Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
fashionvictim schreef:
20-08-2022 23:22
Maar dat was mijn suggestie ook helemaal niet. Ik zei dat het wellicht minder energie kost om het gewoon over je heen te laten komen en gewoon te doen wat je ging doen, maar je erbij neer te leggen dat je elkaar tegen komt en daar niet te zwaar aan te tillen. En daarbij gaf ik de tip om het gewoon te zien als gezellige mensen zoals je die zo vaak tegen komt op vakantie. De ene dag heb je wel zin om op je strandbedje wat te kletsen over van alles en nog wat, de andere dag komen ze naast je liggen en lees je gewoon je boek. De ene dag is er na de minidisco nog een pubquiz en vorm je een team, de andere dag zeg je "doeg, fijne avond he!" en ga je ergens anders zitten of wat wandelen of weet ik veel wat. Gewoon, vakantie vieren dus.
Maar het is bij deze dame zo (zo komt het iig over) dat je íedere keer als je haar tegenkomt, jezelf moet verdedigen dat je echt geen zin hebt om samen iets te ondernemen. Je komt er gewoon niet van af.
Mensen die je ter plekke ontmoet, en af en toe tegenkomt, die snappen veel beter dat je even op je zelf wil zijn, maar deze dame "kent" jou, en denkt echt dat ze samen met haar vrienden op vakantie is.
fashionvictim schreef:
20-08-2022 20:03
Maar dan boek je meestal toch niet zo'n all inclusive resort met allerlei entertainment en vermaak? Alleen al het feit dat je dan elke dag op vaste tijden op vaste plekken gaat eten zorgt er toch sowieso voor dat je op dag 3 al steeds dezelfde koppen ziet omdat die kennelijk precies hetzelfde ontbijtritme hebben als jij? Of dat je elke middag dezelfde mensen bij de zwembadbar ziet zitten? Nou, als je dan ook nog je kind een paar keer naar de minidisco hebt gebracht dan wordt het heel awkward om géén gedag te zeggen die ouders van dat kindje waar jouw kind steeds mee danst.
Je kunt best naar AI gaan zonder contacten te leggen. :lol: Tweemaal naar een AI geweest, maar ja, wij gingen duiken/snorkelen/zwemmen in zee. En bleven ver van de Nederlandse enclave bij het zwembad.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jeetje wat een rot situatie baggal ik wens je veel sterkte en wijsheid toe het is echt niet normaal wat die vrouw wil en ik.hoop dat je op een normale manier uit kunt komen en toch je eigen ding kan doen
@baggal, wellicht kun je het volgende proberen.

Kennis: we willen zo graag met jullie een boottochtje maken.
Jij: Dat begrijp ik, maar wij willen dat niet. Ik spreek je later wel weer. (Weglopen)

Kennis: we willen graag samen eten.
Jij: Dat begrijp ik, maar wij gaan met z’n drieën als gezin eten. Eet smakelijk straks! (Weglopen)

Kennis: We wachten op jullie op het strand.
Jij: dat hoeft niet. Wij gaan niet naar het strand (demp whatsapp voor x tijd)

Dit alles uiteraard met een lach en zo vriendelijk mogelijk. Je moet haar geen ruimte geven waardoor jij je moet verdedigen. Wel zo fijn voor jou.
We’re all mad here
Ik snap niet helemaal wat er is gebeurd tussen het gesprek toen bij die kennis thuis (toen ze het leek te snappen) en nu. Heeft ze gewoon verdrongen blijkbaar.

Die man laat het overigens ook allemaal nogal gebeuren vind ik. Volgens mij snapt hij prima dat Baggal en gezin er niet op zitten te wachten.
Ze is iemand die haar eigen plan trekt en dan niet luistert naar de ander. Vandaag was wisselend. Ze staan veel later op dan wij (dus dat komt prima uit) en overdag geen “last” gehad. En toch wel weer een kleine aanvaring gehad.

Vanmiddag dropte ik SA voor het eerst bij de kids club. SA had gezien dat er tijdens de kinder disco medailles werden uitgedeeld en wilde ook naar kids club. T. stond daar met L. vanmiddag dus gewoon een casual praatje gemaakt en daarna mijn eigen gang gegaan. Anderhalf uur later kom ik SA ophalen. Die was echter reeds door T. opgehaald en ze waren weliswaar BIJ de kids club op het terrein, maar ze deed niet meer mee met de activiteiten. L. vond de kids club niet leuk (hij is heel verlegen, super lief en gevoelig) en zijn moeder werd gebeld dat hij opgehaald moest worden. Dan bedenkt T. dat het voor L. leuk is dat SA ook uit de kids club getrokken wordt (terwijl ze het volgens de staff daar prima naar haar zin had). Kijk, daar kan ik dus echt niet goed tegen (de kids club had haar ook niet mogen meegeven trouwens), maar dat ze dan gewoon doet zonder te appen vind ik super irritant. Als SA het leuk heeft, kan SA nog wel meedoen. SA vervolgens in tranen, omdat ze vanavond bij de kinder disco geen medaille krijgt (je moet meedoen met de activiteiten) en ik denk alleen: waarom zonder overleg?! Nou is inmiddels wel duidelijk dat ze morgen alsnog een medaille kan “halen”, maar het hele drama had gewoon voorkomen kunnen worden als ze gewoon alleen L. had opgehaald. Ik heb haar daar wel op aangesproken en dan “snapt” ze het, althans dat zegt ze… maar ondertussen…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Die vrouw spoort niet. Wel heel goed materiaal voor de film. Ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Je kan wel alle toenaderingen afweren, maar het is moeilijk van tevoren te bedenken dat je moet zeggen: "Ik wil niet dat je SA van de kidsclub meeneemt."
Bizar joh! Ik zit gewoon plaatsvervangend te balen voor jullie vakantie. Ik snap dat je het destijds financieel niet wilde omboeken maar je gaat toch denken op deze manier of dat toch geen betere optie was geweest.

Zou het gewoon in de herfstvakantie goed overdoen.
Pff gekmakend; ik zou ook echt not amused zijn. Ik voel zelfs vanuit hier echt de neiging om te roepen Rot. Óp. Mens!

Kun je anders niet haar man opzoeken en nogmaals aan hem duidelijk maken dat je niet van al dit gedoe gediend bent en dat je geén gezelschap of bemoeienis of wát dan ook wil. Dan kan hij het haar nog eens vertellen, want zij heeft zo'n gigantisch bord voor haar kop dat praten met haar geen zin heeft.
Here am I in my little bubble
Baggal schreef:
21-08-2022 17:51
Ze is iemand die haar eigen plan trekt en dan niet luistert naar de ander. Vandaag was wisselend. Ze staan veel later op dan wij (dus dat komt prima uit) en overdag geen “last” gehad. En toch wel weer een kleine aanvaring gehad.

Vanmiddag dropte ik SA voor het eerst bij de kids club. SA had gezien dat er tijdens de kinder disco medailles werden uitgedeeld en wilde ook naar kids club. T. stond daar met L. vanmiddag dus gewoon een casual praatje gemaakt en daarna mijn eigen gang gegaan. Anderhalf uur later kom ik SA ophalen. Die was echter reeds door T. opgehaald en ze waren weliswaar BIJ de kids club op het terrein, maar ze deed niet meer mee met de activiteiten. L. vond de kids club niet leuk (hij is heel verlegen, super lief en gevoelig) en zijn moeder werd gebeld dat hij opgehaald moest worden. Dan bedenkt T. dat het voor L. leuk is dat SA ook uit de kids club getrokken wordt (terwijl ze het volgens de staff daar prima naar haar zin had). Kijk, daar kan ik dus echt niet goed tegen (de kids club had haar ook niet mogen meegeven trouwens), maar dat ze dan gewoon doet zonder te appen vind ik super irritant. Als SA het leuk heeft, kan SA nog wel meedoen. SA vervolgens in tranen, omdat ze vanavond bij de kinder disco geen medaille krijgt (je moet meedoen met de activiteiten) en ik denk alleen: waarom zonder overleg?! Nou is inmiddels wel duidelijk dat ze morgen alsnog een medaille kan “halen”, maar het hele drama had gewoon voorkomen kunnen worden als ze gewoon alleen L. had opgehaald. Ik heb haar daar wel op aangesproken en dan “snapt” ze het, althans dat zegt ze… maar ondertussen…
Hier zou ik ook flink pissig van worden, niet alleen op T. maar ook op die kidsclub die mijn kind zomaar aan een vreemde meegeven.
Am Yisrael Chai!
Dit is wel echt heel irritant. Ze probeert nu gewoon via de kinderen toch contact te krijgen.
Belachelijk ook dat die kidsclub SA mee liet gaan trouwens.
De kids club weet inmiddels heel goed dat ik niet wil dat SA door een ander anders dan ons wordt opgehaald. Ze had het daar prima naar haar zin.
Maar ook dat je dus zonder overleg tekent voor de goede ontvangst van een kind dat niet je eigen kind is en er blindelings vanuit gaat dat ik dat allemaal prima vind. Verder geen last gehad, was rustig, maar dit soort acties…
Oh wat irritant zeg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Baggal schreef:
21-08-2022 18:13
De kids club weet inmiddels heel goed dat ik niet wil dat SA door een ander anders dan ons wordt opgehaald. Ze had het daar prima naar haar zin.
Maar ook dat je dus zonder overleg tekent voor de goede ontvangst van een kind dat niet je eigen kind is en er blindelings vanuit gaat dat ik dat allemaal prima vind. Verder geen last gehad, was rustig, maar dit soort acties…
Ja, daar zou ik ook echt boos om worden hoor, dat is ook bizar. Ik zou ook echt uitgevallen zijn tegen haar vrees ik.
Am Yisrael Chai!
Persoonlijk zou ik dit ook bij een manager van het hotel neerleggen. Jij hebt jouw kind daar in goed vertrouwen gebracht en zij geven haar aan iemand anders dan de ouders mee. Daar mag je best werk van maken.

Ik zou verder haar echt op stil zetten op whatsapp. Daar gaat je vakantiegenot omdat een of ander opdringerig mens gewoon haar zin doordramt. Echt hoor ik ben plaatsvervangend boos. Met mij zou ze nu ruzie hebben.

Je hebt alle reden om boos te worden en niet aardig te zijn. Wat een irritant, egoïstisch mens is dit.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 21-08-2022 18:19
11.04% gewijzigd
We’re all mad here
Eerlijk gezegd vind ik dit een grovere fout van de kids club dat van haar. Dat zij een kind zomaar aan een ander meegeven kan echt niet en daar zou ik ook nog een gesprek aan wagen. Neemt niet weg dat het ook belachelijk is dat T beslist dat het ook voor jouw kind einde kids club is omdat dat gezellig is voor haar zoon.
"After all this time?" "Always."
Jemig zeg. De kids club leiding had van mij de wind van voren gehad. Met eventueel een klacht richting de manager van het hotel.
En T zou ik duidelijk maken dat ik absoluut hier niet van gediend ben.
Oh, dit was het voor mij het moment geweest om helemaal met haar te breken. Dit was mij echt een ruzie waard geweest.

Met haar en met de kidsclubleiding.
Zo zeg, hier zou ik heel boos van worden. Die dame gaat werkelijk over alle grenzen.

Hoe reageerde ze toen jij haar aansprak?
Ik zou dit echt aangrijpen om haar de waarheid te zeggen. Veel ander gedrag is nog op meerdere manieren te interpreteren (zoals je ook aan de reacties ziet) maar dit.. Het kan niet en ik zou dat duidelijk zeggen. Dan maar geen 15 procent .
Basically heeft ze je kind gewoon ontvoerd he. Ik zou in de hoogste boom gaan hangen die ik vinden kon.
andnowwedance schreef:
21-08-2022 19:56
Ik zou dit echt aangrijpen om haar de waarheid te zeggen. Veel ander gedrag is nog op meerdere manieren te interpreteren (zoals je ook aan de reacties ziet) maar dit.. Het kan niet en ik zou dat duidelijk zeggen. Dan maar geen 15 procent .
Huh?

Volgens mij is iedereen al 47/48 pagina's lang bizar veel eens met elkaar over gedrag van die dame. Al voor dit geintje.
Ik had een klacht ingediend bij de directie over de kids club en tegen T & echtgenoot gezegd dat ze maar beter 500 meter uit mijn buurt kunnen blijven.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Lieve Baggal wat laat je veel toe.
Jezus. Ik was echt woest op haar geworden en waarschijnlijk tegen haar gaan schreeuwen. Want jij hebt nu een verdrietige kleuter door haar egoïstische gedrag. Daar zou ik dus echt heel kwaad over zijn geworden. En de kidsclub zou een klacht aan zijn broek krijgen. Echt hoe durven ze.

Ben je goed boos geworden Baggal? Of wilde je dat niet doen waar je kind bij was?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven