Zoekt aansluiting LGBT

25-03-2022 22:31 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste viva forummers :),

Ik ben 30, vrouw en heb sinds kort een relatie met een vrouw. Ik realiseer me nu pas dat ik het geluk in de liefde altijd al bij het verkeerde front zocht. Overigens ken ik niemand, op mijn vriendin na, die ook op hetzelfde geslacht valt. Het uit de kast komen was ok, niet iedereen begreep het direct en nam me serieus. Ik sta redelijk stevig in mijn schoenen dus het is prima. Maar omdat ik weinig mensen heb die het echt begrijpen, mis ik het bespreken van dit soort dingen wel. Ik zou graag wat meer in aanraking willen komen met gelijkwaardige in de LGTB gemeenschap, ook voor de gezelligheid. Alleen de verenigingen die ik kan vinden richten zich op jongeren en studenten. Alleen die fase ben ik al voorbij, dus dat is niet wat ik zoek. Weten jullie hoe en waar ik, liefst centraal in het land, in contact kan komen met gelijkwaardige? Ik hoop dat jullie me een stapje verder kunnen helpen.

Groetjes,
Aami325

Ps: ik wist niet zeker in welke categorie dit topic hoort.
tonkje schreef:
26-03-2022 09:58
Daar woon ik om de hoek en ik loop er meerdere malen per week langs, maar het is me nooit opgevallen. Ik zal er eens op letten. ;-D
Ik let normaal totaal niet op die bar omdat ik helemaal niet van bier houd.
Ja het is niet zoals wijlen Vivelavie hoor, maar goed, het aanbod in Amsterdam is niet zo reuze.
cafe-lungo schreef:
26-03-2022 09:48
calvijn1 schreef: ↑25-03-2022 23:03

nou TO probleem opgelost . Ga op voetbal of rugby :facepalm:
?
KamilleT schreef:
26-03-2022 12:39
Is dat voor vrouwen lastiger dan voor mannen? Een familielid is op zijn 45e uit de kast gekomen en hij had binnen no time een hele club gelijkgestemden om zich heen verzameld.
Veel makkelijker volgens mij. Die mannen vreten elkaar zo'n beetje op.
https://barbuka.nl/

En houd de feesten van Flirtation in de gaten. Vooral het strand feest in Bloemendaal is geweldig. Womens only! Ook super leuk als date met je vriendin 😉
Waar ben je naar op zoek? Uitgaan is leuk, maar daar heb je ook niet direct de meest hoogdravende gesprekken over wat queer zijn voor je betekent.

Maar de pride duurt bijvoorbeeld een week en bestaat uit veel meer dan de botentocht. Ook de roze filmdagen (in Amsterdam, volgens mij in mei) bestaat uit een breed programma inclusief discussies etc. Omdat dat wat meer inhoudelijk is, raak je wat sneller aan de praat over wezenlijke zaken dan bij Bar Buka.

Kijk inderdaad eens in de agenda van zijaanzij bijvoorbeeld. Like/volg wat dingen op socials en laat het algoritme voor je werken. En misschien zijn online facebookgroepen wel heel leuk om er een beetje in te komen.

Ben ook wel benieuwd waar je precies naar zoekt. Het was voor mij al veel jonger duidelijk dat ik queer ben, maar heb ook nooit zo de drang naar queervrienden of gesprekken gehad. Dus ik ben gewoon nieuwsgierig waar dat voor jou in zit. :)

Overigens vind ik gemengde queerfeestjes vaak het leukste. Die voelen zo heeeeerlijk vrij.
Everything is fluid
KamilleT schreef:
26-03-2022 12:39
Is dat voor vrouwen lastiger dan voor mannen? Een familielid is op zijn 45e uit de kast gekomen en hij had binnen no time een hele club gelijkgestemden om zich heen verzameld.
Het stereotype beeld is dat gay mannen tot hun 70e uitgaan terwijl vrouwen vanaf hun 30e met thee, vriendin en kat op de bank zitten. Gelukkig zijn in dit topic al wat tips genoemd om gelijkgestemden te vinden, maar het zou best wel lastiger kunnen zijn voor vrouwen.
Cauvechront schreef:
29-03-2022 14:12
Waar ben je naar op zoek? Uitgaan is leuk, maar daar heb je ook niet direct de meest hoogdravende gesprekken over wat queer zijn voor je betekent.

Maar de pride duurt bijvoorbeeld een week en bestaat uit veel meer dan de botentocht. Ook de roze filmdagen (in Amsterdam, volgens mij in mei) bestaat uit een breed programma inclusief discussies etc. Omdat dat wat meer inhoudelijk is, raak je wat sneller aan de praat over wezenlijke zaken dan bij Bar Buka.

Kijk inderdaad eens in de agenda van zijaanzij bijvoorbeeld. Like/volg wat dingen op socials en laat het algoritme voor je werken. En misschien zijn online facebookgroepen wel heel leuk om er een beetje in te komen.

Ben ook wel benieuwd waar je precies naar zoekt. Het was voor mij al veel jonger duidelijk dat ik queer ben, maar heb ook nooit zo de drang naar queervrienden of gesprekken gehad. Dus ik ben gewoon nieuwsgierig waar dat voor jou in zit. :)

Overigens vind ik gemengde queerfeestjes vaak het leukste. Die voelen zo heeeeerlijk vrij.
Mijn coming out was dus vrij recent. Ik zoek bijvoorbeeld aansluiting bij gelijke over hun ervaring en hoe hun omgeving er op reageerde. Sommige in mijn omgeving reageerde vreemd, en mijn hetero vrienden kennen die ervaring niet. Ook begrijp ik niet dat ik 'nu pas' realiseer dat ik op vrouwen val. Ik dacht dat ik mezelf best goed kende. Dat soort onderwerpen. Maar ondertussen mag het wel gezellig zijn en een wijntje tussendoor.
Uhh ik heb 14 jaar gevoetbald en niemand van mijn team viel op vrouwen hoor, inmiddels allemaal een man en kids. :roll: ;)
Ik ben dit even aan het lezen. Zo'n flirtation lijkt me hartstikke leuk... maar om daar nou in mijn eentje naartoe te gaan o_o
calvijn1 schreef:
25-03-2022 23:03
Rugby en voetbal zijn wel typische sporten voor lesbische vrouwen
:woa:
melbourne88 schreef:
31-03-2022 21:06
Ik ben dit even aan het lezen. Zo'n flirtation lijkt me hartstikke leuk... maar om daar nou in mijn eentje naartoe te gaan o_o

Ik wil ook graag, maar liever niet alleen. Samen gaan?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Wissewasje schreef:
03-04-2022 10:07
:woa:
Niet?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
03-04-2022 13:18
Niet?
Het was altijd wel zo, maar inmiddels misschien al lang niet meer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
03-04-2022 14:43
Het was altijd wel zo, maar inmiddels misschien al lang niet meer.
De clubs die ik ken met de volwassen teams; zeker nog steeds het geval. Uiteraard altijd hetero’s er tussen, maar vooral heel veel gay.
Sinds enige tijd ben ik bij zo'n kring. Ik was een beetje bang dat het veel over gay onderwerpen zou gaan of expliciete gesprekken over seks of genderdysforie of discriminatie en die behoefte heb ik niet.

Maar het is gewoon gezellig en relaxed. Het voelt voor mij als thuiskomen bij gelijkgestemden. Dat had ik totaal niet verwacht, omdat ik mezelf niet als gay/queer/bi beschouw, ondanks dat ik op mensen val en niet perse op één geslacht.

Ik vind dat van mezelf een beetje raar, dat ik mezelf niet identificeer als gay maar wel in een gay kring zit. Maar de leden van mijn kring zijn echt openminded en oordelen helemaal niet over ieders individuele beleving en seksuele oriëntatie, of als je alleen maar hetero relaties gehad hebt bijvoorbeeld.

Het soort onderwerpen dat jij noemt TO komen wel voorbij, relaties met mannen vs. vrouwen, coming out, (a-)seksualiteit, kinderen krijgen, etc.

Kortom voor jou wel een aanrader denk ik. Al zijn de kringen onderling wel weer heel verschillend. Je kan ook zelf een kring opstarten als er niets voor je bij zit in jouw omgeving. De mijne is ook nieuw opgestart toen ik erbij kwam.

Hopelijk lees je hier nog mee TO en heb je er iets aan!
Heb je weleens op Fetlife gekeken? Is eigenlijk een platform voor fetish en bdsm, maar er worden ook activiteiten voor de LBTQI-community aangekondigd en je vindt er een hoop leuke open mensen!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Katoenenslip schreef:
08-04-2022 06:56
De clubs die ik ken met de volwassen teams; zeker nog steeds het geval. Uiteraard altijd hetero’s er tussen, maar vooral heel veel gay.
Kijk maar naar het Nederlandse dameselftal
bijtie schreef:
08-04-2022 12:54
Sinds enige tijd ben ik bij zo'n kring. Ik was een beetje bang dat het veel over gay onderwerpen zou gaan of expliciete gesprekken over seks of genderdysforie of discriminatie en die behoefte heb ik niet.

Maar het is gewoon gezellig en relaxed. Het voelt voor mij als thuiskomen bij gelijkgestemden. Dat had ik totaal niet verwacht, omdat ik mezelf niet als gay/queer/bi beschouw, ondanks dat ik op mensen val en niet perse op één geslacht.

Ik vind dat van mezelf een beetje raar, dat ik mezelf niet identificeer als gay maar wel in een gay kring zit. Maar de leden van mijn kring zijn echt openminded en oordelen helemaal niet over ieders individuele beleving en seksuele oriëntatie, of als je alleen maar hetero relaties gehad hebt bijvoorbeeld.

Het soort onderwerpen dat jij noemt TO komen wel voorbij, relaties met mannen vs. vrouwen, coming out, (a-)seksualiteit, kinderen krijgen, etc.

Kortom voor jou wel een aanrader denk ik. Al zijn de kringen onderling wel weer heel verschillend. Je kan ook zelf een kring opstarten als er niets voor je bij zit in jouw omgeving. De mijne is ook nieuw opgestart toen ik erbij kwam.

Hopelijk lees je hier nog mee TO en heb je er iets aan!
Is dit dan een soort praatgroep?
cafe-lungo schreef:
26-03-2022 09:48
calvijn1 schreef: ↑25-03-2022 23:03

nou TO probleem opgelost . Ga op voetbal of rugby :facepalm:
Beetje kort door de bocht. Korfbal kan ook hoor.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
calvijn1 schreef:
08-04-2022 13:19
Is dit dan een soort praatgroep?
Eerder een gezelligheidsvereniging eigenlijk. Maar we praten natuurlijk ook wel. Per kring verschilt het wat voor activiteiten er gedaan worden, bij ons is het meestal een biertje/filmpje/spelletjes/feestje/sport en er zijn losse vriendschappen uit ontstaan. https://dekringen.nl/wat-zijn-de-kringen/
Kyr4 schreef:
31-03-2022 09:32
Uhh ik heb 14 jaar gevoetbald en niemand van mijn team viel op vrouwen hoor, inmiddels allemaal een man en kids. :roll: ;)
Statistisch gezien kan dit niet kloppen
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Murgatroyd schreef:
08-04-2022 14:48
Statistisch gezien kan dit niet kloppen
Hier ben ik wel benieuwd naar. Zijn er ergens harde cijfers over seksuele oriëntatie icm vrijetijdsbesteding/sportbeoefening?
Everything is fluid
Ik zit ondertussen ook bij een kring, ik denk dat dat het beste past bij wat ik zocht. Bedankt voor de tips!
Kyr4 schreef:
31-03-2022 09:32
20 jaar gevoetbald en genoeg lesbiennes in beiden vrouwenteams (en stelletjes)
aami325 schreef:
28-08-2022 20:56
Ik zit ondertussen ook bij een kring, ik denk dat dat het beste past bij wat ik zocht. Bedankt voor de tips!
Leuk dat je het nog laat weten. Hopelijk vind je er wat je zoekt!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven