Mode & Beauty alle pijlers

Kledingmerken

09-09-2022 13:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik wil graag wat veranderen aan mijn kledingkast. Hier hangen veel goedkope kledingstukken van merken als Zara, Only, Vero Moda, H&M etc. en ik merk dat ik daar klaar mee ben en hier niet meer wil kopen. Ik wil graag eerlijkere en duurzamere kleding dat van goede kwaliteit is.

Ik ben bereid om meer te betalen of via Vinted kleding te kopen.
Heeft iemand tips voor kwalitatief goede, duurzame kleding(merken/-winkels)?

Ik ben 30 en heb geen bijzondere kledingsmaak maar basic en casual.
Filippa K, Mylene Birger, JapanTKY, Pomandere, No Man's Land en Summum vind ik fijne, mooie basics hebben.
Een poffertje is geen oliebol.
Ik volg! Heb namelijk dezelfde vraag en denk ik dezelfde kledingstijl.
Kuyichi is een duurzaam Nederlands merk dat ik laatst heb gevonden, ik vond daar wel wat tussen zitten.
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
Ik vind Nümpf een heel fijn merk. Studio Anneloes heeft mooie basics. Geisha heeft ook leuke dingen.
Msch Copenhagen

geen Nederlands merk helaas, maar wel een fijn merk.
By-bar
Humanoid

Zijn wel fijn.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Regenfeestje schreef:
09-09-2022 13:39
Ik volg! Heb namelijk dezelfde vraag en denk ik dezelfde kledingstijl.
Kuyichi is een duurzaam Nederlands merk dat ik laatst heb gevonden, ik vond daar wel wat tussen zitten.
Yes! :cheer2:

Ik vind het ook een mooi merk met fijne spijkerbroeken die je figuur mooi accentueren. Pas geleden een van die spijkerbroeken gekocht ( sorry Levis voor mijn ontrouw ) en was positief verrast!
De andere kledingstukken op hun site vind ik ook leuk maar het is wel duur.
Ik zweer bij Vanilia maar dat moet wel je smaak zijn.
Onlangs ben ik de websites Urbankissed en BrandMission tegengekomen. Geen idee hoe betrouwbaar en of het je smaak is, maar ik heb er wel wat leuke basic dingen gezien.
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
Ik heb een tip, geen aandelen: Otrium.nl
Veel merkkleding voor een fractie van de prijs van heel veel verschillende merken.

Expresso, Scotch & soda, LTB, Pepe Jeans, Comma, Freebird, Geisha , Sandwich, Reiss.

En nog veeel meer. Ik heb hetzelfde en probeer nu ook wat dingen te kopen die wat langer meegaan en wat duurzamer zijn.
Ik kaap dit oude topic even, en ben benieuwd of er nu ook nog mensen bezig zijn met bewust goede en duurzame kledingmerken. Ik koop regelmatig tweedehands maar let dan niet zo op merken.

Ik merk dat ik het steeds belangrijker vind dat een merk goede arbeidsomstandigheden biedt een ook let op welke materialen ze gebruiken. Ik wil proberen om een paar fijne merken te vinden waar ik kan slagen, die voldoen aan deze “eisen”. Ik heb de app Good on you geïnstalleerd waar je dit precies kan zien. Normaal gesproken draag ik een beetje de basics: C&A, Vila, Cotton Club, We etc…

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben, liefst ook voor merken die in fysieke winkels verkocht worden.
dignity schreef:
10-09-2022 18:41
Ik zweer bij Vanilia maar dat moet wel je smaak zijn.
Bestaat niet meer.
.
Zoefff schreef:
02-08-2025 18:05
Bestaat niet meer.
Topic is ook al drie jaar oud.
Armed Angels, Evermind (Duits), Mud jeans en Kings of Indigo voor jeans

Pike Brothers, is gericht op mannen maar hun blouses en broeken staan ook vrouwen goed. Mooie kwaliteit.
.
Star⁴ schreef:
02-08-2025 18:06
Topic is ook al drie jaar oud.
Ja, zie het nu. Wilde het al aanpassen.
.
Ivy Oak heeft o.a. mooie wollen jassen.
.
En kopen jullie dan alles online of ook bij fysieke winkels?
Als je echt opzoek bent naar eerlijke kleding kijken dan eens op deze sites.

Van deze Nederlandse dame heb ik ook veel in de kast.
Ze is nu helaas iets minder kleding aan het aanvullen, maar wat ze nog heeft is goede en eerlijke kwaliteit.
https://www.wolfandstorm.com/

Deze site is een verzameling van kleding merken die voor eerlijk en duurzaam zijn.
https://www.shoplikeyougiveadamn.nl/?ga ... QAvD_BwE

Het merk Armedangels is ook voor eerlijk en duurzaam.
anoniem_68beec127142a wijzigde dit bericht op 02-08-2025 21:36
Reden: Aangepast. Nieuw bericht in oud topic later pas gelezen
8.20% gewijzigd
Vooral fysieke winkels. Als ik eenmaal de juiste maat weet en wil iets soortgelijks dan bestel ik weleens online.

Ivy Oak had toevallig een pop up winkel waardoor ik jassen kon passen.
De andere merken heb ik in Berlijn (veel aanbod duurzame kleding) in winkels gepast en enkele kledingstukken gekocht. Een aantal van deze merken is ook in Nederland te koop.
.
Geen idee of het ook wat voor jullie is maar ik ben heel blij met de kledingruiltas. Ik koop bijna nooit meer kleding en heb nu heel veel kleding die ik mooi vindt.

Www.clothingloop.org
Teddydeniffler schreef:
02-08-2025 21:32
Als je echt opzoek bent naar eerlijke kleding kijken dan eens op deze sites.

Van deze Nederlandse dame heb ik ook veel in de kast.
Ze is nu helaas iets minder kleding aan het aanvullen, maar wat ze nog heeft is goede en eerlijke kwaliteit.
https://www.wolfandstorm.com/

Deze site is een verzameling van kleding merken die voor eerlijk en duurzaam zijn.
https://www.shoplikeyougiveadamn.nl/?ga ... QAvD_BwE

Het merk Armedangels is ook voor eerlijk en duurzaam.
Dank je! Die verzamel website is echt top, die kende ik nog niet. Hier staat ook een lijst met ale merken, fijn 😊

De kledingruiltas doe ik ook aan mee, maar soms wil ik graag een specifiek item (bv een witte midi rok) en dan moet dat er maar net bijzitten.

In de good for you app zag ik dat King Louie en Zeeman ook redelijk hoog scoren (4/5), dus die heb ik ook op mijn lijst gezet.

Hier kom ik wel mee verder, vooral gaan uitvogelen wat mijn smaak is en lekker zit!
Ik schreef dat ik niet zo fan ben van de Good on you app maar zo te zien is hij nu duidelijker met meer info.
Ik ben net ook even gaan googelen op duurzame kledingmerken en mij valt op dat je dan vaak van die aparte kleding tegenkomt. Ik ben op zoek naar gewone blousjes en truien en niet van al dat aparte spul. Zijn er ook merken die niet zo expressief zijn?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven