Onverwachte break-up

22-08-2022 15:22 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Ik heb dit topic geopend omdat ik momenteel door een break-up ga. Nog nooit eerder heb ik me zo verdrietig gevoeld. Het helpt mij heel erg om erover te praten, zowel met bekenden als met onbekenden. Jullie hebben het vast eerder meegemaakt, dus alle adviezen zijn meer dan welkom ;-)

Zonder te veel in detail te gaan treden: mijn vriend heeft het vorige week uitgemaakt. Ik voelde aan alles dat er iets niet goed zat. Hij bewaarde de laatste tijd heel veel afstand en ik vroeg hem waar die afstandelijkheid vandaan kwam. Hij stelde me gerust: ik maakte me veel te druk en er was echt niets aan de hand. Ik was op dat moment op vakantie. Hij heeft gewacht totdat ik thuis kwam en heeft het toen uitgemaakt. Over. Klaar. Hij heeft er nooit iets over gezegd. Zelfs niet tijdens onze vakantie, want we zijn ook nog samen weggeweest voordat ik nog wegging. Dat doet me heel veel pijn. We hebben er nooit een gesprek over gehad...

Hoe zouden jullie omgaan met deze situatie? Ik kan het zo moeilijk loslaten en houd nog heel veel van hem. Natuurlijk ga ik veel de deur uit en ik heb tijd nodig om dit te verwerken, maar het steekt enorm.

Liefs!
pizzapunt38 wijzigde dit bericht op 22-08-2022 19:13
4.43% gewijzigd
dianaf schreef:
23-08-2022 11:10
Gevoelens veranderen vaak sluipendewijs en dan kan ineens het besef komen; dit is het niet. Je hebt het ook niet altijd door. Wat meisje85 zegt, het is verder oké, maar dan veranderen de omstandigheden en dan denk je; oh dit is beter of dat is het toch niet.

Gevoelens zijn niet altijd onder woorden te brengen. Soms heb je een idee dat iets niet helemaal lekker gaat, maar wat dan? Ik kan mij ook voorstellen dat hij het zou zeggen en jij zou willen weten, wat er dan anders moet/is? Daar valt ook niet altijd een antwoord op de geven. Soms is het ook iets dat je zelf op een rijtje moet krijgen, waarbij je gewoon niet zoveel hebt aan de input van anderen.

Wat is te snel opgeven? De enige reden waarom het voor jou zo voelt, is omdat je het niet echt aan hebt zien komen. Maar zie ook mijn tekst hierboven.
En soms heeft het ook geen zin om verder te proberen als het een onoverkomelijk probleem is. Ik bedoel; als ik zou merken dat ik iemand toch niet leuk genoeg vind, dan heeft het ook geen zin om verder te proberen.

Eens, het heeft inderdaad geen zin om iets te gaan forceren. Dat gaat niet werken, maar je kunt wel eerlijk zijn in plaats van te liegen dat er niets aan de hand is. Dat doet me gewoon heel veel.
pizzapunt38 schreef:
23-08-2022 10:05
Hoe lang kostte het bij jullie om iemand los te laten (en over degene heen te komen) waar je echt veel van houdt? :(
Bij mij wel meer dan een jaar om het echt los te kunnen laten. Was een relatie van 11 jaar, we deden alles samen. Maar tijd heelt zoveel. Daar moet je op vertrouwen, dat je je misschien al na twee maanden een stuk beter gaat voelen. En dat ook jij dingen gaat zien aan de relatie waarbij je denkt: "mmmh.. misschien maar goed dat het uit is."

En tot het zover is, bekijk je het gewoon per situatie, per dag, per minuut. Er zit stiekem ook iets heel moois in deze periode (wil je nu ook niet horen haha). Maar terugkijkend heb ik zelden zo intens gevoeld als tijdens mijn break up. En ik ben er ontzettend van gegroeid als persoon. Verdriet forceert ook transformatie. Jij gaat hier beter en sterker uitkomen. Want als jij dit aankan (en dat kan je) en er doorheen komt, dan kun je zoveel andere dingen ook overwinnen. Er ligt nog zoveel moois op je te wachten in the great unknown :)
pizzapunt38 schreef:
23-08-2022 11:31
Eens, het heeft inderdaad geen zin om iets te gaan forceren. Dat gaat niet werken, maar je kunt wel eerlijk zijn in plaats van te liegen dat er niets aan de hand is. Dat doet me gewoon heel veel.
Het voelt voor jou alsof hij liegt maar dat is vaak niet zo. Ik heb aan de andere kant gestaan ,mijn partner was nog steeds dezelfde als altijd maar mijn gevoelens werden minder en daar schrok ik enorm van. Was het tijdelijk, hoorde het gewoon bij een relatie, hoe kon ik het gevoel terug krijgen? Ik was zo bezig met dat gevoel dat ik ook steeds meer afstand nam van partner en zij ook op vragen dat er niets aan de hand was, want wat moest ik zeggen. Het was niet dat ik twijfelde aan de relatie, ik begreep gewoon niet waarom mijn gevoelens aan het verdwijnen waren en wachtte ergens ook of deze gevoelens terug zouden komen, dus waarom je partner alarmeren als je zelf niet goed weet wat er aan de hand is?
Het gevoel kwam niet terug, het werd alleen maar minder ook al heb ik nog zo mijn best gedaan, leuke dingen doen met elkaar, meer seks, ik heb alles uit de kast getrokken omdat gevoel weer op te wekken en niets hielp.

Voor mijn partner kwam het heel onverwacht en daar heb ik me heel erg schuldig onder gevoelt ook al had ik ook geen invloed op mijn gevoelens, ik deed iemand wel heel veel verdriet.

Ik denk dat er in jouw geval ook geen reden is, het is gewoon kut als iemand de relatie verbreekt en er is helemaal niets wat je kan doen en die onmacht maakt je nog verdrietiger. Heel veel huilen en bedenken dat het niet eerlijk is maar stop met je afvragen wat je anders had kunnen doen of denken dat het aan jou ligt, we bepalen niet op wie we verliefd worden en helaas ook niet of we deze gevoelens houden of niet. :hug:
Ten eerste, wat erg vervelend om te horen… Een break-up is altijd zwaar en een trauma dat je moet verwerken.

In dit geval gaat de gezegde “Tijd heelt alle wonden” wel op. Alleen is dat wel afhankelijk hoe je handelt.

Je zit nu nog waarschijnlijk in de heftigste fase. Je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, de zin van het leven is afgenomen etc. Dat is normaal, echt heel normaal. Je bent tenslotte een persoon kwijtgeraakt, die een groot onderdeel van je leven was. Voor nu, huil vooral heel veel en geef jezelf even de tijd.

Wil je hem het snelst vergeten? (helaas gaat dat niet over één nachts ijs). Is het essentieel, je compleet te detoxen van hem. Zoek écht vooral geen contact, houdt zijn socials niet in de gaten etc. Alleen dan ga je hem snel en goed vergeten. Je wilt hier immers niet 1 jaar mee rond blijven lopen. Geloof me, ik heb het meegemaakt in het verleden en ga er nu ook weer doorheen. Maak aub niet dezelfde fout als ik, door in contact te blijven met je ex.

Héél veel succes verder en je mag me altijd een privé bericht sturen, als je er graag over wilt praten :).
OhhNaye7 schreef:
24-08-2022 10:53

Wil je hem het snelst vergeten? (helaas gaat dat niet over één nachts ijs). Is het essentieel, je compleet te detoxen van hem. Zoek écht vooral geen contact, houdt zijn socials niet in de gaten etc. Alleen dan ga je hem snel en goed vergeten.
100% !
OhhNaye7 schreef:
24-08-2022 10:53
Ten eerste, wat erg vervelend om te horen… Een break-up is altijd zwaar en een trauma dat je moet verwerken.

In dit geval gaat de gezegde “Tijd heelt alle wonden” wel op. Alleen is dat wel afhankelijk hoe je handelt.

Je zit nu nog waarschijnlijk in de heftigste fase. Je voelt je alsof je bent overreden door een vrachtwagen, de zin van het leven is afgenomen etc. Dat is normaal, echt heel normaal. Je bent tenslotte een persoon kwijtgeraakt, die een groot onderdeel van je leven was. Voor nu, huil vooral heel veel en geef jezelf even de tijd.

Wil je hem het snelst vergeten? (helaas gaat dat niet over één nachts ijs). Is het essentieel, je compleet te detoxen van hem. Zoek écht vooral geen contact, houdt zijn socials niet in de gaten etc. Alleen dan ga je hem snel en goed vergeten. Je wilt hier immers niet 1 jaar mee rond blijven lopen. Geloof me, ik heb het meegemaakt in het verleden en ga er nu ook weer doorheen. Maak aub niet dezelfde fout als ik, door in contact te blijven met je ex.

Héél veel succes verder en je mag me altijd een privé bericht sturen, als je er graag over wilt praten :).

Ik heb je een berichtje gestuurd :-)
Helaas niets meer gehoord van hem. Ik reken ook nergens meer op. De hoop die ik ergens koester is heel gevaarlijk, dat weet ik. Ik droom ook heel vaak over hem... en ik herinner me steeds de goede en mooie momenten van de afgelopen tijd.

:(
pizzapunt38 wijzigde dit bericht op 31-08-2022 10:10
15.99% gewijzigd
.
Het is net goed dat je niets meer gehoord hebt. Probeer ook zelf volledig afstand te nemen, geen berichtjes gaan herlezen, foto's bekijken, social media checken...
Her komt goed, echt
Attraverso schreef:
31-08-2022 10:17
Het is net goed dat je niets meer gehoord hebt. Probeer ook zelf volledig afstand te nemen, geen berichtjes gaan herlezen, foto's bekijken, social media checken...
Her komt goed, echt

Probeer ik, maar is echt super moeilijk. Ik mis hem heel erg. Hij mij klaarblijkelijk niet, dus dat zou genoeg moeten zijn om het achter me te laten 😥
Hoe gaat het nu met je TO?
ZuurSnoepje schreef:
02-09-2022 22:07
Hoe gaat het nu met je TO?

Iets minder slecht toen wanneer het uitging, ik voelde me een soort zombie. Hopelijk zal het steeds iets beter gaan.
Maar het doet nog echt veel pijn.
En o ja, ik kwam hem laatst tegen... hij negeerde me totaal. :(
pizzapunt38 schreef:
04-09-2022 17:08
En o ja, ik kwam hem laatst tegen... hij negeerde me totaal. :(

Wat een eikel!
Hopelijk helpt dit gedrag wel bij je verwerking.
loesje schreef:
04-09-2022 17:19
Wat een eikel!
Hopelijk helpt dit gedrag wel bij je verwerking.

Echt hoor... maar wel heel lastig, alsof je ineens een wereldvreemde bent.
Iemand hier ervaring mee? ;)
pizzapunt38 schreef:
06-09-2022 09:01
Echt hoor... maar wel heel lastig, alsof je ineens een wereldvreemde bent.
Iemand hier ervaring mee? ;)
Ja, we waren 15. En na twee weekjes verkering maakten we het weer uit. En hij negeerde mij vervolgens een jaar lang straal. Toen we 18 waren en elkaar regelmatig tegenkwamen door dezelfde sociale kringen, hadden we daar nog gesprekken over. En zei hij heel terecht dat we kinderen waren en geen idee waar we mee bezig waren. En dat hij mij vooral negeerde omdat hij zich totaal geen houding wist te geven.

Als je ex zich op volwassen leeftijd nog steeds zo kinderachtig gedraagt, dan lijkt me dit alleen maar een middel om nog sneller over hem heen te komen ;)
Bellinis schreef:
06-09-2022 11:08
Ja, we waren 15. En na twee weekjes verkering maakten we het weer uit. En hij negeerde mij vervolgens een jaar lang straal. Toen we 18 waren en elkaar regelmatig tegenkwamen door dezelfde sociale kringen, hadden we daar nog gesprekken over. En zei hij heel terecht dat we kinderen waren en geen idee waar we mee bezig waren. En dat hij mij vooral negeerde omdat hij zich totaal geen houding wist te geven.

Als je ex zich op volwassen leeftijd nog steeds zo kinderachtig gedraagt, dan lijkt me dit alleen maar een middel om nog sneller over hem heen te komen ;)

Ja dat is het inderdaad, zich gewoon geen houding weten te geven. Maar hoe moeilijk is het om gewoon even gedag te zeggen? Ik heb daar echt veel moeite mee. Alsof je er helemaal niet meer toedoet, alsof je niet meer bestaat. Vind het lastig om dat een plekje te geven..
Dan is het gewoon een eikel hoor.
Tijd om boos te worden op die droeftoeter ;-)
MariaDeJong schreef:
06-09-2022 16:28
Dan is het gewoon een eikel hoor.
Tijd om boos te worden op die droeftoeter ;-)

Ha, nou toevallig dat je dat zegt want merk dat ik sinds een paar dagen boos ben/begin te worden.
Maar ja, wat schiet je op met die boosheid? Heb je alleen maar jezelf mee.
pizzapunt38 schreef:
06-09-2022 16:31
Ha, nou toevallig dat je dat zegt want merk dat ik sinds een paar dagen boos ben/begin te worden.

Fijn juist!
Boosheid is toch een veel fijnere emotie dan verdrietig zijn!
Boosheid geeft actie, verdriet inertie.
pizzapunt38 schreef:
06-09-2022 16:31
Dat is gewoon het volgende stadium van je verwerking, je bent op de goede weg!
loesje schreef:
06-09-2022 18:46
Fijn juist!
Boosheid is toch een veel fijnere emotie dan verdrietig zijn!
Boosheid geeft actie, verdriet inertie.

Ja eens, maar ik wil niet boos zijn. Frustratie lost niets op, daar heb ik zelf alleen maar last van.
Maar hopelijk kan ik het snel een plek gaan geven en accepteren :)
Hij had me beloofd om nog eens te praten, om het dan beter 'af te sluiten' (voor mij dan). Ik heb niets meer gehoord. Of hij had verwacht dat ik dat zou voorstellen, nou dat is echt mijn eer te na.

Ik heb besloten dat ik niet langer mensen in mijn leven wil die 0 moeite voor mij doen en me zo aan de kant zetten - en die mij dus niet in hun leven willen. Ik heb ook nog iets van eigenwaarde!
pizzapunt38 wijzigde dit bericht op 07-09-2022 08:48
3.28% gewijzigd
-
Goedzo. Word maar flink boos op die eikel. Hoort allemaal bij de verwerking.
:hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven