Ziggo next mini ?

13-09-2022 21:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg binnenkort bovenstaande abonnement maar heb geen idee of ik mijn huidige kabel die netjes in de muur onder de vloer is weggewerkt kan gebruiken. Dat is volgens mij meer een ouderwetse kabel.
Zo irritant dit want ik wilde alleen mijn abonnement wat goedkoper maken door wat minder zenders te nemen en dan krijg je dit grrr
Nee, de Next Mini gebruikt geen coax maar een internetkabel. Die zal dus lang genoeg moeten zijn (van modem naar kastje) en die zul je dan opnieuw moeten wegwerken.
Wij hebben recentelijk een kastje van ziggo gekregen die draadloos is. Dus geen coax (wat het eerste halfjaar de enige mogelijkheid was en voor ons geen optie) maar ook geen internetkabel naar je modem. Alleen naar het stopcontact en hdmi in je tv. Ideaal! Zeker omdat het modem in je meterkast moet staan volgens ziggo vind ik een bedrade optie geen goede optie.

Aanvulling: hij werkt dus op je WiFi netwerk.
uncertaingirl90 wijzigde dit bericht op 13-09-2022 22:01
Reden: Aanvulling
6.08% gewijzigd
Hij kan ook draadloos inderdaad, zie ik net. Is het beeld wel goed dan? (ik neem aan van wel, anders deden ze het niet)
Dat is ook mijn vraag want ziggo adviseert met klem om niet de WiFi variant te kiezen maar de vaste kabel
Staat je modem ver van je tv, TO? Een vaste kabel heeft wel altijd de voorkeur.
En dat opnieuw wegwerken geen idee hoe makkelijk dat is (ik heb nu een coax door zo n leiding onder de vloer).
Voel me wel beetje bedrogen want ik wilde alleen een paar zenders minder in abonnement wat goedkoper te maken en nu dit gedoe. Maar misschien valt t emmer haha
Ja hij mij modem en tv wel meer dan 10 meter uit elkaar en ik vrees beetje voor WiFi dat is niet altijd stabiel
Anders probeer je het toch eerst draadloos? Als het werkt dan werkt het. Scheelt je een hoop gedoe.
Ja is ook zo haha
Ja ik kan niet vergelijken omdat wij dus geen coax hebben. Modem staat in meterkast en een kabel dwars door m'n woonkamer neerleggen is niet echt een optie.
Wij kijken maar zelden live tv dus heb er tot nu toe geen problemen mee. Kijken vaker Netflix etc.
Overigens ben ik ook niet tevreden met het WiFi netwerk dus zodra hier glasvezel komt ben ik weg bij ziggo.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven