MAYDAY digibeet komt met geleende laptop niet in wifi

27-09-2022 19:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een ellende :'( . Vanmiddag soep over mijn toetsenbord gegooid. Gevolg: De helft van de toetsen doet het niet meer. Een pc-winkel heeft ernaar gekeken en ik moet dus aan het een nieuwe. Dat kan wel een week duren. Van de winkel heb ik een los toetsenbord te leen, maar het is onzeker hoe lang mijn laptop het nog blijft doen. Het kan best zijn dat hij over een uur helemaal de geest geeft.

Nu heb ik als back-up een laptop van 8 jaar oud van iemand te leen. Maar toen ik net probeerde of ik ermee op internet kon, bleek hij mijn wifi niet te kunnen vinden. In het rijtje adressen dat onder dat wereldbolletje staat, staat die van mij niet tussen. Ik kan ook alleen op het account van de eigenaar opstarten. Hoe kom ik nu in mijn eigen account? Ik snap geen hol van die dingen en ben onderhand de tranen nabij. Ik zit midden in sollicitaties en heb dat ding echt nodig. Help?

EDIT: opgelost :)
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 27-09-2022 19:51
Reden: opgelost
1.12% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
En mijn tv en cv-ketel zijn ook al kapot. Ophouden nu met me hoor. :'(
Ik vind hier dingen van.
Wat voor Windows zit erop?
Op de leenlaptop windows 10
Ik vind hier dingen van.
Oude laptop? Kans dat hij alleen 2,5 GHz WiFi kan zien, en dat jouw modem standaard 5,0 GHz WiFi levert. Dus dan is de oplossing de handleiding van je modem raadplegen hoe je die op 2,5 GHz zet (of bellen of chatten met je provider om je te laten helpen).
Overigens als je een nieuwe laptop nodig hebt dan zou ik die gewoon kopen bij een zaak die hem wel meteen kan leveren. Waarom zou dat een week moeten duren?
Ik ga even met mijn provider bellen. Goeie tip!

Deze zaak heeft geen laptops op voorraad en hij moet dus besteld worden. Ze gaan hem dan ook inrichten, en dat heb ik nodig want ik snap niks van die dingen. De vorige keer ben ik een week bezig geweest om alles erop te krijgen.
Ik vind hier dingen van.
Heb je geen internet kabel ergens die je in de laptop kan steken?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb je een modem en router in 1 of een aparte router?
:there: sterkte

Het enige advies wat ik je kan geven is: blijven uitademen.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Belle73 schreef:
27-09-2022 19:29

Dit.

Niet gaan knooien maar gewoon bekabeld internet.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Overigens is de ervaring hier dat het meestal blijft bij een kapot toetsenbord. De laptop zelf kan het vervolgens nog jaren prima functioneren.
Sabeltandcavia schreef:
27-09-2022 19:25
Ik ga even met mijn provider bellen. Goeie tip!

Deze zaak heeft geen laptops op voorraad en hij moet dus besteld worden. Ze gaan hem dan ook inrichten, en dat heb ik nodig want ik snap niks van die dingen. De vorige keer ben ik een week bezig geweest om alles erop te krijgen.
Maar wat voor ingewikkelds moet er dan op je laptop? De tegenwoordige laptop's zet je aan en kun je gebruiken zo ongeveer.
Belle73 schreef:
27-09-2022 19:29

Dit. Netwerkkabel in de muur en gaan.
Such fun!1
JAAAAA, ik zit er in! In een helder moment ben ik in mijn huidige laptop gaan kijken welke wifi ik nu gebruik. Toen bleek dat mijn wifi toch in het rijtje stond van de leenlaptop. Een aantal jaar geleden heb ik een nieuwe modem gekregen en daar hoorde blijkbaar een andere wifi en wachtwoord bij. Ik had nog een oud briefje. Vandaar ook dat mijn wachtwoord niet werkte.
In een tweede helder moment kwam ik op het idee om op de onderkant van de modem te kijken. Jawel, daar stond een wachtwoord.
Nu kan ik als deze er echt mee uitscheidt toch bij mijn mail, internetbankieren etc. Wat een opluchting!

Hij is wel baggertraag, de leenlaptop, maar voor nood voldoet het. Zo dan. Hoe raak je tien kilo kwijt in slechts één moment? Zo dus.
Bedankt voor het meedenken allemaal. :bigkiss:
Ik vind hier dingen van.
Je bent een genie o_o
Fijn dat je gebruik kunt maken van de laptop.

Voor de toekomst: kun je niet de app van je bank op je telefoon zetten? Dan ben je qua financiën niet alleen afhankelijk van of je het op een laptop uit kunt voeren. Ik doe m'n financiële dingen uitsluitend via de app eigenlijk, is heel handig.
Here am I in my little bubble
Van mijn telefoon snap ik nog minder dan van mijn laptop. :$
Ik vind hier dingen van.
Ik hoop dat je tv het inmiddels ook doet. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sabeltandcavia schreef:
27-09-2022 20:50
Ik heb nog zo'n opdraaiwekker voor her geval dat ik ergens op tijd moet zijn :proud:
retrostar schreef:
27-09-2022 20:58
Ik hoop dat je tv het inmiddels ook doet. :)
Nee :( . Ik wacht al dagen op een nieuw kastje, maar die is kwijt geraakt in de post.
De ketel wordt gelukkig deze week vervangen.
Ik vind hier dingen van.
Muselet schreef:
27-09-2022 21:04
Ik heb nog zo'n opdraaiwekker voor her geval dat ik ergens op tijd moet zijn :proud:
Dat doet me deugd. ;-D
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
27-09-2022 20:50

Kom op zeg. Dit kan mijn oude buurvrouwtje ook.
Such fun!1
MarindaH schreef:
27-09-2022 21:46
Kom op zeg. Dit kan mijn oude buurvrouwtje ook.
Bij mij in de bibliotheek geven ze cursussen over het gebruik van de smartphone. Mischien wordt zoiets ook bij jou in de buurt georganiseerd, TO.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Niet zo vooruitstrevend maar het werkt wél: ik lok mijn stiefzoon met lasagne en dan vraag ik of hij even dat met mijn telefoon wil fiksen. Ik geen stress, hij lekker eten. Heb je niet een handige doebe in je omgeving Sabeltandcavia, die je met een appeltaart of een bak bami kunt omkopen?
Wat eten we vanavond?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven