Welk programma voor flowchart?

maandag 22 augustus 2022 om 11:50
Ik wil een uitgebreide flowchart maken en zoek een handig en vooral makkelijk programma om dat te doen. Het gaat om zo'n soort flowchart. Het is belangrijk dat ik telkens weer nieuwe dingen kan toevoegen. Ik weet dus niet nu al hoeveel vakjes ik nodig heb.

Wie heeft tips?
Het het al geprobeerd met yED, maar dat vind ik niet handig, want de chart verschuift telkens.

Wie heeft tips?
Het het al geprobeerd met yED, maar dat vind ik niet handig, want de chart verschuift telkens.

maandag 22 augustus 2022 om 12:23
Nou, ik snap geen hout van dat draw io. Moet een of ander ander programma downloaden (confluence). En dan moet je alsnog alles zelf maken.
Ik wil een programma waarbij ik heel makkelijk extra vakjes kan toevoegen. Bij yED kun je klikken op Add Child en dan verschijnt er automatisch een onderliggend vakje. Erg jammer dat het telkens vastloopt en verspringt want dat is wel wat ik zoek.
Ik wil een programma waarbij ik heel makkelijk extra vakjes kan toevoegen. Bij yED kun je klikken op Add Child en dan verschijnt er automatisch een onderliggend vakje. Erg jammer dat het telkens vastloopt en verspringt want dat is wel wat ik zoek.

maandag 22 augustus 2022 om 12:35
Mijn hemel. Ik heb de app geuninstalleerd in confluence, maar kan nergens zien of mijn proefabonnement ook afgelopen is daarmee. Heb ook geen enkele manier op Draw IO te bereiken want als ik google en ik klik op het bedrijf dan krijg ik alleen de app te zien en daar zie ik totaal geen account van mezelf of niks. Echt geen idee hoe ik hier nou weer vanaf kom.

maandag 22 augustus 2022 om 13:16
Ja, dat is eigenlijk wel vergelijkbaar. Misschien ook even googelen op stamboom + flowchart.puntillita schreef: ↑22-08-2022 12:44Wat probeer je in kaart te brengen? Ik moet bij jouw plaatje denken aan een stamboom, daarvoor gebruik je ook zulke flowcharts. Is de vraag stellen op een genealogie-forum misschien handig?

maandag 22 augustus 2022 om 13:17
Ja, misschien doe ik dat wel. Het is dan alleen lastig dat je van tevoren al eigenlijk alles moet weten.
maandag 22 augustus 2022 om 13:37
Kijk eens hier: https://miro.com/nl
Er is een free versie, en een betaalde. Het werkt erg makkelijk, en als je uitleg nodig hebt kun je een filmpje kijken.
Succes!
Er is een free versie, en een betaalde. Het werkt erg makkelijk, en als je uitleg nodig hebt kun je een filmpje kijken.
Succes!
maandag 22 augustus 2022 om 13:40
Oh dat wist ik niet, dat Confluence daarvoor nodig was. Ik dacht het is gewoon een losse browser based API.WollenStone schreef: ↑22-08-2022 12:23Nou, ik snap geen hout van dat draw io. Moet een of ander ander programma downloaden (confluence). En dan moet je alsnog alles zelf maken.
maandag 22 augustus 2022 om 13:40
Zolang je geen betaalgegevens hebt ingevuld zit je wel goed denk ik.WollenStone schreef: ↑22-08-2022 12:35Mijn hemel. Ik heb de app geuninstalleerd in confluence, maar kan nergens zien of mijn proefabonnement ook afgelopen is daarmee. Heb ook geen enkele manier op Draw IO te bereiken want als ik google en ik klik op het bedrijf dan krijg ik alleen de app te zien en daar zie ik totaal geen account van mezelf of niks. Echt geen idee hoe ik hier nou weer vanaf kom.
maandag 22 augustus 2022 om 13:53
Ja maar zit vaak wel bij bedrijven in het pakket. Ik heb het dus op mijn werklaptop.
maandag 22 augustus 2022 om 13:57
Als je een stamboom programma zoekt, adviseert mn man Aldfaer. Technisch niet heel spannend, maar je hebt wel alles in eigen beheer, geen online gegevens in een cloud, etc.
Wat hij me heeft laten zien is t iets waarmee je zowel van stamouders naar nazaten kunt gaan, of vanuit de nazaat terug de lijn in. Qua afbeelding dan. Daarnaast kun je er meer data mee vastleggen, zoals geboorte- en trouwdata enzo.
Wat hij me heeft laten zien is t iets waarmee je zowel van stamouders naar nazaten kunt gaan, of vanuit de nazaat terug de lijn in. Qua afbeelding dan. Daarnaast kun je er meer data mee vastleggen, zoals geboorte- en trouwdata enzo.
maandag 22 augustus 2022 om 13:58
Ik weet niet of je dit al bedoelt, maar
via Insert tab > Illustrations > SmartArt kun je ook flowcharts in Excel maken. Is wel even een beetje klooien om uit te zoeken hoe het werkt, maar als je het eenmaal door hebt gaat het wel.

maandag 22 augustus 2022 om 14:01
Dat ziet er netjes uit, ga even kijken of ik nog wat extra uitleg kan vinden op youtube.Hetisallemaalwat schreef: ↑22-08-2022 13:37Kijk eens hier: https://miro.com/nl
Succes!

maandag 22 augustus 2022 om 14:11
Zalmsnippers schreef: ↑22-08-2022 14:03Aha. ik heb wel eens begrepen dat het vrij duur is, en weinig mensen gebruiken het. Besparingsmogelijkheden![]()
O geen idee, het wordt bij ons wel veel gebruikt.
maandag 22 augustus 2022 om 15:56

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in