Gewoon jullie inzicht nodig... [lege OP]
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:31
Dank jullie wel voor al jullie tips en tricks. Uit angst om herkend te worden heb ik mijn bericht verwijdert.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-10-2022 09:57
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
94.19% gewijzigd
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:34
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:40
Je maakt je huwelijk kapot door wie jíj bent? Ik krijg meer de indruk dat álles in jouw huwelijk draait om je man - jij doet alles in huis, je moet hem vergezellen bij alles waar hij zin in heeft, overleg vindt hij onzin - en voor wat jij wil is geen plek, want al je vrije tijd gaat op aan wat hij leuk vindt. En dan ga jij je nog schuldig voelen omdat jij hem geen vreemden kan bieden die hij kan leren kennen.
Voelt je man zich andersom ook wel eens schuldig naar jou toe? Voor het feit dat hij jou geheel en al opeist voor zichzelf en totaal geen rekening houdt met wat jij wil? Of vindt hij het heel vanzelfsprekend dat jij altijd maar achter hem aan hobbelt en hem overal naartoe rijdt?
Voelt je man zich andersom ook wel eens schuldig naar jou toe? Voor het feit dat hij jou geheel en al opeist voor zichzelf en totaal geen rekening houdt met wat jij wil? Of vindt hij het heel vanzelfsprekend dat jij altijd maar achter hem aan hobbelt en hem overal naartoe rijdt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:41

zaterdag 1 oktober 2022 om 21:43
Ik zou ermee stoppen overal elke keer mee naar toe te gaan. Hij krijgt er energie van, jij niet. Mijn vriend is ook veel socialer dan ik en gaat vaker weg. Helemaal prima, vinden we beiden.
Voor war betreft zelf andere mensen leren kennen: in de avonduren vóór half 10 lijkt me inderdaad lastig. Half 10 vind ik ook wel heel vroeg.. Kan het niet één avond iets later? Als je iets doet waar je energie van krijgt?
En anders iets zoeken voor in het weekend.
Voor war betreft zelf andere mensen leren kennen: in de avonduren vóór half 10 lijkt me inderdaad lastig. Half 10 vind ik ook wel heel vroeg.. Kan het niet één avond iets later? Als je iets doet waar je energie van krijgt?
En anders iets zoeken voor in het weekend.
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:44
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:44
Lijkt een leesclub je leuk?
https://senia.nl/
Er zijn ook online leesclubs.
https://senia.nl/
Er zijn ook online leesclubs.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.

zaterdag 1 oktober 2022 om 21:46
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:47
Dank u voor de reactie. Ik heb qua uitbesteding hier ook over nagedacht alleen in het verleden deze mogelijkheid wel gehad maar eerder nadeel van ondervonden dan voordeel. Het ontnam mij weinig werk uit handen en was vooral veel geregeld. Dus ervaarde ik niet als voordeel , heb wel glazenwassers die zijn dubbel en dik hun geld waard.

zaterdag 1 oktober 2022 om 21:56
Heeft jouw partner problemen met hoe je bent? Want dat zie ik niet in je OP.
Je hoeft jezelf niet te veranderen maar misschien passen maar als ik zo.lees verschillen jullie heel veel van elkaar. Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar en dat is geen schande. Als je ouder wordt ga je gewoon anders naar je leven kijken.
Begin in ieder geval met de huishoudelijke taken wat meer te verdelen want waarom moet jij die taken doen?
Daarnaast zou ik stoppen met overal mee naarvtoe te gaan als dit je geen energie geeft maar alleen maar kost.
Probeer iets voor hezelf te vinden waar je energie van krijgt. Je zegt dat cursussen die je keuk lijken niet voor jouw beddtijd klaar zijn. Maar wat is het probleem om.1x per week wat later naar bed te gaan zeker als het je ook energie geeft.
Je hoeft jezelf niet te veranderen maar misschien passen maar als ik zo.lees verschillen jullie heel veel van elkaar. Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar en dat is geen schande. Als je ouder wordt ga je gewoon anders naar je leven kijken.
Begin in ieder geval met de huishoudelijke taken wat meer te verdelen want waarom moet jij die taken doen?
Daarnaast zou ik stoppen met overal mee naarvtoe te gaan als dit je geen energie geeft maar alleen maar kost.
Probeer iets voor hezelf te vinden waar je energie van krijgt. Je zegt dat cursussen die je keuk lijken niet voor jouw beddtijd klaar zijn. Maar wat is het probleem om.1x per week wat later naar bed te gaan zeker als het je ook energie geeft.
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:57
Vind dit ontzettend lief bericht dank je wel.Susan schreef: ↑01-10-2022 21:40Je maakt je huwelijk kapot door wie jíj bent? Ik krijg meer de indruk dat álles in jouw huwelijk draait om je man - jij doet alles in huis, je moet hem vergezellen bij alles waar hij zin in heeft, overleg vindt hij onzin - en voor wat jij wil is geen plek, want al je vrije tijd gaat op aan wat hij leuk vindt. En dan ga jij je nog schuldig voelen omdat jij hem geen vreemden kan bieden die hij kan leren kennen.
Ik ben weleens meer dan 1x in huilen uitgebarsten want als ik te kennen geef dat ik het gewoon niet leuk vind en als ik op een feestje sta ik mij gewoon verveel. Small talk vind ik zo moeilijk....dat ligt echt aan mij loop ik heel mijn leven tegenaan.
En zeker omdat ik graag praat over kunst, tekenen of schilderen en ik tref alleen mensen die dit zo saaaaaaaaaai vinden.
Hij vind het wel fijn om samen uit te zijn en vind het moeilijk dat anderen naar mij vragen dat ik er niet bij ben en dat hij niet die vrouw heeft die gezellig zit te wijnen met andere dames...
Alleen ik ben niet zo en dat weet ik ookwel...
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:59
Zelf een creatief clubje opstarten? Er zijn vast in de buurt mensen met hetzelfde probleem.
En inderdaad last partner maar wat meer doen in het huishouden/de tuin.
Ik zou ook geen zin hebben om te rijden voor partner terwijl het niet echt "mijn" Activiteit is. Een keer, echt prima, maar altijd, neuh.
En inderdaad last partner maar wat meer doen in het huishouden/de tuin.
Ik zou ook geen zin hebben om te rijden voor partner terwijl het niet echt "mijn" Activiteit is. Een keer, echt prima, maar altijd, neuh.

zaterdag 1 oktober 2022 om 22:00
Lolainthebigcity schreef: ↑01-10-2022 21:57..
Hij vind het wel fijn om samen uit te zijn en vind het moeilijk dat anderen naar mij vragen dat ik er niet bij ben en dat hij niet die vrouw heeft die gezellig zit te wijnen met andere dames...
Alleen ik ben niet zo en dat weet ik ookwel...
Ah tuurlijk.. het plaatje is belangrijker dan hoe jij je voelt.

zaterdag 1 oktober 2022 om 22:02
Als jij een leuke cursus gaat doen dan kan je man toch gewoon zeggen: 'Lola heeft vanavond tekencursus?' En anders: 'Nee, Lola had geen zin vanavond.' Waarom is dat zo moeilijk voor hem? Hij wil je dus niet eens mee omdat het gezellig is voor hem, het gaat hem erom dat hij vragen krijgt, en dat hij wil dat je met andere vrouwen wijn drinkt, vrouwen met wie jij niet eens een klik hebt.
Ik vind jouw ongemak hierin echt veel zwaarder wegen dan zijn ongemak als je niet meegaat.
En dat hij geen vervoer heeft lijkt me ook geen reden. Hij kan zo ver mogelijk met het openbaar vervoer gaan en dan afspreken dat iemand hem oppikt. Of hij neemt een vouwfiets mee. Of hij neemt een e-bike. Of een taxi. Ik kan me ook niet voorstellen dat al die feestjes in the middle of nowhere zijn. En zo ja, als al die dingen niet mogelijk zijn dan kan hij af en toe gewoon niet.
En inderdaad: verdeel de taken thuis wat eerlijker.
Ik vind jouw ongemak hierin echt veel zwaarder wegen dan zijn ongemak als je niet meegaat.
En dat hij geen vervoer heeft lijkt me ook geen reden. Hij kan zo ver mogelijk met het openbaar vervoer gaan en dan afspreken dat iemand hem oppikt. Of hij neemt een vouwfiets mee. Of hij neemt een e-bike. Of een taxi. Ik kan me ook niet voorstellen dat al die feestjes in the middle of nowhere zijn. En zo ja, als al die dingen niet mogelijk zijn dan kan hij af en toe gewoon niet.
En inderdaad: verdeel de taken thuis wat eerlijker.
Don't waste your time on jealousy,
zaterdag 1 oktober 2022 om 22:06
JaNoekie-Noek schreef: ↑01-10-2022 21:56Heeft jouw partner problemen met hoe je bent? Want dat zie ik niet in je OP.

Als ik eerlijk zeg hoe ik mij erbij voel of niet mee ga/wil, is hij verdrietig dat ik er (weer) niet bij ben. Er wordt dan schijnbaar veel naar mij gevraagd terwijl ik op de feestjes niet het gevoel heb dat er veel gepraat tegen mij wordt. Eerder tegenovergestelde. En ik zou op dat moment zo graag iets willen doen wat ik leuk vind...
Ik vind mezelf echt een vreselijk egoistisch mens....
En mijn man troost me wel en spreekt ook zijn verdriet uit dat wat hij leuk vind mij tegenstaat. Maar er zijn zoveel vrienden en altijd wel een verjaardag, BBQ, huwelijk of jubeliuem te vieren. Dus ik zeg (teveel) nee en stel hem veel teleur.

zaterdag 1 oktober 2022 om 22:07
Dat lijkt me heel rot, een relatie waarin je niet jezelf kunt zijn. Altijd maar moeten rennen om hem bij te houden. Laat je niet aanpraten dat er iets mis is met introversie hoor, dat is volkomen normaal. Ongeveer een derde van de mensen is zo. Als hij dat niet inziet en je daarin niet steunt dan heeft hij niet het beste met je voor.

zaterdag 1 oktober 2022 om 22:08
Wat een manipulatie van jouw vriend. En wat ben jij onderdanig.Lolainthebigcity schreef: ↑01-10-2022 22:06Ja![]()
Als ik eerlijk zeg hoe ik mij erbij voel of niet mee ga/wil, is hij verdrietig dat ik er (weer) niet bij ben. Er wordt dan schijnbaar veel naar mij gevraagd terwijl ik op de feestjes niet het gevoel heb dat er veel gepraat tegen mij wordt. Eerder tegenovergestelde. En ik zou op dat moment zo graag iets willen doen wat ik leuk vind...
Ik vind mezelf echt een vreselijk egoistisch mens....
En mijn man troost me wel en spreekt ook zijn verdriet uit dat wat hij leuk vind mij tegenstaat. Maar er zijn zoveel vrienden en altijd wel een verjaardag, BBQ, huwelijk of jubeliuem te vieren. Dus ik zeg (teveel) nee en stel hem veel teleur.
zaterdag 1 oktober 2022 om 22:14
Eerste werkte man totaal andere uren, en ook wanneer ik al sliep dus ik werd wakker als hij ging stofzuigen of wassen.WollenStone schreef: ↑01-10-2022 22:00Waarom accepteer je dat taken en verantwoordelijkheden in jullie relatie zo ongelijkwaardig, in jouw nadeel, verdeeld zijn?
Dus ik deed na mijn werk als hij toch aan het werk was alle huishoudelijke taken.
Ik denk dat het zo gegroeid is, hij is nu andere tijden thuis al in de middag dus hij kookt wel elke dag en als ik iets vraag doet hij het zeker hoor. Nogmaals hij is echt een lieverd en ik vraag echt weleens wil je me niet inruilen voor een socialer type en hij zegt ook alles eraan te doen om ons huwelijk te laten slagen. Maar het doet mij zoveel pijn om hem teleur te stellen dat ik sociaal zijn zo moeilijk vind.
zaterdag 1 oktober 2022 om 22:17
Doet het hem ook pijn dat hij jou teleurstelt in hoe hij is en dat hij altijd weer de hort op wil met zijn sociale gedoe?Lolainthebigcity schreef: ↑01-10-2022 22:14Maar het doet mij zoveel pijn om hem teleur te stellen dat ik sociaal zijn zo moeilijk vind.
Draai de boel eens om. Hij is niet introvert en dat kan voor jou ook een teleurstelling zijn.
zaterdag 1 oktober 2022 om 22:20

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in