Niet gevraagd
donderdag 1 september 2022 om 10:35
Mijn schoonouders hebben 2 kinderen. Mijn man voldoet helaas niet aan hun verwachtingen. Hun andere kind wel. Er is een hele hechte band tussen hun andere kind en mijn schoonouders. Er worden veel dingen samen gedaan. Aan ons wordt niks gevraagd.
Nu is het zo dat een paar jaar geleden zij samen op vakantie zijn gegaan ivm een verjaardag van schoonouders. Wij zijn niet gevraagd om mee te gaan. Mijn man heeft aangegeven dit erg kwetsend te vinden. Hier is verder niks mee gedaan of bv gezegd dat ze dat beter niet hadden kunnen doen. Het was eigenlijk ons probleem als we ermee zaten.
Nu hoorde mijn man dat ze binnenkort weer met zijn allen op vakantie gaan ivm een verjaardag. Dus schoonouders met hun andere kind en gezin. Ons is weer niets gevraagd. Ze vinden het ook gewoon normaal dit zo te doen.
Wel wordt er eigenlijk van ons verwacht dat we altijd betrokken zijn bij schoonouders. Vaak langskomen enz. En zijn ze boos als we dat niet doen. Terwijl zij een groot onderscheid tussen hun kinderen maken.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Nu is het zo dat een paar jaar geleden zij samen op vakantie zijn gegaan ivm een verjaardag van schoonouders. Wij zijn niet gevraagd om mee te gaan. Mijn man heeft aangegeven dit erg kwetsend te vinden. Hier is verder niks mee gedaan of bv gezegd dat ze dat beter niet hadden kunnen doen. Het was eigenlijk ons probleem als we ermee zaten.
Nu hoorde mijn man dat ze binnenkort weer met zijn allen op vakantie gaan ivm een verjaardag. Dus schoonouders met hun andere kind en gezin. Ons is weer niets gevraagd. Ze vinden het ook gewoon normaal dit zo te doen.
Wel wordt er eigenlijk van ons verwacht dat we altijd betrokken zijn bij schoonouders. Vaak langskomen enz. En zijn ze boos als we dat niet doen. Terwijl zij een groot onderscheid tussen hun kinderen maken.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
donderdag 8 september 2022 om 09:22
Over geld en status en aanhakend bij @Samarinde, een voorbeeld:
Schoonfamilie bankdirecteur, advocaat, notaris de hele mikmak, villa's en Michelin sterren. Met Kerst was een verplicht familie gebeuren met dure cadeaus over en weer. Een waxinelichtje moest van die en die juwelier zijn, crème Shiseido. Voor mij was nivea al een luxe. Na de eerste keer wist ik dit is geen kerst voor mij.
Man kan gaan, ik ben er niet bij. Man bleef bij ons en kneuterig kerststalletje.
Verwijten en o, wat waren "zij zielig, hun zoon, broer, familietraditie, bla, bla".
Wat in hun ogen een mislukking was, klein huis, fietsvakantie, zelfgemaakte kleertjes, was mijn trots. En ja heel confronterend voor hen.
Dus To het is nog niet te laat, wees trots op wat jullie hebben en wie je zijn.
Schoonfamilie bankdirecteur, advocaat, notaris de hele mikmak, villa's en Michelin sterren. Met Kerst was een verplicht familie gebeuren met dure cadeaus over en weer. Een waxinelichtje moest van die en die juwelier zijn, crème Shiseido. Voor mij was nivea al een luxe. Na de eerste keer wist ik dit is geen kerst voor mij.
Man kan gaan, ik ben er niet bij. Man bleef bij ons en kneuterig kerststalletje.
Verwijten en o, wat waren "zij zielig, hun zoon, broer, familietraditie, bla, bla".
Wat in hun ogen een mislukking was, klein huis, fietsvakantie, zelfgemaakte kleertjes, was mijn trots. En ja heel confronterend voor hen.
Dus To het is nog niet te laat, wees trots op wat jullie hebben en wie je zijn.
Alles sal reg kom
donderdag 8 september 2022 om 09:23
Summerlove4567 schreef: ↑08-09-2022 07:21Mijn schoonfamilie zijn nogal gericht op status en aanzien.
Jij net zo goed. Want je bent continu bezig om te voorkomen dat schoonfamilie niet goed over je zou praten. Jij zou het helemaal niet anders doen dan je man, dat is echt wel duidelijk uit hoe je dit al jaren aanpakt en erin blijft hangen.
donderdag 8 september 2022 om 09:30
Ik zie of hoor ze niet. Mijn man ziet en hoort die mensen. Ze nemen zelf contact met hem op nav verhalen van schoonouders. Ik hoor het dan weer via hem.oneenietweer schreef: ↑08-09-2022 09:22Dat is toch bizar, dat blijkbaar mensen die jou en je schoonouders allebei kennen tegen jou gaan mekkeren over schuld. En dan nog, dat zijn je vrienden toch niet neem ik aan. Waar zie je die mensen überhaupt, waarom spreek je ze? Je roept het over jezelf af hoor. (Wo)man up!
donderdag 8 september 2022 om 09:34
Hoezo dan?
Ik kan niks voorkomen want ze praten gewoon niet goed over me. Dat horen we ook terug via andere mensen.
Hoezo zou ik het niet anders doen? Hoe kom je daarbij? Ik had allang met deze mensen gebroken. Alleen mijn man blijft het steeds opzoeken

donderdag 8 september 2022 om 10:01
En op dat moment kun je dit doen:Summerlove4567 schreef: ↑08-09-2022 09:30Ik zie of hoor ze niet. Mijn man ziet en hoort die mensen. Ze nemen zelf contact met hem op nav verhalen van schoonouders. Ik hoor het dan weer via hem.
https://www.youtube.com/watch?v=Mszbn7_ ... ochemmyjer
vanaf 1:17. Meneer Peter = je man.
Dat kun je trouwens best, want je laat het hier al 11 pagina's zien

donderdag 8 september 2022 om 10:16
Dan ben je gedoemd om in deze situatie te blijven voor altijd en eeuwig....
donderdag 8 september 2022 om 11:04
ja wel hoor
maar jij vindt erover zeuren fijner, dan er iets aan doen
donderdag 8 september 2022 om 11:20
Deze TO is al jaren aan het zeuren. Volgens mij ook niet gelukkig met haar man. Maar blijft bij hem omdat ze niet anders kan en omdat ze andersLila-Linda schreef: ↑08-09-2022 11:04ja wel hoor
maar jij vindt erover zeuren fijner, dan er iets aan doen
niet kan klagen. Loepen werkt.
donderdag 8 september 2022 om 11:33
can't be arsedJuliaAgrippina schreef: ↑08-09-2022 11:20Deze TO is al jaren aan het zeuren. Volgens mij ook niet gelukkig met haar man. Maar blijft bij hem omdat ze niet anders kan en omdat ze anders
ik ben gewoon weg hier

donderdag 8 september 2022 om 12:24
Ik ben ook helemaal niet gelukkig met mijn man. Oa hierom. Ik zou het zelf anders doen maar hij blijft het maar opzoeken.JuliaAgrippina schreef: ↑08-09-2022 11:20Deze TO is al jaren aan het zeuren. Volgens mij ook niet gelukkig met haar man. Maar blijft bij hem omdat ze niet anders kan en omdat ze anders
Ik zou graag weg willen gaan maar dat is erg lastig ivm woonruimte.
Klagen doe ik liever niet
donderdag 8 september 2022 om 12:31
maar dan heb je toch een heel ander, heel serieus probleem?Summerlove4567 schreef: ↑08-09-2022 12:24Ik ben ook helemaal niet gelukkig met mijn man. Oa hierom. Ik zou het zelf anders doen maar hij blijft het maar opzoeken.
Klagen doe ik liever niet![]()
natuurlijk kun je bij hem weg
Open een topic en we helpen je
donderdag 8 september 2022 om 12:33
Dit, als je echt weg bij hem wilt, moet je dat doen, dan heb je dit soort dingen niet meer..Lila-Linda schreef: ↑08-09-2022 12:31maar dan heb je toch een heel ander, heel serieus probleem?
natuurlijk kun je bij hem weg
Open een topic en we helpen je
donderdag 8 september 2022 om 12:49
Ja er zou wat dat betreft echt een last van mijn schouders vallen. Ik zou blij zijn als ik dat allemaal niet meer of in ieder geval een stuk minder zou meekrijgenJuliaAgrippina schreef: ↑08-09-2022 12:33Dit, als je echt weg bij hem wilt, moet je dat doen, dan heb je dit soort dingen niet meer..
donderdag 8 september 2022 om 12:51
Summerlove4567 schreef: ↑08-09-2022 12:24Ik ben ook helemaal niet gelukkig met mijn man. Oa hierom. Ik zou het zelf anders doen maar hij blijft het maar opzoeken.
Klagen doe ik liever niet![]()
Dat weet je dan wel héél goed te verbergen

donderdag 8 september 2022 om 12:52
nou, open een nieuw topicSummerlove4567 schreef: ↑08-09-2022 12:49Ja er zou wat dat betreft echt een last van mijn schouders vallen. Ik zou blij zijn als ik dat allemaal niet meer of in ieder geval een stuk minder zou meekrijgen
(mensen zijn hier afgehaakt)
en laat mensen je helpen met de scheiding
donderdag 8 september 2022 om 13:52

De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
donderdag 8 september 2022 om 14:47

donderdag 8 september 2022 om 15:18
Dus hij voldoet niet alleen aan de verwachtingen van z'n ouders, maar ook niet aan die van jou? Goh.Summerlove4567 schreef: ↑08-09-2022 12:24Ik ben ook helemaal niet gelukkig met mijn man. Oa hierom. Ik zou het zelf anders doen maar hij blijft het maar opzoeken.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in