Onverwachte break-up

22-08-2022 15:22 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Ik heb dit topic geopend omdat ik momenteel door een break-up ga. Nog nooit eerder heb ik me zo verdrietig gevoeld. Het helpt mij heel erg om erover te praten, zowel met bekenden als met onbekenden. Jullie hebben het vast eerder meegemaakt, dus alle adviezen zijn meer dan welkom ;-)

Zonder te veel in detail te gaan treden: mijn vriend heeft het vorige week uitgemaakt. Ik voelde aan alles dat er iets niet goed zat. Hij bewaarde de laatste tijd heel veel afstand en ik vroeg hem waar die afstandelijkheid vandaan kwam. Hij stelde me gerust: ik maakte me veel te druk en er was echt niets aan de hand. Ik was op dat moment op vakantie. Hij heeft gewacht totdat ik thuis kwam en heeft het toen uitgemaakt. Over. Klaar. Hij heeft er nooit iets over gezegd. Zelfs niet tijdens onze vakantie, want we zijn ook nog samen weggeweest voordat ik nog wegging. Dat doet me heel veel pijn. We hebben er nooit een gesprek over gehad...

Hoe zouden jullie omgaan met deze situatie? Ik kan het zo moeilijk loslaten en houd nog heel veel van hem. Natuurlijk ga ik veel de deur uit en ik heb tijd nodig om dit te verwerken, maar het steekt enorm.

Liefs!
pizzapunt38 wijzigde dit bericht op 22-08-2022 19:13
4.43% gewijzigd
pizzapunt38 schreef:
06-09-2022 16:31
Ha, nou toevallig dat je dat zegt want merk dat ik sinds een paar dagen boos ben/begin te worden.
Maar ja, wat schiet je op met die boosheid? Heb je alleen maar jezelf mee.
:)

ik zei het tegen je, als eerste post

Lila-Linda maandag 22 augustus 2022 om 16:07
eerst lekker veel huilen, dan boos worden op die lul!
en dan door. Het slijt echt, echt, echt!
pizzapunt38 schreef:
22-08-2022 18:54
Ik vraag me ook af: hoe kan een gevoel van iemand ineens veranderen? Ben ik dan echt zo dom geweest? Naïef? Wilde ik het niet zien? Maar hij zei niks...
Ik denk dat je het moet zien als een lange termijnverwachting. Ga ik met deze persoon de komende 20 jaar een leven hebben dat ik zou willen leiden? Afhankelijk van je leeftijd en wensen gaat dat bijvoorbeeld over kinderen, de plek waar je wil wonen en wat je wil bereiken. Past je partner in dat plaatje of heb je te veel twijfels over de 'minpunten' die een obstakel kunnen gaan vormen.
Ik denk niet zozeer dat hij niets meer voor je voelt NU, maar het niet ziet zitten STRAKS en daardoor een knop heeft omgezet.
Dat hij zijn twijfels niet gedeeld heeft met je is wel heel vervelend maar had aan de uitkomst niets veranderd. Je was alleen eerder op de hoogte geweest.
Smickelt schreef:
07-09-2022 09:34
Ik denk dat je het moet zien als een lange termijnverwachting. Ga ik met deze persoon de komende 20 jaar een leven hebben dat ik zou willen leiden? Afhankelijk van je leeftijd en wensen gaat dat bijvoorbeeld over kinderen, de plek waar je wil wonen en wat je wil bereiken. Past je partner in dat plaatje of heb je te veel twijfels over de 'minpunten' die een obstakel kunnen gaan vormen.
Ik denk niet zozeer dat hij niets meer voor je voelt NU, maar het niet ziet zitten STRAKS en daardoor een knop heeft omgezet.
Dat hij zijn twijfels niet gedeeld heeft met je is wel heel vervelend maar had aan de uitkomst niets veranderd. Je was alleen eerder op de hoogte geweest.

Als ik eerlijk ben dan liggen onze ambities mijlenver bij elkaar vandaan. Dat merkte ik in het begin ook al wel, maar negeerde ik en dus stopte ik mijn gevoel weg. Ik was wel echt stapelgek op hem dus over twijfels was bij mij nooit sprake. Als ik voor iemand ga, dan stort ik me er ook helemaal in en ga ik voor de volle 100%. Anders begin ik er al niet aan.

En wat je zegt over nu en straks, dat vraag ik me ernstig af. Hij voelde sinds een paar weken 'ineens' niets meer. Het gevoel was in ieder geval anders dan in het begin. Hij focuste zich niet op later, maar echt op nu.
pizzapunt38 schreef:
07-09-2022 10:17
Als ik eerlijk ben dan liggen onze ambities mijlenver bij elkaar vandaan. Dat merkte ik in het begin ook al wel, maar negeerde ik en dus stopte ik mijn gevoel weg. Ik was wel echt stapelgek op hem dus over twijfels was bij mij nooit sprake. Als ik voor iemand ga, dan stort ik me er ook helemaal in en ga ik voor de volle 100%. Anders begin ik er al niet aan.

En wat je zegt over nu en straks, dat vraag ik me ernstig af. Hij voelde sinds een paar weken 'ineens' niets meer. Het gevoel was in ieder geval anders dan in het begin. Hij focuste zich niet op later, maar echt op nu.
Het hangt een beetje af wat je met ambities bedoelt. Ambities zijn vaak dingen die je individueel wil bereiken en hoeft ieders eigen persoonlijke ontwikkeling niet in de weg te staan.
Ik weet natuurlijk niet wat er in hem om is gegaan, maar het is waarschijnlijk dat hij jou niet leuk meer genoeg vond om als vriendin te hebben. Dat heb je soms als verliefdheid een beetje is neergedaald en je weer wat helderder gaat nadenken. Hou ik het nog een dag uit met iemand of 20 jaar is wel een verschil.
Smickelt schreef:
07-09-2022 10:39
Ik weet natuurlijk niet wat er in hem om is gegaan, maar het is waarschijnlijk dat hij jou niet leuk meer genoeg vond om als vriendin te hebben. Dat heb je soms als verliefdheid een beetje is neergedaald en je weer wat helderder gaat nadenken. Hou ik het nog een dag uit met iemand of 20 jaar is wel een verschil.

Dan is het wel normaal dat je dat eerder aangeeft of er in ieder geval over praat samen. En niet gaan negeren, niets meer van je laten horen en doen alsof er niets aan de hand is.
pizzapunt38 schreef:
07-09-2022 10:53
Dan is het wel normaal dat je dat eerder aangeeft of er in ieder geval over praat samen. En niet gaan negeren, niets meer van je laten horen en doen alsof er niets aan de hand is.
Je hebt helemaal gelijk. Hoe oud zijn jullie en hoe lang waren jullie samen?
Smickelt schreef:
07-09-2022 11:14
Je hebt helemaal gelijk. Hoe oud zijn jullie en hoe lang waren jullie samen?

We waren 7 maanden samen en zijn eind 20.
Lieve allemaal, het gaat stukje bij beetje wat beter met me. Ik ben er nog lang niet, merk ik. Het missen wordt ook niet minder, maar ik zie alles wat helderder dan eerst. Het lastige is wel dat ik hem regelmatig tegenkom en dan negeert hij mij volkomen. Daar heb ik het heel lastig mee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven