Werk & Studie alle pijlers

Welk programma voor flowchart?

22-08-2022 11:50 28 berichten
Ik wil een uitgebreide flowchart maken en zoek een handig en vooral makkelijk programma om dat te doen. Het gaat om zo'n soort flowchart. Het is belangrijk dat ik telkens weer nieuwe dingen kan toevoegen. Ik weet dus niet nu al hoeveel vakjes ik nodig heb.

Afbeelding

Wie heeft tips?

Het het al geprobeerd met yED, maar dat vind ik niet handig, want de chart verschuift telkens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Draw.io
Heb je geen Visio op je computer? Komt vaak bij het MS Office pakket.
Als je een MS Office licentie hebt, is Visio het handigste inderdaad. Zo niet, dan draw.io.
Nou, ik snap geen hout van dat draw io. Moet een of ander ander programma downloaden (confluence). En dan moet je alsnog alles zelf maken.

Ik wil een programma waarbij ik heel makkelijk extra vakjes kan toevoegen. Bij yED kun je klikken op Add Child en dan verschijnt er automatisch een onderliggend vakje. Erg jammer dat het telkens vastloopt en verspringt want dat is wel wat ik zoek.
Mijn hemel. Ik heb de app geuninstalleerd in confluence, maar kan nergens zien of mijn proefabonnement ook afgelopen is daarmee. Heb ook geen enkele manier op Draw IO te bereiken want als ik google en ik klik op het bedrijf dan krijg ik alleen de app te zien en daar zie ik totaal geen account van mezelf of niks. Echt geen idee hoe ik hier nou weer vanaf kom.
S0LEIL schreef:
22-08-2022 12:01
Heb je geen Visio op je computer? Komt vaak bij het MS Office pakket.
Nee, dat heb ik niet.
Wat probeer je in kaart te brengen? Ik moet bij jouw plaatje denken aan een stamboom, daarvoor gebruik je ook zulke flowcharts. Is de vraag stellen op een genealogie-forum misschien handig?
Super basic, en niet wat je zoekt, maar ik doe dit in excel. Elke kolom opzij is child van de kolom ervoor. En als ik dan weet hoeveel vakjes en hoe verder, maar ik de flowchart in word of powerpoint.

Succes!
puntillita schreef:
22-08-2022 12:44
Wat probeer je in kaart te brengen? Ik moet bij jouw plaatje denken aan een stamboom, daarvoor gebruik je ook zulke flowcharts. Is de vraag stellen op een genealogie-forum misschien handig?
Ja, dat is eigenlijk wel vergelijkbaar. Misschien ook even googelen op stamboom + flowchart.
K0koro schreef:
22-08-2022 12:49
Super basic, en niet wat je zoekt, maar ik doe dit in excel. Elke kolom opzij is child van de kolom ervoor. En als ik dan weet hoeveel vakjes en hoe verder, maar ik de flowchart in word of powerpoint.

Succes!
Ja, misschien doe ik dat wel. Het is dan alleen lastig dat je van tevoren al eigenlijk alles moet weten.
Visio of Lucidchart. Die laatste is en erg goed alternatief ook omdat je van visio kan exporteren (werkt niet altijd lekker maar meestal gaat dat wel goed)
Kijk eens hier: https://miro.com/nl

Er is een free versie, en een betaalde. Het werkt erg makkelijk, en als je uitleg nodig hebt kun je een filmpje kijken.

Succes!
WollenStone schreef:
22-08-2022 12:23
Nou, ik snap geen hout van dat draw io. Moet een of ander ander programma downloaden (confluence). En dan moet je alsnog alles zelf maken.

Ik wil een programma waarbij ik heel makkelijk extra vakjes kan toevoegen. Bij yED kun je klikken op Add Child en dan verschijnt er automatisch een onderliggend vakje. Erg jammer dat het telkens vastloopt en verspringt want dat is wel wat ik zoek.
Oh dat wist ik niet, dat Confluence daarvoor nodig was. Ik dacht het is gewoon een losse browser based API.
WollenStone schreef:
22-08-2022 12:35
Mijn hemel. Ik heb de app geuninstalleerd in confluence, maar kan nergens zien of mijn proefabonnement ook afgelopen is daarmee. Heb ook geen enkele manier op Draw IO te bereiken want als ik google en ik klik op het bedrijf dan krijg ik alleen de app te zien en daar zie ik totaal geen account van mezelf of niks. Echt geen idee hoe ik hier nou weer vanaf kom.
Zolang je geen betaalgegevens hebt ingevuld zit je wel goed denk ik.
PowerPoint.

Visio is toch een extra licentie?
Zalmsnippers schreef:
22-08-2022 13:41
PowerPoint.

Visio is toch een extra licentie?

Ja maar zit vaak wel bij bedrijven in het pakket. Ik heb het dus op mijn werklaptop.
Als je een stamboom programma zoekt, adviseert mn man Aldfaer. Technisch niet heel spannend, maar je hebt wel alles in eigen beheer, geen online gegevens in een cloud, etc.

Wat hij me heeft laten zien is t iets waarmee je zowel van stamouders naar nazaten kunt gaan, of vanuit de nazaat terug de lijn in. Qua afbeelding dan. Daarnaast kun je er meer data mee vastleggen, zoals geboorte- en trouwdata enzo.
K0koro schreef:
22-08-2022 12:49

Succes!
Ik weet niet of je dit al bedoelt, maar
via Insert tab > Illustrations > SmartArt kun je ook flowcharts in Excel maken. Is wel even een beetje klooien om uit te zoeken hoe het werkt, maar als je het eenmaal door hebt gaat het wel.
Hetisallemaalwat schreef:
22-08-2022 13:37
Kijk eens hier: https://miro.com/nl

Er is een free versie, en een betaalde. Het werkt erg makkelijk, en als je uitleg nodig hebt kun je een filmpje kijken.

Succes!
Dat ziet er netjes uit, ga even kijken of ik nog wat extra uitleg kan vinden op youtube.
Ugli schreef:
22-08-2022 13:40
Zolang je geen betaalgegevens hebt ingevuld zit je wel goed denk ik.
Het is gelukkig gelukt om de trial te cancellen.
S0LEIL schreef:
22-08-2022 13:53
Ja maar zit vaak wel bij bedrijven in het pakket. Ik heb het dus op mijn werklaptop.
Aha. ik heb wel eens begrepen dat het vrij duur is, en weinig mensen gebruiken het. Besparingsmogelijkheden ;)
Zalmsnippers schreef:
22-08-2022 14:03
Aha. ik heb wel eens begrepen dat het vrij duur is, en weinig mensen gebruiken het. Besparingsmogelijkheden ;)

O geen idee, het wordt bij ons wel veel gebruikt.
Zelf (nog) niet gebruikt, maar heb een voorbeeld gezien van iemand die een flowchart maakte met diagrams.net. Zou je eventueel ook kunnen uitproberen.
Google docs/drawing is gratis en daar kan je dit in doen.

Verder weinig ervaring mee want ik ben gewoon geen fan van flowcharts. Ik vind ze zelden overzichtelijk.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven