ dat je overdrijft/ dat zij zelf geen probleem zien, jij reageert met: ik vind het belangrijk dat hij dit soort dingen wél gelijk checkt/ dat hij respect toont en aan mijn gevoelens denkt>> status quo.

** Je reactie is veranderd, ik begrijp het nu beter (gezien je ervaring met mannen)
dip wijzigde dit bericht op 16-08-2022 18:13
9.43% gewijzigd
Lila-Linda schreef:
16-08-2022 17:45
Nee hoor
Gezeik levert gezeik op
klopt, daarom zijn we ook bij elkaar :). En ik zie dit dus niet als gezeik, verre van. Prima als jij dat wel doet maar bij gezeik heb ik een totaal ander beeld dan dit.

Ik laat het hier nu bij, m'n doel is bereikt en nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal.
Destiny schreef:
16-08-2022 17:48
Je snapt echt niet waarom hij die kamer met haar deelde puur omdat het goedkoper is? Volgens mij zit het antwoord in de laatste vijf woorden van jouw vraag.

In hostels is het normaal om met anderen op een kamer te slapen. Mannen en vrouwen. Ik snap dus helemaal niets van dat je je hier zo enorm druk om maakt.
klopt, maar dat wist ik dus niet. Geen ervaring met dit soort reizen. Wel eens in een hostel geslapen maar dat was met een hele groep, niet enkel met 2 personen.
Velocirapter schreef:
16-08-2022 18:00
ik snap je, maar het is echt geen battle en dat wil ik er ook niet van maken. We hebben het er misschien een kwartier over gelaten, ik heb hier geventileerd en thats it :)
Maar je bent wel geïrriteerd. Terwijl hij nota bene zijn excuus heeft aangeboden. Eerlijk gezegd vind ik dat, voor wat er gebeurd is, al heel wat.

Bovendien is je vraag: wat zouden jullie doen. Als het al is uitgepraat en klaar, dan is het enige antwoord toch: helemaal niks?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Velocirapter schreef:
16-08-2022 18:04
klopt, maar dat wist ik dus niet. Geen ervaring met dit soort reizen. Wel eens in een hostel geslapen maar dat was met een hele groep, niet enkel met 2 personen.
Mijn tip: vertrouw je vriend. Tenzij hij aanleiding geeft voor wantrouwen. Maar dan is het tijd om je koffers te pakken.
Sorry, niet goed gelezen.
dip wijzigde dit bericht op 16-08-2022 18:11
94.60% gewijzigd
Velocirapter schreef:
16-08-2022 18:04
Je hebt er geen ervaring mee, maar bent/was wel boos op je vriend hierover. In het kader van interesse tonen, transparatie en openheid: misschien een idee om je in te lezen in hoe hostels werken of je vriend vragen hoe en wat alvorens je eigen idee over ‘kamer delen’ op hem te projecteren?
Wanna grow up to be
Be a debaser
.
Velocirapter schreef:
Een partner die je wantrouwt is voor mij heel onaantrekkelijk. Dit was geen bespreken.
Velocirapter schreef:
16-08-2022 18:02
klopt, daarom zijn we ook bij elkaar :). En ik zie dit dus niet als gezeik, verre van. Prima als jij dat wel doet maar bij gezeik heb ik een totaal ander beeld dan dit.

Ik laat het hier nu bij, m'n doel is bereikt en nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal.
Welk doel?
Ik kan me wel voorstellen dat je het een 'raar' idee vindt, jouw vriend samen met een andere vrouw slapen en het feit dat hij dit verzwegen heeft, maakt het voor jou verdacht.
Afgaande op je OP, denk ik echter dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ik denk dat je vriend het heeft verzwegen omdat hij zelf misschien ook wel het idee had dat het misschien verdacht was ondanks dat hij er zelf totaal geen bedoelingen mee heeft gehad en het in dit geval voor hem geen verschil maakte of het nu een man of vrouw was met wie hij de kamer gedeeld heeft.
Jole schreef:
16-08-2022 18:49
Ik kan me wel voorstellen dat je het een 'raar' idee vindt, jouw vriend samen met een andere vrouw slapen en het feit dat hij dit verzwegen heeft, maakt het voor jou verdacht.
Afgaande op je OP, denk ik echter dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ik denk dat je vriend het heeft verzwegen omdat hij zelf misschien ook wel het idee had dat het misschien verdacht was ondanks dat hij er zelf totaal geen bedoelingen mee heeft gehad en het in dit geval voor hem geen verschil maakte of het nu een man of vrouw was met wie hij de kamer gedeeld heeft.
Meeste mensen zijn hier vrouw
Neuken jullie echt met elke vent die je tegenkomt op vakantie? Zijn wij vrouwen zo slecht te vertrouwen?
Jeetje
Velocirapter schreef:
Het valt mij op dat je de neiging hebt eenvoudige opmerkingen meteen in het extreme te trekken wat een gesprek/discussie meestal ook niet prettiger maakt. Daar zou ik alert op zijn, de volgende keer dat je vriend in jouw ogen een ‘misstap’ maakt.
Lila-Linda schreef:
16-08-2022 19:01
Neuken jullie echt met elke vent die je tegenkomt op vakantie? Zijn wij vrouwen zo slecht te vertrouwen?
Jeetje
Vrouwen die alleenreizende mannen in een relatie bespringen in een veel te krap stapelbedje met de mogelijkheid dat er ieder moment iemand binnen kan komen zijn een heuse plaag jeweettog
Wanna grow up to be
Be a debaser
Lila-Linda schreef:
16-08-2022 19:01
Jeetje
Neuh, voor de vrouwen ben ik niet bang, die neuken niet elke vent, andersom neuken mannen vrouwen wel
Jole schreef:
16-08-2022 22:15
Neuh, voor de vrouwen ben ik niet bang, die neuken niet elke vent, andersom neuken mannen vrouwen wel

Ook lang niet elke man. En daar is een vrouw ook nog zelf bij om nee te zeggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jole schreef:
16-08-2022 22:15
Elke man die een vrouw neukt heeft dus een vrouw gevonden die ook wil neuken. Die hoeveelheden mannen en vrouwen die met elkaar neuken moeten dus redelijk gelijk zijn. Of denk jij dat er een klein aantal vrouwen is die met alle geile mannen seks heeft terwijl de rest ze afwijst?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven