Windows 10 of 11 voor onze zoon

17-08-2022 22:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze zoon gaat naar brugklas bb op Aeres collega.
We hebben een laptop aangeschaft. Nu komt in scherm bij installatie of we Windows 10 of 11 willen installeren.
Wat adviseren jullie?
Ik zou 11 doen, die wordt het langste ondersteund.
Wat adviseert school?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Let je op dat je ( 10 en 11) de juiste mode neemt, niet de s mode kiezen hoor. Dat is echt ruk. Dan kan je alleen apps uit de store gebruiken, heb je niets aan.
Wissewis schreef:
17-08-2022 22:06
Wat adviseert school?
De laptops op school die we konden kopen/huren hebben Windows 10.
Mijn man zegt we doen 11, ik denk dan laat hem hetzelfde als klasgenoten hebben..
Marianka schreef:
17-08-2022 22:07
De laptops op school die we konden kopen/huren hebben Windows 10.
Mijn man zegt we doen 11, ik denk dan laat hem hetzelfde als klasgenoten hebben..
Je kan wel van 10 naar 11 eventueel, maar ik weet niet of je eens 11 geïnstalleerd is nog naar 10 kan.

Ik zou zelf veiligheidshalve dus eerder voor 10 gaan. 11 kan dan altijd nog.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou de meest recente kiezen? 11 dus
Ik zou voor de nieuwste gaan. Wordt langer ondersteund en als je 10 hebt moet je uiteindelijk toch ook een keer overstappen denk ik.
Als de klAsgenoten 10 hebben, zou ik dat doen

Upgraden kan altijd nog
Wissewis schreef:
17-08-2022 22:09
Je kan wel van 10 naar 11 eventueel, maar ik weet niet of je eens 11 geïnstalleerd is nog naar 10 kan.

Ik zou zelf veiligheidshalve dus eerder voor 10 gaan. 11 kan dan altijd nog.
Terug naar 10 kan ook gewoon als je tech savvy bent. Maar tussen 10 en 11 zit niet heel veel verschil, dus ik zou het de moeite niet vinden om 10 te houden. Later naar 11 gaan is juist kak als je niet wilt formatteren, althans toen van Vista naar 7 was het echt janken geblazen met drivers die corrupt raakten als je een bestaande installatie wilde upgraden. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo’n drama is.
Het gaat er ook om dat alle schoolprogramma's ect er goed op draaien. Dat kan wel eens niet geval zijn bij 11. Dus ik zou windows 10 doen, niet de s mode.
Onze IT-er vindt het vanzelfsprekend om altijd de nieuwste versie te kiezen, dus in dit geval Windows 11.
Als iemand die ICT studeert op school zeg ik 10. De meeste applicaties worden nog niet ondersteund door windows 11. Je kan later altijd nog naar windows 11 als hij dat uiteindelijk wilt :)
Super bedankt voor alle reacties!
Bedankt voor de moeite van reageren.

We hebben de 10 gedaan zonet.
parbleumondieu schreef:
17-08-2022 22:49
Onze IT-er vindt het vanzelfsprekend om altijd de nieuwste versie te kiezen, dus in dit geval Windows 11.
De ITer van school vaak niet. ;-)
Windows 11 is ruk.
Honey, you should see me in a crown
Maakt geen drol uit. Het ziet er wat anders uit maar 99% werkt het zelfde. Het is in ieder geval niet nadelig en ze kunnen er zelfs profijt van hebben.

Eurus schreef:
18-08-2022 09:01
Windows 11 is ruk.

Nutteloze bijdrage die nergens op slaat.

Meram schreef:
17-08-2022 23:20
Als iemand die ICT studeert op school zeg ik 10. De meeste applicaties worden nog niet ondersteund door windows 11. Je kan later altijd nog naar windows 11 als hij dat uiteindelijk wilt :)

Dat klopt niet, zo goed als de meeste gangbare apps worden prima ondersteund. Ik zou je school eerst maar eens afmaken voordat je dat soort opmerkingen maakt.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Marianka schreef:
18-08-2022 00:14

Waarom geen Windows 11?
Marianka schreef:
18-08-2022 00:14

Prima keuze. Werk zelf veel met Windows 10, voor allerhande zaken. Video bewerking, graphisch etc. En Windows 10 werkt prima. Slechte ervaringen met gelijk overstappen naar de nieuwste software versie.

Vind ook Windows 10 makkelijker en overzichtelijker in gebruik.

Zodra dat ook bij Windows 11 het geval is, zal ik waarschijnlijk overstappen, maar nu nog niet.
Ik heb nog even gevraagd per mail aan it van middelbare school dochter, windows 10 is nog steeds het advies.

Voor aantal schoolprogramma's waarmee zij werken is windows 11 niet oke.
Dank voor jullie toevoegingen!
Blij met de keuze voor 10.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven