Outlook hulp nodig, waar?

28-08-2022 20:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allen, ik sta aan het begin van een eigen bedrijf waar het qua mail en agenda wat ingewikkelder wordt en merk dat ik eigenlijk goed moet beginnen, zodat ik over een tijd niet in de soep raak. Ik ben eigenlijk op zoek naar hele duidelijke betaalde (prive) hulp van iemand die specifiek in mijn situatie mee kan kijken. Weet iemand dit waar ik zonder budgetten van 1000 euro voor een instuctiedag hulp kan krijgen voor een paar uurtjes?

Waar ik tegenaan loop is of ik wel een goede versie van outlook heb. Ik had mijn google agenda gekoppeld, alle afspraken waren goed zichtbaar en twee dagen later was die agenda ineens weg. Even later waren de afspraken er weer wel en toen was slechts een deel verdwenen. Er lijkt iets niet helemaal goed te zijn gegaan met het installeren, maar ik ben te ontechnisch om te weten hoe ik dat moet oplossen. Dus dat gaat iets verder dan snappen hoe de functies werken van outlook. Dat heeft misschien ook te maken met wat instellingen.

Eigenlijk denk ik erover om helemaal over te stappen op het gebruik van outlook/microsoft en mijn google agenda los te laten. Maar ook het automatisch uploaden van foto's in google drive moet losgekoppeld worden. Dat moet naar een andere cloud (onedrive)? Bij voorkeur iets met genoeg opslag voor mijn werk data. Ik wil bij voorkeur maar 1 besturingssysteem. Maar dat werkt nu niet, als ik delen mis van mijn agenda. Dan moet ik blijven bijwerken en checken.

Weet iemand waar ik terecht kan? Bij voorkeur iemand met een eigen bedrijfje hierin met een normaal uurloon, zodat ik de kosten ook kan opvoeren.
Studentaanhuis een idee? Of de lokale computerreparateur bellen en vragen of ze ook softwareondersteuning op locatie bieden?
Toen ik mijn ICT-opleiding deed, liep ik stage bij een soort van intern detacheringsbedrijf binnen mijn opleiding. Wij gaven als studenten ook trainingen en ondersteuning op maat aan instellingen en kleine bedrijven voor een klein bedrag. Vraag eens bij een ROC bij jouw in de buurt of zij dat ook hebben.
Oh, dat is een goede Groentespies. Volgens mij zijn de scholen weer begonnen, dus daar zou ik mijn vraag idd eens kunnen uitzetten.
Heb je ook een idee van een platform of website waar ik dat soort studies of studenten zou kunnen vinden? Dat is wat sneller geschoten misschien ipv een mail sturen naar docent x en afwachten wanneer ik antwoord krijg om vervolgens wel/niet een oproep te kunnen doen ; )
Ik zou daar geen studenten voor vragen, maar iemand die zelf al jaren werkt en weet wat handig en efficiënt is qua mailbox en beheer.

Je zou eens kunnen kijken naar een VA/PA. Virtueel Assistent, personal assistent. Dat zijn vaak zzp'ers die ondernemers helpen met het runnen van hun bedrijf en dan met name de administratieve kant. Vaak gestructureerde types die handige hacks kennen om je mailbox en mappen goed te beheren. Uurtarief is ook schappelijk en ze zijn ook wel eenmalig in te huren. Google eens op VA en je woonplaats (al hoeft dat ook niet eens, ze kunnen je ook digitaal helpen als jij ze tijdelijk toegang tot je omgeving geeft).
Ah, ook een goede. Een VA. Nooit van gehoord, maar in dit geval denk ik precies het soort hulp dat ik nodig heb om opgestart te raken.
Waarom niet gewoon outlook weg doen en alleen Google mail en agenda gebruiken? Dat doen heel veel bedrijven en het werkt perfect.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Ik vind Google mail en Gmail zelf niet zo fijn. Daarnaast betaal ik al voor Microsoft en Outlook biedt veel functies die Gmail niet biedt. Functies die voor het indelen van je werk en agenda veel fijner zijn.
Grappig, ik vind outlook dus juist zeer onhandig en beperkt. Maar jij heb dus een abonnement op het office pakket?

Tja, persoonlijk zou ik het wel weten. Outlook heeft gewoon wel eens issues met gmail omdat die synchronisatie wel eens faalt. Ik zou daar geen geld voor over hebben.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven